Spring naar bijdragen

Woensdag 9 september 2020


nancy

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei takeiteasy:

Tramadol is toch ook een soort versuffend middel? Neem aan dat je het niet op doktersadvies hebt gekregen, maar dat er makkelijk aan te komen is omdat je in de verpleging werkt. Niet rottig bedoeld overigens hoor. Als je er lekker op slaapt dan is het alleen maar goed. Hoor over oxycondon dat je er flink high van kan worden. 

Ik krijg netjes iedere maand pammetjes voorgeschreven.ik slik ze iedere avond voor het slapen. Ik denk er beter van te kunnen slapen. 

Nee  hoor krijg ze netjes  op recept  van mijn huisarts ' mag ze 3 kr dgs  nemen maar houd het op de nacht..   gewenning geeft geen enorme sufheid bij mij.

Ik gebruik ze ivm chronische  pijnklachten oorzakend uit  doorgemaakt  hernia 's en mijn hypermobiel  lichaam.    

In de zorg kom  je echt niet  aan deze  medicatie  staan allemaal geregistreerd  geteld en inder dubbele  controle. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei bumperjim:

Ik vind het wel interessant hoe mensen het hebben over de alcoholduivel die zo levenslink is, en dan wel vrolijk speed, coke en weet ik wat nog meer gebruiken. Oh ja en pammen.

Maar goed ik krijg een gierennek dus ik heb weinig recht van spreken :) 

 

Dat is voor mij al eeuwen geleden hoor. Ben er ook wel klaar mee nu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cleo66 ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je het gebruik van mdma hier zo verdedigt. Misschien zie ik het verkeerd en je moet doen waar je jezelf goed bij voelt maar de meeste hier hebben te kampen met verslavingsgevoeligheid/ mateloosheid juist als het gaat om middelen die de geest beïnvloeden. Je doet nu net of het voor €2,50 allemaal te gek is en geen kwaad kan maar misschien zet het andere aan die op dit moment gevoelig zijn voor bv cross-adiction.

Het zal wel aan mij liggen, ik vond de dagdraad van vandaag over dit onderwerp sowieso wel verbazingwekkend. 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk mag je er een mening over hebben @Cleo66 net zo goed dat ik de mijne ventileer.

In mijn beleving is het voor iemand met verslavingsgevoeligheid altijd oppassen met wat voor geestbeinvloedend middel dan ook. Vaak genoeg wordt het ene ingeruild voor het andere. Misschien ben ik daar ook wel wat spastisch in geworden na wat ik heb meegemaakt in de kliniek en wat ik in mijn nabije omgeving zie. Zo heb ik in mijn omgeving iemand die zijn medicijn Ritalin is gaan misbruiken, daardoor zwaar in de problemen zit en telkens terugvalt. Het is niet zozeer het middel, het is de gebruiker waar het gevaarlijk kan worden. Wat ik ermee wil zeggen is dat wat voor jou totaal geen verslavend effect hoeft te hebben kan dat voor een ander wel een probleem worden. 
Daarom ben ik van mening dat we op dit forum voorzichtig moeten zijn over het al dan niet verslavend effect van een geestbeinvloedend middel.

bewerkt door Maverick
Link naar opmerking
Deel via andere websites

wel heel vervelend vind ik om dit dan te lezen
uiteindelijk is iedereen hier verslavingsgevoelig.
en het heeft absoluut geen toegevoegde waarde hier.
Stel je voor dat we allemaal hier aandacht gingen vragen
voor gedachtes die we hebben?
Met alcohol heeft het allemaal al weinig te maken gelukkig.
Dus op naar de donderdag maar weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...