Puma Geplaatst 30 november 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 november 2019 @bumperjim niks meer halen ! Ik kan het hoor ... ik wil dit NIET meer . & met steun hier zeker ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Puma Geplaatst 30 november 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 november 2019 @Adri02 ieder doet het op zijn / haar eigen manier . Ik heb me een doel gesteld .. maandag .Tuurlijk vind ik alcohol lekker ... maar ik kan het niet op een normale manier . Dus dan hoort het op ! Geloof me ., ik ben een probleemgeval.. mijn lichaam , mijn houding , mijn kant naar de buitenwereld kan het nog net aan . Maar ik ben oppppp. Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Puma Geplaatst 30 november 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 november 2019 @Isabella dat mag dan toch ook , kwa calorieën dan . Geniet er lekker van .. lief., voor mij na morgen dan ! Jij zit al op dag 5 vandaag . Super .. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 30 november 2019 Rapport Share Geplaatst 30 november 2019 OK doe het voor jezelf en voor je zoon en sorry voor de scepsis, maar heldhaftige verhalen over stoppen die lezen we hier genoeg, over morgen of maandag, ja DAN.... dat is net alsof je over CO2 uitstoot praat in 2030 geen woorden maar daden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Puma Geplaatst 30 november 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 november 2019 @bumperjim zonen ., ik ben rijk met 2. Hier bewust , fysiek meeschrijven is de druppel . Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jozette Geplaatst 30 november 2019 Rapport Share Geplaatst 30 november 2019 Ook van mij vast veel succes. Ik heb me hier ooit voorgesteld; t is me even ontschoten wanneer dat precies was:((( Anyway..Ik heb over een paar uur precies een week niet gedronken.. een hele week.. Ha wanneer dat voor het laatst was kan ik me ook niet meer herinneren .. maar een jaar of 5 a6 zal het zeker zijn. Het gaat me tot nog toe goed af. Ik had ook net als jij een datum gesteld. Vorige week zaterdag 2 flessen wit gehaald..opgedronken.. met mn zatte hasses nog een paar mensen gebeld en geappt. Schaam me er nog diep voor maar was wel weer een extra stok achter de deur. Puma en Tine reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Puma Geplaatst 30 november 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 november 2019 @Grumpie , dank voor je reactie . Dat weten ze helaas wel . En ik besef het . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Puma Geplaatst 30 november 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 november 2019 @Jozette dank je . Netjes bijna een week , wat zal je je goed voelen nu . Ik was (ben) een drinker die zo n dingen niet doet .,, stil en alleen niemand nodig . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 30 november 2019 Rapport Share Geplaatst 30 november 2019 Je bent, helaas. Niet was. Je hebt nu een fles op. Stop eerst maar eens een dag. En dan nog 1. En nog 1. En dan een week. 2 weken. En dan een maand. Verder ga ik nog ff niet want dan lijkt het meteen onoverkomelijk. Je moet het dag voor dag doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Puma Geplaatst 30 november 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 november 2019 Mee eens .,, nog 1 .Ik ga het rustig doen .,, maandag 0. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 30 november 2019 Rapport Share Geplaatst 30 november 2019 Succes, vanaf maandag lekker niets meer. Ik heb het ook zo gedaan hoor, indertijd. Vooraf een datum geprikt, zodat ik er mentaal naar toe kon groeien. Bij mij heeft dat prima gewerkt. Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myle Geplaatst 30 november 2019 Rapport Share Geplaatst 30 november 2019 2 uur geleden zei Puma: Ik was (ben) een drinker die zo n dingen niet doet .,, stil en alleen niemand nodig Allereerst welkom hier. Ik citeerde je bericht omdat het herkenbaar is. Alleen vaak niet erg helpend (voor mij althans). -Alleen- kun je prima doorgaan met drinken. Als je niemand betrekt bij je probleem is dat vrij gemakkelijk. Ik snap je idee van nu/dit weekeind alles opmaken, om maandag te stoppen. Maar is dat niet ergens uitstelgedrag? Waarom wil je die drank nu nog opmaken? (behalve dat je al bent begonnen, tja wat kan ik daarover zeggen) Maar je wilt van die alcohol af zoals je zegt. Wat maakt dat je niet nu al of gisteren tegen jezelf kan/kon zeggen dat het NU klaar is? Ik hoop echt dat je plan goed uitwerkt. Je kent jezelf het beste natuurlijk. En ik wens je veel succes in jouw proces. Niemand kan voor jou iets bepalen of beslissingen maken. Ik wens je heel veel sterkte en succes. Je kan wat je wil! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Puma Geplaatst 30 november 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 30 november 2019 @Bob.. fijn te lezen dat ik het niet alleen zo doe ! @Myle.,, sorry maar denk dat je mij wel begrijpt . Dank voor je support . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myle Geplaatst 30 november 2019 Rapport Share Geplaatst 30 november 2019 Ik begrijp je inderdaad wel. Meer dan ik liet blijken misschien. Geen sorry nodig iig. Puma reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 30 november 2019 Rapport Share Geplaatst 30 november 2019 Puma, t komt goed!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 1 december 2019 Rapport Share Geplaatst 1 december 2019 Snap je ook volledig, elk mens mag zijn/haar eigen plan hebben. Denk dat daar alles mee valt en staat uiteindelijk. Hou ons op de hoogte Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Smaragd Geplaatst 1 december 2019 Rapport Share Geplaatst 1 december 2019 Ook als het niet lukt, mislukt etc, juist dan ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Myle Geplaatst 1 december 2019 Rapport Share Geplaatst 1 december 2019 Ja inderdaad. Ook als het toch niet helemaal lukt ben je nog altijd even welkom. Maar doe je best. Meer kan je niet doen. Succes hoor! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pelle2 Geplaatst 1 december 2019 Rapport Share Geplaatst 1 december 2019 Op 29-11-2019 om 17:26 zei Puma: Zit niet lekker in mijn vel . Kom tot niks meer .,, alleen zorgen voor mijn kids , mijn 2 katten en mijn baan en erna is het rust met een wijntje Hoi Puma, ik snap het denk ik. Steeds bezig met wat moet en als dat gedaan is even lekker zitten. Met wijn. En dat was het dan. Maar het leuke van niet meer drinken is dat je juist tot van alles komt! Ik heb veel meer aandacht voor mijn kinderen gekregen (ook twee pubers), echte aandacht. Niet omdat het moet (ja, soms ook natuurlijk) maar omdat ik het leuk vind. Ik ben veel enthousiaster over mijn werk, eventuele problemen druk ik niet weg met een glas wijn maar ik durf die te erkennen en een oplossing te zoeken. Oh, en dat slapen, heerlijk! ik kan nog een hele tijd doorgaan met fijne en positieve dingen opschrijven over hoe mijn leven is veranderd sinds ik niet meer drink. Maar daarover staat genoeg hier op het forum. Deze keer heb ik op een zaterdag in augustus een zomers feestje laten schieten en me thuis in m'n eentje getrakteerd op wijn, om afscheid te nemen. Ik denk dat er geen goede manier is om te beginnen met het besluit om te stoppen. Gewoon maar doen en accepteer dat het af en toe niet leuk is en niet fijn is. Dat hoort erbij en is geen reden om maar weer een glas wijn in te schenken. Succes!! Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Puma Geplaatst 1 december 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 december 2019 (bewerkt) @Pelle2 dank voor je verhaal .., herken jouw woorden zo goed ! Mijn moment is nu aangebroken.,ik weet , dat ik nu nog onder invloed ben., maar heb gelijk een rust over me heen... . Het is op ... 1 december 2019 bewerkt door Puma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Puma Geplaatst 1 december 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 december 2019 Ik ben bang maar sta er achter .. dit is het moment .Heb hier naar toegeleefd .. dit weekend . Thee staat voor me ... nu heb ik jullie echt nodig .. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 1 december 2019 Rapport Share Geplaatst 1 december 2019 Sterkte puma Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 1 december 2019 Rapport Share Geplaatst 1 december 2019 We zijn er graag, @Puma, maar je moet het wel zelf doen. Niet alleen, maar wel zelf. Eén van de denktrucjes die je moet zien te vermijden is het bij anderen of bij omstandigheden buiten jezelf leggen. Zo van "ik heb het echt geprobeerd, maar...". Geniet van de thee. Kijk of er iets leuks is op TV. Je wilt het, dus je kunt het. Puma reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Puma Geplaatst 1 december 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 december 2019 @bumperjim dank je . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Puma Geplaatst 1 december 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 1 december 2019 @Bob.. ik weet het .. ik sta er achter . Zal zwaar worden maar ik wil echt niet meer ... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden