Spring naar bijdragen

Huiskamer 27 augustus 2019


doorbijter

Aanbevolen berichten

goedemorgen lieve medestrijders,

Is iedereen nog in dromenland? Nog 2 warme dagen volhouden mensen, dan wordt de temperatuur weer een beetje normaal. Ik had er gisteravond erg last van trouwens, vond t echt veel te warm.

Zelf vandaag weer 1 mg er af, nu op 16 mg dia. Eens kijken wat de komende dagen brengen.

En vanmiddag zelf de jongens van school halen. Hopelijk gaat dat een beetje goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen :)

@doorbijter om nog even op je bericht van gisteren terug te komen, dat is ook erg zeg van je schoonzus! Net wat je zegt idd, je duldt ze om je heen maar verder niet, snap ik helemaal. En erg fijn dat je nu niet meer twijfelt, ik twijfel soms nog steeds maar dat weet je en dan zo'n bericht van jou denk ik, Eef je moet niet twijfelen,  het komt echt goed. Vooral omdat wij veel klachten hadden die overeen kwamen.
Het was gisteravond en vannacht ook echt warm en benauwd, heb ook slecht geslapen. Aankomende nacht maar de ventilator mee naar boven :)
Succes vanmiddag, ben benieuwd hoe het gaat

Hoe gaat het met de rest vandaag???

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn kat is gestoord, hij wil nu naar buiten, terwijl het tussen de 30-33 graden is. Mijn hulp, die 1 keer in de week komt, is weer geweest. We hebben toch samen wat werk verzet. Binnen is het zo n 26 graden, ik vind het best veel, maar ik vernam van hulp Kelly dat het nog veel  warmer kan. Bij haar is het rond de dertig graden. Ik heb gister met een vriend zitten chatten, we hebben afgesproken dat we met de ingang van de herfst gaan afbouwen, hij sigaretten en ik zopiclon (aan benzo's verwand slaapmiddel). ik ga dat doen met taperingstrips waarmee je heel geleidelijk kan afbouwen, ik wil het in een periode van 2 maanden doen. Eventueel met pauze. (Kijk eens op taperingstrip.nl) 

sterkte allemaal,

groetjes, Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter, je gaat hardstikke goed. Echt knap en ik zie deze periode ook als een groot leerproces om mezelf beter te leren kennen en beter voor mezelf te zorgen. Ik begin nu weer redelijk te stabiliseren. Heel fijn en ga nu rustig met microtaper verder. Ik zou het jaar graag willen afsluiten zonder benzo!! Zou dat lukken 6,4 Mg in 4 maanden???Ik denk dat dat het beste werkt. Mijn kids gaan volgende week naar school. Net bootje wezen varen en gezwommen samen met een vriendin en haar zoontje. Mijn vriendin zei ook net dat ik zo ontzettend opgeknapt ben en dat ik eigenlijk wel heel veel doe.  Mijn grootste vooruitgang is dat mijn depressie zo opgeklaard is!!

@Robbin, hoe ga jij nu verder afbouwen?? Nog 2 Mg per maand? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Lightspacer:

en ik zopiclon (aan benzo's verwand slaapmiddel). ik ga dat doen met taperingstrips waarmee je heel geleidelijk kan afbouwen, ik wil het in een periode van 2 maanden doen.

Hi jeroen.
Ik hoop van harte dat het je lukt. Je succes hangt ook mede af van je tempo, en eigenlijk ook met welk middel je afbouwt. Zopiclon is een kort werkend middel en daarom geschikt als slaapmiddel. Maar daarom eigenlijk ongeschikt om af te bouwen. Mocht je meer klachten gaan ervaren, dan zou je naar deze twee elementen kunnen kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieverd, 

zit er enorm doorheen en wil graag weten wat jullie zouden doen. Ik heb al 2 nachten 0 uren geslapen. Steeds spiertrekkingen en schokken de hele nacht. Enorme onrust in mijn lijf, hart gaat tekeer en wordt niet meer rustig. Voel me zo raar in mijn hoofd vanwege slaapgebrek ook. Steeds brainzapps. Ik zit weer bij mijn moeder er is iets gebeurt bij mijn vader waardoor ik terug moet. Lang verhaal maar woning kan ik niet bewonen. Heb hier nu zoveel stress van; alles moet weer terug 200 km verderop. Ik krijg nooit mijn rust zit in zo’n afschuwelijke situatie met die scheiding. Heb enorme pijn in mijn lichaam. Ik ga nu een beetje een taboe onderwerp aanhalen sorry daarvoor, maar dit is geen leven meer. Ik weet me geen raad meer en heb geen seconde rust in mijn lijf, al zo lang niet. Ik zie ook geen lichtpuntjes meer. Elke keer word ik weer dit gat ingezogen. Door privé ook. Stress heeft er ook een enorme invloed op. Maar wat nu? Ben bang dat ik over een paar dagen opgenomen ga worden. Kan de slaap niet vatten en ben bang om weer raar te gaan doen, hallucineren etc. Dagen niet slapen kan natuurlijk niet. Maar wat nu? Wil ook geen benzo. Slechte ervaringen met AD, doodsbang voor medicijnen... als ik nu een andere ziekte had waarbij euthanasie een optie was, had ik echt gezegd, genoeg nu. Trek de stekker er maar uit. Ik meen het echt. Sorry dat dit zo deprimerend is maar ik weet me geen raad meer. Toch maar een benzo dan? Maar daar ben ik ook bang voor. Ik ben zo op....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Annie87:

Hoi lieverd, 

zit er enorm doorheen en wil graag weten wat jullie zouden doen. Ik heb al 2 nachten 0 uren geslapen. Steeds spiertrekkingen en schokken de hele nacht. Enorme onrust in mijn lijf, hart gaat tekeer en wordt niet meer rustig. Voel me zo raar in mijn hoofd vanwege slaapgebrek ook. Steeds brainzapps. Ik zit weer bij mijn moeder er is iets gebeurt bij mijn vader waardoor ik terug moet. Lang verhaal maar woning kan ik niet bewonen. Heb hier nu zoveel stress van; alles moet weer terug 200 km verderop. Ik krijg nooit mijn rust zit in zo’n afschuwelijke situatie met die scheiding. Heb enorme pijn in mijn lichaam. Ik ga nu een beetje een taboe onderwerp aanhalen sorry daarvoor, maar dit is geen leven meer. Ik weet me geen raad meer en heb geen seconde rust in mijn lijf, al zo lang niet. Ik zie ook geen lichtpuntjes meer. Elke keer word ik weer dit gat ingezogen. Door privé ook. Stress heeft er ook een enorme invloed op. Maar wat nu? Ben bang dat ik over een paar dagen opgenomen ga worden. Kan de slaap niet vatten en ben bang om weer raar te gaan doen, hallucineren etc. Dagen niet slapen kan natuurlijk niet. Maar wat nu? Wil ook geen benzo. Slechte ervaringen met AD, doodsbang voor medicijnen... als ik nu een andere ziekte had waarbij euthanasie een optie was, had ik echt gezegd, genoeg nu. Trek de stekker er maar uit. Ik meen het echt. Sorry dat dit zo deprimerend is maar ik weet me geen raad meer. Toch maar een benzo dan? Maar daar ben ik ook bang voor. Ik ben zo op....

Ik begrijp je wanhoop zo goed. En persoonlijk vind ik het geen taboe en moeten we juist open zijn over dit soort gedachten en gevoelens, die juist bij benzo-ontwenening zo hardnekkig de kop op kan steken. Wanneer je hiermee worstelt is het denk ik des te belangrijker dat je met iemand praat die het begrijpt en mee kan denken hoe je weer bij die afgrond vandaan kan komen. 

Er zijn wat ideeen , waarvan een paar die ik zelf heb gedaan tijdens de afbouw als het niet ging en verzameld van anderen die merkten dat het hun soms hielp:

- Heel bewust gelijde oefeneningen doen om te kunnen slapen,
- EFT (hiep mij altijd om rustig te worden en dingen los te laten),
- glas melk voor het slapen gaan
- paracetamol nemen, omdat het toch de zenuwgevoeligheid tijdelijk wat verminderd

Heb je nog vrienden over met wie je kan praten over deze dingen of ben je op het moment practisch alleen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Annie87, wat heb ik ontzettend met je te doen. Weer een vervelens voorval, kan er ook nog wel bij.

Ik vind het heel dapper dat je dit zogenaamde taboe onderwerp ter sprake brengt. Ook ik heb deze gevoelens gehad, in het heetst van de strijd. Vorig jaar, en ben toen ook opgenomen geweest. Bedenk wel dat als ze je opnemen, je ongetwijfeld medicatie krijgt. Maar het is wellicht wel een optie om zo even de nodige rust te krijgen.

Zelf gebruik ik al bijna 5 jaar slaapmedicatie. Momenteel zou ik wel zonder kunnen, maar dat moet dan ook weer rustig worden afgebouwd. En dat doe ik pas na volledige stop van de benzo. Zelf gebruik ik mirtazapine, dat is een milde ad (heb ik me laten vertellen). 15 mg en slaap daarop bijna altijd goed. Misschien is dat een overweging waard, want niet slapen is killing en niet vol te houden. Ook heb ik quetiapine (Ap) gebruikt en prometazine, das dan weer een anti allergiemiddel, waar je overigens wel zo mee kunt stoppen. En ik gebruik nu zelf ook nog risperidon (ap). Allen in zeer kleine hoeveelheden, maar het heeft mij altijd wel geholpen om wel Te slapen. 

Ben je nog onder behandeling ergens? Dan zou ik je gevoel ook daar bespreken

Sterkte lieverd en we denken aannde hoor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Robbin:

Wat een troep is dat ook, als je daar vanaf bent word je ook al een stuk helderder.

Pfff nou inderdaad. Ik heb dat ook genomen. Enorme hoofdpijn kreeg ik er van.  Eventueel wel goed als je het even nodig hebt voor steun. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve allemaal. @doorbijter mirtazapine al gehad vorig jaar, ging grandioos verkeerd, (denk zelf serotonine syndroom en anders waren het zeer ernstige bijwerkingen). 

Vanmiddag op bed gelegen maar slapen ho maar. Ik ben echt kapot. Merk het ook aan mijn spieren dat ik al 2 nachten niet heb geslapen. En boedel dan echt zonder overdrijven 0 uur. (Omdat iedereen zegt, je slaap altijd wel even, nee nu echt niet). Ik sta gigantisch “aan” maar kan mijn ogen amper openhouden. Ook knal ik tegen wat dingen in huis aan, lopen is er niet bij, meer zwalken. Ik hoop dat ik snel instort in diepe slaap. Dit is vreselijk. Elke keer schrik ik wakker van niks en gaat mijn hart als een gek tekeer. Alsof ik ptss heb. (Misschien heb ik het wel na alles wat ik heb meegemaakt). 

Ben echt radeloos 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Annie87:

Hallo lieve allemaal. @doorbijter mirtazapine al gehad vorig jaar, ging grandioos verkeerd, (denk zelf serotonine syndroom en anders waren het zeer ernstige bijwerkingen). 

Vanmiddag op bed gelegen maar slapen ho maar. Ik ben echt kapot. Merk het ook aan mijn spieren dat ik al 2 nachten niet heb geslapen. En boedel dan echt zonder overdrijven 0 uur. (Omdat iedereen zegt, je slaap altijd wel even, nee nu echt niet). Ik sta gigantisch “aan” maar kan mijn ogen amper openhouden. Ook knal ik tegen wat dingen in huis aan, lopen is er niet bij, meer zwalken. Ik hoop dat ik snel instort in diepe slaap. Dit is vreselijk. Elke keer schrik ik wakker van niks en gaat mijn hart als een gek tekeer. Alsof ik ptss heb. (Misschien heb ik het wel na alles wat ik heb meegemaakt). 

