lady jane Geplaatst 30 april 2021 Rapport Share Geplaatst 30 april 2021 kwekken kan ik als de beste mijn aandeel; wie was de man, die........................................., ......................................................? de rest is voor Had en Voc Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 30 april 2021 Rapport Share Geplaatst 30 april 2021 (bewerkt) O heden nog aan toe... @Reacher forgive me, I can't help myself. 30 april 2021 bewerkt door Quinn Reacher en lady jane reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 30 april 2021 Rapport Share Geplaatst 30 april 2021 Lijkt me een goed plan. Ik vond het plaatje te grappig om niet te delen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 april 2021 Rapport Share Geplaatst 30 april 2021 (bewerkt) Donald lijkt er ook boos om Quinn 30 april 2021 bewerkt door lady jane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 30 april 2021 Rapport Share Geplaatst 30 april 2021 Die was denk ik boos op Fred, the troublemaker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 april 2021 Rapport Share Geplaatst 30 april 2021 Jaja..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 30 april 2021 Rapport Share Geplaatst 30 april 2021 1 uur geleden zei lady jane: kwekken kan ik als de beste mijn aandeel; wie was de man, die begraven ligt onder de....................................., ......................................................? de rest is voor Voc lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 30 april 2021 Rapport Share Geplaatst 30 april 2021 9 uur geleden zei Jannigje: Op hoeveel palen is het paleis op de Dam in Amsterdam gebouwd? Hé, hé, hé. Niet al naar een nieuwe vraag gaan, Mijn vraag is nog niet goed beantwoord !! Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 30 april 2021 Rapport Share Geplaatst 30 april 2021 1100 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 april 2021 Rapport Share Geplaatst 30 april 2021 tussenvragen heet dat Jannigje ik heb geen idee hoeveel palen ik heb er altijd aan 1 genoeg om voor te staan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 30 april 2021 Rapport Share Geplaatst 30 april 2021 Volgens het liedje staat Amsterdam op honderd, maar of dat klopt? Klinkt als weinig. Het paleis op honderd misschien? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 30 april 2021 Rapport Share Geplaatst 30 april 2021 Tussenvragen? Oké, wist ik niet. Jullie moeten echt veel ruimer denken. Doe es gek en waag nog een gok. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 30 april 2021 Rapport Share Geplaatst 30 april 2021 Voor een gewoon woonhuis op slappe grond heb je volgens mij al gauw 20 palen nodig en dat paleis op de Dam is enorm groot toch? 10.000 m2 ??? Daar past een gewoon huis wel 150 keer in dus dan heb je 3000 palen nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 30 april 2021 Rapport Share Geplaatst 30 april 2021 10.000? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 30 april 2021 Rapport Share Geplaatst 30 april 2021 Ik spring in het diepe: Geronimo! 50:000? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 30 april 2021 Rapport Share Geplaatst 30 april 2021 4 uur geleden zei Quinn: O heden nog aan toe... @Reacher forgive me, I can't help myself. Grrrrr Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 30 april 2021 Rapport Share Geplaatst 30 april 2021 Dan moeten ze hele dunne paaltjes gebruikt hebben anders passen ze er allemaal niet onder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vocatus Geplaatst 30 april 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 april 2021 5 minuten geleden zei knakker: Yana is wel van de analytische aanpak merk ik, mooi. Ik ben zelf meer een blinde roeper. 7000? Ik riep blind 12 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 30 april 2021 Rapport Share Geplaatst 30 april 2021 Ah mijn eikenhaasjes duo @Yanaen @knakker @Jannigje zei dat ik ruimer moest denken en ik volg haar altijd blindelings. 50.000 en geen paal minder. Yana reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 30 april 2021 Rapport Share Geplaatst 30 april 2021 Maar natuurlijk bestaat dat Knakker, je kan mij blind vertrouwen . Schadelijk is zo'n paddestoel hooguit voor de boom (al valt die ook niet gelijk van zijn stokje hoor) maar voor mensen is het een delicatesse. De lekkerste paddestoel die ik tot nu toe gegeten heb en qua bite een leuke vleesvervanger. De champignons in die blauwe bakkies bij de super krijgen er subiet een minderwaardigheidscomplex van. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 30 april 2021 Rapport Share Geplaatst 30 april 2021 Ik werd eerst wat ongerust ( en licht misselijk)maar ik ga voor de uitleg van @Yana. Yana reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 30 april 2021 Rapport Share Geplaatst 30 april 2021 3 uur geleden zei Lonster: 1100 Nee, nee, veel te weinig. 56 minuten geleden zei haddock: 10.000? Jij komt in de buurt! 43 minuten geleden zei Reacher: Ik spring in het diepe: Geronimo! 50:000? Kijk dit is inderdaad ruim denken, maar in dit geval iets té ruim 37 minuten geleden zei knakker: Yana is wel van de analytische aanpak merk ik, mooi. Ik ben zelf meer een blinde roeper. 7000? Ongeveer genoeg voor het halve paleis. 32 minuten geleden zei Vocatus: Ik riep blind 12 Dat is voor ongeveer de voordeur Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 30 april 2021 Rapport Share Geplaatst 30 april 2021 Ik zal het antwoord maar geven, want dit is zo’n weet feitje van een geïnteresseerde in de geschiedenis van het gebouw. Het goede antwoord is: (tromgeroffel) 13.659 palen. Gus @haddock zat er het dichtst bij, jij mag de volgende vraag stellen. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vocatus Geplaatst 30 april 2021 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 april 2021 4 minuten geleden zei Jannigje: Dat is voor ongeveer de voordeur Hahaha ik heb ook echt geen idee wat je met de vraag bedoelt dus ik riep maar wat. Werkte gisteren bij janes vraag over het ommetje ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 30 april 2021 Rapport Share Geplaatst 30 april 2021 (bewerkt) Om in Amsterdam te bouwen moet je vaak eerst (veel) heipalen in de grond slaan. Dat komt door de veelal zachte ondergrond (oorspronkelijk veenmoeras) Amsterdam die grote stad, die is gebouwd op palen. En als die stad eens ommeviel, wie zou dat dan betalen?" Een bekend versje over het netwerk van grachten, heren- en pakhuizen, oude kerken en smalle straatjes rond de Amstel en aan het IJ. 30 april 2021 bewerkt door Jannigje Reacher en Vocatus reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden