Spring naar bijdragen

Vrijdag 19 april 2024


Aanbevolen berichten

  • ikkanhet changed the title to Vrijdag 19 april 2024

Twee vrijdagen, top. Ik pak deze maar, want die is twee minuten ouder. Goedemorgen ook aan @Okkie en @Mai.

Vandaag de hele dag een teamuitje van mijn werk. In de uitnodiging stond 9x het woord ‘gezellig’. Dat belooft weinig goeds. Dus ik pak de beitel er maar weer even bij:

 

DAGPACT

Oskar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte @Oskar maar het wordt vast GEZELLIG 😀

Ik heb weer een korte meditatie gedaan en ik vond het niet makkelijk maar heb het volgehouden en toch weer best goed geslapen! 

Ik heb vandaag een spannende dag met werken ivm iets nieuws maar ik ben er klaar voor en heb er zin in. Normaal had ik mijn zenuwen daarvoor wat willen dempen met een paar glazen wijn, die net niet genoeg waren waardoor ik met een bonkend hart wakker zou hebben gelegen en mij nu dubbel rot zou hebben gevoeld. Maar ik ben fris en heb er zin in en vertrouwen in!

Dagoact: 

Nienes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Het heeft geregend en het gaat regenen, maar nu is het even droog, fijn. 
Vandaag wordt een heel rustig dagje hier (hoop ik). 
Lekker een beetje rommelen in en om het huis. 
Nu eerst even een bakje
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal! Zo eerst even sporten. Sinds een week of acht fitness ik nagenoeg dagelijks. Ik ben altijd a-sportief geweest, dus dit mag wel in de krant. Zoals met bijna alles als ik hier ook weer volledig in door. Maar ach, beter m’n dopamine-shot uit sporten dan uit drank. 
 

DAGPACT:

Oskar

Nienes

Elonwyn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op dit moment werk ik de inhoud van een bakje griekse yoghurt met een hele hoop blauwe bessen naar binnen.... 
Vanavond staan quinoa met paprika, courgette, ui en vega kipstukjes en een salade op het menu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei lady jane:

was je ook bij de Aldi @Yvonne?
ik heb ook een pond bessen staan nu;)
maar eigenlijk vind ik het nog te koud voor yoghurt, sla en koude dingen.

Dat hield mij eerst ook tegen. Gisteren toch asperge-venkel salade gemaakt met feta. Smaakte prima. Vandaag deel 2. Met getoast Duits brood en zelfgemaakte kruidenboter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Contactlens is gelukkig al klaar, dus straks ff halen.Kost met weer 130 eurie, maar het is niet anders.

Van de week wat trekmomentjes gehad, maar weet daar goed mee om te gaan.Denken alleen al aan de volgende dag en dagen is voldoende, want stoppen lukt toch niet als ik eenmaal bezig ben en bovendien wil ik mijn vriend er ook niet in meesleuren.Vanavond weer richting Brabant, dus alweer aan het inpakken.Al een paar dagen verkouden en appelig, maar dat is niet zo gek, met dit weer he?

Voor de rest zijn mijn gedachten bij mijn maatje..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei Yvonne:

Klinkt lekker @Jac, maarrrrr, waarom laat je het 20 uur pruttelen???? 

Fijn dat het goed ging @Nienes, mooi! 

Hoe langer hoe beter op de stoof stand

1500 gram varkens gehakt 

tomaat blokjes passata wel goeie kwaliteit nemen ,zomers verse tomaten ,bleekselderij,champignons,
Ontbijtspek, courgette,paprika,wortel, uien,runderboullion, kruiden, dit heeft niks te maken met een echt ragu en ook niet met een bolgnesesaus ( ik gooi er in wat ik wil) het is een geconcentreerde vlees saus wel stoven in een dikke pan, als je de saus op je kleding laat vallen dan heb je een vlek die er bijna niet uit, vervolgens pasta koken, (tagliatelle in kip boullion koken als dat gaar is heb je van te voren een kommetje klaargezet met olijfolie en geperste knoflook 6/7 tenen, peterselie en een fijngesneden pepertje die roer je door je pasta dit zou je al kunnen eten als een simpele super lekkere pasta) waarom aan het einde? als je het mee laat stoven dan is de emulsie niet meer terug te proeven in je saus that’s it 

Groenten grof snijden 

bewerkt door Jac
Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei lady jane:

was je ook bij de Aldi @Yvonne?
ik heb ook een pond bessen staan nu;)
maar eigenlijk vind ik het nog te koud voor yoghurt, sla en koude dingen.

Nee, daar kom ik eigenlijk nooit... ik koop altijd een kilozak diepvries blauwe bessen bij de ah, dan kan ik weer een paar dagen vooruit. 
En yoghurt eet ik het hele jaar door. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jemig @Jac wat een hoeveelheden kook jij mee.
Ik vond mezelf al zo stom achteraf met een kilo drumsticks.
Die eet ik nooit en omdat ze in de reclame zijn toch gekocht;)
Maar ze staan nu in een marinade te stoven en het ruikt heerlijk.
Stickey inkoken straks, ook nog nooit gedaan.
Aardappelbolletjes erbij en vooruit, ook maar sla, Romaanse en veldsla.
En dan yoghurt met verse bessen als toetje. Ik kan vooruit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...