Reacher Geplaatst 20 november 2021 Rapport Share Geplaatst 20 november 2021 Dat antwoord is goed! Dan heb jij nu de beurt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 20 november 2021 Rapport Share Geplaatst 20 november 2021 Nou, dat zou ik ook wel eens willen weten Want ik heb geen idee. Het is ook al laat, misschien weet ik het morgen wel. Nu lees ik het raadsel en gaat het *error error* in mijn brein. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hadocque Geplaatst 20 november 2021 Rapport Share Geplaatst 20 november 2021 25 door 3 geeft 8,3r, geen eitje, of juist wel? nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 20 november 2021 Rapport Share Geplaatst 20 november 2021 *error error* Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hadocque Geplaatst 20 november 2021 Rapport Share Geplaatst 20 november 2021 De een deelt door drie, de ander door twee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hadocque Geplaatst 20 november 2021 Rapport Share Geplaatst 20 november 2021 De ober en zn deler. De andere twee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hadocque Geplaatst 20 november 2021 Rapport Share Geplaatst 20 november 2021 Shoot, 5 zou door 4 gedeeld moeten zijn. 1,25 de man. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 21 november 2021 Rapport Share Geplaatst 21 november 2021 Bij de ober. Kan niet anders. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 21 november 2021 Rapport Share Geplaatst 21 november 2021 De rekening was dus E 25,00 --> E 8,33 per persoon. Men betaalt E 10,00 per persoon --> dat is E 1,67 te veel. De ober geeft per persoon E 1,00 terug --> dat is E 0,67 te weinig per persoon, men heeft nu E 9,00 betaald. Hij houdt dus 3 x E 0,67 in eigen zak en dat is afgerond E 2,00. Hadocque reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 21 november 2021 Rapport Share Geplaatst 21 november 2021 *errorerrorerror* Nope, volg het nog steeds niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Quinn Geplaatst 21 november 2021 Rapport Share Geplaatst 21 november 2021 Dat is absurd dure thee. Verkeerde tafel? Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 21 november 2021 Rapport Share Geplaatst 21 november 2021 Ik weet het antwoord wel, maar dat zeg ik niet, want dan moet ik zelf een vraag verzinnen en ik kan er al een tijd geen meer bedenken. Moest er wel echt even over nadenken trouwens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 21 november 2021 Rapport Share Geplaatst 21 november 2021 15 minuten geleden zei Pinkman: Die laatste regel klopt geen hout van. Hoezo? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 21 november 2021 Rapport Share Geplaatst 21 november 2021 (bewerkt) 15 uur geleden zei Oskar: Okido. Een raadsel een keer: Drie gasten gaan wat drinken in een kroeg. Thee. De rekening is dertig euro. Ze betalen dus allemaal een tientje, eerlijk is eerlijk. Maar net als ze hun jas staan aan te trekken ontdekt de ober dat het eigenlijk 25 euro moest zijn. Vijf euro teveel betaald dus. Verdikkie, denkt de ober, 5 euro, dat kun je niet makkelijk door 3 delen. Dus hij geeft die gasten elk 1 euro terug. De andere twee euro steekt hij mooi in eigen zak. Elke gast heeft dus 9 euro betaald. 3 x 9 = 27 euro daar komt bij de 2 euro die de ober in eigen zak stak: 27 + 2 = 29 euro Waar is potverdikkie die ene euro gebleven? Je mag niet meer met 3 vermenigvuldigen in je bewering. Hij geeft 3 € terug, 30-3 = 27 de gasten betalen nu elk inderdaad 9 € , de overschot is echter 2 euro Ik geraak er niet uit 10 x 3 = 30 30 -5 = 25 25 +3 =28 2 euro over Dat is de berekening , dit mag je niet meer doen, die berekening is fout . 3 x 9 = 27 euro 21 november 2021 bewerkt door Claudius dit veranderd in die Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 21 november 2021 Rapport Share Geplaatst 21 november 2021 LadyJane Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 21 november 2021 Rapport Share Geplaatst 21 november 2021 som van - 5 blauwe sokken - 1 zwarte sok - 8 witte sokken - 1 groene sok is 15 plus 2 rode sokken is 17 , 17 is het juiste antwoord. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 21 november 2021 Rapport Share Geplaatst 21 november 2021 3 minuten geleden zei SanMiquel2: Goed geprobeerd @Claudius. Het is echter niet het juiste antwoord. Dan ben ik wel benieuwd naar het juiste antwoord, want volgens mij kan het niet anders. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 21 november 2021 Rapport Share Geplaatst 21 november 2021 Juist Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hadocque Geplaatst 21 november 2021 Rapport Share Geplaatst 21 november 2021 (bewerkt) . 21 november 2021 bewerkt door Hadocque Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hadocque Geplaatst 21 november 2021 Rapport Share Geplaatst 21 november 2021 Nee, het was n ietwat laat antwoord op de vraag onderaan blad 200. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hadocque Geplaatst 21 november 2021 Rapport Share Geplaatst 21 november 2021 Mosterd, maaltijd enzo. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 21 november 2021 Rapport Share Geplaatst 21 november 2021 46 uur ongeveer ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 21 november 2021 Rapport Share Geplaatst 21 november 2021 (bewerkt) Het antwoord op Artax zijn vraag kon simpeler, zonder de omtrek van de aarde te hoeven weten. Hij vroeg hoeveel langer het touw moest zijn. Welaan: Op het aardoppervak 2.Pi.r 1 meter daarboven 2.Pi.(r+1) = 2.Pi.r + 2.Pi Het verschil is 2.Pi dus ongeveer 6,28 meter 21 november 2021 bewerkt door Bob Hadocque reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 22 november 2021 Rapport Share Geplaatst 22 november 2021 Erorerrorer… Oeh een beerdiertje! Hebben! errorerror etcetera Ik vind het wel bere (haha)interessant dat dan weer wel. Mosterd is het beste na een maaltijd @Hadocque Mosterd toetje noem ik dat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 22 november 2021 Rapport Share Geplaatst 22 november 2021 11 uur geleden zei Oskar: Exact. Het grappige is dus dat de het aantal extra meters touw onafhankelijk is van de omtrek. Als je een touwtje om een pingpongbal legt, en later op 1 meter afstand van de pingpongbalrand heb je dus ook 6 meter touw nodig. Net zoveel als bij de aarde. Ook moeilijk voor te stellen, maar het is wel zo. Hangt wel af van de dikte van het touw. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden