Spring naar bijdragen

Maandag 17 mei 2021


niks

Aanbevolen berichten

Een katoenen zakdoek heb ik ook liever. En eigenlijk zou ik die wel gestreken willen hebben, omdat dat er mooi uitziet en aanvoelt. Een gevoel van luxe. Maar dat doe ik niet omdat ik de moeite niet wil nemen.

Zo ook met een fris gewassen dekbedovertrek en hoezen. Heerlijk is dat om dan in bed te stappen. Als je hoes gekreukeld is heb je hem te hard gecentrifugeerd? Ik hang die van mij netjes op en heb nooit kreukels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik strijk ( bijna) alles.

Vind het ook heerlijk om te doen.

Radiootje erbij, word ik helemaal zen van :)

Dekbedovertrekken ook, t. Shirts, theedoeken, slopen, enz.

Alles mooi op keurige stapeltjes.

Daar houd ik van :)

En jaaa..., Het liefst buiten drogen, dan ruikt het zo heerlijk fris !

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik strijk helemaal niks B). Alle kleren gaan in de droger half droog eruit op een haakje, uitkloppen en that’s it! 
Als ik per ongeluk kleding heb gekocht die gestreken dient te worden gooi ik het weg na 1 keer wassen (let daarom erg op de materialen die ik koop) Linnen bv komt er niet in. 
 

Een dekbed hoes strijken :blink: @Yanazoals je leest; ik zou me er zeker niet aan storen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als kind vouwde ik de was op. Moeder strijken en ik vouwen.

Als ik echt verkouden ben gebruik ik ook papieren zakdoekjes. De zakdoek is meer voor een beetje vocht na een fietstocht bijvoorbeeld. Echt iets voor oude mensen geloof ik. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei rapilos:

 

Ik strijk ( bijna) alles.

Vind het ook heerlijk om te doen.

Radiootje erbij, word ik helemaal zen van :)

Dekbedovertrekken ook, t. Shirts, theedoeken, slopen, enz.

Alles mooi op keurige stapeltjes.

Daar houd ik van :)

En jaaa..., Het liefst buiten drogen, dan ruikt het zo heerlijk fris !

 

Jeuj een bondgenoot! Voel me meteen wat minder alleen! :) buiten zin 2 dan...Allee ja zen is het Idd maar toch ook wat zonde vd tijd...

en ja eigenlijk zijn stoffen zakdoeken vies en zeker in Corona eigenlijk not done...maar heel stout en rebels!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gesprek  ging goed trouwens  , positief. 

Over 2 weken  een dagje  meewerken  en dan beslis  ik .

Of ze moeten mij  dan niet  willen  hebben  -_- ze gaan daarna referentie opvragen bij huidige lg.

Ik denk dat ik op deze locatie gelukkiger  ga worden  sommige dingen  zijn  anders  geregeld en komt  mij  meer  menselijker  over .

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Lonster:

Als kind vouwde ik de was op. Moeder strijken en ik vouwen.

Als ik echt verkouden ben gebruik ik ook papieren zakdoekjes. De zakdoek is meer voor een beetje vocht na een fietstocht bijvoorbeeld. Echt iets voor oude mensen geloof ik. :D

Gewoon al fietsend, duim op je ene neusvleugel en dan een flinke puf opzij vanuit de andere neusvleugel. Vervolgens idem dito de andere kant. Als je hard genoeg puft heb je geen zakdoek nodig. Zo doen ex-krantenjongens dat. En gaat er toch een klodder over je jas, dan ziet niemand het 's ochtends vroeg :P 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Lonster:

.. Echt iets voor oude mensen geloof ik. :D

Aahhh... dank je wel, @Lonster. Ik was al zwaar op zoek naar een smoes/excuus waarom ik nog altijd stoffen zakdoeken prefereer boven die in m'n handen oplossende papieren dingetjes. Maar dát is het.. echt iets voor oude mensen. Dank, dank, dank. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voordeel is dat ik in tijden van griepjes en verkoudheidjes nooit een spoor van witte zakdoekjes achter me laat in stad, bos of op de hei of strand. Hoeveel van die vieze papieren krengen ik wel niet uit de bek van onze eerste hond heb uit moeten halen... die kickte daar op. :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei adri02:

... Dat gaf altijd een heel specifieke geur.

De geur van na vieren thuis komen uit school alwaar de theepot klaar stond op het theelichtje en je er een biscuitje bij kreeg om 'te soppen' wat dan weer niet mocht maar wel lekker was..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Kohtje:

echt iets voor oude mensen. 

Die druppel aan de neus heb ik het dan over hè. Daar ga je toch geen papieren zakdoek voor pakken als zuinig en milieubewust type.

De methode waar BJ het over heeft geldt voor racefietsers. Getver. :face-icon-small-shocked:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Lonster:

Die druppel aan de neus heb ik het dan over hè. Daar ga je toch geen papieren zakdoek voor pakken als zuinig en milieubewust type.

De methode waar BJ het over heeft geldt voor racefietsers. Getver. :face-icon-small-shocked:

Die druppel aan de neus kun je ook nog altijd met het puntje van je tong te pakken proberen te krijgen.. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Lonster:

De methode waar BJ het over heeft geldt voor racefietsers. Getver. :face-icon-small-shocked:

Ja seg als we dat voorbeeld nu gaan volgen hebben we ook geen wc’s meer nodig zeker? Die doen dat toch ook gewoon ‘on the Go’ toch? Btw daar gebruik ik wel heel zeker papier voor hoor! Voor iemand hier zou denken dat...nee nee laat maar! :D
en btw dat zou ik anders wel echt thuis willen hebben, zo’n Japans toilet! 

 

bewerkt door Musashi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei adri02:

Mijn moeder 'perste' ook nog met behulp van een natte lap (en het strijkijzer natuurlijk) kaarsrechte vouwen in de broeken van mijn vader. Dat gaf altijd een heel specifieke geur. Doe je dat dan ook nog? Of is daar het stoomstrijkijzer voor uitgevonden? Dat ruikt dan vast niet meer zo apart, of toch wel?

Nee, persen doe ik eigenlijk niet meer Adri,

Maar vroeger wel gedaan bij de nette broeken van mijn ex.

Ook nog wel in de gezinsverzorging gedaan.

Maar dat vond ik wel rot werk hoor.

Die naden zaten steeds scheef, waardoor je weer opnieuw moest beginnen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...