Spring naar bijdragen

Het moet lukken!


Geace

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Waarom is stoppen met alcohol zo moeilijk? Ik wil wel, maar het lukt me niet! Ben een alleenstaande moeder van 2 dochters van 20 en 22 jaar, die het heel goed doen op school. Maar ben niet gelukkig, en dan grijp ik naar alcohol. Waarom?

 

bewerkt door Geace
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, welkom.

voor mij is vandaag dag 1.

en ik ben al tig keer gestopt. Ik snap daarom je worsteling goed.

maar heb wel een aantal vragen voor je.

wanneer drink je? Dagelijks, overdag, avonden? Werk je? Lijdt jouw sociale leven eronder etc?

 

wat ik zelf merk is dat ik nog best redelijk functioneer, althans dat dacht ik maar het wordt zwaarder. Het slapen is bijv een ramp waardoor ik energie verlies om mijn werk bijv goed te doen. Of de focus te houden.

 

vandaag dag 1.

doe je mee? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei GewoonDoen:

Omdat je je geluk niet bij je dochters vandaan kan halen, maar uit je zelf.

Door het drinken word je steeds ongelukkiger. Je staat vast, je staat stil, je kan steeds minder. 

Door te stoppen kan je jezelf weer opbouwen, groeien, leren leven, leren weer te genieten enz. Je wordt serieus met de dag sterker.

Vraag hulp of doe het zelf.

Welkom en succes

Ik weet het, maar ben bang voor het missen van de roes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Gezond2019:

Hallo, welkom.

voor mij is vandaag dag 1.

en ik ben al tig keer gestopt. Ik snap daarom je worsteling goed.

maar heb wel een aantal vragen voor je.

wanneer drink je? Dagelijks, overdag, avonden? Werk je? Lijdt jouw sociale leven eronder etc?

 

wat ik zelf merk is dat ik nog best redelijk functioneer, althans dat dacht ik maar het wordt zwaarder. Het slapen is bijv een ramp waardoor ik energie verlies om mijn werk bijv goed te doen. Of de focus te houden.

 

vandaag dag 1.

doe je mee? 

Ik functioneer nog goed op mijn werk. Maar drink na mijn werk, tijdens weekenden, wil gewoon slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

23 uur geleden zei Geace:

Waarom is stoppen met alcohol zo moeilijk?

Dit vraag je hier op het forum. Je krijgt een suggestie, iets om aan te werken. Jouw antwoord:

22 uur geleden zei Geace:

Ik weet het, maar ben bang voor het missen van de roes.

Dat maakt de cirkel rond. Waarom is het moeilijk? Omdat je de roes wilt. Je noemt het draadje "het lukt me niet!" 

Wat wil je nu eigenlijk? Wat wil je met dit bericht bereiken? 

Als je een begin maakt en opschrijft wat je wilt, wat je wél wilt, kun je stappen gaan maken. Dan denken wij met je mee. Daar is dit forum voor, er zijn hier ervaringsdeskundigen die met goede inzichten kunnen helpen en steunen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is de eerste keer dat ik mij aanmeld op een forum. Lees hier veel herkenbare verhalen. Doet me wel wat om te weten dat er velen zijn met hetzelfde probleem. Maar nu over mezelf. Ik ben iemand die graag een pintje drinkt, maar dat loopt al enkele jaren uit de hand. Ben een thuisdrinker. Drink elke dag 8 pinten. Heb een job die ik graag doe en 2 dochters, maar een alleenstaande moeder. Waarom ik drink, buh, stress, ongelukkig, roes, ....??? Heb al verschillende pogingen gedaan, maar herval steeds. Ik wil wel, maar ben iedere keer bang voor de afkickverschijnselen. Weet niet hoe ik daar door moet? Daar ben ik zo bang voor, die slapeloze nachten, geen weet met mezelf, ...Maar ik wil maar weet niet hoe?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Geace:

Weet niet hoe ik daar door moet? Daar ben ik zo bang voor, die slapeloze nachten, geen weet met mezelf, ...Maar ik wil maar weet niet hoe?

Oogkleppen op, oordoppen in en vooral een (alcohol)stop in je mond... gewoon er dóór heen. ZONDER alcohol drinken.
Wel veel vocht tot je (blijven) nemen.. gewoon water, evt. thee. En, als het even kan, (blijven) eten.
Je zult je een paar dagen beroerd voelen maar dat is heel normaal bij afkicken. Geen leuk vooruitzicht, daarom ben je er bang voor, maar
na enkele dagen en nachten gaat het geheid beter worden mits je maar geen pintjes pakt.

Wat betreft je angst voor het missen van de roes, daar zul je dan moeten gaan werken aan datgene wat je wilt verstoppen in/achter die roes.
Je zult iets moeten veranderen om die roes overbodig te maken. Want dáár komt het op neer. Als je éénmaal afgekickt bent en de behoefte aan
de roes is er nog onveranderd, dan kun je binnen de kortste keren weer helemaal opnieuw beginnen, weer net zo vervelend, misschien zelfs nóg
vervelender.

Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Geace,

je schrijft 'waarom ik drink..????'.. ik denk dat het toch echt een eerste stap voor je zou moeten zijn om hier inzicht in te krijgen. Want als je niet met de oorzaak aan de slag gaat, bliijft het symptoombestrijding. En ik weet wat je doormaakt hoor, zit zelf ook in de fase waarin ik heel goed voor mezelf probeer duidelijk te maken waarom ik die drank toch nodig lijk te hebben.. schrijf het anders eens op, soms wil dat wel eens helpen, omdat je dan heel bewust met jezelf aan de slag gaat, zonder dat het alleen maar in je hoofd blijft malen.. en duik in jezelf, in het waarom achter je gebruik. Al is dat misschien heel confronterend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Kohtje:

Oogkleppen op, oordoppen in en vooral een (alcohol)stop in je mond... gewoon er dóór heen. ZONDER alcohol drinken.
Wel veel vocht tot je (blijven) nemen.. gewoon water, evt. thee. En, als het even kan, (blijven) eten.
Je zult je een paar dagen beroerd voelen maar dat is heel normaal bij afkicken. Geen leuk vooruitzicht, daarom ben je er bang voor, maar
na enkele dagen en nachten gaat het geheid beter worden mits je maar geen pintjes pakt.

Wat betreft je angst voor het missen van de roes, daar zul je dan moeten gaan werken aan datgene wat je wilt verstoppen in/achter die roes.
Je zult iets moeten veranderen om die roes overbodig te maken. Want dáár komt het op neer. Als je éénmaal afgekickt bent en de behoefte aan
de roes is er nog onveranderd, dan kun je binnen de kortste keren weer helemaal opnieuw beginnen, weer net zo vervelend, misschien zelfs nóg
vervelender.

Succes.

Ja, je hebt gelijk. Het wordt steeds vervelender. Ik moet het gewoon doen, maar blijf uitstellen. Pfff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Geace,

Waarom je drinkt, heb je zelf al beantwoord.

Stoppen met drinken betekent inderdaad dat je de roes gaat missen. Daar komen op termijn echter weer andere dingen voor terug; en dan niet uit een fles. Er staat een filmpje van 35 minuten op youtube waar veel informatie in zit. Ik heb daar veel aan gehad. Je kunt zoeken op "Els Noorlander".

De afkickverschijnselen en het slechte slapen kunnen er ook bij horen. Niet iedereen heeft daar (evenveel) last van. Je kunt daarvoor je huisarts in vertrouwen nemen, die voor beide problemen wel korte ondersteuning kunnen aanbieden. Misschien controleren ze meteen wat bloedwaarden om andere problemen voor te zijn.

Slecht slapen gaat ook weer over. De uren die je zonder alcohol in je lijf slaapt, leken bij mij overigens dubbel te tellen. Dat is weer mooi meegenomen toch? En het alternatief, doordrinken, is ook niet echt aantrekkelijk...

