Spring naar bijdragen

zondag 24 maart 2024


Aanbevolen berichten

De rattenafrastering @Dune

Wij hebben tamme ratten als huisdieren en die wilde we graag in de kamer laten lopen maar dan natuurlijk wel met beperkte vrijheid, aangezien ze echt overal onder kunnen kruipen, en ze houden van donker... Dus je raadt het al, achter de koelkast zat ie ooit toen hij ontsnapte vanaf de bank.. Dochter helemaal overstuur... 

We hadden er 3,nu nog 2 ratjes. Nu zitten ze dus in een afgebakend stuk in de kamer, waaruit ze niet weg kunnen. Als we straks een grotere hebben, kunnen we ook met hen spelen want dan kunnen we er zelf ook nog bij in ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ohhhhhh, ja je had het over een rattenafrastering, maar daar ben ik ook mee bezig maar dan om de ratten buiten te houden, de wilde die mijn kippenvoer stelen. Dus ik snapte het niet helemaal :rolleyes:

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Yvonne:

Uiteindelijk werd daar braaf gehoor aan gegeven Roberto, we dansten naar jouw pijpen en zetten die puntjes daar waar jij ze wilde.

@Yvonne, dit kan wat mij betreft naar het onzindraadje.
Een aantal mensen gebruikt een smartphone of citeren, waardoor mijn opmaak vanwege leesbaarheid op een beeldscherm weer wegvalt.
Heb ik daar ooit iets van gezegd?

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Ik heb zonet de dagdraad gelezen en een aantal reacties gegeven.
Nog even een film op OutTV kijken of niets doen en dan naar bed.
Voor wie er niet goed slapen kan een muziekje.
Welterusten.

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ratten zijn leuk! Lang mijn katten era had ik eens een tamme rat die liever wild wilde zijn. Ik had m Chinaski genoemd. Hij ontsnapte en ik vond hem uiteindelijk achter een van mijn lades terug. Daar trok hij permanent in. Ik moest wel heel mijn ladekast leeg halen want hij stonk nogal.
Memories :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja mijn dochter noemt het een ratten gevangenis ;) ze is als de dood dat ze ontsnappen.. 

Ik lig erin, toch nog even de was en sokken opgevouwen in de kasten gekregen! 

Keelpijn is zo goed als weg, nog wel veel spierpijn, misschien is dat morgen ook zo goed als weg? Laten we het hopen! 

Iedereen slaap lekker! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Reacher:

Wat ik me afvroeg @lady jane. Is drank nu echt helemaal uit je systeem of heb je heel soms nog wel dat het roept?

Nee nooit Reacher, ik ben zo blij dat ik niet meer hoef.
Ik besef ook dat ik bof dat ik geen echte trek ken, en het woord craving
hier op t forum heb moeten leren. Het is dus geen verdienste dat ik niet meer drink.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je @Roberto wat ik zo jammer vind, je gaf aan dat je zo graag wil stoppen, Nienus en ik hebben je geschreven dat we je best op een positieve manier wilde helpen. Ik heb je aangeboden om de zondag desnoods uur voor uur te helpen, immers pas 12 uur zou je drinken beginnen ivm de winkel die pas open was. Je reageert altijd op alles en iedereen. Maar deze berichtjes heb je ongeveer genegeerd. Nu ben je in de avonduren weer actief geweest. Maar stoppogingen worden nou net benoemd. 
ik vraag me echt af, wat zoek jij hier? 
het lijkt er mijns inziens een beetje op dat je deze plek beschouwd als een eenzijdige babbelbox, of zie ik dat verkeerd?

met alle respect maar dat vraag ik me echt af

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yana:

Ik begrijp het niet goed @lady janebedoel je dat je nooit echt trek en craving hebt gehad? Maar op welke manier had je dan een probleem met drank?

Ik was gewoon verslaafd Yana. En had daar dwangmatig nood aan. Vlak voor sluitingstijd nog even naar de super.
In mn slechtste tijd naar een nachtwinkel. Gelukkig begroette de eigenaar me een keer met; hallo mama van..........
(hij was de oom van haar vriendinnetje) en toen durfde ik daar niet meer heen. Verder weg fietsen was te bezwaarlijk
als ik al had gedronken, dus die weg sloot ik a. Maar de druk werd daardoor ook groter bij het inkopen. Met dochter over die periode gesproken (kidz waren nog jong toen) en zij herinnert me niet met drinken maar wel de ochtenden erna.
Al met al zal ik geen giga hoeveelheden gedronken hebben, maar de aantallen avonden werden er steeds meer.
En mijn depressie steeds groter. En mijn huwelijk steeds slechter. En ik steeds afhankelijker. Dat dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei lady jane:

Ik was gewoon verslaafd Yana. En had daar dwangmatig nood aan. Vlak voor sluitingstijd nog even naar de super.

In mijn beleving is 'dwangmatige nood' hetzelfde als 'craving'. Jij noemt het anders (of je beleefde het echt anders, dat kan natuurlijk ook). 

Het Nederlandse woord 'hunkering' vind ik ook altijd een goed passende en voelbare vertaling voor 'craving'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dune, mijn verhaal sloeg niet op dankbaarheid om een drankknop die om is. Ik ben niet van de nullijn, misschien dat jij dat niet weet en ik wil je niet op het verkeerde been zetten. Ik ben qua drinkgedrag wel de alcohol de baas sinds de jaren dat ik hier op het forum ben, dat is zeker ook iets waar ik dankbaar voor ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Dune:

Weet je @Roberto wat ik zo jammer vind, je gaf aan dat je zo graag wil stoppen, Nienus en ik hebben je geschreven 
het lijkt er mijns inziens een beetje op dat je deze plek beschouwd als een eenzijdige babbelbox, of zie ik dat verkeerd?

@Dune en @Nienes, die berichtjes heb ik pas 's morgens gelezen.
Allebei bedankt daarvoor.

Ik zie deze plek niet als een eenzijdige babbelbox, integendeel.
Dat zie je verkeerd, geeft niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...