Spring naar bijdragen

Vrijdag 15 maart 2024


Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal

Iedereen goed geslapen? Hier een super korte nacht door een late dienst gisteren en kindjes die om 5:45 de dag starten.

Mag ik eigenlijk wel de dagdraad starten? Ik heb geen idee namelijk 

Ik ga er vandaag voor jongens! In de ochtend wat klusjes doen, einde ochtend komt mijn moeder langs.. afleiding genoeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk mag jij de dag starten Okkie. Daar hoef je geen speciaal diploma voor te hebben hoor. Wat een snoezig vosje heb je trouwens :) Heel veel succes vandaag. Kom je gezellig bij mij op het dagpact? Dan weet je meteen zeker dat je niet meer mag drinken. Dat interne getob in je hoofd van zalikwelzaliknietoftochmisschien is namelijk vele malen vervelender en moeilijker dan het niet-drinken zelf
 

DAGPACT

Oskar

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren was wel een schitterende dag zeg. De eerste keer dat je weer lekker in je t-shirt naar buiten kunt. De wereld kijkt ook blijer. ‘s Avonds in de schemer nog wat kinderen die zorgeloos aan het spelen zijn op het plein.

Maar vanochtend werd ik wakker met regen. Dat is een tegenvaller. De Lente weer even op pauze. Toch wordt over regen & ellende weer verreweg de mooiste Kunst gemaakt. Altijd prijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gut murning, hier ook lekker en fatsoenlijk geslapen en net voordat de wekker ging wakker geworden door wakeup Light en radio die op den duur zachtjes aangaat. Vanmiddag kijken bij mijn dochter die haar laatste extra training heeft voor de turnwedstrijd morgen. Waar een nuchtere papa haar ook nog gaat Jureren. Maar ik zit er al voor 8 uur, en haar groep hoeft pas om 1 uur te beginnen. Dus ik ben dan al opgewarmd ;)

DAGPACT

Oskar

Freekie 

bewerkt door Freekie
Pff typefouten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

DAGPACT
Oskar
Freekie
Prana

Goedemorgen allemaal. Gisteren een trekmoment gehad. Zomaar uit het niets, leek het. Ik ben naar de supermarkt gegaan, daar gehaald wat ik echt nodig had en heel hard doorgelopen naar de kassa zonder naar de wijn te kijken. Terwijl ik daar was (om wijn te kopen), even de film vooruit gespoeld en dat heeft me erg geholpen. Ik weet niet wie dat hier ooit zei, misschien @Emmy? Dankjewel in ieder geval.
Pffff, ik ben zo opgelucht. Goed bij de les blijven nu, zo kan het ineens weer helemaal mis gaan. Maanden geen trek, 1 glaasje en binnen no time weer terug in het oude ritme. Maar niet helemaal, ik ben na dat verkeerde zijweggetje van die 2 weken, nu weer op het juiste pad. Zo is het toch? Ik ben het eens met degenen die zeggen dat je niet meer van voor af aan begint, maar je gaat verder waar je gebleven bent. Als je maar niet blijft liggen. Het is eenvoudiger om helemaal geen uitglijders of terugvallers te hebben uiteraard, maar dat lukt helaas niet altijd.

Nu een fijne dag buitenshuis in de natuur, de zon schijnt hier (in Italië) en het leven is mooi. Meestal. :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Godemorgen Allemaal

Een optimist heeft het evenveel mis als een pessimist , hij is alleen gelukkiger.

Vandaag komt me vrouw weer thuis, als dat geen positief begin van de dag is en daar wordt ik erg gelukkig van .

@June gefeliciteerd en maak er een leuke dag van .

Vandaag (bijna dan) 240 uur zonder drank en katers waarvan 10 hele slechte,10 slechte, 10 minder slechte en 210 goeie uren,

Tussenstand jac vs bier 120-0

Dagpact

Oskar
Freekie
Prana 
Okkie
Yvonne 

Fonny

Jac

Een hele fijne dag allemaal

Jac

 

 

 

bewerkt door Jac
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers,  wat een bedrijvigheid hier en dat nog voor de koffie van @Yvonne. Hier gaat het goed met niet drinken, is gewoon geen issue meer en dat is maar goed ook . Want heb soms best depressieve gevoelens en dan is alles grijs . Zoveel ellende op de wereld en ook oudste zoon blijft depressief.  En dan ben ik weer aan alle alarmbellen aan het trekken en lees ik over loslaten .  Ik weet gewoon niet hoe dat moet . Vooral omdat allebei mijn zoons hun hele leven extra zorg nodig zullen hebben .  Oudste zou dat moeten krijgen van hulpverlenende instanties,  maar de bureaucratie in Nederland is zo enorm daar komt hij zelfstandig nu niet doorheen .  En als je ziet dat hij gewoon niet uit dat gat kan klimmen..... wat doe je dan...als moeder .  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook weer heerlijk geslapen. Ondanks dat ik me veel beter voel dan wanneer ik drink en meer energie heb, merk ik dat ik (lichamelijk en geestelijk) in een tussenfase zit waarin 'de vermoeidheid eruit komt' (gebruikte alcohol ook om vermoeidheid weg te drukken) en ik op zoek ben naar een nieuwe balans. En er is veel denken, over het gedrag (verspilling!) eerder en de toekomst. Ik ken het van eerder en weet dat over enkele dagen (of misschien weken) de nieuwe routine en hogere, meer gedoseerde energie eraan komen. 

Gisteren de gelezen tip voor bij een toekomstig moeilijk moment (de film vooruit spoelen) opgeschreven in mijn aantekeningen. Tot nu toe nog geen moeilijk moment gehad. 

Fijne dag allemaal vandaag :-) 

bewerkt door TommyVanilla
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn dat er zoveel geschreven wordt! 
@Dune gefeliciteerd met je jubileum! Gaan jullie het vieren?

@Francoise helaas herkenbaar. Denk dat mijn kind een stuk jonger is maar de zorgen zijn er en de bureaucratie ook helaas. Loslaten is het moeilijkste wat er is. Met de leeftijd van mijn kind hoeft dat nog niet maar ik vind de toekomst daarin onzeker en spannend. 
 

@Okkie Goed zo!! Geniet van je nuchtere dag! 
 

@Jac fijn dat je vrouw thuiskomt, ze zal vast blij zijn je zo te zien zonder bier achter de kiezen! 
 

@TommyVanilla die film vooruit spoelen helpt mij ook heel vaak. Goed van je. En niet teveel blijven hangen in die verspilling van je tijd, je doet nu wat je moet doen. Probeer op het positieve te focussen. 
 

@Prana wat goed dat je zo snel voorbij die wijn gelopen bent! Weet je ook waardoor je ineens een trek moment had? Goed gedaan! En wat zal je nu blij zijn!

Ik plaats me ook weer op het dagpact. Ik heb vanavond een etentje en borrel en misschien zelfs op stap. Ik zie er tegenop maar ik ga wel. Laatste paar keer merkte ik dat het niet eens opviel dat ik het bij de cola hield dus dat helpt wel. Helaas wel wakker geworden met flinke hoofdpijn. Hoop dat die zo wegtrekt. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opstartproblemen op mijn vrije dag, veel te doen. Twee bakken koffie, ipv twee glazen rosé. Straks boodschappen doen, ik weet eigenlijk wel zeker dat ik gewoon langs het wijnschap kan lopen, zonder dat het me nu iets doet. Gisteren weer heel verdrietig, nu weer wat luchtiger. Eind van de middag verjaardag van schoonvader, gevolgd door een etentje. Ik rij wel!!! Nu lekker douchen en fysio, hup actie! 
Fijne dag iedereen :heart:

DAGPACT:
Oskar
Freekie
Prana 
Okkie
Yvonne 
Fonny
Jac
Alesto

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kunnen jullie me uitleggen wat 'de film vooruit spoelen' inhoud? Dat je je een voorstelling maakt van hoe het verloop is als je drinkt?

Ik kom net van school af, ben in de ouderraad gegaan en daarvoor moet veel geregeld worden. Afleiding, andere mensen om me heen, gewaardeerd worden en nuttig zijn doen me goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Francoise:

en lees ik over loslaten .  Ik weet gewoon niet hoe dat moet . Vooral omdat allebei mijn zoons hun hele leven extra zorg nodig zullen hebben .  Oudste zou dat moeten krijgen van hulpverlenende instanties,  maar de bureaucratie in Nederland is zo enorm daar komt hij zelfstandig nu niet doorheen .  En als je ziet dat hij gewoon niet uit dat gat kan klimmen..... wat doe je dan...als moeder .  

Loslaten is ook niet altijd de beste keuze. Als iemand dreigt te vallen bijvoorbeeld. Maar als je iemand die al op de grond ligt blijft vasthouden komt hij niet meer overeind. Zoals vrijwel altijd is er nooit één gebruiksaanwijzing die bij iedereen werkt. Daarom volg ik maar gewoon mijn boerenverstand en probeer daar wat liefde en aandacht doorheen te scheppen. Wat de juiste dosis is blijft echter gissen. Sterkte Franz. Ook met je zoons.

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Okkie:

Kunnen jullie me uitleggen wat 'de film vooruit spoelen' inhoud?

Dat is dat als je de neiging hebt om het op een zuipen te gaan zetten omdat je je beroerd voelt je alvast vooruit denkt hoe het je daarna zal vergaan. Eerst de verdoving. Daarna het dronken stomme dingen zeggen, van je kruk af lazeren. etc. De volgende ochtend de kater. En het ergste van alles: de schuldgevoelens naar jezelf en je geliefden dat je het wederom zover hebt laten komen. Omdat de film al zo vaak is vertoond weet te op den duur op voorhand de afloop. Als je je daarvan goed doordringt zal ook de aandrang om naar de slijter te rennen vaak verminderen of verdwijnen.

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jac en @Nienes, sta zeker stil bij dit moment, mooie bloemen gekocht, helaas is mijn liefste overleden…  dus samen vieren is er helaas niet bij.

binnenkort is er een npo uitzending op tv over onze liefde.  Helaas kan ik dat niet met jullie delen :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Oskar:

Loslaten is ook niet altijd het de beste keuze. Als iemand dreigt te vallen bijvoorbeeld. Maar als je iemand die al op de grond ligt blijft vasthouden komt hij niet meer overeind. Zoals vrijwel altijd is er nooit één gebruiksaanwijzing die bij iedereen werkt. Daarom volg ik maar gewoon mijn boerenverstand en probeer daar wat liefde en aandacht doorheen te scheppen. Wat de juiste dosis is blijft echter gissen. Sterkte Franz. Ook met je zoons.

 

2 minuten geleden zei Oskar:

Dat is dat als je de neiging hebt om het op een zuipen te gaan zetten omdat je je beroerd voelt je alvast vooruit denkt hoe het daarna zal vergaan. Eerst de verdoving. Daarna het dronken stomme dingen zeggen, van je kruk af lazeren. De volgende ochtend de kater. En het ergste van alles: de schuldgevoelens naar jezelf en je geliefden dat je het wederom zover hebt laten komen. Omdat de film al zo vaak is vertoond weet te op den duur op voorhand de afloop. Als je je daarvan goed doordringt zal ook de aandrang om naar de slijter te rennen vaak verminderen of verdwijnen.

@Oskar jouw boerenverstand is boven gemiddeld , perfect omschreven, petje af

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...