Spring naar bijdragen

Zondag 4 juli 2021


Aanbevolen berichten

Stoppen  met drinken  heeft mij helaas  10 kg erbij opgeleverd  :rolleyes:

Ik at vreselijk  slecht  ten tijde als ik te  veel  gedronken   had .

Ik eet nu  beter  maar compenseer  ook nog het alcohol vervanging  gebruik met snaaien.

Dat is een slechte  combi .

Maar ja 10 kg erbij of nog  net  zo verslaafd  zijn  als toen ? 

Blijft wel dubbel  maar toch dan maar 10 kg erbij denk ik dan .

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Lieke7777:

Stoppen  met drinken  heeft mij helaas  10 kg erbij opgeleverd  :rolleyes:

Ik at vreselijk  slecht  ten tijde als ik te  veel  gedronken   had .

Ik eet nu  beter  maar compenseer  ook nog het alcohol vervanging  gebruik met snaaien.

Dat is een slechte  combi .

Maar ja 10 kg erbij of nog  net  zo verslaafd  zijn  als toen ? 

Blijft wel dubbel  maar toch dan maar 10 kg erbij denk ik dan .

 

Inderdaad @Lieke7777 ik groei ook soms wel een probleem ivm verleden met anorexia maar beter dan drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar jij weegt al bijna  niets @ikkanhet :lips:   als ik naar kg kilo killer  lijst kijk ?  

Bedoel  het niet naar , ik zal al  blij met 85 kg zijn en dan zie ik jou met 58 kg :blink:

Maar kan vertekend  zijn weet je lengte niet ook ..

Ja eetproblemen  weet er alles van helaas  . 

Heb er rond 2002 1 dag per week dag opname  therapie  voor gehad ( boulimia  ) 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lieke7777kun je het "snaaien" langzaam omzetten in gezondere dingen? En na het avondeten niet meer eten? 

Gezondere dingen: snoep tomaatjes, stukjes komkommer, paprika.

Haal niet in huis wat niet gezond is.

Ik eet 30+ kaas. Omdat ik van 48+ kaas bleef dooreten.

Je kunt van kikkererwten zelf gekruide borrelnootjes maken. Recepten vind je op Google. Het is echt heerlijk!

Ook: tijdens een (avond) wandeling eet ik niet. Is misschien gelijk een idee voor als je behoefte hebt aan "me-time"?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat we allemaal wel weten wat we fout doen
als je aanleg hebt om dik te worden en hier schrijft
met een (ex) alcoholprobleem, zijn we onderliggend
misschien toch nog onmatig? Ik wel in elk geval.
Toen mijn drinken was bedwongen kwam een oud eetedrag
naar boven. En dat zie ik hier vaker. Het vullen van leegtes.
Ik hoop dat niet iedereen eerst een waarschuwing van hart/lijf
nodig heeft om het graaien en snaaien een halt toe te roepen.
En nee dik is niet eens een maatstaf, de gevaarlijke vetten zitten
om de organen.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koolhydraten bestaan voor een groot deel uit pure suiker. Op verpakkingen lees je altijd: koolhydraten ..% waarvan suiker ..%

Probeer zoveel mogelijk koolhydraten te laten staan door zelf alleen vlees en groenten te eten. 

Bij verandering is het even doorbijten, het went snel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wandel dagelijks met een stappenteller op mijn telefoon. Ik probeer elke dag de 10.000 stappen te zetten tijdens de wandeling. Dat is voor mij circa 7 kilometer in ongeveer 1,5 uur.

Het was even wennen, maar nu wil ik deze gewoonte niet meer missen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Lieke7777:

Maar jij weegt al bijna  niets @ikkanhet :lips:   als ik naar kg kilo killer  lijst kijk ?  

Bedoel  het niet naar , ik zal al  blij met 85 kg zijn en dan zie ik jou met 58 kg :blink:

Maar kan vertekend  zijn weet je lengte niet ook ..

Ja eetproblemen  weet er alles van helaas  . 

Heb er rond 2002 1 dag per week dag opname  therapie  voor gehad ( boulimia  ) 

Mijn gewicht is het probleem ook niet maar mijn buik en taille omvang zijn veel te hoog.
Ja dat is heftig he dat heb ik na anorexia ook nog gehad. Ik was 1.73 nu nog 1.69.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Tatum:

@Claudius, afkickverschijnselen, waaronder overgeven bij eten of eetlust weg, kunnen 7-8 dagen duren. Daarna zou het beter moeten gaan. 

Je kunt ze tellen. Jij zit nu op dag 2. Elke dag gaat het steeds een stukje beter. 

Donderdag namiddag heb ik de laatste jakkert gedronken . Vrijdag avond een yoghurt. Sindsdien normaal gegeten. Koffie teveel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was vroeger ook 60 kilo met mijn 1.80 meter. Geen anorexia of boulimia. Ik at 12 boterhammen en 's avonds 3 borden leeg per dag. Als ik bij een ander ging eten, dan at ik thuis wat bij omdat ik niet genoeg had.

Wel kreeg ik op straat de vraag of ik anorexia had. Zo mager wil ik nooit meer worden. Ik vond het vreselijk. 

Door de oplopende leeftijd zijn er kilo's bij gekomen. Ik ben nu 80 kilo en let op wat ik eet. De 12 boterhammen en 3 borden vol zijn gelukkig verleden tijd.  :)

Wel zoveel mogelijk koolhydraatarm. Dus regelmatig een snelle wok met vlees stukjes (kip of rund) met roerbakgroenten en gele curry saus. Heerlijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een koolhydraatarme tip: zoete aardappel. Het is geen aardappel, maar een groente. Je kunt het ongekookt in blokjes of schijfjes bakken. Koken duurt maar 10 minuten.

Als je schijfjes zoete aardappel bakt en naar eigen smaak kruid, smaakt het naar chips.

Chips wordt gemaakt van echte aardappelen en zit vol koolhydraten.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga hier aan de gang. Zit al te lang. Gebeurd ook als ik Google over koolhydraatarm. Helemaal verslaafd (of verkikkerd) aan dat thema.

Vanmiddag banenzwemmen. Vanavond wandelen. 

Daarna is het weekend al weer om :(

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Tatum   bedankt  voor  je schrijven  ja ik ga na de  vakantie  of tijdens  vak  ook maar weer meer opletten .

Niet lijnen maar lekker  aan het water en meer fruit konkommer meloen  enz nemen .

Wil niet kg erbij  hebben op vakantie.

Tis bij mij niet echt  altijd  vreetfeest door  de maag ok kan ik minder  eten sneller vol maar moet betere keuzes  maken .

En meer bewegen dat schiet er ook bij in.

Mager zal ik nooit  zijn maar dit  is  beetje te veel van het goede.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei ikkanhet:

Mijn gewicht is het probleem ook niet maar mijn buik en taille omvang zijn veel te hoog.
Ja dat is heftig he dat heb ik na anorexia ook nog gehad. Ik was 1.73 nu nog 1.69.

Ik ben ook rond de 1.73   ben stevig  maar zeker  niet  te dik .

Ja boulimia  is heftig    nooit in behandeling  tot de kern gekomen  .

Vandaar  dat ik jaren later na de maag ok tot een alcohol  probleem  gekomen  ben .

Nu ben ik goed in de  behandeling bezig  iig .

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lieke7777voor meer beweging mijn advies voor gratis stappenteller:

https://play.google.com/store/apps/details?id=pedometer.steptracker.calorieburner.stepcounter

 

Niet gelijk hoge eisen stellen aan jezelf. Ervaar hoe fijn het is om even een ommetje te maken en bouw geleidelijk op. Na een tijdje wil je echt niet meer zonder.

De één wandelt met zijn hondje, ik met mijn telefoon :D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Kennelijk val ik in de groep mensen met een zéér hoog risico voor wat betreft corona. Gisteren kreeg ik al de derde uitnodiging voor een eerste vaccinatie. Begin mei heb ik m'n tweede prik al gehad via het Radboudziekenhuis Nijmegen, toen kreeg ik een paar dagen daarna via de huisarts nog eens een uitnodiging, en nu gisteren zat er voor de derde keer een uitnodiging bij de post..

'Als u al bent gevaccineerd kunt u deze brief weggooien', staat er.
Ik moet denken aan Harry Potter, die bestookt wordt met brieven met een uitnodiging om te komen studeren aan Zwijnstein... :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...