Spring naar bijdragen

Woensdag 7 juni 2023


Fonny

Aanbevolen berichten

Lieve mensen, gisteren een uitglijder gemaakt,  de craving bouwde zich dagenlang op.

ik heb eraan toegegeven, helaas, maar ben niet tot het gaatje gegaan, vond de witte wijn zooo sterk leek wel whisky 

voel me verder niet slecht. Lichamelijk 

en heb besloten om me geestelijk ook niet onder tafel te laten lullen door mijn geweten. Maak er maar een leer moment van

moet ik qua telling opnieuw beginnen, 28 dagen voor niks? Wat vinden jullie?

enfin knietjes poetsen kroontje rechtzetten (schreef een van jullie vond ik een mooie) en verdergaan. Voordeel ik weet zeker dat ik vandaag niet drink, dit gezegd hebbende

fijne dag ik ga me fysiek aan de gang zetten

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Lig nog in bed, snel onder de douche nu.

Tja @Dune

Dan is het vandaag weer dag 1 hè, maar die 28 dagen zijn natuurlijk niet voor niets geweest. Het opbouwen van de spanning ken ik maar al te goed hoor.

OP het dagpact dan maar vandaag ?

ik in elk geval wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

@DuneMee eens met de anderen. Het is een groeiproces en van elke misser leer je weer wat. Ik ook nog steeds. Maar je zult zien dat het steeds beter gaat. De grondslag is gelegd. Zie het maar als het bouwen van een huis. Daar gaat ook wel eens iets mis mee, maar uiteindelijk staat het er, sterk en wel. Je komt er wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is het 'probleem' met droge dagen tellen, ik vind het demotiverend om weer bij 1 te beginnen, het is dan alsof die droge dagen niet meer bestaan, alsof je je daar niet meer blij over mag voelen. Maar doortellen naar 29 kan ook niet, dat zou inderdaad sjoemelen zijn.
"In de afgelopen 29 dagen heb ik 1 keer gedronken en ben ik 28 dagen droog geweest", zou voor mij een prima benadering zijn. Dan kun je straks zeggen: "de afgelopen 100 dagen heb ik 99 dagen niet gedronken".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

@Dune de redenering : 'nu is alles voor niets geweest ' maakt het juist lastiger om om te gaan  met cravings.   De kans is groot dat we dan we een craving koppelen aan falen.  Er één krijgen valt dan tegen.  'Hè, het ging net zo goed, helemaal geen cravings gehad' .    Maar het gaat juist goed als je cravings hebt èn je leert ermee omgaan. Wat doe je als het niet gaat als een trein?  Je daarin bekwamen kan alleen  met vallen en opstaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik herken het opbouwen van de cravings maar al te goed. Eigenlijk denk ik dat ik dat het allernaarste onderdeel vond van de keren dat ik gestopt ben. Je bent in die dagen nog veel meer met alcohol bezig dan dat je was toen je nog dronk.

Ik heb ze nu zeven maanden niet gehad. Natuurlijk wel op korte momenten, maar niet die van dagen achtereen. Gelukkig! Iets in mijn mindset heeft daarvoor gezorgd. Maar ja, wat is dat? Ik gun je ook zo’n “zorgeloze” stoptijd Dune! En die komt echt wel. Goed dat je het weer gelijk oppakt!

DAGPACT:
Fonny
Rapilos
Dune
Toos
Pytje

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen. Zon overdag en koele nachten. Heerlijk! Komend weekend 28 graden voorspeld. Of dat aan de kust ook gaat lukken? We gaan het zien. Veel onrust in hoofd en lijf. Dus (nog steeds) in de gevarenzone. Op naar het dagpact. 
DAGPACT:
Fonny
Rapilos
Dune
Toos
Pytje

Maja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over opbouwen van de craving gesproken ;
dat is inderdaad heel erg naar en heb ik ook vaak.
het ergste vindt ik dat het na maanden nog voorkomt (bij mij dan)
Ik herinner me nog goed, dat ik na 10 maanden en dagen tandhakken uiteindelijk toch weer voor de bijl ging.
zo stom, en niet leuk.
Zelfs een keertje na 1 jaar nog (op een nieuwjaarsreceptie)
enfin, nooit stoppen met stoppen dan maar he.

Maar goed, ochtendgym nu !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen!

3 Dagen niet gedronken nu. Gisteren had ik een bridgeavond op de bridgeclub. Altijd gezellig met leuke mensen, maar ook gevaarlijk voor mij want ze lusten allemaal graag een wijntje na afloop. Nog even nagekletst met alcoholvrij biertje. Toen ik thuis kwam zo'n ENORME zin in een wijntje. Ik dacht ook aan het dagpact. Het was 24.15 u, moest inwendig lachen omdat ik dacht, kan er wel ééntje pakken, het is de volgende dag nu...   dat brak zo de spanning dat de drang verdween en  ben bed in gedoken. Nu wel heel trots dat ik niet toegegeven heb.

@Dune ik moet het nog maar zie vol te houden.. 28 dagen, en @Yana '"de afgelopen 100 dagen heb ik 99 dagen niet gedronken", dat vind ik inderdaad een hele goeie:) Het positieve benoemen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal,

Alweer een stukje tuin netjes. Elke dag maar een beetje, dan komen we er vanzelf B) 

Gisteravond kind met sporten raar gevallen. Man niet thuis. Zo fijn dat ik zelf nuchter in de auto kon stappen om haar op te halen! Kind helaas wel flinke klachten nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...