Spring naar bijdragen

Artemis


Artemis

Aanbevolen berichten

Op 14-6-2021 om 19:24 zei Musashi:

Je kan niet vallen van het jaarpact. Ik sta onder je, je kan even op mijn schouder staan...

:heart:

ik sta op je schouder

ik ben kopje onder

dan hap ik even adem

we houden elkaar goed vast

komt goed :heart:

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

en zo begon mijn dag, met een mijlpaal op een van mijn vier sober apps. En een trots gevoel over gisteren. 

Dat ik steun heb gevraagd, dat is nieuw. En heb gekregen, dat werkt diep door.

naar zee, de wet van de evenwicht, hard gewerkt, dus hard uitgerust. mooi weer, maar te laat om nog te gaan zwemmen. 

Deze dag is een beloning voor hard werken. dank jullie wel voor de steun.

Morgen maar weer verder zien, het aftellen is begonnen, nuchter en trots.  

Dus vastleggen hier op mijn weg. :heart:

WhatsApp Image 2021-06-15 at 13.52.45.jpeg

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-6-2021 om 15:11 zei Quinn:

Morgen weer :rose:

Inderdaad. Weer trots. 

ik gooi het over de andere boeg

Ik doe het wel. En ik kan het omdat ik mijn adem heb. Als ik onderuit dreig te gaan. Diepe kalme buikademhaling. En door. Het is me wel weer gelukt vandaag. 

Nog nooit gedaan, dus ik kan het

En vanmiddag als beloning naar zee, gezwommen, het is zo lekker warm weer en fijne zee, wat een beloning. 

ik doe het , onderduiken, zeemeermin. IK 

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

DE TWAALF STAPPEN VAN DE ANONIEME ALCOHOLISTEN1

1. We erkenden dat wij machteloos stonden tegenover alcohol – dat ons leven onbestuurbaar was geworden.

2. Gingen geloven dat een Macht groter dan wijzelf onze geestelijke gezondheid kon herstellen.

3. Namen het besluit onze wil en ons leven over te dragen aan de zorg van God zoals wij Hem begrepen.

4. Maakten een diepgaande en onbevreesde morele inventaris van onszelf op.

5. Erkenden tegenover God, tegenover onszelf en tegenover een ander mens de precieze aard van onze misstappen.

6. Waren volkomen bereid om God al deze karaktergebreken te laten wegnemen.

7. Vroegen Hem nederig onze tekortkomingen weg te nemen.

8. Maakten een lijst op van alle personen die wij schade hadden berokkend en werden bereid het bij hen allen weer goed te maken.

9. Maakten het waar mogelijk rechtstreeks weer goed bij deze mensen, behalve wanneer dit hen of anderen zou kwetsen.

10. Gingen door met het opmaken van onze persoonlijke inventaris en wanneer wij fout waren, erkenden wij dat onmiddellijk.

11. Zochten door gebed en meditatie verbetering in ons bewuste contact met God zoals wij hen begrepen, slechts biddend om Zijn wil voor ons te kennen en de kracht die te volbrengen.

12. Tot spiritueel ontwaken gekomen als resultaat van deze stappen probeerden wij deze boodschap aan alcoholisten te brengen en deze beginselen toe te passen in al ons doen en laten.

 

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En daar denk ik dus over na. 

Vraag 1: moet je alle stappen in deze volgorde doorlopen, is het een weg? Of is het een wenteltrap. 

zijn niet alle alcoholisten zoekers, fijngevoelige mensen? ZO langzamerhand zie ik wel de voordelen van mijn gave. Zeker nu ik een tijdje niet meer drink. Mijn hersens komen tot rust. 

Ik stel de vragen aan mezelf en aan wie mij leest. 

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag 167, priemgetal

ik droomde vannacht dat ik een groot glas Weizen Erdinger had opgedronken en me afvroeg of ik dat op de dagdraad moest melden. Want ik had het opgedronken omdat iemand anders het voor mij had neergezet en ik niet had nagedacht. Inmiddels stond er een tweede glas en dat heb ik laten staan omdat ik, als ik een 2e zou nemen, verkocht zou zijn. Droom dus 

mijn weg naar vrijheid. 

Mijn gave, mijn talent wil ik inzetten voor de wereld.

Ik hoef niets te bewijzen. Ik mag gelukkig zijn

Ik ben op weg naar mijn vrijheid :heart:

dag 167 , vrij, dus de tuin in en dan naar zee :present:

 

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-6-2021 om 20:26 zei Artemis:

En daar denk ik dus over na. 

Vraag 1: moet je alle stappen in deze volgorde doorlopen, is het een weg? Of is het een wenteltrap. 

 

Ik geloof wel dat deze volgorde met opzet zo bedacht is door de founders van AA maar hoor vaak dat die volgorde niet altijd wordt aangehouden. 
Stap 1 is wel echt Een Ding. Daar begint het allemaal mee. Dat is geloof ik het fundament. 

 

Op 16-6-2021 om 20:26 zei Artemis:

Vraag 2:  dubbele diagnose, volgens mij heeft iedere alcoholist een dubbele diagnose, je raakt niet verslaafd omdat je zo'n gelukkig leven hebt. na mijn diagnose kwam ik een boek tegen, van stoornis naar gave. 

Heb ik wel een stoornis of heb ik een gave? zijn niet alle alcoholisten zoekers, fijngevoelige mensen? ZO langzamerhand zie ik wel de voordelen van mijn gave. Zeker nu ik een tijdje niet meer drink. Mijn hersens komen tot rust. 

Ik stel de vragen aan mezelf en aan wie mij leest. 

Zijn het niet twee kanten van dezelfde munt? Een talent dat ‘verkeerd’ wordt ingezet kan zich manifesteren als stoornis en vice versa? 
Creatitiviteit ( bijvoorbeeld fantasie ) moet eruit anders wordt het nare scenario’s bedenken= angst? 
 

Ik vind jou veel méér dan de som van stoornis en talent.
Jij ben Artemis. :heart:

bewerkt door Reacher
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Artemisik heb je gelezen hier en vind veel herkenning. Ik ben gaan drinken om de overprikkeling te beperken.

Dit is waarschijnlijk overbodig maar ken je de boeken van Susan Marletta Hart en Elain Aron? Ik noem er maar even twee.

En nog een vraag. Laat jij je inenten i.v.m. je hooggevoeligheid? Hoef je niet op te antwoorden hoor, was alleen niewsgierig wat jouw beslissing zou zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie, allemaal, . @Quinn @Lonster @Bob @Reacher @karin123 heel erg bedankt, ik neem het mee......:rose::rose::rose::rose::rose:

Zie boek, Vrij van verslaving van Deepak Chopra, dit heb ik vele malen gelezen en nu weer uit de kast gehaald, 

Mijn weg naar vrijheid, vrij van verslaving, Vrij van oordelen van anderen, vrij van oordelen van mezelf 

Weekend, even niets. :heart:

17-07-2021 aanvulling: 

ik kocht dit boek in januari 2000, zo lang ben ik al bezig met stoppen, ik lees het nu met andere ogen 

 

762x1200.jpg

bewerkt door Artemis
17-07-2021 boek gekocht in 2000
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat boek heb ik ook in de kast staan. Misschien moet ik het ook eens herlezen, ik kan me er niet veel meer van herinneren.

Stoppen met oordelen, dat is niet altijd makkelijk als dingen niet gaan zoals je wilt en mensen je in de weg zitten. Soms lukt het, omdenken. Het laten gaan of laten zijn. En soms lukt het niet en dan heb je er de pest in en heb je een hekel aan mensen. So be it.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-6-2021 om 09:53 zei karin123:

@Artemisik heb je gelezen hier en vind veel herkenning. Ik ben gaan drinken om de overprikkeling te beperken.

Dit is waarschijnlijk overbodig maar ken je de boeken van Susan Marletta Hart en Elain Aron? Ik noem er maar even twee.

En nog een vraag. Laat jij je inenten i.v.m. je hooggevoeligheid? Hoef je niet op te antwoorden hoor, was alleen niewsgierig wat jouw beslissing zou zijn.

dank je voor je reactie :rose:

De boeken van Susan Hart en Elain Aron las ik zodra ze uit waren. Veel herkenning en ik voelde me niet meer alleen maar deel van die 20% dus normaal. Ook in de dierenwereld is het 20% hoog sensitief.  Ik heb me laten inenten ivm astma en hooggevoeligheid. 

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-6-2021 om 22:14 zei Reacher:

Ik geloof wel dat deze volgorde met opzet zo bedacht is door de founders van AA maar hoor vaak dat die volgorde niet altijd wordt aangehouden. 
Stap 1 is wel echt Een Ding. Daar begint het allemaal mee. Dat is geloof ik het fundament. 

 

Zijn het niet twee kanten van dezelfde munt? Een talent dat ‘verkeerd’ wordt ingezet kan zich manifesteren als stoornis en vice versa? 
Creatitiviteit ( bijvoorbeeld fantasie ) moet eruit anders wordt het nare scenario’s bedenken= angst? 
 

Ik vind jou veel méér dan de som van stoornis en talent.
Jij ben Artemis. :heart:

Zonder oordelen. 

:heart:

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

en genoeg voor deze dag

als afsluiting: ik las Godfriend Bomans. Hij schreef dat hij altijd een opschrijfboekje naast zijn bed had liggen. Om zijn dromen op te schrijven. Hij had weer zo'n droom, de oplossing voor Alle wereld Problemen, hij schreef die droom op.

De volgende dag las hij zijn notities:

eekhoorntje op lange rechte weg

 

bewerkt door Artemis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Artemisik dacht al dat je ze had gelezen. Veel herkenning ook daar weer. Ik heb mezelf niet in acht genomen de laatste tien jaar en daar moet ik nu voor boeten helaas.

Precies je niet meer alleen voelen dat gevoel had ik ook toen ik die boeken las. Eindelijk ergens bij horen. Onze eerste hond was hoogsensitief die van nu iig niet of het is een sensatiezoeker. Ik ben alleen helder voelend en dat is al heel veel. Vermijd ook verjaardagen en feesten.

Bedankt dat je wilde vertellen dat je een inenting hebt gehaald je hebt mij over de streep getrokken. Was bang dat ik het niet kon verdragen maar Corona is nog veel erger dat overleef ik ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei knakker:

Je kent het verhaal al, maar ik doe hier toch het linkje onder. Omdat het zo mooi is.

https://www.dbnl.org/tekst/carm002ikli02_01/carm002ikli02_01_0019.php

ja, ja, ja, dat is het, ik dacht Bomans en nu heb ik het, heerlijk, ik ga het direct even lezen , dank je wel :D mijn weekend begint goed :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...