Spring naar bijdragen

Wo 18 dec 2019


bumperjim

Aanbevolen berichten

Terug naar het werk en die nare collega ontmoeten. :ph34r: Brrr, ik werd al misselijk toen ik het gebouw zag. Uiteindelijk kun je niemand de schuld geven. Die arrogante leidinggevende is gelukkig weg. En ik heb geleerd om me anders op te stellen. Niet meer stampvoeten en naar boven trappen. Dat heeft wel tijd gekost. En therapie. 

Ik heb nu een hogere functie en wordt gewaardeerd. Dat geeft me vertrouwen om eigenzinnige mensen recht in de ogen te kijken en direct met hen te onderhandelen. Of je laat iemand gewoon even in zijn sop te laten gaarkoken, zoals Jim doet. Dat kan ook helpen. :D

En meestal valt het trouwens best mee, net als dat mens waar Smaragd mee te maken had en die hem moest beoordelen. In je hoofd kan je het heel groot maken. Maar uiteindelijk wil iedereen toch aardig gevonden worden en zijn werk goed doen. Dat probeer ik tenminste te geloven. En dat helpt om met lastige mensen om te gaan. 

Tot zover mijn breek-de-week-overpeinzing. ^_^

bewerkt door Lonster
tussenvoegsel tussen gevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Lonster:

Of je laat iemand gewoon even in zijn sop te laten gaarkoken, zoals Jim doet. Dat kan ook helpen. :D

Das overigens niet gelukt want ik stuitte direkt op een mailtje van een baas (ook een arrogante) die me schreef dat het niet kon wat ik gisteren aan de klant schreef. Dus moest er toch weer een mailtje overheen. Niet met excuses (over my dead body) maar om beter uit te leggen wat ik eigenlijk bedoelde.

Pfff ik heb zo de pest aan dat gezeik maar als t eenmaal begonnen is dan is de beer los. Eigenlijl moet je helemaal geen email gebruiken, alles per telefoon, maar mensen zitten vaak niet op hun plaats :( 

Dan ben ik waarschijnlijk weer overgevoelig voor hoe kom ik over en wat vindt men van mij en al dat soort ellende, vooral omdat het t bedrijf betreft dus kan je niet echt zeggen tegen de klant flikker maar op daar in je trumpland. Ik ben eigenlijk te gevoelig voor Sales maar je kan het ook als een levensles beschouwen :( Beuh. Ik leer liever een andere levensles...

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei bumperjim:

[...] ik stuitte direkt op een mailtje van een baas (ook een arrogante) die me schreef dat het niet kon wat ik gisteren aan de klant schreef. Dus moest er toch weer een mailtje overheen. Niet met excuses (over my dead body) maar om beter uit te leggen wat ik eigenlijk bedoelde.[...]

... en dat allemaal in 't Frans?? Poeh... knap hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei spirit:

... Sommige mensen zien je het liefste in de goot...

 

Er zijn er daar in jouw regio minstens 40 die jou het liefste in de koopgoot zien. Het allerliefst mét een zak met geld.

Wat dat blijven hangen in het verleden betreft, Spirit, vooral voor die onbetrouwbare drankorgels geldt nog altijd vaak: vertrouwen gaat te paard
maar komt te voet, of komt te voet maar gaat te paard.. een geschaad vertrouwen is niet zomaar één, twee, drie weer gerepareerd. Vooral niet
als dat in het verleden tot vervelens toe is gebeurd. En in sommige gevallen is het niet eens meer te repareren. Daar moeten we maar mee leven.
Het enige verweer dat we tentoon kunnen spreiden is betrouwbaarheid, dus zoveel mogelijk afspraken nakomen. En dát is nou weer vrij normaal
als je niet (meer) laveloos door het leven gaat.
Moet je natuurlijk weer niet altijd afspraken maken waarvan je van tevoren al weet dat je ze niet na gaat/kunt komen.. maar dát is een ander verhaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei bumperjim:

Ik ben eigenlijk te gevoelig voor Sales maar je kan het ook als een levensles beschouwen

Ja nou daar zit wel wat in hoor. Een vriendin van mij is heel gevoelig en doet het goed in sales met klantencontacten, relatiebeheer is ze een kei in. Dikke auto en dito salaris en ze heeft het heel erg naar haar zin. Daarnaast is ze heel bedreven in Tai Chi. Eerder was dat Flamenco. Lekker pittig type ^_^

Tsja met al die andere culturen contact en dan via de mail... wij Hollanders zijn natuurlijk wel al snel de botte boeren he. Te kort door de bocht.

bewerkt door Lonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgende meeting organiseren dan maar?
sterkte meis, reuma is niet niks.
de infrarood sauna kan helpen, werd vroeger zelfs
vergoed toen het ziekenfonds nog bestond, dan moest
je wel bij zo'n mediatheek-winkel. Ik heb er zelf een aangeschaft.
en blijven bewegen/sporten, je kunt het verloop vertragen en er
valt mee te leven penny, echt, maar nu moet je door dit moment heen meis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een meeting zou zo fijn zijn @lady jane. Ik heb vrienden, maar met hen deel ik niet mijn pijn. Ik wil dit niet eens aan mijn gezin vertellen, van de reuma, dat ze zich zorgen maken.  Vrienden snappen het toch niet, mijn zoon is verkracht, mijn oudste zus leeft op straat. Ik ken geen mensen die dit verdriet kunnen delen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Lonster:

 

Tsja met al die andere culturen contact en dan via de mail... wij Hollanders zijn natuurlijk wel al snel de botte boeren he. Te kort door de bocht.

Altijd ja. Maar t schiet wel lekker op, het zaakje komt wel van zn plaats met ons. Niet maandenlang om de pot draaien. Is er soms eentje een beetje gepikeerd, helaas, zakdoekje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag

Ach @Penny wat een rotnieuws! Hoe gaat dit zich ontwikkelen of is dat niet te voorspellen? Heel naar.. Dat glaasje Bailey is nu niet belangrijk, je hebt het bij 1 gehouden hoe sterk is dat. Het is nogal wat wat je op je dak krijgt. Heel veel sterkte!!!

Durf bijna niet meer over mn griepje te beginnen.. Vanochtend op de fiets naar rapportgesprek zoon, geen handige actie, nu nog beroerder en koorts. Maar goed dat gaat voorbij. Wat is gezondheid toch waardevol... @Bor ook sterkte en verder iedereen die het nodig heeft. Nb ik had me al 3 jaar niet ziek gemeld op werk, en ben het ook echt, maar toch bang om niet geloofd te worden. Idioot gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Penny:

Een meeting zou zo fijn zijn @lady jane. Ik heb vrienden, maar met hen deel ik niet mijn pijn. Ik wil dit niet eens aan mijn gezin vertellen, van de reuma, dat ze zich zorgen maken.  Vrienden snappen het toch niet, mijn zoon is verkracht, mijn oudste zus leeft op straat. Ik ken geen mensen die dit verdriet kunnen delen. 

in de actie gaan dan zelf Penny, niet in een drama gaan hangen, dan blijf je slachtoffer!
Maar het raakt me wel dat je niet dit met vrienden/familie deelt. Begrijpen is helemaal
niet nodig, als ze jou maar respecteren en steunen en zonodig ontlasten als dat nodig wordt.
Maar dan moeten ze het wel weten dus. Waar zijn vrienden voor als je narigheid voor je blijft houden.
Iron Lady is je masker. Die houd jij op, niet de anderen. Wat is dat in jou, dat je je er liever eenzaam
onder houdt, dan kwetsbaar en toegankelijk?

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...