Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Gecondoleerd, Claudius. 

Ik weet hoe het voelt. Ik mis mijn Zowie nog steeds. Ik droom vaak over haar, dan is het net alsof ze weer bij me is. 

Hartverscheurend, zo zonder je hondje verder. In het begin vooral zal het kaal voelen. 

Niet gaan drinken nu hoor, de rouw hoort ook bij je liefde voor je Femke. 

Geplaatst
4 minuten geleden zei Woman:

Gecondoleerd, Claudius. 

Ik weet hoe het voelt. Ik mis mijn Zowie nog steeds. Ik droom vaak over haar, dan is het net alsof ze weer bij me is. 

Hartverscheurend, zo zonder je hondje verder. In het begin vooral zal het kaal voelen. 

Niet gaan drinken nu hoor, de rouw hoort ook bij je liefde voor je Femke. 

Ik ga koffie drinken, daar heb ik vandaag al teveel van gedronken. 

• Claudius changed the title to Ik mis Femke maar ik gebruik geen alchohol meer
Geplaatst

Een speciaal aandenken. Ik werd onmiddellijk opgenomen in een verslavingskliniek en pakte haastig in. Femke voelde blijkbaar dat er wat gaande was en ging blijkbaar daar liggen waar ze mijn geur het beste opving. In mijn reistas.  Een buurman zorgde toen voor haar. 

NWOb2X.jpg

Geplaatst
1 uur geleden zei Maia:

Hoe voel je je nu, en heb je trek? 

Soms zou ik mijn problemen willen verdoven. Maar dat gaat me mijn Femke niet terug geven. 

Ik heb momenteel weinig levenslust, niet echt een doel meer. Niemand die op me wacht. 

Geplaatst

Mijn artsen waar ik bij ten rade ga zullen wel gelijk hebben, maar ik zie overal verbodstekens opduiken. Ook enkele gebodstekens duiken op. Enkele dingen heb ik al afgezworen zoals chochlade en alchohol. Maar waar ik het uitrest moeilijk mee heb is de hoeveelheid drank dat ik mag hebben op een dag. Ook dat ik s’avonds niet meer mag drinken. 

Ik was namelijk gewoon steeds veel bier te drinken of een tijdje Porto of witte wijn. Ook s’nachts dronk ik steeds als ik op stond. De huisarts waar ik gisteren vrijdag 14 maart 2025 bij ten rade ging staat me wel toe om het langzaam af te bouwen maar ik zou tot maximum twee liter vochtiname moeten komen per dag. Ik denk dat het nu eerder richting vier liter is. 

Geplaatst (bewerkt)
3 uur geleden zei bumperjim:

Je krijgt daarmee wel veel suiker binnen

In mijn soep zit geen suiker. De grenadine en cola zijn 0 % suiker. Bij mijn koffie doe ik helaas nog steeds honing en de warme choco's op Donderdag zullen ook nog suikers bevatten. 

Toevoeging :Ik voeg geen suiker toe aan mijn soep. 

bewerkt door Claudius
Geplaatst

Ik zal maar veronderstellen dat mijn psychiater het zeer druk heeft en ook een eigen leven. Maar ik zie mij genoodzaakt sommige dingen volgende Maandag terug te vragen. En dat doe ik niet graag, bedelen. Ze komt in ieder geval het niet na wat ze beloofd had. 

Geplaatst

Gisterenavond naar een herstelverhaal gaan luisteren van een verslaafde die al 10 jaar geen alchohol meer gebruikt. Hij vertelde heel zijn levensverhaal met behulp van foto's. Ik zocht naar gelijkenissen met mijn eigen verhaal. Maar iedereen heeft blijkbaar zo zijn eigen verhaal. Bij mij was er bijvoorbeeld nooit echt een reden waarom ik begon alchohol te gebruiken. Het werd me gewoon aangeleerd. Wat wel herkenbaar is, gebruiken om erbij te horen. 

Geplaatst

Gisteren ten rade gegaan bij een medewerkster van MSOC , ik vond dat het een goed gesprek was tot zij  vond dat we uitgepraat waren. Normaal praten we een vol uur dacht ik. Waarom heb ik toch steeds die verlatingsangst? Vandaag op Donderdag de praatgroep in de kliniek. Dat vind ik tenminste zinvol en doe ik zeer graag in tegenstelling tot mijn opname, ik vind dat ze daar tijd van mij samen met Femke gestolen hebben. 

Geplaatst

en alle dronken tijd dan, heb jij die ook van Femke gestolen?
Zonder die tijd was er geen opname nodig geweest.
Je mag gerust wat zelfreflectie tonen @Claudius
maar ik denk dat er hier geen schuld-kwestie speelt.
Als jij had gekund was je niet zo rckbottom gegaan en
de hulpverlening heeft er alles aan gedaan om jou nuchter te krijgen.
Als je in het verleden blijft hangen steel je in elk geval tijd van nu
die je misschien ook beter/fijner kunt invullen?

Geplaatst (bewerkt)

Ja dat heb ik deze voormiddag met een verpleegster van de verslavingskliniek ook besproken @lady jane . Het verhaal begint bij mij, had ik niet dronken geweest? Had ik maar nooit ... . Toch vind ik nog steeds dat die opname me helemaal niet geholpen heeft. Ik dronk me namelijk ladderzat als ik op weekend mocht. Toen zat ik nog op de afdeling waar bijna geen vrijheid is. Ik blijf erbij dat het enigste wat mij geholpen heeft dat dat een kort gesprek was met mijn huidige psychiater. Waarbij ze dreigde me naar een bejaardentehuis te sturen. Wat ik nog steeds betwijfel of ze dit wel kon als ik de verhalen hier lees van hervallen en hulp te weigeren. Ik was toen pas een volledige dag zonder alchohol toen ze daarmee dreigde. 

De dronken periode zal ook niet ideaal geweest zijn voor Femke. Nu ben ik slechts 32 weken al nuchter. Femke had ik terug bij mij van Donderdag 31 Oktober. Ik hoop dat ik niet meer boos ben als ik volgende Maandag de psychiater terug zie. Want zij heeft me met haar dreigement echt geholpen. 

Dat dreigement had ze enkele weken na de eerste keer nog eens herhaald. 

maandag 12 augustus 2024 de dag dat er mij bewust werd gemaakt dat ik moest veranderen. 

bewerkt door Claudius

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...