Yvonne Geplaatst 30 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2023 Goedemorgen frummers. Laatste dag van de maand alweer. We gaan er een mooie dag van maken toch? Maar eerst een bakje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 30 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2023 Goeiemorgen Yvonne en overige frummers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 30 juni 2023 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 juni 2023 Goedemorgen Ikkanhet... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
garfield076 Geplaatst 30 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2023 Goedemorgen! 2e bakkie zit er al weer in. Ook deze dag gaat het lukken lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst 30 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2023 7 minuten geleden zei Beatrix: Goedemorgen ! Pas net wakker en zalig geslapen. Maar nu wel zin in een lekkere koffie van @Yvonne DAGPACT Beatrix Fonny Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2023 goeiemooiemorgen frummers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 30 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2023 Goedemorgen. Schrijf nog weinig op het forum maar lees wel mee. Alcohol is voor mij eigenlijk geen issue meer (even afkloppen, want ik denk dat ik wel alert moet blijven). Ik denk erover om met de antidepressiva te stoppen. In ieder geval minderen, kijken hoe dat gaat. Ik denk soms dat ik minder voel en slik het nu al meer dan 20 jaar. Ben me aan het oriënteren, maar heb ook wel twijfels. Nou ja, het heeft geen haast. lady jane, Spirit en Francoise reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 30 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2023 Ik kan wel bijna stellen dat het met mij qua gezondheid niet heel goed gaat wat me super beperkt in mijn doen en laten. Maar het enige wat super goed gaat is het niet drinken. Dat is ook veel waard. Francoise, Spirit, Fonny en 3 anderen reageerden hierop 6 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 30 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2023 Het grappige daarvan is dat ik wel eens denk je kunt zo net zo goed drinken maar het probleem is dan dat ik daar niet eens zin in heb. Onwerkelijk eigenlijk zo ken ik mezelf helemaal niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 30 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2023 Goedemorgen! lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2023 18 minuten geleden zei ikkanhet: maar het probleem is dan dat ik daar niet eens zin in heb. dit zie ik als winst, niet als een probleem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2023 na onze laatste volleytraining voor de vakantie drinken we koffie met allen in de tuin van een teamgenootje daar zijn er dan 2 bij met chemomutsjes op beetje confronterend wel, maar ook symbool van dankbaarheid ze doen het beiden boven verwachting goed zijn positief en laten de ziekenhuizen versteld doen staan! Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 30 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2023 20 minuten geleden zei lady jane: dit zie ik als winst, niet als een probleem Ja zo bedoel ik het ook wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 30 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2023 Dagpact ; Beatrix Fonny Rapilos Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 30 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2023 Goedemorgen allemaal, Even een berichtje voor @Rosee, Nooit zelf zomaar anti-depressiva minderen of afbouwen. Het kan zijn dat je net een stofje mist in je lichaam wat aangevuld moet worden. Anders zeker onder begeleiding doen ! (Dit is een goed bedoeld advies ) Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 30 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2023 @ikkanhet, Wat naar dat het nog steeds niet zo goed gaat met je gezondheid, maar wat super dat je niet drinkt. Anders had je er nog een probleem bij gehad he @lady jane, Dat lijkt me zeker confronterend, die chemo mutsjes. Met zusje van vriend gaat het ook niet goed (weer nieuwe uitzaaiingen) Dat maakt nederig en dankbaar inderdaad ! Eigen gezondheid koester je des te meer dan lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 30 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2023 Gisteren 18 km gefietst en bijna 9 km. gelopen met dochter en kleindochter. Vind ik wel weer netjes eigenlijk. Straks even lopen naar het dorp, voor wat boodschapjes , vriend om 11.00 op de koffie en vanmiddag alvast koffer pakken want we gaan zondag lekker een paar dagen weg. Zo, nu ben ik wel weer genoeg aan het woord geweest he Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 30 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2023 1 uur geleden zei Rosee: Ik denk erover om met de antidepressiva te stoppen. In ieder geval minderen, kijken hoe dat gaat. Ik denk soms dat ik minder voel en slik het nu al meer dan 20 jaar. Ben me aan het oriënteren, maar heb ook wel twijfels. Nou ja, het heeft geen haast. Goedemorgen @Rosee, Wat voor AD slik jij precies? En waarom wil jij stoppen, minderen? Wees daar zeer terughoudend in en uitsluitend onder begeleiding van jouw voorschrijvend arts. Op het benzo forum heb ik een verhaal gelezen van een vrouw (70+). Die slikte al jaren een benzo, zonder enig probleem. Toen zij voorzichtig ging afbouwen kwamen de problemen pas. Ze had had spijt en wilde weer terug naar af, met een hogere dosering. Hoe dit verder afgelopen is weet ik niet. Veel mensen van het benzoforum zijn / waren verhuisd naar een Facebookgroep. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 30 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2023 Goedemorgen allemaal, Maandag wil ik mijn ambulante detox starten, radicaal stoppen met alcohol m.b.v. diazepam. zoals bij hun aangegeven. Zonet krijg ik een e-mail met mijn diazepam schema wat ik op mijn computer niet kan openen. en deze tekst, ingekort: Bijgaand het schema voor de ambulante detox zoals die binnen het Fact uitgevoerd wordt. Je kunt as maandag beginnen. Je hoeft nog niet helemaal gestopt te zijn met de alcohol maar wel minder dan 1.0 promille blazen om te starten met de Diazapem. Hoe denken jullie hierover? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 30 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2023 41 minuten geleden zei rapilos: @ikkanhet, Wat naar dat het nog steeds niet zo goed gaat met je gezondheid, maar wat super dat je niet drinkt. Anders had je er nog een probleem bij gehad he @lady jane, Dat lijkt me zeker confronterend, die chemo mutsjes. Met zusje van vriend gaat het ook niet goed (weer nieuwe uitzaaiingen) Dat maakt nederig en dankbaar inderdaad ! Eigen gezondheid koester je des te meer dan Ja inderdaad en daar pas ik voor dat maakt het alleen maar erger. Gisteren kreeg ik allemaal meldingen binnen van een ongeval op het spoor. Blijkt de vriend te zijn van een vriendin van mijn vriendin. rapilos reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rosee Geplaatst 30 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2023 @Robertoik slik paroxetine, 20 mg per dag. Ik wil stoppen/minderen omdat ik soms het gevoel heb dat ik niet bij mijn gevoel kom/ ben bang dat ik afstomp. En vraag me af of ik het nog wel nodig heb en wat het op de lange termijn doet. Maar hoor zoveel slechte verhalen over stoppen en onttrekkingsverschijnselen dat ik dit voorzichtig wil aanpakken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 30 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2023 1 uur geleden zei Rosee: @Robertoik slik paroxetine, 20 mg per dag. Ik wil stoppen/minderen omdat ik soms het gevoel heb dat ik niet bij mijn gevoel kom/ ben bang dat ik afstomp. En vraag me af of ik het nog wel nodig heb en wat het op de lange termijn doet. Maar hoor zoveel slechte verhalen over stoppen en onttrekkingsverschijnselen dat ik dit voorzichtig wil aanpakken. @Rosee, dit is precies wat ik bedoel. Wees voorzichtig in overleg met jou voorschrijvend arts. En houdt de regie in eigen hand. Het gaat om jouw lichaam, iedereen kan weer anders reageren op medicatie en afbouwen. Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spirit Geplaatst 30 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2023 @Rosee, ik slik ook 20 mg paroxetine en ook al meer dan 20 jaar.Heb al diverse stoppogingen gedaan, maar niet gelukt.Blijf het daarom maar netjes slikken.Heb het toendertijd gekregen vanwege paniekaanvallen.Durfde niets. Heel angstig altijd, met name in het verkeer.Soms denk ik ook wel eens dat het mij afstompt, maar nu ik niet meer drink, kom ik wel makkelijker bij mijn gevoel, dus de drank stompte mijn gevoel af.Gaat nu stukken beter.Ik voel weer! Niet altijd leuk, want ook het verdriet komt soms hard binnen, maar ook dat mag er zijn. Geen idee hoe ik het zonder AD zou doen. Ik blijf gewoon mijn vaste medicatie maar slikken.In de avond, slik ik mirthazepine.Daar slaap ik dan weer goed op.Alles beter dan terugvallen in drankgebruik. Rosee reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster1 Geplaatst 30 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2023 4 uur geleden zei Roberto: Hoe denken jullie hierover? Gewoon de richtlijnen volgen en niet alles in twijfel trekken, bevragen of te bekritiseren. Dat is wat ik er over denk. Mijn zus heeft zelf afgebouwd met antidepressiva, ik weet niet zeker of dat paroxetine was. Daar heeft ze een half jaar voor uitgetrokken en uiteindelijk heeft dat voor haar goed uitgepakt. Zelf zou ik het denk ik ook op die manier doen. Steeds een mini-korreltje minder. Maar dat is voor iedereen verschillend, voor sommige mensen is het misschien beter om te blijven slikken. Vanmorgen was ik op bezoek bij een vriendin bij wie chemo gestart was, maar de behandeling is weer gestopt. Ze is uitbehandeld. Overal uitzaaiingen, niks meer aan te doen. Heel triest om te bevatten, omdat vorige week de prognoses nog veel positiever waren. Tsja zo kan het ook lopen in het leven. lady jane en Rosee reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bianca1 Geplaatst 30 juni 2023 Rapport Share Geplaatst 30 juni 2023 Ik slik al jaren 10 mg antidepressiva. Ik zie het als fietsen met zijwieltjes. Heb niet het idee dat ik vervlak daardoor, maar als ik stop komt alles zó knetterhard binnen. Ik kán technisch gezien wel zonder maar voel me veel veiliger mét. Negeerde wel stelselmatig de grote sticker op het doosje: pas op met alcohol wat erg Lonster… dat is schrikken! Lonster1 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden