Spring naar bijdragen

Maart 2021 geen alcohol


Johan55

Aanbevolen berichten

26 minuten geleden zei Statice:

Ik meld me hier toch maar even, al voel ik me nog niet helemaal thuis. Bevind me in de gevarenzone. Vanmiddag een bezoek aan ongeneeslijk zieke vriendin. Ach, wat doet dat zeer. Sterfdag van lief in zicht..volgende week. Al die herinneringen. Wel al aan de wijn en dat is juist wat ik niet wil. Was zo op de goede weg...

Ja, dat doet zeer. Maar zeer is niet zo erg, zo is het leven en jij kan dat aan. Echt waar, je kan het aan, de herinneringen, de vreugde en het verdriet. Wees niet bang maar leef! Accepteer de pijn, dan kan er ook geluk zijn. Verdrink je de pijn, dan is er alleen nog maar doffe verdoving :heart:

Gooi maar weg die wijn, drink een paar glazen water en kruip in bed. Morgen weer een nieuwe dag om blij met jezelf te zijn (of te balen met een kater). Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar :rose:

sterkte ook hier @Isabeau :rose:

en @Statice :rose:

Ook ik merk dat nu, na 3 maanden nuchter, oude onverwerkte emoties sterk opspelen. Mijn winst zit in de frisse ochtenden. Verder vind ik het zwaar, zo verdoofd de oude shit omhoog voelen komen. dag voor dag, vandaag drink ik niet. En maart heeft een staart. Voor mij dan. April doet wat ik wil . Toch? Toch!

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kat in bakkie, zware werkdag, daarna gaan fietsen en wandelen en waar ik vroeger aan de drank ging (welverdiend) neem ik nu een mix van Gimber met cranberriesap en water. heb net Yogi thee op , met een brownie, welverdiend :D

rest van de avond lekker water PARTY :musicnote:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ole!! Deze draad is eraan voor de moeite!! Proficiat iedereen!!:present:

mijn nicht (ook geheelonthouder) zei me gisteren dat ze rond 6 maanden het moeilijkst vond, ik start nu m’n vierde maand, ben benieuwd. Ik weet dat het voor mij een valkuil zal zijn dat ik nu al zo lang bezig ben, dat ik het ‘kan’, dat ik mezelf ‘mag’ belonen, ‘eentje kan geen kwaad’, denk dat het vechten wordt tegen al die excuses. Een gewaarschuwd vrouw is er 2 waard, dus kom maar excuustruusjes, ben er klaar voor om de strijd met jullie aan te gaan (en te winnen!!!)

so far so good, april count me in! Want ik pak jou in!!!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Musashi:

Ole!! Deze draad is eraan voor de moeite!! Proficiat iedereen!!:present:

mijn nicht (ook geheelonthouder) zei me gisteren dat ze rond 6 maanden het moeilijkst vond, ik start nu m’n vierde maand, ben benieuwd. Ik weet dat het voor mij een valkuil zal zijn dat ik nu al zo lang bezig ben, dat ik het ‘kan’, dat ik mezelf ‘mag’ belonen, ‘eentje kan geen kwaad’, denk dat het vechten wordt tegen al die excuses. Een gewaarschuwd vrouw is er 2 waard, dus kom maar excuustruusjes, ben er klaar voor om de strijd met jullie aan te gaan (en te winnen!!!)

so far so good, april count me in! Want ik pak jou in!!!

 

Ik ook maand 4, gaan we gelijk op? ik ga ook door voor volgende ronde 

Iedereen gefeliciteerd , we kunnen het :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...