Spring naar bijdragen

Zondag 29 oktober 2023


Beatrix

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal:rose:

Mijn biologische klok heeft altijd wat moeite met de start van de zomer- en wintertijd. Dus dat extra uurtje slaap vannacht, daar trapt mijn lijf dus niet in :rolleyes:

Vandaag doe ik niets ( het is tenslotte ook zondag = rustdag..... toch :P ) ondanks het feit dat de schuur nog steeds een bende is. Kan nog net de deur dichtkrijgen en "gelukkig" is het vandaag geen fietsweer, want de fietsen staan ergens achterin, dus dat zou een helskarwei worden om die er nu weer uit te krijgen :lol:

De maand loopt op zijn eind, dus waarom nu een andere aanpak, toch ? Vandaag hou ik het ook droog ( terwijl buiten de regen al weer tegen de ramen klettert....)

DAGPACT

Beatrix

bewerkt door Beatrix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Oskar:

Mogge mensen. Vroeger kwam ik steevast een uur te vroeg op mijn eerste afspraak, nu verzetten alle klokken zichzelf. Daar is geen kunst meer aan. Verder ben ik danig geschokt dat Matthew Perry dood is.

Ik ook Oskar. Heb redelijk recent zijn openhartige boek gelezen. Voor mensen die dit forum niet bezoeken leek het einde misschien hoopgevend. Maar tussen de regels door vreesde ik voor het ergste. Heel triest en verdrietig dat het hem niet gelukt is eruit te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Momenteel lees ik alleen ‘hartaanval’ als verklaring voor Perry’s dood, en ik ben terughoudend om het nu al op zijn verslaving af te schuiven. Maar het zou best kunnen.

Ik ben altijd enorm gefascineerd door kerels als hij. Overdag de clown uithangen en ‘s avonds in het geheim je verdriet wegdrinken.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morning. Wat moet jij een lelijke smak gemaakt hebben dat je zo lang slecht sliep van de pijn @Yvonne. Heerlijk dat het nu weer beter gaat. 

Ook nooit friends gekeken, maar 54 is jong. Mijn leeftijd, alhoewel ik me de laatste tijd wel echt lichamelijk ouder voel. Pijntje hier, pijntje daar… Zelf al voorzichtige pensioenverlangens! Maar misschien is dat meer het verlangen om van mijn onzekerheidsstrijd af te komen en niets te willen…. In dat geval: de ervaring uit het verleden wees uit dat je jezelf altijd meeneemt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ook wel gefascineerd@Oskar, maar ik kan het me ook heel goed voorstellen. Ik heb vaak de lachers op mijn hand. Speel ook vaak de clown. Ik vind het niet zo’n tegenstelling eigenlijk. Iets nodig hebben van buiten (een lach=goedkeuring) (een drug/eten=lekker gevoel=goedkeuring/alles is goed) om jezelf goed te voelen.

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben de laatste tijd erg bezig met dit thema merk ik. Op mijn nieuwe werk zien ze het onmiddellijk als ik me niet goed (=bang) voel. Ik merk ook dat mensen dan liever niet bij je zijn, terwijl je juist dan zo graag een knuffel wil. Dus ik knuffel mezelf dan maar, of ben dat aan het leren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben er ook van geschrokken @Oskar. Dacht dat hij juist weer op de goede weg zat. Maar las dat hij ooit een hartmassage van 5 minuten heeft gehad tijdens een hartstilstand. Nou ja misschien wordt de oorzaak nog bekend:( Die hele alcohol gaat me hoe langer hoe meer tegenstaan. Ik baal er zo van dat het zo normaal is en zo verweven in alles overal.         

@Lika:heart:

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Lika:

Ik vind het niet zo’n tegenstelling eigenlijk. Iets nodig hebben van buiten (een lach=goedkeuring) (een drug/eten=lekker gevoel=goedkeuring/alles is goed) om jezelf goed te voelen.

Zo had ik het nog niet bekeken. Interessant. Maar ook: het gevoel dat je hoeveel liefdevolle contacten je ook legt nooit de ander echt ten volle zult begrijpen. De fundamentele eenzaamheid van ieder mens. En dan van de weeromstuit maar wat gaat dansen en huppelen. Om er in elk geval de moed in te houden. Ofzo. 

