Spring naar bijdragen

Ik word een beetje moe van mezelf


gelukkigzonder

Aanbevolen berichten

Of dit herkenbaar is voor mij? Laat ik zeggen: ja en nee. Sommige dingen liggen bij mij anders, zoals het feit dat ik geen eigen bedrijf heb of had, maar het zoeken naar de kern van je eigen drijfveren herken ik wel. Naast zoeken naar wat me gelukkig maakt accepteer ik overigens ook momenten dat ik me minder gelukkig voel als iets wat gewoon bij het leven hoort. Ik kan dat misschien tegenwoordig ook wat beter relativeren en daardoor minder belangrijk laten worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Bob:

Of dit herkenbaar is voor mij? Laat ik zeggen: ja en nee. Sommige dingen liggen bij mij anders, zoals het feit dat ik geen eigen bedrijf heb of had, maar het zoeken naar de kern van je eigen drijfveren herken ik wel. Naast zoeken naar wat me gelukkig maakt accepteer ik overigens ook momenten dat ik me minder gelukkig voel als iets wat gewoon bij het leven hoort. Ik kan dat misschien tegenwoordig ook wat beter relativeren en daardoor minder belangrijk laten worden. 

Ja precies, het even niet gelukkig zijn, is ook prima. En soms is het gewoon zoals het is.

Relativeren kan ik wel, spiegels voorhouden ook wel. Het was meer de druk, de druk van een gezin, een bedrijf, de druk om geld te verdienen.

Maar weet ook, met alcohol  heb je veel minder focus. Dus dan blijft het geld ook wat meer op de achtergrond.

Nu ik dat leer loslaten en ook te genieten van de reis, weet ik ook, het is zaaien, zaaien en zaaien. Zoals het leven.

Je moet het zaadje, liefde en aandacht geven. Of het nu gaat om je bedrijf, je lijf, relatie of wat dan ook.

Liefde, aandacht en vooral geduld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ìk herkende het stukje; met wie wil ik omgaan en wie niet.
Ik ben een stuk selectiever geworden en durf nu meer op
mijn intuitie te vertrouwen daarin. Dat maakt me soms wel
een minder makkelijk mens. een bitch soms zelfs. Maar de
mensen met wie ik graag omga weten precies wat ze aan me hebben
en ik weet ook dat ik door hen word geaccepteerd, kompleet zoals ik ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-7-2019 om 18:45 zei lady jane:

ìk herkende het stukje; met wie wil ik omgaan en wie niet.
Ik ben een stuk selectiever geworden en durf nu meer op
mijn intuitie te vertrouwen daarin. Dat maakt me soms wel
een minder makkelijk mens. een bitch soms zelfs. Maar de
mensen met wie ik graag omga weten precies wat ze aan me hebben
en ik weet ook dat ik door hen word geaccepteerd, kompleet zoals ik ben.

Ik wil graag vanuit liefde alles bekijken maar ook zeker vanuit duidelijkheid.

ik merk in tijden van drank, dat ik daardoor onzekerder word en de meest vreemde beslissingen neem.

ga ik kritisch kijken naar die beslissing word ik down en grijp ik naar de fles.

dus, doorbreken die boel.

nu dag 11 en ik voel me echt veel en veel beter.

mooi dat jij dit herkent en ook selectiever bent geworden @lady jane

jaren geleden wilde ik trouwens nooit iets missen. Geen enkel feestje, werkte altijd en wilde iedereen te vriend houden.

nee, die tijd heb ik gelukkig gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht dat het dag 11 was, maar het is alweer dag 12.

ik heb het zo druk met werken, dat ik geen tijd heb om na te denken over mijn grootste ontspanning nadien: alcohol.

soms twijfel ik een seconde maar dan denk ik; tja, wat is het effect van morgen?

al brak de dag doorbrengen?

nee, ik ben liever fris en fruitig.

zo ook vandaag, lekker geslapen en klaar voor de volgende werkdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 15 is aangebroken. 

Het was gisteren even een momentje een uitdaging. Zal ik wel of niet.

ervoor gekozen om nuchter te blijven.

ik voelde ineens een soort van jaloezie bij mensen die nooit meer alcohol drinken en super gelukkig zijn. En geloof mij, jaloezie ken ik niet echt. Ik ben van het ‘soort’ dat zo’n blij ei is voor anderen. Die blij is als de ander gelukkig is.

en toch, voelde ik gisteren even: wauw, je zou maar nuchter en gelukkig zijn. En nooit meer hoeven te drinken.

daar wil ik dus naar toe. Dat alcohol niet perse gelukkig maakt, maar juist mijn nuchtere bestaan gelukkig maakt.

ik volg Jaqueline van Lieshout, zij schreef het boek: ‘ontwijnen’ en is actief op social media.  Zij beschrijft precies hoe ik me zou willen voelen. Energiek, helder, meer focus en gezonder. 

Nou, we gaan vandaag maar eens nuchter en gelukkig de dag doorkomen.

Wat zijn jullie plannen vandaag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je gisteren niet hebt toegegeven. Gevoelens zijn gecompliceerd. Probeer inderdaad blij te zijn voor anderen maar gun jezelf ook vriendelijkheid;)

Succes ook weer vandaag!

bewerkt door Myle
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-7-2019 om 08:56 zei bumperjim:

Je moet het zelf leuk maken. Stoppen is niet iets magisch. Je leven wordt er niet leuker van dan het leven van iemand die nooit gedronken heeft. Je moet je eigen slingers ophangen. 

Klopt, de slingers ophangen mag ik zelf doen. 

‘Wij’ zijn doordrenkt met alcohol. In mijn omgeving zie ik niets anders dan leuke, lieve mensen met goede banen en alles is voor elkaar maar er wordt ook gewoon gedronken. De meeste in mijn omgeving zelfs elke dag. Het is een gewoonte.

ik kan mij niet houden aan gezellig 1 glaasje, dat is voor mij een soort rouwen nu. Klinkt zwaar maar ik moet hier doorheen. 1 glaasje wordt bij mij namelijk een hele fles. Word ik ‘s nachts wakker en neem ik nog een glaasje want anders kan ik niet meer slapen. Triest maar waar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Gezond2019:

Klopt, de slingers ophangen mag ik zelf doen. 

‘Wij’ zijn doordrenkt met alcohol. In mijn omgeving zie ik niets anders dan leuke, lieve mensen met goede banen en alles is voor elkaar maar er wordt ook gewoon gedronken. De meeste in mijn omgeving zelfs elke dag. Het is een gewoonte.

Dat is heel slecht en ik denk dat het in de meeste gevallen uitloopt op een verslaving. Velen hebben het probleem maar weinigen realiseren het zich (tijdig).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei bumperjim:

Dat is heel slecht en ik denk dat het in de meeste gevallen uitloopt op een verslaving. Velen hebben het probleem maar weinigen realiseren het zich (tijdig).

Klopt. Ik zie het aan mijn beide zussen en aan mijn vader.

het bijzondere aan alles is; is dat je verschillende gradaties hebt qua verslaving.

in het ergste geval; verlies je alles. Je rijbewijs, je huwelijk, je huis etc

ik herken dat ik een probleem heb met alcohol maar heb alles nog. Alhoewel ik pas geleden mij ziek moest melden omdat ik te ziek was van de alcohol. Dat was voor mij de limit. Ik dacht toen, oh als ik zo doorga dan is dit het begin van nog veel erger.

wat was jouw dieptepunt?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 27-7-2019 om 08:14 zei Myle:

Goed dat je gisteren niet hebt toegegeven. Gevoelens zijn gecompliceerd. Probeer inderdaad blij te zijn voor anderen maar gun jezelf ook vriendelijkheid;)

Succes ook weer vandaag!

Ja blij zijn voor anderen is zo belangrijk. Vriendelijkheid voor jezelf en de ander, soort basis dingen he. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Denise79:

Ja geen slapeloze nachten meer. Je zou t haast vergeten maar hoe heerlijk is dat! :D

Een goede nachtrust zorgt ervoor dat je overdag ook meer motivatie hebt om je aan jouw eigen afspraken te houden. 

Ik merk wel dat ik wat vermoeider ben. Eerste week was dat beter dan de tweede week. Nu wellicht door de warmte dat ik me sloom voel. Heb wel fulltime gewerkt deze week dus misschien mag ik dan ook een beetje moe zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh dat schoonmaken. Zo herkenbaar. Ik heb enorme behoefte om mijn huis volledig te ontspullen. 

Maar..... nog geen puf.

Volgens Marie Kondo, ken je die? Duurt het een half jaar om je huis te ontspullen. Ik wil graag voor de Kerst een andere sfeer/ vibe in huis hebben.

sereen, schoon en goede energie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb me daar ook een tijdje in verdiept, een paar jaar geleden ofzo. Uiteindelijk weer de klad erin gekomen. Bij vlagen krijg ik aanvallen van opruimdrift, maar dat gebeurt alleen als het echt echt nodig is. Een klein beetje rommel opruimen en het bijhouden vind ik zo onbevredigend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Rosee:

Ik heb me daar ook een tijdje in verdiept, een paar jaar geleden ofzo. Uiteindelijk weer de klad erin gekomen. Bij vlagen krijg ik aanvallen van opruimdrift, maar dat gebeurt alleen als het echt echt nodig is. Een klein beetje rommel opruimen en het bijhouden vind ik zo onbevredigend.

Tis pas leuk als t echt een chaos is. Dat gebeurt een keer per jaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...