Tatum Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 @Claudius, afkickverschijnselen, waaronder overgeven bij eten of eetlust weg, kunnen 7-8 dagen duren. Daarna zou het beter moeten gaan. Je kunt ze tellen. Jij zit nu op dag 2. Elke dag gaat het steeds een stukje beter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 Heb ik toch wel geluk. Eet de eerste dag alweer als een beer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 (bewerkt) Stoppen met drinken heeft mij helaas 10 kg erbij opgeleverd Ik at vreselijk slecht ten tijde als ik te veel gedronken had . Ik eet nu beter maar compenseer ook nog het alcohol vervanging gebruik met snaaien. Dat is een slechte combi . Maar ja 10 kg erbij of nog net zo verslaafd zijn als toen ? Blijft wel dubbel maar toch dan maar 10 kg erbij denk ik dan . 4 juli 2021 bewerkt door Lieke7777 Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 3 minuten geleden zei Lieke7777: Stoppen met drinken heeft mij helaas 10 kg erbij opgeleverd Ik at vreselijk slecht ten tijde als ik te veel gedronken had . Ik eet nu beter maar compenseer ook nog het alcohol vervanging gebruik met snaaien. Dat is een slechte combi . Maar ja 10 kg erbij of nog net zo verslaafd zijn als toen ? Blijft wel dubbel maar toch dan maar 10 kg erbij denk ik dan . Inderdaad @Lieke7777 ik groei ook soms wel een probleem ivm verleden met anorexia maar beter dan drinken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 (bewerkt) Maar jij weegt al bijna niets @ikkanhet als ik naar kg kilo killer lijst kijk ? Bedoel het niet naar , ik zal al blij met 85 kg zijn en dan zie ik jou met 58 kg Maar kan vertekend zijn weet je lengte niet ook .. Ja eetproblemen weet er alles van helaas . Heb er rond 2002 1 dag per week dag opname therapie voor gehad ( boulimia ) 4 juli 2021 bewerkt door Lieke7777 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 @Lieke7777kun je het "snaaien" langzaam omzetten in gezondere dingen? En na het avondeten niet meer eten? Gezondere dingen: snoep tomaatjes, stukjes komkommer, paprika. Haal niet in huis wat niet gezond is. Ik eet 30+ kaas. Omdat ik van 48+ kaas bleef dooreten. Je kunt van kikkererwten zelf gekruide borrelnootjes maken. Recepten vind je op Google. Het is echt heerlijk! Ook: tijdens een (avond) wandeling eet ik niet. Is misschien gelijk een idee voor als je behoefte hebt aan "me-time"? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 (bewerkt) Ik denk dat we allemaal wel weten wat we fout doen als je aanleg hebt om dik te worden en hier schrijft met een (ex) alcoholprobleem, zijn we onderliggend misschien toch nog onmatig? Ik wel in elk geval. Toen mijn drinken was bedwongen kwam een oud eetedrag naar boven. En dat zie ik hier vaker. Het vullen van leegtes. Ik hoop dat niet iedereen eerst een waarschuwing van hart/lijf nodig heeft om het graaien en snaaien een halt toe te roepen. En nee dik is niet eens een maatstaf, de gevaarlijke vetten zitten om de organen. 4 juli 2021 bewerkt door lady jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 Koolhydraten bestaan voor een groot deel uit pure suiker. Op verpakkingen lees je altijd: koolhydraten ..% waarvan suiker ..% Probeer zoveel mogelijk koolhydraten te laten staan door zelf alleen vlees en groenten te eten. Bij verandering is het even doorbijten, het went snel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 Ik wandel dagelijks met een stappenteller op mijn telefoon. Ik probeer elke dag de 10.000 stappen te zetten tijdens de wandeling. Dat is voor mij circa 7 kilometer in ongeveer 1,5 uur. Het was even wennen, maar nu wil ik deze gewoonte niet meer missen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 21 minuten geleden zei Lieke7777: Maar jij weegt al bijna niets @ikkanhet als ik naar kg kilo killer lijst kijk ? Bedoel het niet naar , ik zal al blij met 85 kg zijn en dan zie ik jou met 58 kg Maar kan vertekend zijn weet je lengte niet ook .. Ja eetproblemen weet er alles van helaas . Heb er rond 2002 1 dag per week dag opname therapie voor gehad ( boulimia ) Mijn gewicht is het probleem ook niet maar mijn buik en taille omvang zijn veel te hoog. Ja dat is heftig he dat heb ik na anorexia ook nog gehad. Ik was 1.73 nu nog 1.69. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 4 juli 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 37 minuten geleden zei Tatum: @Claudius, afkickverschijnselen, waaronder overgeven bij eten of eetlust weg, kunnen 7-8 dagen duren. Daarna zou het beter moeten gaan. Je kunt ze tellen. Jij zit nu op dag 2. Elke dag gaat het steeds een stukje beter. Donderdag namiddag heb ik de laatste jakkert gedronken . Vrijdag avond een yoghurt. Sindsdien normaal gegeten. Koffie teveel. Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 Ik was vroeger ook 60 kilo met mijn 1.80 meter. Geen anorexia of boulimia. Ik at 12 boterhammen en 's avonds 3 borden leeg per dag. Als ik bij een ander ging eten, dan at ik thuis wat bij omdat ik niet genoeg had. Wel kreeg ik op straat de vraag of ik anorexia had. Zo mager wil ik nooit meer worden. Ik vond het vreselijk. Door de oplopende leeftijd zijn er kilo's bij gekomen. Ik ben nu 80 kilo en let op wat ik eet. De 12 boterhammen en 3 borden vol zijn gelukkig verleden tijd. Wel zoveel mogelijk koolhydraatarm. Dus regelmatig een snelle wok met vlees stukjes (kip of rund) met roerbakgroenten en gele curry saus. Heerlijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 Nog een koolhydraatarme tip: zoete aardappel. Het is geen aardappel, maar een groente. Je kunt het ongekookt in blokjes of schijfjes bakken. Koken duurt maar 10 minuten. Als je schijfjes zoete aardappel bakt en naar eigen smaak kruid, smaakt het naar chips. Chips wordt gemaakt van echte aardappelen en zit vol koolhydraten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 Ik ga hier aan de gang. Zit al te lang. Gebeurd ook als ik Google over koolhydraatarm. Helemaal verslaafd (of verkikkerd) aan dat thema. Vanmiddag banenzwemmen. Vanavond wandelen. Daarna is het weekend al weer om Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 @Tatum bedankt voor je schrijven ja ik ga na de vakantie of tijdens vak ook maar weer meer opletten . Niet lijnen maar lekker aan het water en meer fruit konkommer meloen enz nemen . Wil niet kg erbij hebben op vakantie. Tis bij mij niet echt altijd vreetfeest door de maag ok kan ik minder eten sneller vol maar moet betere keuzes maken . En meer bewegen dat schiet er ook bij in. Mager zal ik nooit zijn maar dit is beetje te veel van het goede. Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 (bewerkt) 37 minuten geleden zei ikkanhet: Mijn gewicht is het probleem ook niet maar mijn buik en taille omvang zijn veel te hoog. Ja dat is heftig he dat heb ik na anorexia ook nog gehad. Ik was 1.73 nu nog 1.69. Ik ben ook rond de 1.73 ben stevig maar zeker niet te dik . Ja boulimia is heftig nooit in behandeling tot de kern gekomen . Vandaar dat ik jaren later na de maag ok tot een alcohol probleem gekomen ben . Nu ben ik goed in de behandeling bezig iig . 4 juli 2021 bewerkt door Lieke7777 Tatum reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 Meestal is het een kwestie van controle over iets hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 @Lieke7777voor meer beweging mijn advies voor gratis stappenteller: https://play.google.com/store/apps/details?id=pedometer.steptracker.calorieburner.stepcounter Niet gelijk hoge eisen stellen aan jezelf. Ervaar hoe fijn het is om even een ommetje te maken en bouw geleidelijk op. Na een tijdje wil je echt niet meer zonder. De één wandelt met zijn hondje, ik met mijn telefoon Lieke7777 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 Goedemorgen. Kennelijk val ik in de groep mensen met een zéér hoog risico voor wat betreft corona. Gisteren kreeg ik al de derde uitnodiging voor een eerste vaccinatie. Begin mei heb ik m'n tweede prik al gehad via het Radboudziekenhuis Nijmegen, toen kreeg ik een paar dagen daarna via de huisarts nog eens een uitnodiging, en nu gisteren zat er voor de derde keer een uitnodiging bij de post.. 'Als u al bent gevaccineerd kunt u deze brief weggooien', staat er. Ik moet denken aan Harry Potter, die bestookt wordt met brieven met een uitnodiging om te komen studeren aan Zwijnstein... Lieke7777, niks, karin123 en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 Wij morgen over een week de tweede vaccinatie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 gooi maar gauw in de WC dat ding Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieke7777 Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 Wat een rust hier op de zondag middag. Het is gaan regenen net op tijd klaar heb de hele uitbouw kunststof kozijnen aan de buiten kant schoongemaakt met dasty .. wereld spul is dat , zwarte aanslag druipt er gelijk vanaf . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 4 juli 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 Medicijnen genoeg. Straks nog Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 4 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 4 juli 2021 Goedemiddag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden