Spring naar bijdragen

Zaterdag 16 september 2023


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Lekker geslapen.
Lucht is weer blauw
Straks even de kanarie een schone kooi geven.
Vriend om 11.00 op de koffie en dan twee uurtjes naar de tuin, want het onkruid staat huizen hoog.
De Courgettes zijn niet aan te slepen.
heb er zeker al 30 vanaf gehaald en al heel veel weg gegeven.

Gisteren weer fysio gehad
Ze hebben daar ook een klein sport schooltje met wat apparaten.
omdat ik nog zo extreem moe ben heel rustig aan begonnen en thuis ook oefenen.
komt vast wel goed met mij :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen,

 

Mijn naam is BB en ik loop al een tijdje mee. Ooit begonnen hier op dit forum en dat is me erg tot steun geweest die eerste maanden. Ik dacht dat als ik zou stoppen met drinken alles beter zou worden en ik klaarwakker. Dat bleek anders te zijn. Wat al die jaren me geleerd hebben is dat ik heb moeten leren om te gaan met het leven. Bij tegenslag dronk, frustratie, boosheid, maar ook vreugde. Bij alles was drank en dat beheerste me. Ik dacht lang dat het allemaal wel meeviel,  ik had een relatie, werk, huis, vrienden, familie. Maar ik was bijna altijd bezig met alcohol.

 

Nadat ik een paar maanden niet had gedronken was duidelijk dat alleen stoppen met drinken niet genoeg was. Er was werk ad winkel. Via dit forum maakte ik kennis met AA en het 12 stappen programma. Dat ben ik gaan doen en daar heb ik veel aan gehad en nog steeds. Ben in therapie gegaan om ouwe zooi op te ruimen, gesprekken op m'n werk over m'n werk en tot de conclusie gekomen dat ik wat anders moest gaan doen. Als ik het zo beschrijf lijkt het misschien een makkie maar dat was het zeker niet.

Wat mij erg geholpen heeft is het per dag te doen. Ik had nogal de neiging alles op de bult te gooien met als gevolg dat ik het niet meer kon overzien en het dan maar liet gaan. Langzaamaan is dat veranderd.  Het leven is het leven en soms is het lijden. Ook ik heb, net als de meesten hier, veel meegemaakt in die 17 jaar nuchter zijn. Verlies van relatie, huis, werk, ziekte maar ook; herstel, ander huis, een nieuwe liefde waar ik nog steeds heel blij mee ben, meer rust in m'n hoofd en hart ook al is het nog steeds een drukte van belang daarboven. Ik heb fijne dagen, minder fijne dagen en dat is oké.

 

Wat misschien nog wel het allerbelangrijkste is, in mijn beleving, is dat ik nu een keus heb. Ik begreep nooit waarom ik niet kon stoppen. Ik nam mezelf dat zo vaak voor om niet te drinken of maar vier biertjes drinken en dat lukte me nooit. Totdat ik leerde over de allergie die maakt dat als ik die eerste neem ik niet kan stoppen. Dat wist ik daarvoor niet! Ik was dus geen slappeling zonder ruggengraat die niet kon stoppen.

Ik kies er elke dag voor om niet te drinken, niet dat ik zucht heb; mijn obsessie om te drinken is al jaren geleden van me weggenomen. Ik vind mezelf niet zielig dat ik niet drink, dit is nu een keuze. Ik weet wat er gebeurt als ik die eerste neem en daar wil ik niet naar terug.

Ik ben erg blij en dankbaar dat ik destijds het forum gevonden heb, dat ik na maanden de stap heb durven zetten naar m'n eerste AA meeting en heb volgehouden. Verlost te zijn van die obsessie is zooo gaaf. Ik ben nog steeds lerende,  vlieg soms kwa gedrag uit de bocht door te snel boos te worden of gefrustreerd maar ik hoef mijn oplossing niet meer in de drank te zoeken.

Dat wens ik voor iedereen die hier schrijft. En of je dat nou via een 12 stappenprogramma doet of op een andere manier; ik wens dat je vindt wat je zoekt.

Nu nog ff klooien in de tuin, de zon schijnt, ik vind het heerlijk weer. Dag, dag.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een heerlijke zwoele zomeravond hier. Lekker uitgebreid indiaas gegeten met dochter en door de binnenstad geslenterd. Maar de drukte daar was ons allebei too much. Zij gaat misschien nog naar een technofeest om 00.00uur, dan is ze jarig tegelijk met een vriendin. En ik nu treinen en bussend naar huis. Zij heeft net haar 3 maandenpenning en vindt zo n feest ook spannend nu, benieuwd of ze het aandurft. 

