Spring naar bijdragen

Vrijdag 30 juni 2023


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen. Schrijf nog weinig op het forum maar lees wel mee. Alcohol is voor mij eigenlijk geen issue meer (even afkloppen, want ik denk dat ik wel alert moet blijven). Ik denk erover om met de antidepressiva te stoppen. In ieder geval minderen, kijken hoe dat gaat. Ik denk soms dat ik minder voel en slik het nu al meer dan 20 jaar. Ben me aan het oriënteren, maar heb ook wel twijfels. Nou ja, het heeft geen haast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

na onze laatste volleytraining voor de vakantie
drinken we koffie met allen in de tuin van een teamgenootje
daar zijn er dan 2 bij met chemomutsjes op
beetje confronterend wel, maar ook symbool van dankbaarheid
ze doen het beiden boven verwachting goed
zijn positief en laten de ziekenhuizen versteld doen staan!
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ikkanhet,
Wat naar dat het nog steeds niet zo goed gaat met je gezondheid, maar wat super dat je niet drinkt.
Anders had je er nog een probleem bij gehad he :)

@lady jane,
Dat lijkt me zeker confronterend, die chemo mutsjes.
Met zusje van vriend gaat het ook niet goed (weer nieuwe uitzaaiingen)
Dat maakt nederig en dankbaar inderdaad !
Eigen gezondheid koester je des te meer dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren 18 km gefietst en bijna 9 km. gelopen met dochter en kleindochter.
Vind ik wel weer netjes eigenlijk.

Straks even lopen naar het dorp, voor wat boodschapjes , vriend om 11.00 op de koffie en vanmiddag alvast koffer pakken want we gaan zondag lekker een paar dagen weg.

Zo, nu ben ik wel weer genoeg aan het woord geweest he :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rosee:

 Ik denk erover om met de antidepressiva te stoppen. In ieder geval minderen, kijken hoe dat gaat. Ik denk soms dat ik minder voel en slik het nu al meer dan 20 jaar. Ben me aan het oriënteren, maar heb ook wel twijfels. Nou ja, het heeft geen haast.

Goedemorgen @Rosee,

Wat voor AD slik jij precies?
En waarom wil jij stoppen, minderen?

Wees daar zeer terughoudend in en uitsluitend onder begeleiding van jouw voorschrijvend arts.

Op het benzo forum heb ik een verhaal gelezen van een vrouw (70+).
Die slikte al jaren een benzo, zonder enig probleem.
Toen zij voorzichtig ging afbouwen kwamen de problemen pas.
Ze had had spijt en wilde weer terug naar af, met een hogere dosering.
Hoe dit verder afgelopen is weet ik niet.
Veel mensen van het benzoforum zijn / waren verhuisd naar een Facebookgroep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Maandag wil ik mijn ambulante detox starten, radicaal stoppen met alcohol m.b.v. diazepam. zoals bij hun aangegeven.
Zonet krijg ik een e-mail met mijn diazepam schema wat ik op mijn computer niet kan openen.

en deze tekst, ingekort:

Bijgaand het schema voor de ambulante detox zoals die binnen het Fact uitgevoerd wordt.

Je kunt as maandag beginnen.

Je hoeft nog niet helemaal gestopt te zijn met de alcohol maar wel minder dan 1.0 promille blazen om te starten met de Diazapem.

Hoe denken jullie hierover?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei rapilos:

@ikkanhet,
Wat naar dat het nog steeds niet zo goed gaat met je gezondheid, maar wat super dat je niet drinkt.
Anders had je er nog een probleem bij gehad he :)

@lady jane,
Dat lijkt me zeker confronterend, die chemo mutsjes.
Met zusje van vriend gaat het ook niet goed (weer nieuwe uitzaaiingen)
Dat maakt nederig en dankbaar inderdaad !
Eigen gezondheid koester je des te meer dan

Ja inderdaad en daar pas ik voor dat maakt het alleen maar erger.

Gisteren kreeg ik allemaal meldingen binnen van een ongeval op het spoor. Blijkt de vriend te zijn van een vriendin van mijn vriendin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Robertoik slik paroxetine, 20 mg per dag. Ik wil stoppen/minderen omdat ik soms het gevoel heb dat ik niet bij mijn gevoel kom/ ben bang dat ik afstomp. En vraag me af of ik het nog wel nodig heb en wat het op de lange termijn doet. Maar hoor zoveel slechte verhalen over stoppen en onttrekkingsverschijnselen dat ik dit voorzichtig wil aanpakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rosee:

@Robertoik slik paroxetine, 20 mg per dag. Ik wil stoppen/minderen omdat ik soms het gevoel heb dat ik niet bij mijn gevoel kom/ ben bang dat ik afstomp. En vraag me af of ik het nog wel nodig heb en wat het op de lange termijn doet. Maar hoor zoveel slechte verhalen over stoppen en onttrekkingsverschijnselen dat ik dit voorzichtig wil aanpakken.

@Rosee, dit is precies wat ik bedoel.
Wees voorzichtig in overleg met jou voorschrijvend arts.
En houdt de regie in eigen hand.
Het gaat om jouw lichaam, iedereen kan weer anders reageren op medicatie en afbouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rosee, ik slik ook 20 mg paroxetine en ook al meer dan 20 jaar.Heb al diverse stoppogingen gedaan, maar niet gelukt.Blijf het daarom maar netjes slikken.Heb het toendertijd gekregen vanwege paniekaanvallen.Durfde niets. Heel angstig altijd, met name in het verkeer.Soms denk ik ook wel eens dat het mij afstompt, maar nu ik niet meer drink, kom ik wel makkelijker bij mijn gevoel, dus de drank stompte mijn gevoel af.Gaat nu stukken beter.Ik voel weer! Niet altijd leuk, want ook het verdriet komt soms hard binnen, maar ook dat mag er zijn.

Geen idee hoe ik het zonder AD zou doen.

Ik blijf gewoon mijn vaste medicatie maar slikken.In de avond, slik ik mirthazepine.Daar slaap ik dan weer goed op.Alles beter dan terugvallen in drankgebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Roberto:

Hoe denken jullie hierover?

Gewoon de richtlijnen volgen en niet alles in twijfel trekken, bevragen of te bekritiseren. Dat is wat ik er over denk. 

Mijn zus heeft zelf afgebouwd met antidepressiva, ik weet niet zeker of dat paroxetine was. Daar heeft ze een half jaar voor uitgetrokken en uiteindelijk heeft dat voor haar goed uitgepakt. Zelf zou ik het denk ik ook op die manier doen. Steeds een mini-korreltje minder. Maar dat is voor iedereen verschillend, voor sommige mensen is het misschien beter om te blijven slikken.

Vanmorgen was ik op bezoek bij een vriendin bij wie chemo gestart was, maar de behandeling is weer gestopt. Ze is uitbehandeld. Overal uitzaaiingen, niks meer aan te doen. Heel triest om te bevatten, omdat vorige week de prognoses nog veel positiever waren.

Tsja zo kan het ook lopen in het leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...