Spring naar bijdragen

Vrijdag 28 juni 2024


Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Hier is het bewolkt en inderdaad niet zo warm meer.
Gisteren nog een paar uurtjes op de tuin gewerkt.
Het pad onkruid vrij gemaakt.
al 5 courgettes geoogst.
Zaterdag zijn de tuinbonen aan de beurt.
Peultjes hebben het niet zo goed gedaan dit jaar.
Hooguit 4 maaltjes vanaf kunnen halen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, Vanochtend 17 graden toen ik de kinderen naar school bracht, maar in het zonnetje nog steeds erg lekker!! 

Vandaag uitvaart van een collega, waar ik bewust niet heen ga.. 

Vorige week vrijdag vanuit het werk met de fiets niet thuis genomen, binnen 2 uur was hij gevonden in het water langs het fietspad. 45 jaar, acute verstopping kransslagader blijkt de doodsoorzaak te zijn. 

Het is een hap en een snap en zo ben je er niet meer... 

3 kinderen en een vrouw laat hij achter, dit heb ik geschreven in het herinneringen boek van collega's... 

'Als persoon en voormalig teamleider bij Nimbus-T heb je altijd een hele sterke mening gehad, je was ook koppig.

Maar behulpzaam wanneer iemand hulp nodig had, je hart zit op de juiste plek en ik heb je doorzettingsvermogen altijd bewonderd.' 

😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

bewerkt door Freekie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers.  Ai Freekie dat is best heftig,  zo jong nog . Je moet idd iedere dag genieten want het kan zomaar eens je laatste zijn. 

Je gaat er bewust niet heen vanwege de emoties die het oproept? 

Goed van je dat je in het herinneringen boek hebt geschreven en  in plaats van alleen maar halleluja en het was zo'n toffe peer , ook benoemd hoe hij was .  Chapeau 

Zelf vanochtend opgestaan met een zwelling aan mijn onderkaak . Geen pijn,  alleen stijf .  Huisarts adviseerde even langs tandarts maar die zijn er vandaag niet .  We vertrekken morgen naar Plopsaland met de jongens , dus kan nu niks gebruiken .  Zojuist ook nog mijn vinger verbrand aan de stijltang. Tering wat word zo'n ding heet .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderstaand heb ik ook op het Refusal - Antabus draadje geplaatst.
Er zijn nog drie andere middelen bij alcoholverslaving.

Mijn verslavingsarts heeft mij geruime tijd geleden gesuggereerd om Nalmefeen te gaan slikken.
Gisteren heb ik het daar met mijn regiehouder over gehad en zij adviseerde Campral.
Het vierde middel is Naltrexon.

Is er hier iemand die ervaring heeft met deze andere drie middelen?

< Apotheek: zoek medicijnen >

< middelen bij alcoholverslaving >

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Lonster1:

Je ergernis al kwijt Roberto?

@Lonster1,

Die van gisteren wel, ik heb het gelukkig droog kunnen houden.
Vandaag weer nieuwe stress:
Mailtje aan mijn beide hulpverleners van VNN:

Gisteren heb ik urenlang last en trek gehad van dat gedoe met mijn regiehouder.
Vandaag was ik weer wat rustiger, heb ik een kort gesprek met mijn coach gehad en zijn we gaan wandelen.
 
Nu krijg ik opeens een mail dat mijn behandelplan is bijgewerkt zonder enig overleg met mij.
Gisteren tijdens het evaluatiegesprek is er helemaal niets geevalueerd.
Het ging alleen een half uur over de uitslag van mijn bloedonderzoek en over mogelijk gebruik van Nalmefeen of Campral.

Karify kan ik niet openen, omdat mijn oude mobiele nummer nog in dat systeem zit.
Nu zit ik weer onnodig in de stress.
Kan VNN hiermee ophouden!
 
Ik heb al genoeg aan mijn hoofd voor de visumaanvraag voor mijn buitenlandse vriend die komt logeren.
Daar komt heel wat regelgedoe bij kijken.
Daar moet ik rustig en helder voor zijn.
 
Ik zit ook nog in de postdetox hyperfase.
 
* Karify is een VNN digitaal platform.
bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte met dit verlies @Freekie.

Soms is het leven niet eerlijk.

Voel me ontzettend down vandaag.We zijn van plan een paar dagen naar mijn stulpje te gaan, maar zie er vreselijk tegenop.

Het is mijn stulpje niet meer, lijkt het.

Maagpijn, buikpijn, snot loopt uit m'n neus.

Mijn vriend gisteren totaal bevangen door de hitte en toen was ik even de sterkste schakel om hem op te vangen.Nu ben ik even de zwakke schakel en hij de sterkste.Zo vangen we elkaar steeds op.Het zal wel na het avondeten worden, eer we gaan.

Ook is er weer iemand uit mijn verleden aan het stoken geweest bij mijn accordeonmaat.Had hem al gewaarschuwd voor hem.Gelukkig heeft hij op tijd ingezien dat deze persoon uit is op rancunes tegen mij, hij heeft mij helemaal zwart proberen te maken, wat hem uiteindelijk niet is gelukt.Het deed me zogenaamd niets, maar blijkbaar dus wel.

Heb nu een goed leven met een man die van mij houd en blijkbaar kunnen sommigen daar moeilijk mee dealen.Heb al veel zogenaamde vrienden geschrapt en heb een hele nieuwe vriendenkring opgebouwd.Daar heb ik geen mensen bij nodig die in mijn verleden aan het wroeten zijn en daar alleen de negatieve dingen uithalen.Ik leef nu en dat gaat me goed af.Ben nog nooit zo stabiel geweest als nu!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja @Francoise, vanwege de emoties.

Ik heb mijn moment gehad deze week, hier op het werk in de stilte kamer waar het herinneringsboek ligt, de foto en 2 brandende kaarsjes...

Als ik dan vandaag de dienst zou gaan bijwonen en misschien mijn overleden collega zie... Zijn vrouw en 3 kinderen die achter blijven... 

Nee daar pas ik voor, dat wordt teveel, dat worden triggers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Freekie Sterkte. Wat jong nog. Wat erg voor zijn gezin, de kinderen. zo zie je maar kan ineens zo gedaan zijn. 

@Spirit Laat je niet opfokken door dat soort mensen, die blijf je altijd wel houden. Zeg het gemakkelijk tegen een ander/jou maar blijf dat ook lastig vinden. Dan hou ik mij maar in maar inwendig vreet dat dan aan mij.

@RobertoKnap dat je het nog droog hebt kunnen houden. Die regiehouder heeft hetzelfde karakter als dat jij hebt? Lastige situatie en ik zou om een andere vragen als dat nog mogelijk is. want dit gaat niet werken zo natuurlijk. 

Hier veel gewerkt en nu gelukkig vrij.

En echt heel erg maar vlooienplaag bij mijn katten. Ooit maar 1 keer eerder gehad. Wel meer dan 10 jaar geleden. Kittens ook onder de vlooien. Snap er niks van maar goed. Heel lastig om te zoeken wat ik de kittens van net 4 weken mag geven. Heb een middel gevonden waar ik ze mee mocht behandelen.  Frontline spray op advies van de dierenarts. Ook de moeder Mimi. Want ze geeft ze nog moedermelk natuurlijk dus kan niet zwaarder inzetten. De andere 2 katten gewoon Frontline spot on. Vind het zo smerig en vies en voelde mij zo machteloos. Gehele huis ontsmet met allerlei middelen. Lijkt nu rustig te zijn maar kan ineens weer opspelen.

De gedachten van ik zet het op een zuipen speelde even op maar bedacht mij als ik dat doe gaat het niet helpen aan dit probleem oplossen. Vond het eng om die kittens dit te geven. Zo jong nog maar is enige middel wat ik mocht geven. Als het volgende week niet geheel opgelost is dan naar de dierenarts. Moeten toch hun inentingen krijgen. Sorry voor mijn gezeur. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi. Wat laat, maar het was druk in m'n hoofd de laatste dagen. Ik zag wat vragen langskomen, voor het overzicht sleep ik ze hier maar even heen.

Op 26-6-2024 om 22:30 zei Freekie:

@Quinn ben jij gescheiden dan? Of zijn de kinderen al zo oud dat ze soms op visite komen? Of ligt het nog anders? 

Mijn vriendin is ongeveer een jaar geleden bij me weggegaan en het contact loopt niet geweldig. Inmiddels is de tweeling achttien geworden en nu zagen ze een afspraak wel zitten. Dus dat hebben we gedaan. Het komende (studie)jaar doorgesproken en wat daar zoal voor praktische dingen aan vastzitten.

Op 27-6-2024 om 08:10 zei Yvonne:

@Quinn, gaat het door vandaag, ga je de kinderen zien? 
Ik hoop het van harte... ik denk aan je.                               
 

Dank je Yvonne, het is doorgegaan en best een prettige dag geweest ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Smaragdie:

@RobertoKnap dat je het nog droog hebt kunnen houden. Die regiehouder heeft hetzelfde karakter als dat jij hebt? Lastige situatie en ik zou om een andere vragen als dat nog mogelijk is. want dit gaat niet werken zo natuurlijk. 

@Smaragdie, of die regiehouder wel of niet hetzelfde karakter heeft als mij doet er voor mij niet toe.
Zij is er als zorgverlener voor mij en niet andersom.
Als zorgvrager heb ik de regie.
O.a. stimuleren van zelfregie staat in alle standaarden en richtlijnen voor professionals.
Mijn drie zorgverleners gaan daar in mee.

Ik heb al om een andere regiehouder gevraagd.
Overigens heb ik helemaal geen behoefte aan contact met een regiehouder, dat is intern, een soort coordinator, teamleider.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Roberto ik denk dat @Smaragdiedoelt op dat, net zoals in een relatie, een zelfde karakter vaak botst met ruzie als gevolg, of beëindigen van de relatie.

Vandaar dat denk ik heeft gevraagd, maar dat kan @Smaragdie beter zelf uitleggen natuurlijk. 

Daarom zie je in een relatie vaak een plus en min pool, tegenovergestelde karakters die elkaar aanvullen waar nodig. 

Maar natuurlijk weer niet altijd ;)

bewerkt door Freekie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het woord regiehouder vind ik al vervelend en zelf ook meegemaakt. Daarom geen hulpverlening meer voor mijzelf. Zelfregie

Je legt het wel goed uit @Freekie Zoiets bedoelde ik ook deels.

Maar in het geval van @Roberto zij probeert op een verkeerde manier??? Of op een bepaalde manier??? Hem iets duidelijk te maken. Zij kan ook de medicatie voorschrijven en misschien zit daar het probleem in? Kun je wel met alcohol gestopt zijn en met diazepam doorgaan....Voor het leven. Van mij mag het en kun jezelf ook regelen natuurlijk. Daarom is zij waarschijnlijk zo waakzaam. Niet voor niks lijkt mij maar dat is aan Roberto zelf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...