Je functioneert nog goed op je werk. Mijn ervaring is, dat ook daarin vanzelf de klad gaat komen, als je door blijft drinken...

Maar...de eerste stap heb je genomen! Je hebt je hier op het forum aangemeld en dat is ontzettend goed van je! Nu doorpakken. Daar wens ik je veel succes bij. En als het een keer misloopt, geef het dan niet direct op hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Diets:

Hoi Geace,

je schrijft 'waarom ik drink..????'.. ik denk dat het toch echt een eerste stap voor je zou moeten zijn om hier inzicht in te krijgen. Want als je niet met de oorzaak aan de slag gaat, bliijft het symptoombestrijding. En ik weet wat je doormaakt hoor, zit zelf ook in de fase waarin ik heel goed voor mezelf probeer duidelijk te maken waarom ik die drank toch nodig lijk te hebben.. schrijf het anders eens op, soms wil dat wel eens helpen, omdat je dan heel bewust met jezelf aan de slag gaat, zonder dat het alleen maar in je hoofd blijft malen.. en duik in jezelf, in het waarom achter je gebruik. Al is dat misschien heel confronterend. 

Daar zit heel wat in, maar het juiste moment zoeken om te stoppen blijf ik uitstellen. Snap mezelf niet meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei MijnGerrit:

Hoi Geace,

Waarom je drinkt, heb je zelf al beantwoord.

Stoppen met drinken betekent inderdaad dat je de roes gaat missen. Daar komen op termijn echter weer andere dingen voor terug; en dan niet uit een fles. Er staat een filmpje van 35 minuten op youtube waar veel informatie in zit. Ik heb daar veel aan gehad. Je kunt zoeken op "Els Noorlander".

De afkickverschijnselen en het slechte slapen kunnen er ook bij horen. Niet iedereen heeft daar (evenveel) last van. Je kunt daarvoor je huisarts in vertrouwen nemen, die voor beide problemen wel korte ondersteuning kunnen aanbieden. Misschien controleren ze meteen wat bloedwaarden om andere problemen voor te zijn.

Slecht slapen gaat ook weer over. De uren die je zonder alcohol in je lijf slaapt, leken bij mij overigens dubbel te tellen. Dat is weer mooi meegenomen toch? En het alternatief, doordrinken, is ook niet echt aantrekkelijk...

Je functioneert nog goed op je werk. Mijn ervaring is, dat ook daarin vanzelf de klad gaat komen, als je door blijft drinken...

Maar...de eerste stap heb je genomen! Je hebt je hier op het forum aangemeld en dat is ontzettend goed van je! Nu doorpakken. Daar wens ik je veel succes bij. En als het een keer misloopt, geef het dan niet direct op hoor!

Ben ook blij dat ik me heb aangemeld, want blijkbaar ben ik niet alleen met dit probleem. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Smaragd:

Welkom, heb je vandaag al gedronken?

Geace is het, ik las Greace :D

Hoop dat je veel aan het forum kan hebben. Ik wel, soms helemaal niet leuk maar ook dat hoort erbij. Het is net het echte leven.

 

Heb gedronken, maar dit forum geeft me kracht. Morgen wordt dag 1. X

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Geace:

Heb gedronken, maar dit forum geeft me kracht. Morgen wordt dag 1. X

Top! Goed voornemen!

Wat mij erg geholpen heeft in het begin van het stoppen, is steeds een dag vooruit kijken. Kijken waar de moeilijke momenten zouden zitten en daar dan alvast een oplossing of alternatief voor bedenken. Voorbeeld: in plaats van thuis komen en dan de eerste inschenken, een appel pakken en een wandeling maken. Of onder de douche gaan staan. Of...verzin maar...alles behalve :)

Zet hem op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Cleo66:

Welkom geace:blush:Hoe spreek je dat uit eigenlijk ?

Hier hou ik je aan . Kom op , nu doorpakken.  Ik blijf morgen ook droog !!

Het moest grace zijn, maar dat bestond al. Wist niks beters .Hoe lang ben je al droog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...