Spring naar bijdragen

Maandag 17 juni 2024


Aanbevolen berichten

Goedemorgen, ik moet vaker zo vroeg op bed.. Alle waarden op mijn smarthorloge zijn nu beter. Die waren afgelopen weken al niet zo goed, vermoeidheid van de motor vakantie. De week erna, aantal X maar 6 uur slaap.. Het werd steeds minder.. Stress door ex erbij.. 

Nu 9 uur slaap gehad en dat voelt als bij tanken. 

Dagpact 

Freekie 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Matige nacht gehad, veel moeite met inslapen, miste de slaapmutsjes. Maar toen ik eenmaal sliep, toch redelijk geslapen. Ook gespannen voor de nieuwe werkdag. Hoop betere start als vrijdag, toen ik een blackout had.

Ik wens jullie allen een mooie dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Freekie:

Goedemorgen, ik moet vaker zo vroeg op bed.. Alle waarden op mijn smarthorloge zijn nu beter. Die waren afgelopen weken al niet zo goed, vermoeidheid van de motor vakantie. De week erna, aantal X maar 6 uur slaap.. Het werd steeds minder.. Stress door ex erbij.. 

Nu 9 uur slaap gehad en dat voelt als bij tanken. 

Dagpact 

Freekie 

Anitawest

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Hond en katten hebben hun ontbijtje gekregen, de slakken heb ik op schoolreisje gestuurd, de vogels hebben een bakje lekkers staan, 
hoogste tijd dus voor een bakje. 
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Vandaag een 'rustig' dagje, daar ben ik ook wel aan toe na gisteren. 
Kinderen en kleinkinderen waren er de hele dag, het was heel gezellig,
maar toen 's avonds om 8 iedereen weer huiswaarts was hebben we even verzucht dat 'stilte' toch ook wel fijn is. 
Hondlief lag compleet uitgeteld op de bank, de katten durfden heel voorzichtig weer naar binnen te komen. 
Afijn, vaderdag ligt weer achter ons, Nederland heeft gewonnen, kom maar op met die nieuwe week. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Gisteravond pas om 2.30 uur gaan slapen.
Om 9 uur weer opgestaan, omdat mijn huishoudelijke hulp voor de deur stond.
Geen wekker gehoord.
Vandaag o.a. schuur aanvegen.
Ben de hele avond bezig geweest met de schuur op te ruimen.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed bezig @Roberto nu de kunst om niet al het achterstallig werk in te korte tijd weg te werken.

Wat mij helpt is de volgende gedachte, aangezien ik nuchter blijf hoeft niet alle werk vandaag, dat kan komende weken ook nog wel, prioriteren en lief zijn voor jezelf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

DAGPACT:
Freekie
Anitawest
Fonny
Yvonne 

Okkie

 

Ik kocht gisteren een fles wijn, samen met een salade voor op het werk, had een avonddienst. Fles ging in mijn fietstas, man vroeg of ik alleen die salade had gekocht waarop ik droog 'ja' zei. 'Hm wel een dure salade dan'. Ik naar het werk, terwijl fles in fietstas zat. Het zat me niet lekker, ik weet dat eerlijk zijn een belangrijke stap is naar herstel. Dus bij thuiskomst zette ik de fles wijn op tafel en vertelde dat ik die had gekocht. Dat ik bang was voor zijn reactie maar dat eerlijkheid wel een grote stap vooruit is naar herstel. Dat kon hij waarderen, samen de wijn door de gootsteen gespoeld. Yay! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou mensen.. vanochtend met zoveel stress naar mijn werk. Ik dacht in de auto, waar ben ik mee bezig.. Ik stapte kantoor binnen en probeerde nog opgewekt goedemorgen te zeggen, maar de moed zakte me in de schoenen. Ik heb het eerlijk gezegd. We zijn even apart gaan zitten en zij zagen het ook wel aankomen. Waardeerden  dat ik het nu aangaf en niet in een later stadium. Dus nu thuis. Net even boodschappen gedaan en GEEN wijn in wagentje. Ik wil dit nu ongeacht of ik werk heb of niet, doorzetten!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

Gisteren na mijn laatste bericht al het bestelde bier door de plee gegoten. Weg ermee! Zonde van het geld maar was nog meer zonde geweest als ik het had opgedronken. Gaan slapen en heel lang. Was denk ik oververmoeid/teveel prikkels. Nu ben ik daar blij mee natuurlijk want ik voel mij redelijk goed. 3 nachtdiensten gaan lukken. Die kittens en Mimi in mijn slaapkamer heeft mij veel slaap gekost want bij elke piep en miauw werd ik wakker en alert. Nu in de poezenkamer een aparte plek voor hen gemaakt. Zo kan ik rustig slapen en zij zijn veilig apart in de nacht of als ik moet slapen overdag. Want ik heb echt slaap nodig. Ja wie niet? 

@Lika een echte trigger of excuus? Weet het niet. Maar heb een nieuwe mobiel en moest alles overzetten, simkaart, pukcode al die ellende. Ben er zo slecht in en iemand zou komen helpen. Heb het zelf gedaan en lukte van geen kant. Sim vergrendeld dus mobiel kan ik niet gebruiken nog. Frustreert mij zo en ook dat iemand zich niet aan een afspraak houdt. Nogmaals geen excuus om te gaan drinken maar had het gehad. Angry en tired.

@FrancoiseJa ik denk dat jij een punt hebt, zelf ook over nagedacht. Trek mij alles teveel aan en wil het oplossen en dan ga ik ver over mijn grenzen heen. Draag liever het leed of geluk van de ander dan het zelf te ondergaan, zoiets. Ik log ook juist niet al te vaak in maar zal het dus nog iets minder moeten doen. Balans daarin.

@Anitawest super sterk dat je het hebt aangegeven op jouw werk. Sterkte en succes. Lijkt mij niet gemakkelijk. Ook 1 keer gedaan en dat werd gelukkig goed ontvangen. Ook omdat alcoholisme als ziekte wordt gezien en de werkgever je daardoor niet kan ontslaan op staande voet. Een chronische ziekte in mijn geval helaas. Dat blijkt wel.

Fijne dag allemaal!

Ik ga mij op mijn 3 nachtdiensten richten en de 5 dagen vrij erna moet ik anders gaan indelen. Er moet iets anders dat zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik begrijp je helemaal wanneer je zegt dat de vrije dagen anders in moet vullen. Dat probleem moet ik de komende dagen ook onder ogen zien. Maar op een of andere manier heb ik wel een soort overtuiging dat ik echt wil stoppen en op langere termijn kijken wat het doet met mijn depressieve gevoelens.

Werk ze vannacht! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Anitawest:

Nou mensen.. vanochtend met zoveel stress naar mijn werk. Ik dacht in de auto, waar ben ik mee bezig.. Ik stapte kantoor binnen en probeerde nog opgewekt goedemorgen te zeggen, maar de moed zakte me in de schoenen. Ik heb het eerlijk gezegd. We zijn even apart gaan zitten en zij zagen het ook wel aankomen. Waardeerden  dat ik het nu aangaf en niet in een later stadium. Dus nu thuis. Net even boodschappen gedaan en GEEN wijn in wagentje. Ik wil dit nu ongeacht of ik werk heb of niet, doorzetten!!

Gefeliciteerd @Anitawest!! Wat goed van je. Jezelf serieus nemen. Voor jezelf opkomen. Zo dappper.

Dat valt niet mee, maar één ding is zeker: nuchter lukt dat beter EN nuchter lukt het waarschijnlijk ook alleen maar om (een begin van) tevredenheid en trots op jezelf te voelen. Houd vast. Wat zul je opgelucht zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...