Spring naar bijdragen

Dry January pact


Tatum

Aanbevolen berichten

Bij trekmomenten ga ik afleiding zoeken door actief aan de slag te gaan: schoonmaken, opruimen, werken in de tuin of flinke wandeling in flink tempo (niet richting of langs supermarkt) 

nu coronamaatregelen langer aanhouden en daardoor de sociale contacten beperkt zijn, ook door thuis werken, zit ik minder goed in mijn vel en heb ik veel vaker last van craving. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha  doet mij denken aan mijn eerste vakantie in the states . Gingen uit eten en kreeg geloof ik een halve  liter cola ( soda water denk ik ) had het met moeite  weg en bammm kreeg een nieuw  glas voor mij..  Wat was ik verontwaardigd  zomaar ongevraagd ( zonde  van mijn geld  )  dat gezicht  van mij sprak  boekdelen)   mijn  man  heel rustig    ... dat is normaal  in the states    gratis  refillss .. :D.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren droog gehouden. Na het collectief sporten gisterochtend was er cider en bier, maar ik had een thermosfles thee meegenomen. Omdat het 2 graden was had ik sowieso meer zin in hete thee dan in koude bubbels, dry jan of geen dry jan. Ik was daarmee wel de enige van 6 personen :) 

Toch apart die verplichte alcohol altijd na de sport. Er is er eentje bij die heeft het zo vaak over alcohol, die verdenk ik ervan dat ie zich elke avond lam zuipt. Ons kent ons...

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja die types pik je er zo uit. Een vriend heeft een wandelafspraak afgezegd, omdat we niet met het OV kunnen. Maar vooral omdat we daarna niet naar de kroeg kunnen, vermoed ik. Ik heb met kerst de laatste gedronken en nog geen sociale gelegenheden gehad waar iedereen dronk. Dat maakt het wat makkelijker. De beslissing om thuis niet te drinken is weer makkelijk gemaakt. Het scheelt echt als je al langer zonder alcohol hebt gedaan.

Er doen best wat vriendinnen en vrienden van mee met ikpas, met het idee om na die maand gewoon weer op de oude voet verder te gaan. Nu tenminste. Naarmate de maand vordert gaan ze vertellen hoe goed het ze doet om niet te drinken. En gaan ze goede voornemens maken om dat ook na januari voort te zetten. Waar je na twee maanden niets meer over hoort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja er is niet zoiets als ik stop een maandje en nou ben ik er voorgoed vanaf. Of ik stop een maandje en nou kan ik weer drinken want ik ben geen alcoholist meer :)

Het is slechts een maandje detoxen en wat er op 1 februari gaat gebeuren dat bepaal je zelf op 1 februari en idem voor 2 februari...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed voorbeeld doet misschien wel volgen? 

Gelukkig heb ik ook wel wat mensen om mij heen die niet of nauwelijks drinken. 

Het grappige vond ik vorig jaar wel dat twee drinkende vriendinnen mij gingen overtuigen van de voordelen van het niet drinken. Toen ik vertelde dat ik daar al meer dan een jaar mee bezig was, kwam dat helemaal niet zo binnen. Als je zelf drinkt en niet wilt stoppen, hoor je die verhalen ook gewoon niet denk ik. Het is maar net waar je voor open staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er voorlopig geen enkele moeite mee, ook al heb ik rond de feestdagen bijna iedere dag wel iets gedronken. En er staat een Affligem in de koelkastdeur, ik bewaar normaal nooit alcohol in de keukenkoelkast, altijd in de kelder, maar hij blijft netjes staan. Geen onderhandeling.

Hoe gaat het bij jullie?

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier gaat het ook goed  ' maar heb ook geen alcohol in huis ..

Heb  weer via de verslavings arts   een herhaal  recept voorgeschreven gekregen om de antabuse verder  te nemen .    Ik wil er nu nog  niet  mee stoppen ..  heb geen aandrang tot drinken hooguit omgang met triggers of prikkel verwerking. 

Die onderga ik dan ook maar en probeer  mijn rust erin te  vinden  dat lukt  hiermee ook met  een warme douche.  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei takeiteasy:

Alweer 6 januari. Hier ook nog steeds een makkie voor mij. Ik voel me goed en wil dit gevoel zeker vasthouden. 

Totaal geen behoefte aan drank. Heb het niet in huis. Waarom zou ik?

Lekker een fris koppie en ik word weer blij, als ik in de spiegel kijk. 

Moet denken aan het liedje: het is moeilijk bescheiden te blijven! Ik denk dat ik het maar weer eens ga zingen. Staat op mijn repertoire!

 

 

 

Dit filmpje brengen me 24 maar terug. We hebben dit lied gebruikt om een lied voor een collega te maken die trouwde. Het was erg van toepassing op hem, hij vond het niet echt leuk, wel logisch natuurlijk.
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag dag 7   ' wie weet nog iets  om te bespreken ? 

Zelf  vond ik stap 1  van aa programma  wel een goede start  met mijn sponsor heb ik ook  een verdieping  gemaakt op  voorbehoud  ' komt beetje op meer wat zijn je triggers  maar dan nog verder  ... stel dat dit of dat in je leven gebeurd , zal dat een reden zijn om weer te gaan drinken  ..  wat onderneem je dan .. hoe ga je er voor zorgen  dat het je niet  gebeurd  immers glas 1 is de weg naar jezelf  weer naar af brengen . 

 

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lieke.

Ik heb geen programma. Mijn triggers zijn toch wel sociale gelegenheden en mijn eigen onoplettendheid. Ik weet dat etenstijd mijn zwaarste moment is en zorg dat ik sowieso een glas water heb. Momenteel weinig feestjes en bijeenkomsten wat wel weer een voordeel is van Corona maatregelen. De diepere oorzaak van het dagelijks drinken ken ik ook wel, maar dat is nog steeds te lastig om zelfs maar te benoemen.

Sterkte en vandaag weer niks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Etenstijd  is voor mij ook  altijd  een trigger geweest  immers voor het koken begon  ik mijn eerste glas zoals velen wel herkennen.

Deze trigger is grotendeels  wel onder controle  en heb ik niet  zo veel moeite  meer mee .

Diepere oorzaken  waarom ik ben gaan drinken ben ik hard mee aan het werk  ( therapie  ) om de terugval in de toekomst te voorkomen  .   

bewerkt door Lieke7777
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja bij mij ook etenstijd. En daarvoor al bij het koken "natuurlijk". Het was hier vroeger (zeg maar 15 jaar geleden) gebruikelijk om bij eten wijn te drinken. Tussen de middag in het restaurantje bij mn werk kreeg je gewoon een karaf rood op je tafel geplempt gratis bij de daghap. Kon je lekker rozig weer aan het werk (niet dus). Dat is echt veranderd sindsdien, vrijwel niemand drinkt nog alcohol tussen de middag op een werkdag althans bij ons. Het mag trouwens ook officieel niet meer van t bedrijf maar dat zegt hier maar weinig :) 

Ja als zo'n karaf er staat blijf er dan maar eens af als alcholist, of anders wordt je het wel. Zie je waar ik vandaan kom? Tegenwoordig is het al een stuk gezonder gewoon een glas water erbij.

Je leest het soms in Nederlandse tijdschriften: "in Frankrijk is het normaal om elke dag wijn te drinken", nee dat is steeds minder normaal, behalve bij de 0,5-1 miljoen (?) alcoholisten die dit land telt en waarvan er jaarlijks 40 à 50 duizend aan alcohol overlijden. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mm dus etenstijd en voor sommige lunchtijd. Cultureel ingesleten denk ik ? Wij komen vaak in Italie en dat is net zo. Ik zie dan mensen om 12 uur eten en wijnen. In een vorig leven (huwelijk) gingen we daar graag in mee. Uitslapen, shoppen, lunchen en drinken en dan de hele middag rondhangen of naar bed :) Gelukkig is dit verleden tijd. Mijn huidige vrouw geeft niks om alcohol. Laat staan om 's middags al te drinken. We drinken wel als we uit eten gaan. Het verschil is dat ik doordrink. Ik kan er goed tegen en word nooit vervelend (denk ik dan) dus tja overlast geef ik niet. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijn of bier voor het eten vond ik ook altijd heerlijk. En op vakantie tijdens de lunch één glas wijn. Of in een warm land 's middags een groot glas bier.

Inmiddels ben ik al twee jaar van het dagelijks drinken af, wat hobbel/terugvalweken hier en daar uitgezonderd. Ik heb me steeds kunnen herpakken. De ene keer wat makkelijker dan de andere keer. Maar het doordrinken tot het gaatje ligt al een tijdje achter me.

Heftige emoties en stress, dat zijn voor mij de lastige situaties. En sociale gelegenheden soms ook wel. Daar helpt corona ons nu bij inderdaad. De sociale afspraken zijn nu meestal overdag, soms eens een maaltijd samen. Daar hoeft niet bij gedronken te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Lieke7777:

Ik lees hier  wat schrijven  dat corona  toch helpende kan zijn om triggers  te  vermijden.    Wat er bij mij  oproept  wat als  corona voorbij is  of igg de  maatregelen  weer  versoepeld  worden ..  probeer  je daar dan  ook een  plan op te maken  ?  

Nee totaal geen plan. Ook omdat ik (nog) per dag kijk. Vooruit kijken gaat niet voor mij op dit moment......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...