Spring naar bijdragen

Donderdag 24 september 2020

Yvonne

Aanbevolen berichten

49 minuten geleden zei Bor:

De moed is mij in me schoenen gezonken. Iedereen lijkt te drinken zoals het uitkomt. Zelfs m"n dochter is naar de dokter nu zo hard is die terug gevallen. (inclusief haar zoontje weer elders is ondergebracht) Ik vraag me af waarvoor ik dan zo hard m"n best zou doen.

Voor jezelf duh!!!

beinvloedbaar :P 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oef, drinken uit moedeloosheid... dat is de moedeloosheid + 1. 

Goed wel, dat de mensen die weer waren gaan drinken dat hier melden. Je word er niet vrolijk van, maar het getuigt wel van goede wil. Als je niks meer wilt, dan doe je de gordijnen dicht en trekt nog wat open. Je zoekt dan geen contact met anderen en sluit je af.

In juni/juli had ik het ook moeilijk met werk en coronastress. Het valt niet mee om dat weer te doorbreken, als je er bij gaat drinken. Maar je moet ergens beginnen en lichtpuntjes zoeken. Voor mij heeft contact zoeken met anderen erg geholpen. Vriendinnen, collega's, wandelen, zwemmen, retraite met een cursus in een klooster. Positieve input. 

Het hier meelezen helpt ook velen om meer te begrijpen en soms ook om er vanaf te blijven. Wat dat betreft is de dagdraad de laatste maanden veel minder ditjes en datjes, en meer inhoud. Minder venijn en meer helpend. 

bewerkt door Lonster
Inmiddels is het venijn helaas weer terug :( Dat kon natuurlijk ook niet lang uitblijven.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lonster, inderdaad wel goed dat mensen die opnieuw in de val trappen dit hier neerschrijven. Zo'n verslaving krijg je niet in één, twee, drie onder de knie (rijmt nog ook ;)). Het beste is dan inderdaad de ervaring van andere mensen op dit forum lezen en je frustraties of zorgen neerschrijven. Het is dankzij dit forum dat ik opnieuw de stap gezet heb om alcohol volledig uit mijn leven te bannen. Het kan (ook al is het met vallen en opstaan)!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Bor:

14 minuten geleden zei Elton:

@Lonster, inderdaad wel goed dat mensen die opnieuw in de val trappen dit hier neerschrijven. Zo'n verslaving krijg je niet in één, twee, drie onder de knie (rijmt nog ook ;)). Het beste is dan inderdaad de ervaring van andere mensen op dit forum lezen en je frustraties of zorgen neerschrijven. Het is dankzij dit forum dat ik opnieuw de stap gezet heb om alcohol volledig uit mijn leven te bannen. Het kan (ook al is het met vallen en opstaan)!

Ja en neem nu toch maar een paar oxa's per dag. Normaal wil ik daar de 2e of 3e dag al helemaal vanaf.
Best wel raar want met alcohol heb ik dat niet maar geeft me voor nu meer rust.^_^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in het filmpje
heeft iemand ertussen gevoegd wat haar hersen denken
en probeert haar zgn instructies te geven.

https://www.instagram.com/bram.krikke/?fbclid=IwAR0ob5zEjzzh-RSNmhh_nCGRsVLUrFqOwJvp0OS6RwbMoZ2k8wcreM2n59Y

zo lukt het wel denk ik

ik heb zelf geen insta dus kan er niets mee
heb het filmpje via de app gekregen

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...