Spring naar bijdragen

Zo 9 juni 2024


Aanbevolen berichten

Aaaah potverdikkie  @Etty balen en herkenbaar natuurlijk.  Vind dat een goeie tip @bumperjimbeginnen met iets anders. Die 3 glazen zijn zo op en zie dan maar eens te stoppen, tenzij je naar huis gaat, dat werkt. Niet drinken is toch het makkelijkst. Ik had het vrijdag tijdens een borrel met daarna etentje. Ik mocht er max 3 en het werden er toch 4. (Ik kon niet naar huis want het was bij mij thuis) . Sterkte met de brakheid en weer wat geleerd:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Rosee:

@Smaragdieik denk dat Mini co ouderschap wil;)

Dat weet ik wel zeker!😁

En Mimi=ook Mini. Echt heel klein(zwart/wit poesje) en ze sleept ze steeds rond. Heel schattig in hun nekvel, heel voorzichtig. Mooi die pure natuur eigenlijk want ze heeft dat nooit echt geleerd denk ik dan? 

Maakt 3 of 4 veel uit voor jou? Denk het wel, bijna retorisch die vraag. Maar 6 had erger geweest maar beetje relativeren of juist niet? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel mensen met katers vandaag :face-icon-small-shocked:.

Gisteren kwam ik  kei moe thuis van een festival, het was 6 uur en dat was voorheen best een gevaarlijke tijd.

Had even nergens trek in, zelfs niet in eten, laat staan in alcohol. Even een paar uurtjes op de bank gehangen en wat later gaan eten, toen we wel trek hadden.

Nu best nog wel moe van gisteren, maar gelukkig geen kater. Voel me een gezegend mens. :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Ayla89:

Misschien een beetje gek, maar ik heb het idee dat ik nu minder ruik tijdens het sporten. In de zin dat het zweet minder stinkt ofzo. 

Volgens mij klopt dat wel, dat heb ik ook zo ervaren. 

Jammer van de achteraf-spijt-drinkers. Maar wel goed dat je het meldt. Tenminste, ik vind het prettig om te lezen. Want het zijn altijd dezelfde verhalen en gedachtes (het voornemen om bijtijds te stoppen en de waarom-vragen, de gêne om het te bekennen) die maken dat je het helemaal beu wordt. 

Als het goed is dan hè. Want je kunt natuurlijk ook nog tientallen jaren doorgaan met die cirkeltjes. 

Ik ben een mooi boek aan het lezen, filosofische science fiction. Ik kom hier nog op terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei bumperjim:

Kan je niet beginnen met cola zero (of wat dan ook) en aan het eind die 3 glazen te nemen (als je niet dan al naar huis bent)? Want in de volgorde die je beschrijft gaat het meestal fout. 

Voor elke echte alcoholist zou dit toch fout gaan(ja wat is echt he?)? Of niet dus, heb het ooit gehad over gradaties....van alcoholisme. Als je dat kan valt het best mee, als je het in die volgorde kan doen ben  je inderdaad geen alcoholist.

Denk dat mensen hier soms het een probleem vinden om zich zelf als alcoholist te zien. Maar is wat het is. Althans ik weet dat nu en soms moet je veel dieper dan diep gaan om dat nogmaals te realiseren. Soms lees ik het als verzachtende omstandigheid en tips en adviezen om toch te blijven drinken/zuipen. Sorry dat ligt aan mij dan nu. 1 is teveel en 10 te weinig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi. Geen kater, wel gedronken vannacht, maar vanochtend niet door gedronken. Nou ja, ochtend... 

@rapilos bedoel je niet Amy Winehouse?

5 uur geleden zei bumperjim:

Staan jullie collectief later op allemaal? 😁 Tis al half 8 

Ik vind dit een heel acceptabele tijd voor een zondag.

@Lonster1 welk boek?

@Etty één is teveel, tien te weinig. Rustig aan maar vandaag.

@Smaragdie mooi dat het goed gaat met de kittens.

@lady jane sauna addict :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Quinn Hoeveel heb je gedronken dan als ik vragen mag? Je klinkt positief dan denk ik of minder dan je wilde of juist meer? Weet het soms echt niet hier. Hou je goed mannetje. Ben heel druk zonder drank. Met drank op juist veel drukker vandaar dat ik het vroeg.

Zo naar Zandvoort, lekker chillen. Hou je goed he. Je bent er weer een beetje...♥️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Smaragdie tijdens het uitgaan niet meer dan de anderen, zes glazen. Later toen ik alleen was een fles. Maar het valt onder hetzelfde: één is teveel, tien te weinig. Meer dan ik wil? Sowieso. Minder dan ik wilde? Dat ook ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerlijk antwoord lieverd @Quinn. Niet gaan doordrinken nu. Koffie en brinta en wat bewegen. Heb geen oordeel want ben hetzelfde geweest. Teveel herkenning. Hou je goed man! Je bent het liefste en slimste voor mij hier en ik wil jou zeker niet kwijt. Hou je bijeen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Rosee:

@Smaragdiehet maakt in die zin uit, dat ik me niet aan mijn eigen afspraak heb gehouden, dus het niet onder controle had. Als ik 4 glazen met mezelf zou hebben afgesproken was het wat anders. (Vroeger was het 2 flessen, dat is gelukkig een gepasseerd station)

Snap ik geheel ja en jij ook niet doordrinken nu!!! Ik vind je een heerlijk lief echt mens, zijn er maar weinig van. Fijne zondag.

Ik log nu echt uit en weg .Doeg/doei 

Zandvoort club beach  Havanna zonder alcohol,  ja ik kan dat! Veilig thuiskomen dat zeker. Controle verlies vond ik nog het ergste aan het drinken en de schaamte. Latersss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rosee ben je dan druk bezig met wanneer je die glazen drinkt? En met wat gevuld? Ik was gister netjes met de rest mee aan het drinken, op hun tempo enzo, om c niet (geen idee wat, boos? teleurgesteld?) te maken. Dat is best obsessief eigenlijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Smaragdie:

Hoe ging het hardlopen @bumperjim, hoop dat je goed gezweet hebt!!! En wie won jouw parcours? Was het leuk? Vroeg op voor een goed doel, top van jou!

Prima gezweet 🤣

Iemand anders van de club won. Ik had mezelf vanaf het begin gediskwalificeerd omdat ik organisator was, ook omdat anders mijn hond meestal wint, want die is 8 jaar getraind door de holenbeer en maakt vrijwel geen fouten. Er waren ook externe deelnemers, een meisje van 18, precies de holenbeer vroeger. Heel aardig maar zo gauw de competitie begon was het meteen fanatiek erin gaan. Haar hond werd 2e vanwege een mini foutje. Had het zo goed 1e kunnen zijn, maakt niks uit. Wij doen verder nooit competitie met de club, alleen voor de lol. Als het te stressvol wordt vinden de honden er niks meer aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Smaragdie:

Voor elke echte alcoholist zou dit toch fout gaan(ja wat is echt he?)? Of niet dus, heb het ooit gehad over gradaties....van alcoholisme. Als je dat kan valt het best mee, als je het in die volgorde kan doen ben  je inderdaad geen alcoholist.

Denk dat mensen hier soms het een probleem vinden om zich zelf als alcoholist te zien. Maar is wat het is. Althans ik weet dat nu en soms moet je veel dieper dan diep gaan om dat nogmaals te realiseren. Soms lees ik het als verzachtende omstandigheid en tips en adviezen om toch te blijven drinken/zuipen. Sorry dat ligt aan mij dan nu. 1 is teveel en 10 te weinig. 

Ja er zijn gradaties geef ik meteen toe. Het is ook geen ramp als je er 4 drinkt terwijl je 3 van plan was, maar het is confronterend dat je het gewoon niet onder controle hebt. Of het er nou 4 zijn of 40.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo heel af en toe heb ik 'heimwee'. Zoals een paar weken terug in Valencia, om twee uur, tapas, zon, relax, en partner een glas wijn.  Baal ik dan? Ja, een beetje. Ik spreek het  uit op dat moment.  En daarmee is het ook weer gedaan. 

Het kan echt niet. Toen niet, nu niet en later niet. Na vijf jaar had ik twee uitglijders.  Nu weer 9 maanden droog. En voel me weer stevig in het zadel zitten. 

Ik lees met interesse mee...ook nieuwsgierig. Wat maakt dat je toch af en toe wilt drinken?  En het risico neemt dat het de foute kant op gaat? Ik vind het fijn dat ik weer in de fase kom van er niet zoveel mee bezig moeten zijn.  Ik drink niet. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo heet dat boek dus hè. Ik kom hier nog op terug, bedoel ik. Een echte aanrader.

Over het een paar teveel drinken: Het wordt weer een gedoe. Het teveel en te vaak drinken, en daarmee bezig zijn. Gedoe. En dat houd je verslaafd.

De tip van BJ is dan ook geen goede, vind ik. Als je dan gaat drinken, drink dan gewoon. Het meest ideaal is dat je er een of twee drinkt, en daarmee genoeg hebt. Maar op een feestje of een diner is dat vaak niet zo, dus kun je maar beter niet drinken of weten dat je weer snel gaat vertrekken. 

En zo af en toe lukt het wel, en ben je tevreden. Het roesje is fijn, het idee dat je er daarna niet meer naar taalt, wat soms ook lukt. Een paar weken, een paar dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lonster1 daar heb ik eerder over gehoord, ligt hier te wachten zelfs. 

@rapilos niet stom. Als het een goede film wad, daar gaat het om.

@Kruidenthee nieuw account? Zelfde thee? 

9 minuten geleden zei Kruidenthee:

Wat maakt dat je toch af en toe wilt drinken?

Scherpe randen weghalen. Liefst zou ik out gaan, maar ik weet ook wel dat dat niet helpt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Quinn ik vermoed dat dit een boek zal zijn dat je zal bevallen. De man hield jarenlang een dagboek bij in de jaren negentig. Was filosofiestudent en heeft zijn eigen dagboek overgetypt. Omdat hij dacht dat dit nog eens van pas zou komen. Later las hij passages terug en was teleurgesteld. In plaats van gedachten en gebeurtenissen uit te diepen, was het een korte beschrijving. Met daarna de zin: Ik kom hier nog op terug. Wat hij dus nooit deed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het klinkt ideaal.  Ik weet dat het voor mij  zo werkt. En dat is wat ik probeer. Doen wat werkt.  En soms is het moeilijk.  En ja, er komt dus ander copinggedrag voorbij. Te veel kopen is er zo één. Of heel veel scrollen op de telefoon. Ook allemaal niet zo fijn, maar anders. Anders dan alcohol.  

 

'Lief zijn voor mezelf' is wel een essentie in deze. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...