Jannigje Geplaatst 20 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2021 Jij mag een nieuwe vraag stellen @Reacher. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 20 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2021 (bewerkt) Bij both sides now denk ik aan Roger Whittaker, niet aan Joni Mitchell. Weer wat geleerd. 20 juli 2021 bewerkt door Jannigje Spellingcontrole Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 20 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2021 Oh echt? Ok: Je hebt een kudde koeien, een zwerm vleermuizen, een kolonie mieren. Hoe noem je een verzameling uilen? De eerste die uilenbal zegt krijgt een time-out Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 20 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2021 ‘n Rans Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 20 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2021 Die heb ik altijd onthouden omdat ik 'm zo leuk apart vond toen ik 'm voor het eerst hoorde (lang geleden).. een parlement. karin123 en Reacher reageerden hierop 1 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 20 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2021 Dat wist ik niet, leuk. Nagezocht op google Uilen zijn altijd al als slimme dieren beschouwd. In de Griekse mythologie was de uil het symbool van Athena, godin van de wijsheid. Indertijd werd het parlement nog gezien als een bijeenkomst van wijze mensen. Vandaar. Andere vreemde groepsnamen voor dieren zijn: een toom varkens, een sprong konijnen, een vlucht eenden, een kolonie dassen, een volk bijen, een vendel ganzen, een bed oesters en een rotte wilde zwijnen. Voor tijgers bestaat dan weer geen groepsnaam, omdat tijgers solitair leven. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 20 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2021 46 minuten geleden zei haddock: ‘n Rans Haddock time-out op de trap. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 20 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2021 Krek! @Kohtje heeft de beurt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 20 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2021 12 minuten geleden zei Reacher: Haddock time-out op de trap. Hij zei niets over uilenballen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 20 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2021 5 minuten geleden zei Lonster: Hij zei niets over uilenballen. @Lonsterook in de time-out Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 20 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2021 38 minuten geleden zei Lonster: Dat wist ik niet, leuk. Nagezocht op google Uilen zijn altijd al als slimme dieren beschouwd. In de Griekse mythologie was de uil het symbool van Athena, godin van de wijsheid. Indertijd werd het parlement nog gezien als een bijeenkomst van wijze mensen. Vandaar. Andere vreemde groepsnamen voor dieren zijn: een toom varkens, een sprong konijnen, een vlucht eenden, een kolonie dassen, een volk bijen, een vendel ganzen, een bed oesters en een rotte wilde zwijnen. Voor tijgers bestaat dan weer geen groepsnaam, omdat tijgers solitair leven. Leerzaam draadje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 20 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2021 Hoe wordt in de beeldende kunst (veelal schilderkunst) de techniek/het effect genoemd waarbij een optische illusie wordt uitgebeeld? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 20 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2021 (bewerkt) Tromp l’euil of zoiets 20 juli 2021 bewerkt door haddock Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 20 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2021 Mindfuck. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 20 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2021 Trompe-l'oeil is goed. @haddockmag weer. Ik ga geen vragen waar ik het antwoord op weet meer beantwoorden. Ik kan geen moeilijke vragen bedenken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 20 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2021 Nou, me meissie is lerares beeldende vorming, dus ik krijg wel wat mee. Don,t give up, Koh. Wat is de munteenheid van Brazilië? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 20 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2021 Real Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 20 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2021 Snelle Jelle! Jij bent. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 20 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2021 Ja, daar was ik al bang voor. Even nadenken..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 20 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2021 Ik heb werkelijk gééééén idee.... Iemand anders alvast een tussenvraag?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 20 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2021 2 uur geleden zei Reacher: @Lonsterook in de time-out Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 20 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2021 Ik weet nog wel een tussenvraag. Hoe noem je het vinden van iets onverwachts en bruikbaars, terwijl de vinder op zoek was naar iets totaal anders? Er bestaat ook een film met dit woord in de titel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lonster Geplaatst 20 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2021 Serendipity? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maverick Geplaatst 20 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2021 Bijvangst? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Asterix Geplaatst 20 juli 2021 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2021 Lonster, heb je gegoegeld? Wie kent anders een woord als serendipiteit, haha . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden