Spring naar bijdragen

Woensdag 20 september 2023


lady jane

Aanbevolen berichten

Mogge. Er worden ook bij gewone ruzies steeds vaker explosieven gebruikt lees ik net op nos.nl Ik kijk daar van op want ik gebruik bijna nooit explosieven tijdens gewone ruzies. Er komen wel meteen allerlei ideeën bij mij op.

Maar hey. Rustig aan. Ik wens iedereen een mooie dag. Zonder regen en zonder drank. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Oskar:

 Er worden ook bij gewone ruzies steeds vaker explosieven gebruikt lees ik net op nos.nl 

Ja, of de recente ontploffingen in de plaatsen vlakbij mijn dorpje het gevolg zijn van gewone ruzies betwijfel ik hoor @Oskar.
Het is wel een heel nare ontwikkeling.
En ja, ook ik wens iedereen een droge dag toe.... 

DAGPACT:
Fonny
Yvonne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Oskar:

Ik gebruik bijna nooit explosieven tijdens gewone ruzies. Er komen wel meteen allerlei ideeën bij mij op.

Je bent niet de enige. Dat is ook de reden dat het steeds vaker voorkomt. Copycat gedrag.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Adri03:

Ach, 'explosieven'... het is allemaal wel weer op typisch Nederlandse Madurodamschaal. Bij explosieven denk ik aan opgeblazen markten en ingestorte huizen, maar wat ik zo voorbij zie komen gaat het hier vooral om een soort vuurwerk dat hooguit een bruin spoortje op een gevel achterlaat of waardoor een ruitje breekt.

Het zal jouw winkel maar zijn die daardoor een paar weken niet open kan. 
Of zo'n plofdingetje gaat af bij de voordeur van jouw buren.... dan zou ik ook niet lekker meer slapen de eerste tijd. 
(nog afgezien van hoe ik het zou vinden als het bij mijn eigen voordeur zou gebeuren....) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Spirit:

De enige die explodeert, ben ikzelf meestal.De kunst is om het niet meer zo te escaleren.

Is het nu nog zo warm, of ligt dat aan mij?

Afijn, whatever.

Voel me herfstig.Op zich geen vervelend gevoel.Laat maar komen!

20 graden is het hier. Valt wel mee dus.

 

En herfst :heart: I love it.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Adri03:

dat het toch vooral om wat onderlinge spielerei gaat van boefjes in de dop

Dan heb je het behoorlijk verkeerd begrepen. 

"De daders die de explosieven plaatsen zijn vaak relatief jonge jongens, die ingehuurd worden voor 'een klusje'. Uit een analyse dit jaar bleek dat in Rotterdam, de stad waar de meeste explosieven worden geplaatst, zelfs een kwart van de plaatsers minderjarig is. De jongste opgepakte verdachten waren daar 14 en 15 jaar oud.

De opdrachtgevers blijven hierbij vaak buiten beeld. Onderzoek is voor de politie lastig, omdat er veel schakels zitten tussen de 'top' en de uitvoerders. Wel zegt de politie signalen te hebben dat het vaak gaat om opdrachtgevers uit het drugscircuit.

Bron: https://nos.nl/artikel/2491116-ook-buiten-de-grote-steden-en-bij-gewone-ruzies-vaker-explosieven-gebruikt

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...