Spring naar bijdragen

Maandag 8 juni


Aanbevolen berichten

Ik at vandaag een ADB-geinspireerde maaltijd. De gekruide en geroosterde kikkererwten van Lika met groene asperges met tomaatjes uit de oven waar een forummer het gisteren over had. Ik ben vergeten wie maar dankjewel voor de tip, het was heerlijk. Geroosterde amandelen erover en rijst met notensaus erbij. Mjammm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo dat klinkt wel lekker, maar veel werk. Ik heb door mijn werkontwijkend gedrag, ook nog lang gewandeld tussen de middag, geen tijd om te koken. Tenminste, als ik nog voor acht uur wil eten. Dus ik heb een pasta met kaassaus kant en klaar gekocht. Daar doe ik zelf wat verse salie en truffelolie bij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lonster Goedkope variant maar wel vers... Kipfilet in blokjes, aanbakken, beetje bloem erbij die ook  minimaal een minuut meebakken, afblussen met tuinkruidenbouillon, laten inkoken tot saus, verse pasta koken (4 min) en dan nog beetje bieslook eroverheen en voor de smaak een beetje boursin... Boontjes erbij en klaar!! Alles in 15 min... ;) Dat eet ik dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Lonster:

Maar als je verse tomaten gebruikt, zijn die toch meestal wat wateriger dan die uit Italië. Daarom koop ik wel een blik gepelde tomaten.

Heb een keer een aflevering van de keuringsdienst van waarde gezien over tomaten uit blik, dat was niet om vrolijk van te worden.

Aan de andere kant, wat uit de supermarkt kunnen we wel met droge ogen eten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sandro als je pomodori tomaten gebruikt moet je vooral ook de steel meekoken, die heeft de meeste smaak... Daarna er wel weer uitvissen natuurlijk! En niet alle vruchtvlees gebruiken, die kan je beter met ui en een beetje slasaus en peper op brood doen.

Ok genoeg over eten.. Nu eerst maar de afwas! Fijne avond allen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Cleo66:

en verder sluit ik me ook aan bij @Lonster. Ik gebruik verse tomaten en tomato fritto of tomaten puree ander dan word mijn lasagne te waterig 

Nooit een probleem mee gehad. Kwestie van saus goed in laten koken.

Hier trouwens nog de aflevering over tomaten uit blik van de Keuringsdienst van waarde, voor de geïnteresseerden:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Anneflow:

@Sandro als je pomodori tomaten gebruikt moet je vooral ook de steel meekoken, die heeft de meeste smaak...

Lijkt me niet verstandig, de tomaat hoort bij de nachtschade-familie. Voor zover ik weet bevatten alle groene delen het giftige solanine en daar kun je flink beroerd van worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...