Spring naar bijdragen

Huiskamer 30 Juli 2019

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Leen:

@Cyclad58 zou dit niet iets voor je zijn??

https://www.slaapoefentherapie.nl/slaaptherapeut 

mogelijk speelt de angst voor het niet kunnen slapen ook een grote rol en kom je in een vicieuze cirkel. Het wordt vergoed door je zorgverzekeraar. Kijk maar even. In ieder geval een dikke knuffel :heart:

Dank je wel! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei EefjeJ:

Hoe gaat het met de rest vandaag???
@Cyclad58 @Robbin @Leen @mevrouwtje54 @Verbloemen @doorbijter @Annie87 @Bianca78 @bolletje @ELL @Moedig en diegene die ik misschien ben vergeten...:rose:

Hoi Eefje, over het algemeen gaat het best redelijk goed de laatste tijd. Het schommelt nog wel, maar voel duidelijk een kleine verandering in het patroon komen. De dalen zijn iets minder diep aan het worden lijkt wel. Vandaag helaas wel een iets mindere dag, niets wil echt lukken, een hoofd vol watten, beetje draaierig. Het is allemaal niets nieuws en we gaan gewoon door. Nog 6 mg te gaan en ik kijk erg uit naar volledig herstel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal

hier even een kort berichtje van mij. We zijn vanmorgen vroeg vertrokken. Tot 4 uur gereden, snel geïnstalleerd, gezwommen en uit eten. En daarna zo gesloopt dat ik gewoon in slaap gevallen ben terwijl de mannen even voren op de camping zijn wezen kijken. Dat is me nog nooit overkomen. 

Voor iedereen die het moeilijk heeft, het gaat echt goed komen. Ik ben het levende bewijs. Sorry, maar ik heb geen puf om verder te reageren. Morgen eenzelfde dag. Nu eerst lekker slapen

Liefs van mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Robbin:

Hoi Eefje, over het algemeen gaat het best redelijk goed de laatste tijd. Het schommelt nog wel, maar voel duidelijk een kleine verandering in het patroon komen. De dalen zijn iets minder diep aan het worden lijkt wel. Vandaag helaas wel een iets mindere dag, niets wil echt lukken, een hoofd vol watten, beetje draaierig. Het is allemaal niets nieuws en we gaan gewoon door. Nog 6 mg te gaan en ik kijk erg uit naar volledig herstel.

@RobbinIk ga helemaal met je mee,ik loop 1 mg achter je,maar over 3 en 3 1/2 maand  kunnen we hopelijk zeggen geen pil meer in huis,en hop naar herstel en een goed vooruitzicht naar de toekomst.En  @Kannietmeergoed dat je me even terug gefloten hebt...1 mg per week ga ik dus niet doen;)

bewerkt door mevrouwtje54
Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei mevrouwtje54:

@RobbinIk ga helemaal met je mee,ik loop 1 mg achter je,maar over 3 en 3 1/2 maand  kunnen we hopelijk zeggen geen pil meer in huis,en hop naar herstel en een goed vooruitzicht naar de toekomst.En  @Kannietmeergoed dat je me even terug gefloten hebt...1 mg per week ga ik dus niet doen;)

Zo is dat @mevrouwtje54. Maar onthoud wel dat het geen race is he. Of je er nog 3, 4 of 5 maanden over gaat doen maakt niet zoveel uit, neem de tijd om er met zo min mogelijk klachten vanaf te komen. Met 1 mg per week ben je iid wel iets te enthousiast aan het worden. Rustig aan, we hebben geen haast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Robbin:

Zo is dat @mevrouwtje54. Maar onthoud wel dat het geen race is he. Of je er nog 3, 4 of 5 maanden over gaat doen maakt niet zoveel uit, neem de tijd om er met zo min mogelijk klachten vanaf te komen. Met 1 mg per week ben je iid wel iets te enthousiast aan het worden. Rustig aan, we hebben geen haast.

Nee hoor @Robbinhet gaat zeker geen race worden,de arts laat me steeds twijfelen dat ik grotere stappen moet nemen,dat ik hier op mijn vingers wordt getikt zet mijn gedachten weer op het goede en verstandige pad, en bij 3 1/2 maand staat ook hopelijk....is er een langere tijd nodig ook prima,het is alleen een positieve gedachten:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Cyclad58:

Hoi allemaal,

Iedereen die het moeilijk heeft veel sterkte.

@Verbloemen, kun je de gevoelens van angst omschrijven? Is het iets wat je lichamelijk ook voelt, bijvoorbeeld in je hoofd of in je buik?  jet lijken mij toch allemaal ontwenningsklachten.

Overigens moet ik iets bekennen. Ik heb afgelopen nacht weer een Temazepam genomen. Ik kon de slaap niet vatten en omdat ik toch naar mijn werk moest (van wie, zul je vragen? Tja, dat is zo'n innerlijk moeten, heel hinderlijk) wilde ik persé slapen. Vind het erg zwak van mezelf en ik heb nu ook allerlei klachten. Spanning op de buik vooral. Eigen schuld, maar ik ben toch bang dat dit me blijft achtervolgen. En tot en met gisteren ging het best weer een dikke week heel goed. 

Ik moet er wel bij zeggen dat ik op het werk een gesprek had over mijn "toekomst". Ik ben natuurlijk al een tijd ziek (nu 25%) Als dat zo blijft word ik na 2 ziektejaren voor die 25% ontslagen. Dat begrijp ik, maar dat beeld is niet echt positief. Momenteel is 6 uur de max (vooral omdat ik nog regelmatig een slechte dag heb) en ik moet nog 6 jaar tot mijn pensioen. Lastig en dat bezorgt me ook wel hoofdbrekens. 

Lieve Ad, 

dat is heel naar idd. Ik snap dat “moeten” van jezelf wel. Je zegt dat het van jezelf moet, maar je voelt gewoon druk, druk om je baan kwijt te raken als het niet gaat. Daarom heb je waarschijnlijk een temazepam genomen terwijl je weet dat dat niet gaat. Ik voel die druk ook heel erg van het UWV. Helemaal nu ik ook in scheiding lig en met te weinig word nagelaten om mezelf te kunnen redden. Ik ga daardoor in een idiote situatie terecht komen; terug naar mijn vader die zijn huis helemaal niet af heeft. Nog erger dan in het programma help mijn man is klusser. Maar het moet maar om te overleven. Gister dacht ik; krijg maar wat ik ga solliciteren naar een fulltime baan. Maar ik weet dat ik dat absoluut niet aankan, dus die gedachte slaat helemaal nergens op. Ik kom nog amper de dagen door en hou het voor mensen verborgen. 

Had net een heftige wave, flink zitten huilen. Ik kan dat niet bij familie doen die trekken het niet en zeggen dat ik door moet gaan. Maar ze begrijpen niet dat de ontwenningsklachten ontzettend heftig zijn en dat ik dan moet huilen van de hevige onrust en pijn die ik voel. 

Bij het UWV was ik het hele gesprek flink overstuur en zat ik alleen maar huilend mijn verhaal te vertellen en dat ik tot niks kom op een dag, maar zij zag wel mogelijkheden... wat een afschuwelijke instantie zeg. Afschuwelijk als je voor 25% die je niet haalt ontslagen wordt. Ik snap en deel je zorgen. 

Ik ga echt in het huis van mijn vader zitten, hoe idioot het ook is, hij woont er zelf nog niet eens. Puur overleven totdat ik weer beter ben en weer kan werken. Hopelijk kan ik dan een toekomst opbouwen. 

Heb je nu door de temazepam die je genomen hebt meer ontwenningsklachten? Bij jellinek zeiden ze laatst tegen mij; wat je ook doet, geen 1 meer nemen, hoe langer je er vanaf bent, hoe beter je je gaat voelen. 

