Spring naar bijdragen

Zaterdag 16 december 2023


Dune

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Dune:

@Adri03, water is zo mooi en rustgevend. Zegen nog elke dag dat ik aan de Zeeuwse kust woon met het strand 300 meter lopen van mijn voordeur. Mensen hier, zeker vroeger leven met het tij… hoog en laag water.
Zo kon de Sint pas aanmeren in ons haventje rond 16.30 want ja met laag water komt er geen boot aan 

Dune, afgelopen najaar was ik nog in Bretagne, waar het getijverschil tot soms 10 meter oploopt. Dat is superfascinerend, zoals je er met eb tussen de rotsen op de 'zeebodem' kunt lopen, die binnen een paar uur weer volledig onder water staan. De vloed komt dan ook niet heen-en-weer kabbelend naar binnen, zoals hier, maar als een dóórlopende stroming. Wat wil je ook als het waterpeil 10 meter omhoog moet in 6 uur: dat is >2,5 cm per minuut!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yvonne:

En jaaaa, Japie Krekel, het geweten van Pinokkio :heart:

Kijk, op dit forum leer je nog eens wat :rose: (nu je het zegt, wist ik het. Maar achteraf is makkelijk praten en telt niet).

Ik duik mijn bed maar weer in. Echt, waarom ben ik nooit doordeweeks ziek. Kost me mijn weekend zo :wacko:

Nu genoeg gezeurd :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, de kerstmarkt droog overleefd, wat toch niet meeviel.Veel teveel koffie op en de erwtensoep, kwam er net met een rotgang weer uit.Vond hem al wat zurig van smaak, dus verbaasde mij niets.Al met al, buiten dat, was het wel geslaagd.

Stiekem nog even op een echt kerkorgel gespeeld in de dorpskerk.Veel indrukken op gedaan en daar ga ik nu nog even van nagenieten.

Hopelijk zakt het opgefokte gevoel wat, want ik kreeg daar een akelige dejavu.Vele malen daar ook gespeeld waar ik dus enorm kachel ben geworden.Kreeg daarom zo'n akelig gevoel.Andere koorleden liepen met gluwein, maar heb me even  afgezonderd.Waarom moet ik nu weer zonodig ziek worden van bedorven soep.

Ga lekker met een dekentje op de bank.Dat heb ik wel verdiend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Spirit wat sneu nou spugend een kerstfeestje vieren. Als je al trek had gehad was die dan wel verdwenen.

mooi dat je even terug kon denken, maar deze droog hebt gehouden.

Volgend jaar kan je dan de herinnering van vandaag weer ophalen :D dat je het vorig jaar zo netjes hebt gehouden. (De herinnering aan zure soep doe je gewoon de deur uit)

nu lekker bijkomen en relaxen, dat heb jij verdiend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...