Spring naar bijdragen

Donderdag 18 augustus 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Vakantie-alcoholverhaaltje.

Tijdens de vakantie kwam een oude oom die daar in de buurt woont op bezoek.

Waar ik af en toe nog drink, is hij helemaal gestopt met alcohol. Goed voor hem, maar dat hij zwaar bier en wijn meebracht, vond ik minder leuk. Zijn eigen voorraden opruimen en weggeven. Heel goed. Maar ik word daar erg zenuwachtig van, zoveel drank in huis. En bovendien een huis, waar ik nog maar een paar dagen zou verblijven.:(

Ik wist niet zo goed hoe ik er op moest reageren. Om te zeggen dat ik het niet wil hebben vond ik te bot. Heb het uit het zicht gezet. Er wat van gedronken en de rest meegegeven met vriendin, die met haar eigen auto was. Zo was het helemaal uit het zicht. Die vriendin kan slecht tegen drank en drinkt daardoor nauwelijks. Geen probleem voor haar.

Sjee zeg, wat een stress gaf die alcohol. Ik baalde dat ik een flesje zwaar bier had gedronken. Ik baalde dat ik niet gewoon al die flessen leeg kon kieperen in de gootsteen. Ik was boos op mijn oom. Maar vooral boos op mezelf, dat ik dit zoveel aandacht gaf. :angry:

Waar ik eerder dacht dat ik het nu wel zo'n beetje in de vingers heb, die omgang met alcohol, voelde ik me weer helemaal terug naar af. Het zware bier gaf een vervelend lamlendig gevoel. 

Het zal allemaal wel weer bij het proces horen. In elk geval de komende tijd niks. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom neem je dan zelf niet een hond, @Donder? Dan kun je je ook ongans eten aan hondenbrokken.
Voor mezelf geldt: ik mag er zelf ook wel minstens een tiental kilootjes bij hebben, maar van het eten van de hond blijf ik af. Ik heb liever geen ruzie met hem. B)
Ik las overigens bij het teruglezen van de afgelopen weken het een en ander over je gezondheidsproblemen/-zorgen en wens je sterkte en kalmte. Fijn te zien dat je inmiddels gewoon in gesprek bent hier met de andere forumdeelnemers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lonster1:

Heb een nieuwe laptop en wachtwoord kwijt. Wachtwoord opvragen lijkt niet te werken. Dus maar een nieuw account aangemaakt. 

Het ruimt wel lekker op. Allemaal cursusmateriaal en andere spullen die ik niet meer nodig had, zoals over stoppen met roken en een dagboek van toen ik overspannen was, weg gedaan. Opgeruimd staat netjes. 

En als klap op de vuurpijl: wij hebben een hele nieuwe Lonster. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lonster1 is dat deze vakantie of eerder gebeurd?

5 uur geleden zei Lonster1:

Vakantie-alcoholverhaaltje

Dit is echt zo'n onverwachte blootstelling aan alcohol waar je even niet bij stil hebt gestaan. Het gaat heel snel daarom heb je je, voor je het weet, per ongeluk laten gaan. Ik vind het niet zo gek. Net als een ander verhaal van iemand :die vertelde ongevraagd een glas wijn in haar handen gedrukt kreeg en een slok nam, en weer terug bij af was.

Dat lamlendige gevoel van alcohol inderdaad zo irritant als je lekker in beweging wilt zijn. Maar ook gewoon  een film kijken is minder prettig met dat lamlendige hangerige gestres hart klopt sneller gevoel dat alcohol je geeft. Gatver!:devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een rustige dag voor mij.  Buiten zijn veel mensen op pad vooral in de supermarkt was het druk om 14:00 uur op een donderdag. Ik neem aan allemaal mensen met vakantie, ook in de straat is het druk. 

Voor mij even niet, ik ben best wel actief maar ik wil even helemaal niets doen. Beetje gespannen ook, vraag me dan af of dit nog komt van de laatste keer drank afgelopen vrijdag..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal mee eens @Soberbunny3. De leukste vakanties zijn de vakanties zónder alcohol. En werkdagen ook. En weekenddagen ook. :P

Hier nasi van bloemkoolrijst, gemarineerde biefstuk met broccoli en ook een komkommer-, appel-, rode ui- walnotensalade en dat alles met verse kruiden en overige ingrediënten. Ik heb me weer even heerlijk uitgeleefd. Dit schijnt dus koolhydraatarm te zijn. Ben benieuwd wat mijn gezin ervan vindt straks. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@nancyja he Nancy.. De alcohol is overbodig. Feestjes vind ik ook leuker zonder alcohol ik stoor me dan wel weer eerder aan lallende mensen die sociale manieren vergeten met hun alcoholadem in je gezicht proesten maarja dat was ik ook, net als dat ik ook rookte. 

4 minuten geleden zei nancy:

Hier nasi van bloemkoolrijst, gemarineerde biefstuk met broccoli en ook een komkommer-, appel-, rode ui- walnotensalade en dat alles met verse kruiden en overige ingrediënten. Ik

Wat een lekkere maaltijd! Kan niet anders dan genieten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Reacher een mooie dag voor de katten wil ik niet noemen. Maar was blij dat ik het zo kon regelen voor de kat. Dat is toch wat leuker uitzetten dan onder dwang van de politie. 

Helaas zijn de kittens toch weer van moeder weggehaald en worden nu papflessers. 

Moeder vandaag vrij gelaten, maar blijkbaar foute kant, in de kooi was ze daar al duidelijk in maar was het adres waar ze gevangen was en dan moet ik haar daar droppen.

Over een schutting dus gedropt en toen klom zij omhoog  en vloog de andere kant van de straat over waar ze thuis hoort. En ik had dat door moeten hebben want toen ik de kooi opendeed, zei ze praktisch  tegen mij doe dat andere luikje open want dan kan ik gaan naar waar ik hoor. 

Dat is wel lastig met katten terugbrengen als je ze niet zelf gevangen hebt. 

Ik hoop dat ik weer het oude over me heen krijg, weet in welke kooi welke kat zit en aan de koppen zie van welke straat ze zijn. Dus ook zie als ze verkeerd liggen, al zijn het 2 identieke zwarte, wit met zwarte of tijgers, op den deur zag ik de verschillen. Vooral de administratie is lastig  omdat ik alles eigenlijk in mijn hoofd had. Omdat ik niet met iemand samenwerkte. Hanne is een toffe maar is echt wel wennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Spud:

@Reacher een mooie dag voor de katten wil ik niet noemen. Maar was blij dat ik het zo kon regelen voor de kat. Dat is toch wat leuker uitzetten dan onder dwang van de politie. 

Helaas zijn de kittens toch weer van moeder weggehaald en worden nu papflessers. 

Moeder vandaag vrij gelaten, maar blijkbaar foute kant, in de kooi was ze daar al duidelijk in maar was het adres waar ze gevangen was en dan moet ik haar daar droppen.

Over een schutting dus gedropt en toen klom zij omhoog  en vloog de andere kant van de straat over waar ze thuis hoort. En ik had dat door moeten hebben want toen ik de kooi opendeed, zei ze praktisch  tegen mij doe dat andere luikje open want dan kan ik gaan naar waar ik hoor. 

Dat is wel lastig met katten terugbrengen als je ze niet zelf gevangen hebt. 

Ik hoop dat ik weer het oude over me heen krijg, weet in welke kooi welke kat zit en aan de koppen zie van welke straat ze zijn. Dus ook zie als ze verkeerd liggen, al zijn het 2 identieke zwarte, wit met zwarte of tijgers, op den deur zag ik de verschillen. Vooral de administratie is lastig  omdat ik alles eigenlijk in mijn hoofd had. Omdat ik niet met iemand samenwerkte. Hanne is een toffe maar is echt wel wennen.

Mooi werk doe je Spud!:rose: niet altijd leuk..begrijp ik...maar je doet zo je best voor de poezen...en dat voelen ze!! :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...