Liefs en knuffel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi lieve mensen, 

ik moet zelf zeggen dat ik het een bizar iets blijf vinden het hele ontwenningsproces. Het is dat ik er zoveel over gelezen en gezien heb anders zou ik echt denken dat er iets anders aan de hand zou zijn. Vanmorgen een hevige wave. Ik werd wakker met onrust die dit keer erg lang aanhield en erger werd. Op gegeven moment kon ik niet meer en barste in tranen uit zo’n pijn en onrust en nerveus gevoel vreselijk. Uiteindelijk nam het af en nu voel ik me eigenlijk wel weer redelijk. Ik kan me voorstellen dat het voor buitenstaanders ook heel moeilijk is om te zien. Soms begrijp ik het zelf amper. Ik dacht vanmorgen ook even; heb ik dit niet vanwege de stress en scheiding? Nu denk ik weer nee, want het komt echt in golven opzetten dus dat is niet logisch. Het is zelfs helemaal weg nu. Het is en blijft bizar. Ik snap ook echt dat vele mensen en artsen die hier geen verstand van hebben het verband tussen de medicatie en klachten niet zien. Al bijna 5 maanden er vanaf en nog zo’n raar golven patroon.. het is dat ik zoveel verhalen heb gelezen en ken, dat ik inmiddels wel beter weet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Cyclad58:

Hoi lieve @Annie87, bedankt voor je woorden. Ik zal straks een langer verhaal schrijven, want het is nu helemaal erg eerlijk gezegd. 
En ja, het blijft inderdaad erg bizar, die golfpatronen. 

Oh nee toch! Jeetje wat naar zeg! Gewoon omdat je een temazepam hebt gehad! Ongelooflijk zeg! (Ja ik geloof het wel hoor, heb het al wel vaker gehoord). Sterkte lieve Ad! Verdorie zeg! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Annie87:

Hoi lieve mensen, 

ik moet zelf zeggen dat ik het een bizar iets blijf vinden het hele ontwenningsproces. Het is dat ik er zoveel over gelezen en gezien heb anders zou ik echt denken dat er iets anders aan de hand zou zijn. Vanmorgen een hevige wave. Ik werd wakker met onrust die dit keer erg lang aanhield en erger werd. Op gegeven moment kon ik niet meer en barste in tranen uit zo’n pijn en onrust en nerveus gevoel vreselijk. Uiteindelijk nam het af en nu voel ik me eigenlijk wel weer redelijk. Ik kan me voorstellen dat het voor buitenstaanders ook heel moeilijk is om te zien. Soms begrijp ik het zelf amper. Ik dacht vanmorgen ook even; heb ik dit niet vanwege de stress en scheiding? Nu denk ik weer nee, want het komt echt in golven opzetten dus dat is niet logisch. Het is zelfs helemaal weg nu. Het is en blijft bizar. Ik snap ook echt dat vele mensen en artsen die hier geen verstand van hebben het verband tussen de medicatie en klachten niet zien. Al bijna 5 maanden er vanaf en nog zo’n raar golven patroon.. het is dat ik zoveel verhalen heb gelezen en ken, dat ik inmiddels wel beter weet. 

Wat heftig toch weer Annie...ik blijf het echt super knap vinden hoe jij je hier doorheen slaat, je bent echt een powervrouw! Ik denk ook nog steeds heb ik niet wat anders? Maar idd wat verloopt er nou zo grillig en onvoorspelbaar? Vanmorgen was ik ook weer nerveus en gisteren ineens weer die buikspanning...Dan denk ik doe ik teveel? Maar ik doe niet meer dan een maand geleden... Veel sterkte en een dikke knuffel :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei mevrouwtje54:

Nee hoor @Robbinhet gaat zeker geen race worden,de arts laat me steeds twijfelen dat ik grotere stappen moet nemen,dat ik hier op mijn vingers wordt getikt zet mijn gedachten weer op het goede en verstandige pad, en bij 3 1/2 maand staat ook hopelijk....is er een langere tijd nodig ook prima,het is alleen een positieve gedachten:)

Fijne arts heb jij:huh:. Laat je niet van de wijs brengen hoor! Zolang ze de tabletjes maar blijven voorschrijven zodat jij op jouw manier je gang kunt gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...