Soms benijd ik haar wel, zo dapper al. Maar tegelijk ben ik dankbaar om en met haar, mezelf en ons samen zo.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@BamBam,ik ken jou volgens mij alleen maar, omdat jouw naam op het Jaarpact staat.
Bedankt voor jouw positieve bijdrage op deze dagdraad.

Ik probeer mij hier te richten op de mensen die het lukt om radicaal te stoppen.
De mensen die hier keer op keer in een terugval zitten brengen mij helaas zelf in een neerwaartse spiraal.
We doen allemaal ons best, maar ik heb daar niets aan.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Roberto:

×

Ik probeer mij hier te richten op de mensen die het lukt om radicaal te stoppen.
De mensen die hier keer op keer in een terugval zitten brengen mij helaas zelf in een neerwaartse spiraal.
We doen allemaal ons best, maar ik heb daar niets aan.

Wat een vreemd bericht Roberto. Van mensen die terugvallen kun je juist leren om andersom te gaan denken, als in: daarom wil ik (dus) niet (meer). 

Maar waarom ben je dan altijd zo 1 met je buurman die verslaafd is aan vanalles en elke hulp weigerd. Nog niet zo lang schreef je dat je dat voorbeeld zou volgen, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Remi1:

Wat een vreemd bericht Roberto. Van mensen die terugvallen kun je juist leren om andersom te gaan denken, als in: daarom wil ik (dus) niet (meer). 

Maar waarom ben je dan altijd zo 1 met je buurman die verslaafd is aan vanalles en elke hulp weigerd. Nog niet zo lang schreef je dat je dat voorbeeld zou volgen, toch?

@Remi1, Ik ga juist mee in die terugvallen, daar heb ik het ook eerder over geschreven. Dat ging toen ook over jou.
Niet persoonlijk bedoeld, je weet ik dat ik jou een laiverd vind.

Over mijn buurman is een heel lang vehaal.
Afgelopen week (maanden) loopt het de spuigaten uit.
Hij wilde nooit iets, maar wil nu opname in Vosseloo.
Dat probeer ik te stimuleren.

Hij komt nu in aanmerking voor een spoedopname / crisisopname.
Daarover heb ik contact gehad met zijn huisarts en VNN.

Dat zorgweigeren van hem (en eventueel van mij) heeft te maken met teveel hulpverleners waar wij niets aan hebben.
Allemaal goed bedoeld maar levert ons niets op.
Combi ADHD / autisme / ptss / echogalie, et cetera.
Zijn opname gaat vermoedelijk ook mislukken, maar in ieder geval hebben alle buren dan even rust.

Een aantal buren denken nu dat ik dagelijks drie pakken wijn voor hem haal, is niet waar.
Hij krijgt dagelijks VNN op bezoek voor zijn medicatie.
Dan moet hij blazen. Bij teveel krijgt hij zijn medicatie niet en gaat doordraaien.
Soms haal ik wel wijn voor hem.
In overleg met VNN maximaal 1 pak.
Als ik dat niet doe stap hij doodziek op de fiets met een arm in het gips.
Met grote kans dat hij weer omdonderd.

Twee keer afgelopen week was hij net bij mij thuis en kwamen zijn hulpverleners bij mij.
Nu denk een buurman dat dat drugdealers zijn en krijg ik de schuld van alles.
Gelukkig heb ik een paar goede buurvrouwen die mij begrijpen en ondersteunen.

Hij ligt al maanden op de bank te creperen, zijn huis is een puinhoop en zijn lichaam is bijna op.

Pfffffffffffff
 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Roberto Wist je al dat gebruiken een egoïstische bezigheid is?
Maar weet je ook al dat daarmee willen stoppen een egoïstische bezigheid is maar dan een voor jou gezonde portie egoïsme?

Kijk; dat ik niet helemaal droog ben/ sta klopt helemaal en ik geloof dat je mij een laiverd vind, maar dat vind je vast ook van je buurman. Is helemaal goed hoor, is niks mis mee om van mensen te houden. Integendeel . Dat betekend dat je een lief goed hart hebt maar laat dat niet de valkuil voor jezelf zijn Roberto.
:heart::rose:

 

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Remi1:

@Roberto Wist je al dat gebruiken een egoïstische bezigheid is?

@Remi1, bij mijn buurman is dat nog voorzichtig uitgedrukt.
Toen ik laatst weer gestopt was heb ik hem een aantal weken niet gezien.
Bijwijze van spreken ruikt hij mijn terugval en komt dagelijks langs en/of belt mij voor zijn boodschappenlijstje.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...