Spring naar bijdragen

Vrijdag 29 december 2023


Dune

Aanbevolen berichten

Goedemorgen 

Dagpact

Dune

(gisteren een trekje afgezworen, de idiote gedachte kwam binnen: dan begin ik toch 1 januari) 

moest er zelf bijna om lachen, mijn gekke brein :D nee nee gaan we niet doen, tuurlijk niet.  bijna 7 weken -1 dag is voor nu een mooi vertrekpunt 

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Nog één "gek" weekend voor de deur, een paar Nieuwjaarsborrels zien te overleven en dan wordt alles weer een beetje normaal. En als we dan ook nog die saaie maand januari hebben gehad, gaan we al weer lekker richting lente. Dat hou ik me nu maar voor ogen, want het is weer zeikesnat buiten.

DAGPACT:
Dune
Yvonne
Toos

Een vrolijk dagpact helpt ook wel een beetje om mijn humeur op te krikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Spirit:

Straks dokter bellen, de kuur werkt niet erg en heb nog steeds koorts.

@Spirit, ik ben geen arts, maar het kan zijn dat door overmatig alcohol medicatie en voedingsstoffen niet meer goed in je lichaam opgenomen, verwerkt en afgevoerd worden. Iets met maag, darmen, lever en nieren.
Vraag dit maar aan je dokter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Spirit:

Heb een uitglijder gehad woensdagavond.Er zijn 2 rode wijn soldaat gemaakt.Niet best natuurlijk.Aan de donderdag niets gehad, alleen op bed gelegen.Ook niet slim om met blaasontsteking te drinken.Straks dokter bellen, de kuur werkt niet erg en heb nog steeds koorts.

 

@Spirit Persoonlijk zou ik kunnen leven met een "uitglijder" van twee glazen en morgen weer verder met niets. Dat je dit in combinatie met antibiotica doet lijkt me zacht uitgedrukt "niet zo handig". De alcohol vermindert de werking van de antibiotica niet zo zeer, maar zorgt wel voor heftiger bijwerkingen als, hoofdpijn, misselijkheid en braken. Katergevoel zeg maar..... De dokter bellen om te overleggen kan nooit kwaad. Hoe voel je je inmiddels?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Roberto:

Ach ja denk ik dan @Spirit, wij drinken alcohol niet omdat dat zo lekker of gezellig is.
Maar vanwege zelfmedicatie, voor wat dan ook, tegen beter weten in.
Dat is voor mij de kern van verslaving.

Daar sluit ik me volledig bij aan.

Wij drinken echt niet, omdat het zo gezellig is.

Ben wel blij, dat het hierbij gebleven is.

Waren geen literflessen, maar flessen van 75 ml.

Gaan 6 glazen uit.Dus 2 maal 6 is.12. Ook het meeste er weer uitkotst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Spirit:

[...] Mijn grootste trigger: ziek zijn en dan denken; ach, zieker kan ik toch niet worden.We gooien maar wat drank in de mik. [...]

Je denkt dus: zieker kan ik toch niet worden. En denk je daar dan meteen achteraan dat je er wel beter van kan worden?
Zo zeker als je al je 'triggers' de laatste tijd weet te pareren met de opmerking 'alcohol is niets meer voor mij', zo simpel ga je voor de bijl als je je ziek voelt. Als dit je grootste trigger is zou je een volgende keer dus ook hier niet meer te hoeven zwichten. Maar ik denk eerlijk gezegd dat je weer aan het stapelen bent gegaan, gezien de meerdere berichten van de laatste tijd waar je de laatste tijd zo trots meldde dat je geen drank nodig had gehad.. dat leek goed te gaan.
Gezien de hoeveelheid kun je wel stellen dat misschien dat eerste glas (of twee) nog een beetje een vals idee geeft van 'zelfmedicatie', maar daarna is het toch puur weer die verdomde verslaving waar je waarschijnlijk nooit meer vanaf komt, ook niet na zoveel maanden en jaren.

Beterschap maar weer, meis.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...