Spring naar bijdragen

Vrijdag 25 maart 2022


nancy

Aanbevolen berichten

Goedemorgen

Gelukkig @Toos dat je kon stoppen . Nu door op het nuchtere pad 

Ik heb gisteren loopgips gekregen wat tot een maximum van 50 % mag belasten, dus met ondersteuningvan krukken .  Langzaam kijken wat kan. Viel ik vanochtend van de trap , omdat ik dacht er wel met krukken van af kon ipv op mijn billen naar beneden,  dat ging mis.  Jee wat ben ik geschrokken en mijn jongste ook.   "Schrok me dood zegt ie , isse niet leuk hoor mama " . Hij leek warempel een beetje boos dat ik m had laten schrikken.  Dat was dan wel weer grappig .  Oudste installeerde me met koffie op de bank en sprak vermanend  "nu geen capriolen uithalen terwijl ik weg ben".  Ze hebben wat te stellen met mama 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff... net terug van priklokatie.  M'n moeder kon weer een booster halen. Zaten we in de wachtruimte na afloop, zit er een man tegenover ons, jaar of 75. Die begint een soort van gesprek met m'n moeder over dat tehuis waar m'n moeder woont en waar hij veel kennissen heeft wonen. M'n moeder hoort slecht, ook met gehoorapparaatjes, die man was ook niet echt geweldighorend. Dus elke vraag en elk antwoord moest ik van de één naar de ander overbrengen. En het ging allemaal over mensen die ik helemaal niet ken... Eigenlijk heb ik dus in m'n eentje een vraag- en antwoord gesprek gevoerd over dingen en mensen die ik niet ken en me niet aangaan. Echt, élke vraag en élk antwoord. Heb nu een beetje het heen en weer en ben er eigenlijk geen cent wijzer van geworden. :mellow:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Toos:

Toos heeft een katertje. Eigen schuld dikke bult. En maar weer door.....Gelukkig niet de remmen los gegooid gisteren. 

Dat is, op de keper beschouwd, dus inclusief het katertje, een hartstikke positief bericht. Mits je met dat "en maar weer door....." bedoelt dat je nuchter, alcoholloos verder gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ik ben gevallen is wel typisch weer iets voor mij . Ik wil gewoon altijd vast kijken wat ik allemaal alweer kan.

Gisteren belde ze van mijn werk of ik misschien volgende week vast bij cliënten op de koffie kon.  Nou ja gezellig,  maar hoe kom ik dan daar?  Op de fiets zei mijn leidinggevende.  Nou ja zeg .... Gisteren voor de zekerheid toch maar gevraagd in ZH . Nou fietsen zat echt niet bij de mogelijkheden . Ik kan er niet overuit dat ze me zo op lopen jagen  . Ze zei "we gaan maandag kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen "  ..... hoe dan ? Ik dacht , wil ze misschien dat ik via zoom ga stofzuigen of zo . Tis toch belachelijk.  Ik ga pas 25 april uit de gips , dus ze moeten gewoon ff geduld hebben.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Francoiselaat je niet gek maken hoor. Ze bekijken het maar voor een tijdje. Je kan niets met je been in het gips. Laat ze anders maar naar het ziekenhuis bellen. Ik kan dit niet uitstaan, sorry. Eerst moet het gips eraf zijn en dan nog weer proberen te lopen. Dat kan nog wel een tijdje duren, zeg ze dat maar.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, terug van de tuin
Uren bezig geweest, op mijn knietjes, om gras tussen de tegels vandaan te halen
alles weer aangeveegd, en het ziet er weer zoooo keurig uit
Kan ik toch zo van genieten he.

@Francoise,
Nee, dat gaat niet met gips fietsen weet ik uit ervaring
Ze hebben soms echt geen idee he.... :)

@spirit,

Hoop dat je hond niet weer aan de diarree gaat, als je hem zoveel koekjes geeft  :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had hier woensdag een stelletje over de vloer; husband kan soms niet liggen, staan of lopen.
Hadden ze bedacht; Zittend werk kan dus nog wel.
Nou ik zeg Dat ik daar zelf op niet gekomen was zeg, en anders kunnen we hem altijd nog ondersteboven leren breien.

Binnen 10 minuten gingen ze ineens vertrekken met een "over een poosje maar eens weer zien".
Ik zeg dat vind ik nou jammer zeg Wel positief en in mogelijkheden blijven denken hoor!".

Daarop ben ik heerlijk met husband te varen gegaan; Laat ze lekker zelf bezig gaan daaro.

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ze snappen er helemaal niks van, zelfs als je toestemming geeft het medisch dossier in te zien of met die en die arts te gaan praten. Ze snappen het niet omdat niet boeiend is, het enige boeiende is; Hij moet terug de arbeidsmarkt op, ongeacht hoe.

Je bent maar een nummer hoor.

Geld.

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, die mevrouw of meneer die naar @Francoise belt doet waarschijnlijk ook gewoon zijn of haar stinkende best om een rooster rond te krijgen, dan hoef je toch niet gelijk kwaad of cynisch te worden? Gewoon uitleggen dat je niet kan fietsen en die persoon succes wensen lijkt me gezelliger.

Er is zoveel bozigheid op de wereld, we voelen ons allemaal zo snel aangevallen, jammer is dat. Aan de andere kant van de lijn zit ook een mens met zijn eigen pijntjes en angsten en problemen, konden we maar wat liever voor elkaar zijn.
Ik zeg niet dat jij boos deed hoor Francoise en ik begrijp ook best dat zoiets lastig voor je is, dat zou het voor mij ook zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk Quinn, maar ik bedoel: je weet niet hoe het zit. Misschien kreeg die persoon ook maar de opdracht van een meerdere, wilde hij zelf ook eigenlijk niet bellen. Misschien wil hij graag een andere baan maar is dat moeilijk. Misschien is nog niet helemaal duidelijk hoe lang die ziektewet gaat duren. Misschien zijn er wel veel mensen die niet écht ziek zijn en eigenlijk wel kunnen werken. Misschien is de telefonist zelf wel half ziek, misschien is zijn zoontje wel net overleden, je kent het leed van de ander niet. Laten we proberen lief te zijn.

Ondertussen wel goed voor jezelf zorgen natuurlijk maar met mildheid naar de ander als het even kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...