Spring naar bijdragen

40 dagen vasten


CoconutWoman

Aanbevolen berichten

De vastentijd loopt van 26 februari tot en met zaterdag 11 april (46 dagen incl. zondagen). 

Dag 8:                      Totaal dagen gelukt:                     Let op:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------  

hub                                       7                                          koekjes en snoep

Rosa                                     7                                          --

Etty                                       7                                          suiker

Etty                                       3                                         TV en netflix (max 41)

Klaartje                                6,5                                      RRR

Coconutwoman                 6                                         onnodig shoppen

Ietje                                      7                                         minder online, meer lezen

Ietje                                      7                                         Suikervrij/ketogeen eten/geen alcohol 

Lika                                      6                                         onnodig shoppen

Moeps                                 5                                         onnodig eten 

Rosee                                  volgt                                  snoepen

Rosee                                  volgt                                  minder telefoonschermen

Moeps is 1 dag later gestart en mag een dag langer vasten.  

Wij zijn geheelonthouders en zondigen ook niet op de zondag. Dan telt de vastentijd voor ons dus niet 40, maar 46 dagen. Als ik iets vergeet of iets moet veranderen, even melden. Als ik een overzicht hier plaats, dan verwerk ik de daarna volgende berichtjes in de nieuwe tabel. Dus het tijdstip waarop je iets doorgeeft maakt niks uit. Je moet alleen niet aan het eind van de vasten komen met “ik heb er 46” of zoiets. Zolang de vasten duurt mag je nog meespelen, alleen is je totaalscore dan maximaal 46 min het aantal reeds verstreken dagen. Ik denk dat het nooit kwaad kan om goede voornemens in de praktijk te brengen, dus wat houdt je tegen om alsnog mee te doen? Als je niet voldoende hebt aan één zonde mag je ook meerdere aandachtspunten noteren of, als je al meespeelt, er eentje splitsen. 

@Lika Je bent echt een schat (de rest natuurlijk ook wel, hoor).

@rosa45 Ik had vroeger nooit geloofd dat snoep kan kijken, maar ik weet nu dat het dat echt kan.

 

bewerkt door hub02
etty, ccnw en moeps bijgew.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga mn televisie kijken ook veranderen. 
Ik wil geen propaganda meer kijken en geen oeverloos gezever over hetzelfde. 

Ik kijk al jaren geen commerciele zenders meer. Nu gaan ook de andere zenders onder de loep. 
Geen spannend nieuws of geweld/agressie voor het naar bed gaan. Ik droom er over en kan er niet van slapen. 
Gister keek ik bij toeval het jeugdjournaal en dat vond ik eigenlijk hartstikke leuk. Prima zo om toch het nieuws te volgen. 
Informatief vind ik altijd erg leuk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vastentijd loopt van 26 februari tot en met zaterdag 11 april (46 dagen incl. zondagen). 

Dag 9:                      Totaal dagen gelukt:             Let op:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------  

hub                                       8                                  koekjes en snoep

hub                                       0                                  eten/meer sporten (max 38 dagen)

Rosa                                     8                                 --

Etty                                       8                                  suiker

Etty                                       4                                 TV en netflix (max 41dagen)

Klaartje                                7,5                              RRR

Coconutwoman                 8                                 onnodig shoppen

Ietje                                      7                                 minder online, meer lezen

Ietje                                      7                                 Suikervrij/ketogeen eten/geen alcohol 

Lika                                      7                                 onnodig shoppen

Moeps                                 6                                 onnodig eten 

Rosee                                  volgt                           snoepen

Rosee                                  volgt                           minder telefoonschermen

Moeps is 1 dag later gestart en mag een dag langer vasten.  

Wij zijn geheelonthouders en zondigen ook niet op de zondag. Dan telt de vastentijd voor ons dus niet 40, maar 46 dagen. Als ik iets vergeet of iets moet veranderen, even melden. Als ik een overzicht hier plaats, dan verwerk ik de daarna volgende berichtjes in de nieuwe tabel. Dus het tijdstip waarop je iets doorgeeft maakt niks uit. Je moet alleen niet aan het eind van de vasten komen met “ik heb er 46” of zoiets. Zolang de vasten duurt mag je nog meespelen, alleen is je totaalscore dan maximaal 46 min het aantal reeds verstreken dagen. Ik denk dat het nooit kwaad kan om goede voornemens in de praktijk te brengen, dus wat houdt je tegen om alsnog mee te doen? Als je niet voldoende hebt aan één zonde mag je ook meerdere aandachtspunten noteren of, als je al meespeelt, er eentje splitsen. 

Van @Ietje heb ik over dag 8 (nog) geen opgave gekregen, berichtje hieronder van @Moeps is al meegenomen.

@CoconutWoman Wil je het TV-gedrag gaan bijhouden in de tabel? (Zelf kijk ik nooit "gewone" TV. Als je graag documentaires kijkt, ongelofelijk wat er op YouTube allemaal is te vinden).

Voor mezelf heb ik een aandachtspunt bijgevoegd.  Ik ben niet te dik, maar heb nadat ik stopte met roken enorm veel moeite gedaan om op mijn ideale gewicht te komen. Toen ik zag dat dit weer stiekem begon op te lopen dacht ik dat ik het zou redden door het snoepen te laten. Maar als je dit dan weer compenseert met het meer eten van (suikerrijk) fruit e.d., ben je je natuurlijk zelf voor de gek aan het houden. Ik was ook regelmatig aan het rennen, maar ik werd wat lui de laatste tijd. Die rotwinter ook! Dus vanaf nu minder calorieën en weer regelmatiger sporten. Drie tot 5 kilo in 5 weken zou toch wel moeten lukken?

bewerkt door hub02
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vastentijd loopt van 26 februari tot en met zaterdag 11 april (46 dagen incl. zondagen). 

Dag 10:                      Totaal dagen gelukt:     Let op:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------  

hub                                       8                            koekjes en snoep

hub                                       0                            eten/meer sporten (max 38 dagen)

Rosa                                     9                            --                

Etty                                       9                            suiker

Etty                                       5                            TV en netflix (max 41dagen)

Klaartje                                8,5                         RRR

Coconutwoman                 9                            onnodig shoppen

Ietje                                      9                            minder online, meer lezen

Ietje                                      7                            Suikervrij/ketogeen eten/geen alcohol   

Lika                                      8                            onnodig shoppen

Moeps                                 7                            onnodig eten 

Rosee                                  2                             minder snoepen

Rosee                                  volgt                      minder telefoonschermen

Moeps is 1 dag later gestart en mag een dag langer vasten.  

Voor wie de zondag wil meetellen telt de vastentijd 46 dagen. Als je de zondag niet wil meenemen als vastendag zijn het 40 dagen. Als ik iets vergeet of iets moet veranderen, even melden. Als ik een overzicht hier plaats, dan verwerk ik de daarna volgende berichtjes in de nieuwe tabel. Dus het tijdstip waarop je iets doorgeeft maakt niks uit. Je moet alleen niet aan het eind van de vasten komen met “ik heb er 46” of zoiets. Zolang de vasten duurt mag je nog meespelen, alleen is je totaalscore dan maximaal 46 (of 40 als je de zondag niet wil meetellen) min het aantal reeds verstreken dagen. Ik denk dat het nooit kwaad kan om goede voornemens in de praktijk te brengen, dus wat houdt je tegen om alsnog mee te doen? Als je niet voldoende hebt aan één aandachtspunt mag je er ook meerdere noteren of, als je al meespeelt, er eentje alsnog splitsen. 

 

bewerkt door hub02
dag 9 compleet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei CoconutWoman:

Iedereen heeft zn eigen manier van vasten, toch. 
Als je voor jezelf hebt besloten dat je wel op zondag mag zondigen dan is dat helemaal prima toc
 

Jazeker, ik zag gewoon dat iedereen de zondag meetelde als vastendag. Maar zoals ik al zei, ik vermeld datgene wat iemand wil. Dus nogmaals, als je dingen anders wil zien, laat maar horen, kost niks. Zal de tekst trouwens wel even aanpassen.

De tekst bij de tabel is aangepast, beter zo?

bewerkt door hub02
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...