*Geeft @Lika een knuffel*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Rosee:

Die hele alcohol gaat me hoe langer hoe meer tegenstaan. Ik baal er zo van dat het zo normaal is en zo verweven in alles overal.

Mij gaat het ook steeds meer tegenstaan. Hoewel ik haar tegelijkertijd soms ook mis. Toch heeft het mij eigenlijk nooit zo heel veel uitgemaakt hoe de drank zit verweven in alles. Zo lang ik maar mag bepalen wat ik zelf verweef in mijn eigen leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enorm schrikken idd , ook ik hang vaak de clown uit , om erbij te horen,  leuk gevonden te worden en dus geaccepteerd.  Ik verlies hoogstwaarschijnlijk mijn werk , mijn hele veilige toekomst ligt weer aan duigen.   Door alle spanningen mezelf ziek moeten melden .  Nog een  overname /reorganisatie trek ik niet meer . Ik heb op dit moment al mijn energie nodig voor mijn gezin  waarvan jongste 24 uurszorg nodig heeft en oudste al maanden depressief is.  Mijn werk gaf mij voldoening en structuur .  Maar ik drink niet .

Heel eerlijk , ik las dus dat mattew is verdronken in de jacuzzi en moest toch gelijk denken aan alcohol of drugs in het spel .  Dat kleeft dan toch aan zo'n man . En dan baal ik weer van mijn vooringenomen vooroordeel.  Zucht 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Oskar:

Mogge mensen. Vroeger kwam ik steevast een uur te vroeg op mijn eerste afspraak, nu verzetten alle klokken zichzelf. Daar is geen kunst meer aan. Verder ben ik danig geschokt dat Matthew Perry dood is.

Hahaha, dat kén ik: een uur te vroeg of juist een uur te laat! Idd, automatische aanpassing van de tijd heeft het leven een stuk minder verrassend gemaakt op dat gebied. Persoonlijk geen fan van sitcoms vind ik het wel sneu van Matthew; nog zó ontzettend jong en waarschijnlijk gewoon een "ongelukje"; (onder invloed?) in slaap gevallen in de jacuzzi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lika:

… Zelf al voorzichtige pensioenverlangens! Maar misschien is dat meer het verlangen om van mijn onzekerheidsstrijd af te komen en niets te willen…. In dat geval: de ervaring uit het verleden wees uit dat je jezelf altijd meeneemt. 

Hahaha, ja, dat uitkijken naar de pensioenleeftijd herken ik nog wel: na een drukke werkdag nog snel even naar de supermarkt om eten te halen en dan 'oudjes' heel genoeglijk op hun dooie gemakje in de avondzon achter de rollator met een paar verse preien in het mandje te zien kuieren.... kon er echt naar uitkijken... 
En nu bén ik al een paar jaar gepensioneerd en nu kom ik nog steeds tijd te kort voor mijn gevoel... 
Hoewel ik merk dat ik wel degelijk op mijn dooie gemakje met de hond loop en tijd heb en neem om met mensen onderweg te praten... 
Maar je neemt jezelf mee, in welke periode dan ook. Dus ook het gevoel te moeten haasten of je onzekerheid. 
Dat wil niet zeggen dat je niet kunt veranderen. Toen ik mijn eigen gedrag, of meer: mijn eigen gevoelens doorkreeg ben ik ermee aan de slag gegaan... 

Ben trouwens wel heel blij dat ik niet meer van de pijn wakker word. 
Wel heb ik overdag nog heel veel last van die schouder, zal moeten slijten. 
En tsja, de ouderdom, voetjes willen niet meer echt, rechterschouder was al een pijndingetje en nu de linker ook... 
Ach, ik heb gewoon nog heel veel geluk gehad, had ook iets kunnen breken dit keer... 
 

3 uur geleden zei Lika:

En nu iets anders: ik heb eindelijk de juiste kleuren wol voor mijn deken. Verder haken dus! 

Heerlijk Lika, lekker van genieten... dat zijn de kleine mooie dingen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...