Artax Geplaatst 9 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2023 (bewerkt) . 9 februari 2023 bewerkt door Artax Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Strijkbout Geplaatst 9 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2023 17 minuten geleden zei Spirit: Lekker zonnetje en gelukkig gaat de repetitie vanavond wel door.Ik kan me daar muzikaal volledig uitleven. Wat doe je voor muzikaals? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Strijkbout Geplaatst 9 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2023 6 minuten geleden zei Donder: Spam over de rug van verslaafden. Hoe diep kan je zinken?!!! Op Waar slaat dit nou weer op? Doe eens ff normaal man. Het is hier je eigen interpretatie die het werk doet hoor. Niks anders. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 9 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2023 2 uur geleden zei Roberto: Voor vandaag heb ik een vraag. Hoe kun je omgaan met verslaafde zorgmijders? Een goede vraag, maar best lastig te beantwoorden. Ik ken een aantal manieren en heb van elk ook wel voorbeelden in mijn kennissenkring meegemaakt. 1. Ze alle hulp bieden die je kunt bieden, met als neveneffect dat je ze hun probleem en de eigen verantwoordelijkheid daardoor ook min of meer uit handen neemt. Dat is misschien wel heel lief maar niet de meest behulpzame manier in mijn ogen. 2. Het andere uiterste: ze erop wijzen dat ze hun problemen dan ook maar zelf moeten oplossen en het daar verder bij laten. Ook geen fijne manier natuurlijk. 3. Iets er tussenin, waarbij je tevens probeert de persoon in kwestie op weg te helpen om het in de toekomst zelfstandiger aan te kunnen. Daarbij kan het ook al helpen af en toe eens gewoon te luisteren zonder direct commentaar of verbeteringsvoorstellen te geven. Tijdrovend is dat wel. Ik zou zelf iets in deze trant zoeken, maar daarbij zou ik ook zelf bepalen hoeveel tijd ik daaraan wil besteden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster1 Geplaatst 9 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2023 Er wordt niet bij vermeld of deze verslaafde zorgmijder wel hulp nodig heeft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 9 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2023 (bewerkt) Het gaat denk ik om de buurman waarover Roberto ook op zijn eigen draad schrijft. Die kan wel wat hulp gebruiken. 9 februari 2023 bewerkt door Bob Roberto reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 9 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2023 (bewerkt) 39 minuten geleden zei Bob: Daarbij kan het ook al helpen af en toe eens gewoon te luisteren zonder direct commentaar of verbeteringsvoorstellen te geven. Tijdrovend is dat wel. Ik zou zelf iets in deze trant zoeken, maar daarbij zou ik ook zelf bepalen hoeveel tijd ik daaraan wil besteden. Ja @Bob, dat is de kern van het hele verhaal. Dat lukt mij ook, maar kost vreselijk veel energie. Dagelijks ben ik bij hem in het ZH op bezoek geweest. Gisteren en vandaag niet. Aanvulling: onze buren begrijpen dit niet, dat maakt het lastig voor mij. De combi ADHD / autisme en verslavingsgevoelig begrijpen veel mensen niet. Bij mijn buurman is ook nog PTSS, o.a. moeder zelfmoord gepleegd. In zijn woonkamer staat een compleet vervuilde hondenbench. Die zijn al een paar jaar dood. Een van zijn honden heette Remi. 9 februari 2023 bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spirit Geplaatst 9 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2023 1 uur geleden zei Strijkbout: Wat doe je voor muzikaals? Ik begeleid een koor op accordeon. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spirit Geplaatst 9 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2023 Wat wil je er aan doen @Roberto.Als hij zelf niet inziet dat hij een probleem heeft, kun je weinig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Spirit Geplaatst 9 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2023 Ben blij dat ik niet meer zo manisch ben.Was ook altijd een grote trigger, als ik in zo'n manie zat.Nu maak ik er maar gebruik van, heb dan best veel inspiratie.Weet er steeds beter mee om te gaan. Drank zou 1 grote dooddoener zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hadocque Geplaatst 9 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2023 Ik moest ook even slikken, Donder, maar het schijnt des schrijvers te zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hadocque Geplaatst 9 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2023 Of zoals Reve sprak: ik heb ook ‘n winkel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 9 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2023 (bewerkt) 3 uur geleden zei Spirit: .Als hij zelf niet inziet dat hij een probleem heeft @Spirit, heb ik dat hier ergens geschreven? 9 februari 2023 bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 9 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2023 Ik ervaar hier een groot gebrek aan katten, (de pluizige dieren, niet het sneren naar elkaar) en @Quinn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 9 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2023 Nu Q er nog bij… Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 9 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2023 karin123 en Quinn reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 9 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2023 Gelukt! Voel me stukken beter Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 9 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2023 @Quinn is aan het sporten @Reacher Reacher en Quinn reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 9 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2023 Zou hij weer aan het rennen zijn? Iedere keer als hij schrijft dat hij moet joggen dan lig ik in een deuk. niks reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 9 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2023 Hoe is het met mini? niks reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 9 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2023 Goed hoor, geneest mooi. Ze is weer volop ondeugend, heeft ze echt van haar papa, wat een energie! bumperjim en Reacher reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 9 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2023 Zojuist zei niks: Goed hoor, geneest mooi. Ze is weer volop ondeugend, heeft ze echt van haar papa, wat een energie! Dat is een goed teken, dat ze weer volop energie heeft. Fijn! niks reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 9 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2023 Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 9 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2023 Kijk gaan we samen opeten, jij en ik! Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niks Geplaatst 9 februari 2023 Rapport Share Geplaatst 9 februari 2023 Wil je koffie of thee erbij? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden