lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s van deze periode ga je dus het meeste kunnen leren Garfield; Here we go! garfield076 en bumperjim reageerden hierop 2
Prana Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Heel herkenbaar! Ik mis ook de sociale contacten en de gezelligheid. Het leven is erg saai op dit moment. Maar om er nuchter bij te gaan staan trekt mij inderdaad ook niet (en ik weet eerlijk gezegd niet of ik sterk genoeg ben). Maar het wordt vast beter, hou vol! garfield076 reageerde hierop 1
garfield076 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 55 minuten geleden zei Prana: Heel herkenbaar! Ik mis ook de sociale contacten en de gezelligheid. Het leven is erg saai op dit moment. Maar om er nuchter bij te gaan staan trekt mij inderdaad ook niet (en ik weet eerlijk gezegd niet of ik sterk genoeg ben). Maar het wordt vast beter, hou vol! Laten we hopen dat het beter wordt. Ik ben nu vooral heel bang om alle aansluiting te verliezen
JamesM Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Dat herken ik ook heel goed, je begint volgens mij de zg Wall fase in te gaan. Ik weet nog goed dat ik op een buurt bbq stond en dacht wat doe ik hier in godsnaam. Ik ben ook eerder weggegaan en mijn vrouw heeft nog met enkele buren tot laat gezeten en kwam aangeschoten thuis. Toen dacht ik ook even wat doe ik mijzelf aan. Maar het is rouw, en geconfronteerd worden met gevoelens die je daarvoor ook had maar... wegdronk. Nu moet je er doorheen, jezelf leren kennen en afscheid nemen van die vriend die geen vriend was. Gun jezelf de tijd, wees mild voor jezelf en bekijk het dag voor dag. Het komt heus goed en wat LadyJane zegt: van deze periode leer je het meeste. garfield076 reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Er zijn miljoenen mensen die geen alcohol drinken en toch een valide sociaal leven hebben. Alle zorgen hierover komen van je verslaafde brein. garfield076 reageerde hierop 1
garfield076 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s 9 uur geleden zei Prana: Heel herkenbaar! Ik mis ook de sociale contacten en de gezelligheid. Het leven is erg saai op dit moment. Maar om er nuchter bij te gaan staan trekt mij inderdaad ook niet (en ik weet eerlijk gezegd niet of ik sterk genoeg ben). Maar het wordt vast beter, hou vol! Laten we hopen dat het beter wordt. Ik ben nu vooral heel bang om alle aansluiting te verliezen Prana reageerde hierop 1
garfield076 Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Dank jullie wel. Het valt me alles behalve mee. En dan zijn jullie mijn klaagmuur
Mormel Geplaatst gisteren om 04:27 Rapport Geplaatst gisteren om 04:27 Beter een klaagmuur dan een drinkebroer, die rol hebben we allen al te vaak vervuld. Prana en garfield076 reageerden hierop 2
renaldo61 Geplaatst gisteren om 05:03 Rapport Geplaatst gisteren om 05:03 Wij luisteren graag naar problemen. garfield076 reageerde hierop 1
knakker Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Op 10-11-2025 om 07:41 zei garfield076: Het huwelijk is kut, de sociale contacten zijn nu kut en de stemming is kut. Niet echt het zonnetje in huis Garfield 🙃 Gaat het intussen ietwat beter? Maar die buien horen er ook bij, of jij en ik daar nu zin in hebben of niet. En die gaan ook wel weer over. Soms moet je daarvoor aan de arbeid en soms vervliegt het uit zichzelf. Of het blijft nog weken of maanden hangen, laten we niet te optimistisch doen. Maar ik hoop dat je wel zover bent dat je grondig inziet dat het er niet beter op wordt als je vanwege die sombertes de flessen nu weer open gaat schroeven. En dat je beseft dat het dan pas echt bergafwaarts zal gaan. Tenminste, zo lijk mij. Als jouw overtuiging anders is kun je natuurlijk beslissen dat het beter is weer wat te gaan drinken. Dat staat je vrij. Maar anders moet je gewoon de ellende even op de koop toe nemen of ermee aan de slag gaan. Niet versagen jongen.
garfield076 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden 3 uur geleden zei knakker: Niet echt het zonnetje in huis Garfield 🙃 Gaat het intussen ietwat beter? Maar die buien horen er ook bij, of jij en ik daar nu zin in hebben of niet. En die gaan ook wel weer over. Soms moet je daarvoor aan de arbeid en soms vervliegt het uit zichzelf. Of het blijft nog weken of maanden hangen, laten we niet te optimistisch doen. Maar ik hoop dat je wel zover bent dat je grondig inziet dat het er niet beter op wordt als je vanwege die sombertes de flessen nu weer open gaat schroeven. En dat je beseft dat het dan pas echt bergafwaarts zal gaan. Tenminste, zo lijk mij. Als jouw overtuiging anders is kun je natuurlijk beslissen dat het beter is weer wat te gaan drinken. Dat staat je vrij. Maar anders moet je gewoon de ellende even op de koop toe nemen of ermee aan de slag gaan. Niet versagen jongen. He Knakker. Dank voor je bericht. Ik zie inderdaad in dat de fles openen niet de oplossing is. Dus dat doen we ook niet hoor. Het is nu gewoon even saai en suf.... Althans zo voelt het. De gedachte aan nooit meer meedoen met een feestje of borrel stemt me nu somber. Maar daar komt ooit weer verandering in. Ja, dingen worden anders. Dat wordt werken. En dan is het fijn als iemand me hier af en toe bij de les houdt ;). Dus dank daarvoor. We can do this!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden