Spring naar bijdragen

Sobriety for Life - Dagboek - 20 mnd


Woman

Aanbevolen berichten

Dank je wel, Lady Jane, 

Eindelijk een degelijk huisje waar ik kan blijven de rest van mijn leven. 

Meteen alweer irritatie. Iemand wilde rijden op de sleuteldag maar wil liever een andere dag. De sleuteldag houdt veel in, er worden dan veel zaken geregeld. Dat kan je niet zomaar een dag verzetten. Ik had al een beetje het gevoel toen ze het aanboodt, want ze is wel een prinsesje. Haar nagels gaan voor. 
Dan moet ik dus met de bus, dat is helemaal prima een keertje. 
Les: Mijn eigen plan trekken, het is kort dag, geen weken de tijd. Goed bedoelde hulp is geen hulp als het extra stress geeft. Ik ga een luxe verhuizing boeken dus dat is fijn, met in en uitpakken enzo. 

Komt helemaal goed. Echt leuk. 
Vanmiddag maar even geen klusjes meer. Lekker plekje maken in de woonkamer en een kopje thee met wat lekkers en dan verder alles uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is altijd lastig wanneer je afhankelijk bent van hulp.
Als het met de bust lastig is, misschien een el.fiets overwegen?
Kun je ook straks makkelijker de boodschappen in een wat grotere
stad/dorp mee doen, en meteen een leuk uitje af en toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is 50 km reizen. Twee uur met de bus heen en dan ook weer terug. Geprobeerd om dan in het nieuwe huis te overnachten maar de oude huurders zijn dan nog net niet weg dus dat gaat niet. Beetje gek afgestemd maar dat is nu eenmaal zo. Geen ruimte voor gemekker, het is zoals het is en ipv wensen dat het anders gaat liever oplossingsgericht handelen. 

Het nieuwe dorp heeft uitstekende voorzieningen. Dat is fijn. Dierenarts om de hoek. Ik denk dat ik het er heel fijn ga hebben. 

Had een flinke dip vanmiddag. Pas in loop van de avond trok het bij. 

Rekening mee houden komende tijd. Matras in de woonkamer gelegd en op tijd rusten elke dag. Had ook veel pijn, door spanning en stress. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ik weet nog van de bussen in Friesland
ooit te laat op begrafenis schoonmoeder daardoor.
Gelukkig kreeg ik het meeste nog mee en was de lange reis
van een uur of 4 a 5 niet voor niets.
Let maar goed op je grenzen, straks na de sleuteldag en verhuizing
ga je heerlijk oogsten van je nieuwe huisje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Goedemorgen, 

Goed gerust en goed geslapen, 
Ik voel me wel heel moe en futloos maar dat is ook omdat het nieuwe maan is. 

"Behulpzame" kennis  biedt weer hulp maar maar wel zo afgestemd dat ze wel naar de sauna kan. 
Dus haar zet ik maar beter even op een zijspoor. 


Masterplan:
Di 11 juni komen de verhuizers taxeren, wo 12juni met de bus de sleutels halen, en di 18 juni staat gereserveerd als verhuisdag. Dat is over 12 dagen en heerlijk lekker snel. Dat heb ik nodig. Een buurvrouw vragen of ze de laatste containers wil buiten zetten en als de verhuizing is geboekt en ik de sleutels heb, de huur opzeggen. 

Vandaag kleine dingetjes doen en voor mezelf zorgen. Misschien in de tuin iets doen of wat schilderwerk als ik zin heb. Ik ben al maanden geleden begonnen de verhuizing voor te bereiden, dus ik denk dat het wel soepel gaat als de locomotief eenmaal goed op de rails staat en op gang komt. 

bewerkt door Woman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Goedemiddag, 

Ondanks dat ik al zoveel heb voorbereid de afgelopen maanden vind ik het best wel overweldigend.

Door mijn ADD met OCD tikjes, blijf ik erg hangen in details. Vanmorgen heb ik 1 doos ingepakt met kleerhangers. Dat moest per 5 met elastiekjes en dan netjes naast elkaar zodat er een volgende laag op past. Het liefste maak ik er nog een kunstwerk van. 
Zo schiet het niet op natuurlijk. 

Ik eet nu fruit en slik mijn dagelijkse extra vitamientjes. Over een half uurtje mediteren. 
Voel me down en blue. Ik weet dat het door de maan komt en dat het binnen een paar dagen wegtrekt, maar weten hoe het komt haalt het gevoel niet weg. Alsof er een zak aardappelen op mijn rug weegt die ik mee moet sjouwen. Alles gaat langzaam en is me teveel.
De verhuizing is gepland als het volle maan is. 

Eerst maar weer even uitrusten dan. Eind van de middag weer wat doen en vanavond nog iets. Ik moet eigenlijk de keuken schilderen maar dat kan ik nu echt niet opbrengen. 

bewerkt door Woman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommige dingen wil ik zelf inpakken voor de verhuistaxatie komt volgende week. Persoonlijke spullen, denk aan lingerie enzo...
Maar je hebt wel gelijk. Ik vind dat moeilijk om los te laten en aan anderen over te laten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, 

Vandaag was ik vroeg op. En dus ook vroeg moe na het klussen en geregel. 
Vroeg gegeten al, dat vind ik altijd fijn, dan voelt de avond rustig. 
Ik denk dat het (nog wat wankel) op de rails staat, zodat het kan beginnen. 
Vandaag begonnen de keuken te schilderen, gelukkig gelukkig gelukkig had ik het moeilijkste gedeelte een paar maanden geleden al gedaan met een voorzienige blik. Daar ben ik nu dankbaar en blij mee
Zo heel rustig aan lijkt het overzichtelijk te worden. maandag nog een moeilijk telefoontje plegen. 
Wifi is geregeld, dat is héééél fijn. Ik hoef het alleen maar in te pluggen. Maar er zal wel een snoertje ontbreken of iets dergelijks. Dat is toch altijd zo. 

Nu nog wat opruimen en douchen en dan vanavond alleen nog aan het werk als ik héél veel zin heb en energie. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben zo blij voor jou met jouw insteek van aanpakken van zaken, echt inspiratie!

Mocht ik iets kunnen doen, schoonmaken, sjouwen whatever of er gewoon zijn laat het mij dan prive maar weten okay. Vond het destijds heel fijn om dat een keer samen met jou te doen. Je zit nu wat verder maar dat maakt niet uit. Heb ik ervoor over. Goed bezig sterke woman!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is zo lief. Dank je wel. 
Gister tijdens de meditatie kwam er een gedachte door: Ik heb hulp nodig. 
Daarna heb ik een wens gedaan, "stuur mij hulp". 
En daar ben je (weer), lieve Smaragd. 

Ik stuur je morgen een pb, oké 🥰
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Bedankt, Prana en Berkje voor de bemoedigende berichten. 

Vandaag kreeg ik goed nieuws. De sleuteldag is een week verschoven. Dat maakt heel veel uit, nu heb ik de tijd om alles met aandacht voor te bereiden, te regelen en verhuisklaar te maken. 
Er valt veel stress van me af nu en nu zit ik veel beter in een verhuisflow. 
Er zijn nog wat knoopjes te ontwarren maar de locomotief staat nu toch wel stevig op de rails en dat is een heel fijn gevoel. 
Ik ben klaar voor vandaag, geplande klusjes zijn gedaan + iets extra's. Een buurvrouw kwam een kadootje brengen. Dat is echt lief. 
Lekker gedouched en een pannenkoek gegeten. Mijn leefruimte gezellig gemaakt. 
De regen buiten vind ik heerlijk, beter dan al dat werk in zomerse hitte. 


T Minus 15

bewerkt door Woman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Vandaag is de verhuismeneer geweest. 
Er zijn nog wat spannende zaken die onduidelijk zijn. Daar moet ik goed achteraan nog. 
Ik ga voor de makkelijkste weg. Dan kost het misschien wat meer maar ik bezuinig ook weer op andere dingen dus dat blijft dan in balans. Zo is bv de overlapping van de huur van de twee huizen maar twee weken. Dat scheelt een hoop geld. 
Ik heb een budget voor de verhuizing en zolang het daar binnen past denk ik dat het het beste is voor de makkelijkste weg te kiezen ipv persé voor de goedkoopste (met veel stress en gedoe). 

Wel goed over na denken en afstemmen. 
T minus 14. 
Het wordt wel spannend. 

De buurvrouw is weer thuis van vakantie, dat geeft onrust. Kans op nachtelijk overlast. Ik slaap dan niet lekker of ga pas heel laat naar bed. 
Ik probeer haar te vermijden, ik heb helemaal geen zin in een zogenaamd fatsoenlijk gesprek. 
Ik hoef ook helemaal niet te weten hoe haar vakantie was of iets dergelijks. 

Nog even volhouden en dan een nieuw leven. Ik ga er wel vanuit dat daar ook van alles mankeert en aan de hand is. Tuinfeestjes, een rochelende buurman, een blaffende hond, wc geluiden, je kan het allemaal bedenken en ik ga er maar niet vanuit dat het nu peace & quiet zal zijn. Dan valt het alleen maar mee. Toen ik hierheen verhuisde had ik wel hoge verwachtingen en dat viel vies tegen. Meteen de eerste nachten al slaande deuren. Zo hard dat het wel vuurwerk lijkt. Dan heb ik geen zin meer om te gaan slapen. 
En dat is de eerste stap op een glibberende glijbaan op weg naar een uitglijder. 

Veranderingen zijn onderweg. Nieuwe ronde, nieuwe kansen. 
 

bewerkt door Woman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Goedemiddag, 

Vandaag de laatste struggle dingetjes opgelost en vanaf nu kan ik er wel vanuit gaan dat de rest van de voorbereidingen soepel gaan. De locomotief staat stevig op de rails nu. 
En mooi de tijd om goed de klusjes te doen die nog resten. Dat is een fijn gevoel. 
Financieel is het minder dan verwacht, dat betekent dat ik in het nieuwe dorp uitgebreid naar de kringloop kan voor wat leuk spul. Dat zijn dingen om me op te verheugen. 
De verhuizing begint al supervroeg en daarom verwacht ik begin van de middag al over te zijn en heb ik zelf de rest van de dag om een slaapplekje in te richten en een beetje te settelen alvast. 

Yey!

T Minus 13

bewerkt door Woman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag moet de berging leeg en schoon. 
Ik heb hier zooooo geen zin in. 
Als het klaar is ben ik zeker blij want dit is 1 van de "grote klussen". Dus ik probeer het een soort van er overheen te tillen. 
Discomuziekje aan gezellig. Rustig aan, beetje leuk maken, regelmatig even stoppen. 
Blégh. 
Ik heb vandaag beetje verloren gevoel omdat het nog best wat dagen duurt maar toch voel ik een druk van opschieten opschieten. 
Als het dichterbij komt vlieg ik op de adrenaline en euforie van het aftellen. Maar nu voelt het nog als een eeuwigdurende megaklus. 

T minus 12

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is een afbeelding van een lied van Randy Crawford - Almaz.
Dit ben ik niet maar ik was vaak wel zo. 
Vriendje die me midden in de nacht in de steek liet. Mijzelf snachts op een station, uren wachtend op de eerste trein. Zo vaak. Elk weekend wel. 
Om nooit meer te voelen hoe dat voelde, bewaar ik deze foto. 

Screenshot_20230228_213940_YouTube.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

T Minus 11

Vandaag voor het eerst niet de geplande taken afgekregen. Maar het was ook wel heel veel. Toch baal ik wel want het moet toch gedaan en nu komt het bij de klussen van een andere dag. 

Toch stoppen en rust nemen. Na het werk maak ik een pannekoek. Dat is dan de beloning voor het klussen elke dag. Lekkerrrrrr. 

 

 

bewerkt door Woman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

T minus 10 

Vandaag moeizaam. Stofzuiger werkt niet mee en niet echt het gevoel dat het opschiet of dat ik veel gedaan heb. De wasmachine maakt een raar bijgeluid als het gaat centrifugeren.
Toch maar door gezet met een slok sterke koffie. 
Nu stoppen, als ik moe ben gaan dingen mis en gaan dingen stuk. 
Tijd voor een lekkere pannekoek en een warme douche. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

T Minus 9 

Vandaag moeilijk om mezelf op te porren voor de klussen. 
Vannacht kon ik niet slapen. Ik had inspiratie, indeling gemaakt voor de woonkamer in het nieuwe huis voor de eerste nacht. 
Om 2 uur nog mijn haar geknipt. Op you tube vind je diy haircut tutorials, met een staartje op de juiste plek op je hoofd knip je makkelijk een coupe. 
Zo ging ik van de butterflycut naar de wolfcut en van de wolfcut naar een bob en nu heb ik een bixiecut.
Het zit erg leuk en staat me goed. 
Ik heb me erg lang verzet tegen het kortknippen van mijn haar door de overgang maar nu ben ik wel om. 
Toen kon ik nog steeds niet slapen, ik zag het licht worden. Maar ik voelde me niet vervelend, het voelde wel goed. 
Vandaag lekker uitgeslapen en met frisse tegenzin aan de slag. Ramen wassen en de zolder afmaken. Ik zit dan redelijk op schema. 
Eerst nog maar een kop koffie, fruit en extra vitamines. 

 

bewerkt door Woman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Goedemiddag, 

T Minus 8
Vandaag voel ik geen tegenzin voor de klusjes die ik moet doen. Ik heb goed en lang geslapen en de verhuisvreugde begint langzaam te borrelen. 

Ik moet wel even een plan maken, want ik verwacht er vroeg in de middag al te arriveren. Het is dus een eerste gedachte om het te gaan vieren met ..... na al dat werk en stress. 
Wat ik wil gaan doen is als ik de hondjes ga uitlaten, op zoek naar een bakker en daar wat lekkers halen om het te vieren. Of bij een drogist een dikke reep halen ofzo. En savonds een patatje. Hoe lang heb ik dat wel niet gehad? Ik woon nu in een dorp zonder snackbar en geen winkels dus dat wordt echt luxe straks. 

Nu nog een extra kop koffie en aan de slag. Ik moet 3 dingen doen vandaag, de achterdeur schilderen; een tweede laag grondverf, de trap schoonmaken en de kliko's schoonmaken. En twee dozen inpakken. 

bewerkt door Woman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Goedemiddag, 

T Minus 7

Gister veel gedaan en voor vandaag een makkelijk lijstje dus ik denk dat ik weer extra dingen kan doen. 
Dan zijn de laatste dagen rustig en ben ik relatief rustig als de invasie begint als de verhuizers komen. 
Morgen komt de meneer van de voorcontrole, dat is best wel een hufter dus daar zie ik tegenop. Als dat gedaan is zal ik me beter voelen en wat zekerder in de verhuizing staan. 

Vannacht gedroomd dat ik wijntjes dronk. Ze werden geschonken in reageerbuisjes. Heel absurd. 
Net als de droom van vorige week kon ik de wijn weer goed proeven en was me bewust van dat ik dronk en de consequenties. 
Vreemd dat ik zulke heldere flashback dromen heb. Ik ga er vanuit dat dat minder wordt en dat het iets te maken heeft met een soort van afkickverschijnselen. 

Ik ga niet met mensen om die drinken (even aanhaken op het onderwerp van de dagdraad). Ik haal geen wijn in huis voor visite, ze mogen het ook niet meenemen. Mijn huis is rook, drugs en alcoholvrij. 
Alcohol staat bij mij op de lijst van hard drugs, en ik wil ook niet dat mensen heroine gaan spuiten in mijn huis of coke snuiven. 
Toen ik net gestopt was dacht ik daar anders over en vond het gezellig als mensen dronken. Ik ging ook nog lang naar de kroeg, op een sinas of een red bull. Nu heb ik dat niet meer. Ik vind het niet nodig en bescherm liever mijn sobriety. 
Als ik bij anderen ben en er wordt alcohol geschonken dan vertrek ik met een smoesje. Hondjes uitlaten ofzoiets. 
Prima als je wil drinken maar niet in mijn straatje. 

Aan de slag. Work to do. Volgende week ben ik verhuisd. Het lijkt nog niet echt doorgedrongen maar ik denk dat dat wel komt. 




 

bewerkt door Woman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...