Spring naar bijdragen

Maandag 11 september 2023


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen @Yvonne! Hier dezelfde situatie. Buiten al 20 graden. Ik geniet zo van dit weer. Alle paddenstoelen buiten heb ik bewust niet willen zien. Het is zomer, geen herfst! Het houdt mij nu op de been, hoewel ik normaliter ook een liefhebber ben van de herfst. Nu ja, komt vanzelf wel.

DAGPACT

Maja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei lady jane:

Beetje in dubio om de hete trein op te zoeken om op een overvolle parkeerplaats
te komen en aan de waterkant al die drukke families met kinderen en honden op te zoeken.

Oh getsie, ik moet er niet aan denken...... groot gelijk: lekker thuis gebleven dus en vandaag hopelijk genieten op een rustig strand.... 

17 uur geleden zei Freekie:

Wat er ook gebeurt ik drink hooguit 0.0.

Top! 

16 uur geleden zei Spirit:

........gisteren zijn de kleinkids geweest.
Best wel vrij onverwachts, dus dubbel zo blij, dat ik geen kater had.

Zo, dat is inderdaad dubbel blij en dubbel trots!!! 

7 uur geleden zei Lika:

Zo lekker gezwommen vandaag . Het gaat weer......

Fijn Lika, ik hoop dat je dat gevoel ook vandaag en de dagen hierna vast kunt houden... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. 

Ik geniet ook nog steeds met volle teugen van dit weer. Maar zelfs voor mij mag het nu ook wel ietsje minder. Zo te zien word ik op mijn wenken bediend. Laatste hete dag, waarschijnlijk vannacht een buitje en verderop in de week mooi nazomer weer. Het kan niet beter! Fijne dag iedereen.

DAGPACT: 
Maja
Yvonne
Fonny
Toos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers.

Na zwemmen,was en boodschappen gisteren niets meer gedaan.
EK volley heren en Queen/King of the Court Rotterdam gekeken.
Wat een luxe na 7 dagen hitte. Binnen 24 graden, best te doen en
2 nachten op mn hondenmat geslapen, niks plaknachten hier.
De gewone ventilator niet eens aangehad deze week. Maar buiten
kon ik er veel slechter tegen dan eerder. Beetje gevoelig aan het worden.
Gelukkig normaler weer in aantocht dus voorlopig heerlijk verder genieten.
En een record verbroken aan niet-saunadagen. Op coronatijden na dan.
Zo, dit was een inkijkje in mijn spannend leventje. over tot de orde vd dag..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, kinderen naar school gebracht vanochtend, ook heerlijk geslapen.. Niet echt last van warmte gehad maar was ook bek af gisteravond... Nu lkkr in de airco aan het werk. 

Nu 8 avonden zonder kinderen. Tijd voor een plan (en dan ook nog 1 die een kans van slagen heeft), ben sowieso een paar avonden door de weeks onder de pannen.. 

Komend weekend 2daagse hotelovernachting vlak bij Winterswijk in Duitsland met de motorclub. Daar kan ik ook 0.0 drinken. 

De zorgen beginnen nu al haha :(

DAGPACT: 
Maja
Yvonne
Fonny
Toos

Freekie 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, 

Onrustige nacht en daardoor erg moe ontwaken. 
Daardoor sjaggi en niet vooruit te branden. 

Je klinkt goed, Freek. Ik kan me voorstellen dat het een uitdaging voor je is, aankomende week. Hoe voelde de maandagochtend zonder de waas van de kater? Ik ben altijd nog dankbaar voor een katerloze maandag. (en di en wo enz). 
Er zijn nog niet veel wolken vandaag, hopelijk dat het vanmiddag een beetje gaat regenen. 

Ik denk erover om een draadje te maken over de voordelen van niet drinken. Bestaat zo'n draadje misschien al? En dan vanuit de positieve psychologie, dus niet: Geen brakke ochtenden meer, maar: 'smorgens sporten. 

Eerst nog een koffie en dan toch maar wat doen, voel me erg gaar van dat warme weer. 

Vandaag drink ik niet. 
 

bewerkt door Woman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Freekie:

Goedemorgen, kinderen naar school gebracht vanochtend, ook heerlijk geslapen.. Niet echt last van warmte gehad maar was ook bek af gisteravond... Nu lkkr in de airco aan het werk. 

Nu 8 avonden zonder kinderen. Tijd voor een plan (en dan ook nog 1 die een kans van slagen heeft), ben sowieso een paar avonden door de weeks onder de pannen.. 

Komend weekend 2daagse hotelovernachting vlak bij Winterswijk in Duitsland met de motorclub. Daar kan ik ook 0.0 drinken. 

De zorgen beginnen nu al haha :(

DAGPACT: 
Maja
Yvonne
Fonny
Toos

Freekie 

Is Antabus niet wat voor jou misschien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wees trots op jezelf @Freekie! Natuurlijk super spannend, vond ik ook toen ik een afspraak gemaakt had vanwege mijn grote alcoholprobleem. Maar nu herinner ik mij vooral de opluchting. Dat ik het niet alleen hoefde te doen en het geheim niet meer helemaal geheim was. Wees eerlijk over hoeveel je drinkt. Succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het goed is heb je inmiddels het telefoontje van jouw huisarts gekregen @Freekie
Wat goed dat je contact hebt gezocht. 
Ik hoop dat je je wat opgelucht voelt. Natuurlijk is de stap die je neemt dood- en doodeng. 
Maar wat goed dat je het doet. 
Hopelijk een eind aan het marchanderen voor jou. 
Een dik compliment waard image.jpeg.98d5ca9e4980325be30d4eee955cd416.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me droog af voor vandaag. 

Vanmiddag moest ik een vervelend telefoontje plegen om iets goed te regelen. Dat was even een gedoetje maar wel goed gelukt, nu heb ik financieel wat meer ruimte, zodat ik tijdens het dorpsfeest ook de eerste dag weg kan naar een ander dorp of stad. 
Dat geeft lucht, echt heel fijn! Maar ook met besef dat dat soort klusjes altijd een frustrerende ellende was met een kater. Nu was ik helder in mn koppie dus kon goed nadenken en de juiste vragen stellen. Om te beginnen was er een wachttijd van een half uur...

Morgen weer een frisse dag, voor vandaag sluit ik af. 
Tot morgen! 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Maja:

Wees trots op jezelf @Freekie! Natuurlijk super spannend, vond ik ook toen ik een afspraak gemaakt had vanwege mijn grote alcoholprobleem. Maar nu herinner ik mij vooral de opluchting. Dat ik het niet alleen hoefde te doen en het geheim niet meer helemaal geheim was. Wees eerlijk over hoeveel je drinkt. Succes! 

Helemaal mee eens! Voor mij de allerbelangrijkste winst: de eerlijkheid en openheid.

Waar ik het meeste van baal over de periode dat ik in gebruik was, is dat ik zo belachelijk tegen iedereen heb lopen liegen. Tot aan het genante aan toe, en ook gewoon tegen de mensen die het dichtst bij me staan.

Heb je gedronken? Nee

Hoe gaat het? Goed 'hoor'

Heb je gister gedronken? Nee

Etc etc etc.....En dan wist ik natuurlijk dat zij wisten dat ik loog en zij wisten dat ik wist.....Nou jullie snappen hem :-)

En nu ik dit toch heb weten te draaien naar een 'how can I make this about me' :-D...

Ik ben nu een half jaar gestopt en mijn voornaamste hulpmiddel is de antabus/refusal geweest (waar ik iig nog even mee doorga) en een wekelijkse sessie van 10x met medeprobleemgebruikers van de Brijder. Maar ik zoek nog een beetje naar iets constructiefs en structureels.

Woensdag ga ik kennismaken met een Buitenveldertgroep in de buurt, om te kijken of dat wat voor me is. En natuurlijk of ik ook wel iets voor die groep ben....

Best wel een beetje spannend, iemand tips?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei billy1981:

Helemaal mee eens! Voor mij de allerbelangrijkste winst: de eerlijkheid en openheid.

Waar ik het meeste van baal over de periode dat ik in gebruik was, is dat ik zo belachelijk tegen iedereen heb lopen liegen. Tot aan het genante aan toe, en ook gewoon tegen de mensen die het dichtst bij me staan.

Heb je gedronken? Nee

Hoe gaat het? Goed 'hoor'

Heb je gister gedronken? Nee

Etc etc etc.....En dan wist ik natuurlijk dat zij wisten dat ik loog en zij wisten dat ik wist.....Nou jullie snappen hem :-)

En nu ik dit toch heb weten te draaien naar een 'how can I make this about me' :-D...

Ik ben nu een half jaar gestopt en mijn voornaamste hulpmiddel is de antabus/refusal geweest (waar ik iig nog even mee doorga) en een wekelijkse sessie van 10x met medeprobleemgebruikers van de Brijder. Maar ik zoek nog een beetje naar iets constructiefs en structureels.

Woensdag ga ik kennismaken met een Buitenveldertgroep in de buurt, om te kijken of dat wat voor me is. En natuurlijk of ik ook wel iets voor die groep ben....

Best wel een beetje spannend, iemand tips?

Iedereen bedankt voor de input! Ik neem het mee en ga ermee aan de slag :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat liegen en bedriegen van je geliefden, en dat hele dubbelleven dat je er op na gaat houden vind ik ook het meest beschamende en akelige van het drinkende leven. Het open en eerlijk kunnen leven daarna is echt een bevrijding. In dat kader ook een mooie stap om naar die Buitenveldertgroep te gaan. Delen is helen tenslotte. Tips? Gewoon over je heen laten komen. Meer niet. Gaan zitten en lullen. Of gaan zitten en luisteren. Alles is prima. Geef het ook de tijd om te wennen. Het risico is vaak ook aanwezig dat men gaat denken: tussen wat voor gekkies ben ik nu weer terecht gekomen? Of: zo erg is het bij mij niet, ik hoor hier niet. Gewoon het een tijdje een kans geven en dan kijken of het voor jou toegevoegde waarde heeft. Als het niks blijkt kun je altijd weer weg tenslotte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...