Spring naar bijdragen

onze H. kamer 18-7-2019


Aanbevolen berichten

Moghu kanjers.

Wie heeft er niet goed geslapen?  Wat was het weer lekker wamme vannacht hé %%^&( pffffftttttt? Zo nu opschieten want ben zo werken kanjers. Hoop dat iedereen het vandaag wat makkelijk heeft. Lekker rustig lieverds.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgeu,

nou, ik slaap weer prima hoor. Zo'n 10 uur per nacht de laatste dagen. Wordt straks als de jongens weer naar school gaan weg vroeg mn bed in. Maar inderdaad, dit 1000x liever dan die ellendige ontwenningsverschijnselen. 

Vandaag laatste dagje rust, morgen naar de camping en dan komen de jongens weer thuis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter dat klinkt fantastisch 10 uur per nacht. Daar kijk ik ook naar uit. Hoe voel je je verder? Ik ben vandaag omgezet naar de laatste dia en ben dus helemaal over. Duimen jullie allemaal dat het goed gaat want vindt het zelf best heel spannend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag allemaal, 

Ik houd niet van klagen, maar ga het toch doen.
Ben weer eens ingestort zo lijkt het. Het ging weken prima, maar de laatste dagen minder en vannacht was het raak. Om 3 uur wakker, totaal overprikkeld. Wist niet waar ik het zoeken moest. Ik sliep al wat nachten niet echt goed meer, maar dit was de druppel. Ik heb er van pure ellende een Oxazepam ingemikt. Werd wel iets rustiger, maar slapen kon ik niet meer. 
Had wel een soort van hallucinaties en zag beelden die nergens op sloegen. En dat terwijl ik wakker was. Heel beangstigend. Weet nu even niet wat te doen. 

@doorbijterwat een prima nieuws! 
@Leen, succes vandaag! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Cyclad58 wat vind ik dat nou weer vervelend om te horen. Je lijkt er maar niet echt helemaal door Te komen/klaar mee te zijn. Ik snap heel goed dat je het niet meer weet. Ik wou dat ik je goed advies kon geven, maar ik weet het ook niet. Ik denk dat @Kannietmeer dat zeker wel kan. Ik denk wel dat je iets anders moet zoeken voor t slapen. Kun je niet nog eens overleggen met je psychiater over een andere ad/ap. Zelf heb ik risperidon, naast de mirta, voor t slapen. Nu echt niet nodig, maar ga die zooi is pas afbouwen als de dia er helemaal af is en ik stabiel ben. Slecht slapen is een trigger. Ik hoop zo dat je je overdag iets beter voelt. Moet je nog werken? En klagen mag, juist hier, dus schrijf t lekker van je af. 

@Leen dat laatste stukje omzetting gaat helemaal goed komen hoor. Msc even een paar dagen wennen, maar daarna is t ok

@Kannietmeer en @Robbin als ik last zou krijgen van de ontwenning van de 1 mg verlaging, wanneer zou ik dat dan moeten merken? Met hoeveel dagen is t kleine beetje minder uit mn lijf. Tot nu toe merk ik niks hoor, alhoewel, voel me al 2 dagen zwaar ellendig, maar dat komt door de maandelijkse periode, maar ik vroeg t me af omdat ik er eigenlijk geen idee van heb en t Erik ben vergeten te vragen

@EefjeJ hoe gaat het met je

@Annie87 ben je aan iets rustiger nu de rechtzaak geweest is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen

Ik heb helaas niet goed geslapen @bolletje waar het aan lag...? geen idee, misschien omdat ik gisteren mijn eerste groepstherapie heb gehad, dat was natuurlijk best even spannend...

@Leen Ik ga voor je duimen :) komt goed!

@doorbijter Zo dat zijn best lange nachten...verder weinig last van ontwenningsverschijnselen? Je hebt de eerste afbouwstap gezet toch?
Met mij gaat het wel redelijk hoor, dagelijks kamp ik met klachten, daar heb ik wat moeite mee omdat het zo lang duurt allemaal en ik word er onzeker van en ga dan weer twijfelen ;) Maar goed als ik terug kijk naar 3mnd geleden dan maak ik wel stappen. Het ergste vind ik die spanning/onrust en de hoofdpijn (druk), dat is er vrijwel elke dag....
Veel plezier alvast op de camping :) Ben blij voor je dat het zo goed gaat met je!

@Cyclad58 He getver wat vervelend om te lezen :( Komt het toch door teveel werk? Dat het toch teveel prikkels zijn, het is een uurtje per dag extra maar toch vier? uur per week extra dat je bezig bent... Kan je niet beter de oxazepam weggooien? Of heb je het echt nodig....? Rustig aan Ad, ik weet zeker dat het weer goedkomt met je....ik lees het vaker, vooral op benzobuddies dat zo'n wave toch weer ineens de kop op kan steken, ook zonder aanleiding. Het is verschrikkelijk rot, dat begrijp ik heel goed... Sterkte!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Cyclad58 ik weet dat je geen mirtazapine en ook geen prometazine mag, maar de risperidon dan? Of een ophoging van de Seroquel? Heeft de ggz nog wat gezegd of wordt je terug gebeld? En msc moet je @Kannietmeer even een persoonlijk bericht sturen. Die ziet ze eerder dan de berichten op t forum. Ik wou echt dat ik de oplossing voor je had....... Sterkte en ik denk aan je hoor

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En allen, toch nog even een vraagje. We zijn naar vakanties aan t kijken. Ik vind t retespannend om überhaupt weg te gaan. Maar nog 5 weken thuis met de kinderen is ook echt geen optie. Helemaal als je geen auto kunt rijden. T liefst ga ik naar een camping, maar dan wil ik wel zeker mooi weer. Zit zelfs al naar Frankrijk te kijken. Maar dat durf ik eigenlijk niet aan.... Wat zouden jullie doen? Ik ga eigenlijk t liefst naar Zeeland of zuid Holland aan de kust, maar daar zit alles vol of niet te betalen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei doorbijter:

@Cyclad58 ik weet dat je geen mirtazapine en ook geen prometazine mag, maar de risperidon dan? Of een ophoging van de Seroquel? Heeft de ggz nog wat gezegd of wordt je terug gebeld? En msc moet je @Kannietmeer even een persoonlijk bericht sturen. Die ziet ze eerder dan de berichten op t forum. Ik wou echt dat ik de oplossing voor je had....... Sterkte en ik denk aan je hoor

 

Dank je wel. Ik ben net terug van GGZ. Medicijnen ophogen of veranderen gaan we niet doen, want dan demp ik de problemen in plaats van dat ik de confrontatie aanga. 
Heb nu een goed gesprek gehad. Ik kan me vinden in de diagnose anticipatieangst. Dat is angst voor de angst als ik bijvoorbeeld slecht slaap of vreemde lichamelijke sensaties waarneem. Ik heb beslist gene gegeneraliseerde angststoornis, wat mijn eerste diagnose was. Mijn lichaam en geest schieten onbewust in de vechthouding als ik 's nachts vroeg wakker wordt of als ik lichamelijke sensaties ervaar zoals een rotgevoel in buikstreek of onrust. Ik moet het er laten zijn, het als het ware omarmen. Ik weet dat ook,  maar dat lukt me maar niet. Ik ga hiervoor aanvullende therapie krijgen. Er zal best ook nog een stukje ontwenning bijzitten, maar de anticipatieangst is er zeker en dat doe ik wel zelf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Cyclad58:

Dank je wel. Ik ben net terug van GGZ. Medicijnen ophogen of veranderen gaan we niet doen, want dan demp ik de problemen in plaats van dat ik de confrontatie aanga. 
Heb nu een goed gesprek gehad. Ik kan me vinden in de diagnose anticipatieangst. Dat is angst voor de angst als ik bijvoorbeeld slecht slaap of vreemde lichamelijke sensaties waarneem. Ik heb beslist gene gegeneraliseerde angststoornis, wat mijn eerste diagnose was. Mijn lichaam en geest schieten onbewust in de vechthouding als ik 's nachts vroeg wakker wordt of als ik lichamelijke sensaties ervaar zoals een rotgevoel in buikstreek of onrust. Ik moet het er laten zijn, het als het ware omarmen. Ik weet dat ook,  maar dat lukt me maar niet. Ik ga hiervoor aanvullende therapie krijgen. Er zal best ook nog een stukje ontwenning bijzitten, maar de anticipatieangst is er zeker en dat doe ik wel zelf. 

Wat fijn dat je er zo snel terecht kon! Wat jij zegt kan ik me helemaal in vinden, ik voel dat exact hetzelfde en vind het ook heel erg lastig om ermee om te gaan... nogmaals sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Cyclad58

Wat rot om te horen! Kan me je gevoel wel goed voorstellen. Ga je aanvullend EMDR doen? Ik doe dat namelijk wel voor het trauma wat ik door de Zolpidem heb opgelopen, zodat ik niet bij vroeg wakker worden of rare klachten meteen denk: oh nee het wordt weer zo erg, het komt niet meer goed.

ik ben nu 2 keer geweest en het brengt me al meer rust. Je kunt met je verstand wel beredeneren dat je het gevoel moet omarmen, maar EMDR kan de lading er echt afhalen. 

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei ELL:

Hoi @Cyclad58

Wat rot om te horen! Kan me je gevoel wel goed voorstellen. Ga je aanvullend EMDR doen? Ik doe dat namelijk wel voor het trauma wat ik door de Zolpidem heb opgelopen, zodat ik niet bij vroeg wakker worden of rare klachten meteen denk: oh nee het wordt weer zo erg, het komt niet meer goed.

ik ben nu 2 keer geweest en het brengt me al meer rust. Je kunt met je verstand wel beredeneren dat je het gevoel moet omarmen, maar EMDR kan de lading er echt afhalen. 

Sterkte!

Dank je wel, @ELL. Ik zal dat bespreken bij GGZ.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter met mij gaat het nog steeds erg slecht. Ik ga naar het huis van familie 200 km verderop 3 weken. Hopelijk kom ik daar even tot rust. En hopelijk kan ik snel verhuizen, ben er druk mee bezig met uitzoeken welke dingen ik mee kan nemen en welke niet. Verder kan ik niet mijn rust vinden. Ik moet weg bij mijn moeder en stiefvader, zijn hier teveel spanningen maar ik ben pas rustig als mijn ex gaat betalen. De 24e is de uitspraak. Ik hoop dat het dan snel geregeld is. Hopelijk heb ik dan volgende week donderdag de beschikking binnen. Anders wordt het ook nog een gevecht met deurwaarders. Echt afschuwelijk. En dan hoor ik van bekenden dat hij mooie nieuwe velgen heeft onder zijn dure Audi. Het is echt een afschuwelijke man die me helemaal kapot maakt. Ik zie wel wat ik eruit ga halen, en als het helemaal niks is gun ik hem ook niks. Heb gelukkig connecties bij de fiscus ondernemingen/invordering. Ik snap gewoon niet dat je zo kan zijn. Als ik al kijk wat we allebei kwijt zijn aan kosten dan denk ik jeetje, had meteen een goed voorstel gedaan, tekenen en klaar. Allebei verder met je leven. Maar deze man is knettergek. 

Hoe gaat het met jou? Heb je al een beetje met de dia geminderd? 

Veel liefs xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Annie87 zo te horen gaat t bij jou nog wel even duren. Wat een ellende toch en wat een grote * is die ex van je. Ik hoop zo dat je een beetje rust kunt vinden een paar 100 km verderop. En dat we de volgende x een positief bericht van je kunnen lezen. 

ik ben dinsdag met 1 mg dia geminderd. Nu was dat geen goed moment, want ik werd die dag ook ongesteld en ben de 1e 2 dagen daarbij behoorlijk ellendig. Gelukkig vandaag een stuk beter te pas, dus ik denk niet dat ik last krijg van die ene mg minder. Ik doe bewust nu rustig aan omdat de kinderen vakantie hebben en on Te kijken hoeveel mindering mijn lichaam aan kan. De volgende stap zal weer met 1 mg minder zijn hoor. En als ik me goed blijf voelen wil ik na de schoolvakantie een x 2 mg minder proberen. Tis wel steeds per 2 weken hoor. En vanaf 10 sowieso 1 mg per keer en vanaf t moment dat ik t moeilijk krijg wil ik over op taperingsstrips. 2 of 1 mg per maand en aan t eind 0,5 per maand. Das een beetje zoals ik t in mn hoofd heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @Annie87,

Echt ongelooflijk, wat een man. Verdient de naam man niet eens, eerder monster. Wat een walgelijk figuur. Hoop dat de uitspraak goed voor jou uitpakt. Hopelijk kom je in het huis van je familie tot rust. Waar loop je op een dag het meest tegenaan qua klachten? De prikkels die je krijgt bij je moeder zullen ook voor meer stress zorgen. 

Het is echt onvoorstelbaar hoe je leven overhoop kan raken door die rotpillen. Ga je nog naar de psycholoog? Volgens mij had je geen fijne getroffen. Bij jou zit ik ook te denken aan een natuurarts of acupuncturist. Maar daar staat je hoofd ws nog niet naar. 

Ik ben inmiddels zelf wel bij een psycholoog die benzo’s ‘legale drugs’ en AD ‘troep’ noemt, en direct inzag dat ik door de huisarts van de regen in de drup ben beland. Denk dat ik een zeldzame heb getroffen. 

Veel sterkte en liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei ELL:

Hoi @Cyclad58

Wat rot om te horen! Kan me je gevoel wel goed voorstellen. Ga je aanvullend EMDR doen? Ik doe dat namelijk wel voor het trauma wat ik door de Zolpidem heb opgelopen, zodat ik niet bij vroeg wakker worden of rare klachten meteen denk: oh nee het wordt weer zo erg, het komt niet meer goed.

ik ben nu 2 keer geweest en het brengt me al meer rust. Je kunt met je verstand wel beredeneren dat je het gevoel moet omarmen, maar EMDR kan de lading er echt afhalen. 

Sterkte!

@ELL

EMDR heb ik ook gedaan niet specifiek op benzo’s (zou ook niet weten welke beelden erbij moet halen) maar wel op andere dingen. Gek genoeg werkt het wel op de ontwenning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Deligaf1 Fijn dat EMDR voor jou ook werkt. Snap dat als je geen specifiek beeld hebt je op de benzo geen EMDR kan doen. Ik had een heel specifiek beeld van een moment toen ik het echt niet meer trok, en dat beeld kwam steeds terug en maakte me ook bang voor eventuele ontwenningsklachten vd Diazepam. Dus een heel helder beeld voor EMDR. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei doorbijter:

@Kannietmeer en @Robbin als ik last zou krijgen van de ontwenning van de 1 mg verlaging, wanneer zou ik dat dan moeten merken? Met hoeveel dagen is t kleine beetje minder uit mn lijf. Tot nu toe merk ik niks hoor, alhoewel, voel me al 2 dagen zwaar ellendig, maar dat komt door de maandelijkse periode, maar ik vroeg t me af omdat ik er eigenlijk geen idee van heb en t Erik ben vergeten te vragen

Dat verschilt per persoon, maar omdat Diazepam zo lang doorwerkt zou je binnen een dag of 5 wel iets moeten merken al zou het een aanslag op je lichaam zijn. Probeer er niet teveel mee bezig te zijn, blijf zoveel mogelijk je dingetjes doen die je sinds de omzetting weer aan kan. Van de eerste milligrammen zul je misschien wel weinig van merken en wie weet blijft het wel veel langer goed gaan. Zoniet dan gaan we gewoon op een andere manier verder zo simpel is het. Het belangrijkste nu is om een beetje functioneel te blijven en het gewoon te laten gaan zoals het gaat voor nu. Je komt er echt wel @doorbijter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@doorbijter wel super goed dat je een Mg geminderd bent! Elke stap is 1 dichter bij het herstel super fijn! Al voelt het niet zo! 

@ELLJa mijn ex is echt een monster. Ander woord heb ik er ook niet voor over. Maar ik heb inmiddels wel veel informatie over hem wat ik uiteindelijk kan doorspelen naar de belastingdienst. Als hij dat risico wil lopen moet ie dat zelf weten. Ik heb daarmee niet mijn alimentatie maar die heb ik nu ook niet. En als hij zielig wil doen terwijl hij eerst bakken met geld verdiende en de komende 12 jaar niks en ik stuur alles op, zijn de risico’s voor hem. Maar ik doe het zeker. Verder ga ik proberen te accepteren dat ik er waarschijnlijk niks uit ga krijgen en het een paar jaar gaat duren voordat ik mijn zaakjes voor elkaar ga hebben. Ik ga ver weg wonen en hopelijk gaat die nieuwe omgeving mij goed doen. Het is er in elk geval erg mooi en rustig. Ik hou heel veel van wandelen dus dat kan daar zeker in de natuur. Xx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-7-2019 om 09:29 zei doorbijter:

@Kannietmeer en @Robbin als ik last zou krijgen van de ontwenning van de 1 mg verlaging, wanneer zou ik dat dan moeten merken? Met hoeveel dagen is t kleine beetje minder uit mn lijf. Tot nu toe merk ik niks hoor, alhoewel, voel me al 2 dagen zwaar ellendig, maar dat komt door de maandelijkse periode, maar ik vroeg t me af omdat ik er eigenlijk geen idee van heb en t Erik ben vergeten te vragen

Ik was je vergeten te antwoorden.
Als je in 1x 1mg eraf gooit, zou ik persoonlijk tegen de vlakte zijn gegaan. Hoelang heb je de verlaging nu al in je systeem zitten? Afhankelijk van je metabolisme kan het een paar dagen duren voordat je lichaam reageert, omdat diazepam dus echt lang in je systeem blijft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi @doorbijter. Wel snel inderdaad, 1 Mg er in 1 keer af. Is Eric geen voorstander van microtaperen? Dan kun je desnoods ook 1 Mg er in 1 week afhalen,  per dag dan ongeveer 25 Mg van een pil afhalen (die wegen gemiddeld 170 Mg). Dan kom je ook beter je vakantie door lijkt me.

Ik drink trouwens nog wel koffie, wel weinig en alleen in de ochtend. Mij hielp dit voor iets meer energie en hielp ook bij stemmingsverbetering (vooral nodig in de ochtend). Is voor iedereen natuurlijk verschillend of koffie goed uitpakt. Heather Ashton spreekt over 1 kopje per dag als je het trekt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei ELL:

. Wel snel inderdaad, 1 Mg er in 1 keer af. Is Eric geen voorstander van microtaperen? Dan kun je desnoods ook 1 Mg er in 1 week afhalen,  per dag dan ongeveer 25 Mg van een pil afhalen (die wegen gemiddeld 170 Mg). Dan kom je ook beter je vakantie door lijkt me.

Hoi @ELL, 1 mg van 20 mg Diazepam afhalen in 2 weken tijd lijkt mij prima te doen hoor, dat is een vermindering van 5%. Hier is niets snels aan. Met Erik kan je alle kanten op, maar Doorbijter gaat geloof ik microtaperen als ze op een punt komt waar het iets zwaarder wordt (als dat punt komt).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...