Ben echt radeloos 

Lieve @Annie87, wat vreselijk voor je. Juist het feit dat je 24 /7 aan staat maakt dat je de slaap niet vat. Hoe kom je daar vanaf? Dat is echt een lastige. Qua medicatie is alles wel gezegd, je weet zelf dat benzo's ook geen oplossing zijn. Eigenlijk geef je zelf al de "oplossing", hoewel niet de meest leuke: op een gegeven moment geeft je lichaam toe aan je slaapbehoefte, omdat het niet meer kan.  Ik kan je alleen alle sterkte wensen en je de meegeven dat je echt wel zult slapen, waarschijnlijk vannacht al. Probeer op je lichaam te vertrouwen.

 

Liefs, Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87

Ik heb het met je te doen veel sterkte en hopelijk slaap je vannacht goed.

EFT of TAT zijn zoals kannietmeer al schreef goede technieken om wat los te laten en dan neemt de onrust ook af.

Wat ik meestal doe als ik niet kan slapen is een inductie te gebruiken. Deze gaat als volgt: tellen vanaf 100 naar 0 ( dit zul je niet halen) allen getalen die oneven zijn sluit je je ogen en allen even getallen doe je je ogen open.

Dus 100 ogen open 99 ogen dicht ect. Als je de getallen verbeeld werkt het nog sneller en beter.

sterkte.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Deligaf1:

@Annie87

Ik heb het met je te doen veel sterkte en hopelijk slaap je vannacht goed.

EFT of TAT zijn zoals kannietmeer al schreef goede technieken om wat los te laten en dan neemt de onrust ook af.

Wat ik meestal doe als ik niet kan slapen is een inductie te gebruiken. Deze gaat als volgt: tellen vanaf 100 naar 0 ( dit zul je niet halen) allen getalen die oneven zijn sluit je je ogen en allen even getallen doe je je ogen open.

Dus 100 ogen open 99 ogen dicht ect. Als je de getallen verbeeld werkt het nog sneller en beter.

sterkte.

 

Thx Tim, ik ga dat proberen. TAt en eft kan ik daar ergens informatie over vinden? Hoe toe te passen etc? Of moet een psycholoog of coach je zoiets leren? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cyclad58:

Lieve @Annie87, wat vreselijk voor je. Juist het feit dat je 24 /7 aan staat maakt dat je de slaap niet vat. Hoe kom je daar vanaf? Dat is echt een lastige. Qua medicatie is alles wel gezegd, je weet zelf dat benzo's ook geen oplossing zijn. Eigenlijk geef je zelf al de "oplossing", hoewel niet de meest leuke: op een gegeven moment geeft je lichaam toe aan je slaapbehoefte, omdat het niet meer kan.  Ik kan je alleen alle sterkte wensen en je de meegeven dat je echt wel zult slapen, waarschijnlijk vannacht al. Probeer op je lichaam te vertrouwen.

 

Liefs, Ad

Dankje lieve Ad, 

Ik hoop dat ik vannacht instort en een paar uurtjes slaap omdat mijn lijf het niet meer gaat trekken. Dit had ik niet eens zo heftig toen ik er net vanaf was. Was het wel heel erg maar nu nog erger. 

Heb in elk geval mijn moeder gezegd dat als ik wel echt raar ga doen ( beetje mijn angst, dat kan natuurlijk als je echt niet meer slaapt) ze moet weten welke medicatie ik allemaal gehad heb en wat er verkeerd is gegaan. Heeft ze in haar telefoon staan. Maar hopelijk gaat dat niet gebeuren. 

Ben ook bang dat als ik een benzo zal nemen ik weer verder van huis geraak. 

Pffff vreselijk dit. 

Veel liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...