Spring naar bijdragen

Donderdag 25 augustus 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei ikkanhet:

Ja dat vind ik ook best eng je moet je gedachten er super goed bijhouden want het kan zomaar ineens omslaan.

Het verschil tussen jou en @Zbb zit hem er voor mij in dat jij aangeeft dat de knop om is. Dat heb ik @Zbbnooit horen zeggen. Hij schrijft vaak dat hij hoopt dat hij het langer dan een bepaalde periode zal volhouden en dat is een heel andere insteek. Zbb lijkt weinig vertrouwen in zichzelf te hebben op dat punt.

Aangezien er antabus is overgeslagen was de omslag ook niet plots.

Blijft wel staan dat je absoluut alert moet blijven. Vooral als je een binger was (als ik het goed heb begrepen) want als je dan terugvalt dan ben je een paar dagen verder. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Altijd alert blijven.

Nooit overmoedig worden, niet teveel hooi op je vork nemen, alles wat stress veroorzaakt mijden en nooit de kat op het spek binden.Daar doe ik het maar mee voorlopig.Ook hulp zoeken, wat bij je past.

Ik zeg altijd maar: Ga eens in mijn schoenen lopen.Anderen kunnen niets voor je bepalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nooit een binger geweest. Het ging toch mis na éérst 8 maanden droog. Later 5-1/2  jaar droog en weer een periode voor gaas. Uiteindelijk advies van @haddockgevolgd en coldturkey gegaan, dat viel in mijn situatie uiteindelijk heel erg mee. Toch was ik bang van tevoren. Nu volg ik het advies van @Kohtje, dag voor dag. Ik heb dus nu wat moeite met al die pacten. Ik wil ze namelijk niet met júllie aangaan, maar met mezelf. Want daar gaat het om. 

Toen ik een terugval had na ruim 5 jaren abstinentie, vond ik het erger dat ik van het jaarpact af viel, dan dat ik weer dronk.  Ik bedacht me dat dát toch niet de bedoeling kan zijn. Voor mij dan , hè. Dus ik hou het nu per dag. En tja, die dagpacten hebben soms zo hun eigen uiterlijk en daar komt dan weer commentaar op, daar heb ik dus feitelijk ook niks meer mee. :P Ik hou het bij mezelf. 

 

Ik ga ff wat huishoudelijks doen. Toedels! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

27 minuten geleden zei nancy:

Hoi @Jannigje :heart:. Hoe gaat het met je? 

Ha @nancy :heart:
Het sociaal “wenselijke” antwoord heb ik maar weer verwijderd.
Het volgende “eerlijke” antwoord ook.

Ik vind het leven erg moeilijk @nancy, omdat ik me somber en eenzaam voel, ik doe van alles om bezig te blijven, dat leidt wel af, maar echt helpen doet het niet. 
Maar ik word toch elke dag weer wakker en dan sla ik me zo goed mogelijk door de dag heen. Zoals straks toch maar weer naar de sportschool ondanks de hitte .
Zoiets.
 

Ha @Reacher :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei ikkanhet:

Klopt @Reacherdenk dat dat super belangrijk is. Ik wil niet meer drinken ipv ik mag niet meer drinken. Voor mij voelt het als een bevrijding nu.

Niet iedereen heeft die knop, maar als je die hebt én het lukt je ook nog eens die om te zetten dan ben je al een eind op de goede weg. Fijn @ikkanhet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Quinn:

@Reacher op de dagpacten dagen lukt het wel, anders zou ik het wel zeggen.

@nancy schrijft iets over dat het pact met haarzelf belangrijker is dan dat met anderen (kort samengevat), bij mij lijkt het precies andersom. 

Iedere dag op dat dagpact dan :devil:

Ik lees @nancyanders:  dat ze geen zin heeft in het gedoe rondom het dagpact. Wat er soms is. Dus meer vermijding? Dat zou ik jammer vinden als ik gelijk heb tenminste. 
 

En meestal ben ik er juist dol op om gelijk te hebben. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Quinn:

@Reacher 

@nancy schrijft iets over dat het pact met haarzelf belangrijker is dan dat met anderen (kort samengevat), bij mij lijkt het precies andersom. 

Ja dat klopt @Quinn, mezelf bedonderen kan ik niet. Een ander wel. En verder gaat het natuurlijk ook om jezelf, je bent helemal totaal geen verantwoording schuldig aan een ander. Feitelijk is dat makkelijker dan met jezelf in het reine komen. 

Over tien minuten vertrekt er een boot met mijn collega's met allemaal hapjes en drankjes door de grachten van Amsterdam. Zo gezellig! :D

Ik ben er dus niet bij. Bewuste keuze. Jammer, maar zelfbescherming. Volgende week verhalen die ik niet volgen kan. Natuurlijk had ik wel mee gekund, maar ik ga de kat niet op het spek binden. Voel me nu wel rottig, ik heb mezelf nu buiten het groepsproces geplaatst.  Diepe zucht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei ikkanhet:

Ik zet me er ook niet meer dagelijks op. Sta tenslotte ook op het maand- en jaarpact.

Maar voor mensen die echt die dag niet willen drinken en zich niet vast willen of kunnen leggen voor een week of maand is het toch van belang dat ze terecht kunnen op het dagpact. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...