Spring naar bijdragen

Ik word een beetje moe van mezelf


gelukkigzonder

Aanbevolen berichten

Tja, poging 3.

ik vind het geen excuses maar ik zie bij velen een eerste geslaagde poging.

ik ben vandaag, nadat ik alleen maar ziek en brak op bed heb gelegen (door de drank) ‘wakker’ geworden, dat ik toch echt voor altijd moet stoppen.

niet af en toe een wijntje, maar gewoon niet.

ik denk rond een uur of 20.00, doe mij maar een wijntje maar het worden er steeds meer.

slapen doe ik zo slecht, dat ik slaapmedicatie nodig heb.

buikpijn is vandaag zo heftig aanwezig dat ik nog niets gegeten heb.

 

mag ik jullie de aankomende dagen/ weken vragen om mij te ondersteunen?

 

hoe verliepen bij jullie de eerste dagen? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei knakker:

Dankjewel. Jouw naam is ook prima, alleen meer iets om op Nieuwjaarsdag om middernacht tegen elkaar te zeggen :P. Ik ben op dit moment 53 dagen onderweg, na talloze stoppogingen. Dus als jij meteen van poging 3 een succes maakt ben ik vol ontzag. Die rust komt vanzelf. Op dit moment komt het er vooral op aan streng te zijn voor jezelf, want de fles zal nog wel even roepen. De verleiding is het grootst als je je rot voelt zuchtend nog maar een glas in te schenken. Niet doen! Kieper alles weg, of werp het uit het raam. Wel eerst even kijken of niet net de krantenjongen onder de deur staat in het laatste geval. Die jongen baalt toch al zo dat hij met dit weer zijn ronde moet doen terwijl al zijn vrienden in het zwembad liggen. Het komt nu aan op doorzettingsvermogen & geduld ook als je de motivatie niet meer voelt. De beloning, de rust, de slaap en het springen & dansen komen vanzelf. Neemt u dat maar gerust van dit ezeltje aan.

Moedig voorwaarts!

Je schrijft leuk in ieder geval. 

 

Ik ben het type wat verlangt naar rust maar ondertussen toch druk bezig is om niet die rust te krijgen.

de patronen die er bloot zijn gelegd de afgelopen maanden zijn pittig. Ook wel mooi. 

Dag 53 is mooi, dan ben je voorbij de ontwenningsverschijnselen. Je slaap is als het goed is beter en je staat frisser op.

heerlijk is dat.

wat maakte het bij jou om te stoppen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Gezond2019:

Tja, poging 3.

ik vind het geen excuses maar ik zie bij velen een eerste geslaagde poging.

 

hoe verliepen bij jullie de eerste dagen? 

 

Hoi Gezond2019. Wat je veelal ziet bij de mensen hier die al wat langer droog staan zijn niet zozeer eerste geslaagde pogingen
als wel laatste pogingen die (tot nu toe) slagen.
Hier nog zo één die talloze pogingen om te stoppen met drinken gedaan heeft, soms met wat langer succesvol resultaat van enkele weken tot maanden,
heel vaak met maar een kortstondig succesvol resultaat, enkele dagen, net genoeg om me weer een beetje lekker te voelen... zo lekker dat ik
wel weer zin had in een borreltje "voor de gezelligheid"...
Zoals knakker hierboven ook al aangeeft, geslaagde eerste pogingen bij mensen die een probleem met alcohol hebben zijn zeer zeldzaam dus
denk niet meteen dat het jou nooit zal lukken.

Om even je vraag hoe m'n eerste dagen verliepen te beantwoorden: de vele, vele, vele keren dat ik stopte, ook die laatste (tot nu toe) succesvolle keer,
verliepen die eerste dagen allemaal hetzelfde: beroerd. Ik was een zware drinker en de eerste dagen van niet drinken kon ik niets anders dan
min of meer wezenloos in bed liggen zweten, stinken en trillen, dag en nacht. Er waren momenten dat ik dacht dat ik dood ging en dat ook niet erg vond.
Maar toch kwam elke keer na een dag of twee, drie het moment dat ik op wilde staan en wankelend, kreunend en steunend wat te eten ging maken, probeerde
wat tv te kijken, maar weer naar bed ging en zo krabbelde ik elke keer weer terug in het leven.

Het maakt niet uit de hoeveelste poging succesvol is en blijft. Alles valt of staat met dat eerste glas nemen. Zolang je dat eerste glas niet neemt
is er geen kans dat je weer helemaal opnieuw moet beginnen. Want helemaal opnieuw beginnen moet je dan wel, alle ellende nóg een keer
doormaken. De meesten van ons (alcoholisten) kunnen niet een heel klein beetje drinken.. Een vroeger nogal bekende schrijver (Simon Carmiggelt)
zei ooit: de alcoholist die denkt één glaasje te kunnen drinken en dan te stoppen, is hetzelfde als degene die van de tiende verdieping
van een flat springt in de hoop op de negende verdieping te kunnen 'landen'.. 
Als 'we' eenmaal beginnen te drinken komen we uiteindelijk weer op de bodem van de put uit, zo leert de ervaring van velen.

Succes en sterkte.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Kohtje:

Hoi Gezond2019. Wat je veelal ziet bij de mensen hier die al wat langer droog staan zijn niet zozeer eerste geslaagde pogingen
als wel laatste pogingen die (tot nu toe) slagen.
Hier nog zo één die talloze pogingen om te stoppen met drinken gedaan heeft, soms met wat langer succesvol resultaat van enkele weken tot maanden,
heel vaak met maar een kortstondig succesvol resultaat, enkele dagen, net genoeg om me weer een beetje lekker te voelen... zo lekker dat ik
wel weer zin had in een borreltje "voor de gezelligheid"...
Zoals knakker hierboven ook al aangeeft, geslaagde eerste pogingen bij mensen die een probleem met alcohol hebben zijn zeer zeldzaam dus
denk niet meteen dat het jou nooit zal lukken.

Om even je vraag hoe m'n eerste dagen verliepen te beantwoorden: de vele, vele, vele keren dat ik stopte, ook die laatste (tot nu toe) succesvolle keer,
verliepen die eerste dagen allemaal hetzelfde: beroerd. Ik was een zware drinker en de eerste dagen van niet drinken kon ik niets anders dan
min of meer wezenloos in bed liggen zweten, stinken en trillen, dag en nacht. Er waren momenten dat ik dacht dat ik dood ging en dat ook niet erg vond.
Maar toch kwam elke keer na een dag of twee, drie het moment dat ik op wilde staan en wankelend, kreunend en steunend wat te eten ging maken, probeerde
wat tv te kijken, maar weer naar bed ging en zo krabbelde ik elke keer weer terug in het leven.

Het maakt niet uit de hoeveelste poging succesvol is en blijft. Alles valt of staat met dat eerste glas nemen. Zolang je dat eerste glas niet neemt
is er geen kans dat je weer helemaal opnieuw moet beginnen. Want helemaal opnieuw beginnen moet je dan wel, alle ellende nóg een keer
doormaken. De meesten van ons (alcoholisten) kunnen niet een heel klein beetje drinken.. Een vroeger nogal bekende schrijver (Simon Carmiggelt)
zei ooit: de alcoholist die denkt één glaasje te kunnen drinken en dan te stoppen, is hetzelfde als degene die van de tiende verdieping
van een flat springt in de hoop op de negende verdieping te kunnen 'landen'.. 
Als 'we' eenmaal beginnen te drinken komen we uiteindelijk weer op de bodem van de put uit, zo leert de ervaring van velen.

Succes en sterkte.
 

Dank je voor je verhaal. Dit steunt mij enorm. De schaamte zit diep bij mij. Ik ben een  volwassen vrouw, 2 kinderen, man, baan, huis, vrienden, heb alles. En toch drink ik. 

De angst om niet te slapen is bij mij vaak overheersend. Terwijl ik vaak om 03.00 wakker word. Ik schenk dan gerust nog een wijntje in om toch nog een paar uur te slapen. Schandalig he?

 

bewerkt door Gezond2019
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de ogen van de samenleving die niet de ervaring heeft van verslaafd zijn is dat schandalig.
Vanuit de verslaafde, de alcoholist gezien is het helemaal logisch. Een verslaafde lost ál z'n problemen op door te verdoven.
De verslaafde die op z'n minst probeert om die verdoving te doorbreken en daarmee kiest voor 'door de hel gaan' zou groot
respect moeten verdienen. Helaas is er veel onbegrip waardoor we in het schaamtecircuit belanden en dat maakt het allemaal
nog moeilijker.

Open zijn naar je (directe) omgeving en ze betrekken bij je ontgiftings- en ontwenningsproces zal misschien
wat begrip opleveren, al moet je je daar ook weer niet teveel bij voorstellen. Eenmaal gestopt is het fijn om je ervaringen te (kunnen) delen
met ervaringsdeskundigen, m.a.w. probeer in contact te komen met mensen die hetzelfde meemaken of meegemaakt hebben als
waar jij nu mee worstelt.

Hier op dit forum delen is daar een voorbeeld van, dat doe je dus goed. Maar je zou ook op zoek kunnen gaan naar een zelfhulpgroep.
Er zijn er vele. De meest bekende zijn die van AA, maar er zijn er nog veel meer. Zelf begon ik ooit bij de zelfhulpgroepen van Intact, later
ging ik naar AA. De eerste keren vond ik dat doodeng en twijfelde ik enorm of ik dat zou doen, maar éénmaal die drempel over was ik blij
dat ik die stap genomen had. Ik verheugde me zelfs op die bijeenkomsten met lotgenoten en heb er enorm veel inspiratie gekregen om
aan mezelf te werken. Bang om bekenden tegen te komen ben ik nooit geweest omdat, áls dat al zo zou zijn, diegene met precies hetzelfde
doel naar zo'n bijeenkomst zou komen als ik zelf.

Ik weid uit... sorry daarvoor. Maar de wanhoop die uit je bovenste bericht hier straalt, raakte me.
Ik wens je nogmaal sterkte en succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Gezond2019:

Dank je voor je verhaal. Dit steunt mij enorm. De schaamte zit diep bij mij. Ik ben een  volwassen vrouw, 2 kinderen, man, baan, huis, vrienden, heb alles. En toch drink ik. 

De angst om niet te slapen is bij mij vaak overheersend. Terwijl ik vaak om 03.00 wakker word. Ik schenk dan gerust nog een wijntje in om toch nog een paar uur te slapen. Schandalig he?

 

Tis niet omdat je alles hebt dat je gelukkig bent :) Alcohol treft arm en rijk. Het is eigenlijk vooral zo dat je DOOR de alcohol ongelukkig wordt. Alcohol is geen oplossing. Het is een extra probleem erbij. Sprak hij terwijl hij het gisteravond toch ff anders zag.

Waaom drinken we t dan, tja waarom drinken we het :( 

Stap over je schaamte heen. Kom uit die alcoholische gevangenis en voel je trots. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei Kohtje:

In de ogen van de samenleving die niet de ervaring heeft van verslaafd zijn is dat schandalig.
Vanuit de verslaafde, de alcoholist gezien is het helemaal logisch. Een verslaafde lost ál z'n problemen op door te verdoven.
De verslaafde die op z'n minst probeert om die verdoving te doorbreken en daarmee kiest voor 'door de hel gaan' zou groot
respect moeten verdienen. Helaas is er veel onbegrip waardoor we in het schaamtecircuit belanden en dat maakt het allemaal
nog moeilijker.

Open zijn naar je (directe) omgeving en ze betrekken bij je ontgiftings- en ontwenningsproces zal misschien
wat begrip opleveren, al moet je je daar ook weer niet teveel bij voorstellen. Eenmaal gestopt is het fijn om je ervaringen te (kunnen) delen
met ervaringsdeskundigen, m.a.w. probeer in contact te komen met mensen die hetzelfde meemaken of meegemaakt hebben als
waar jij nu mee worstelt.

Hier op dit forum delen is daar een voorbeeld van, dat doe je dus goed. Maar je zou ook op zoek kunnen gaan naar een zelfhulpgroep.
Er zijn er vele. De meest bekende zijn die van AA, maar er zijn er nog veel meer. Zelf begon ik ooit bij de zelfhulpgroepen van Intact, later
ging ik naar AA. De eerste keren vond ik dat doodeng en twijfelde ik enorm of ik dat zou doen, maar éénmaal die drempel over was ik blij
dat ik die stap genomen had. Ik verheugde me zelfs op die bijeenkomsten met lotgenoten en heb er enorm veel inspiratie gekregen om
aan mezelf te werken. Bang om bekenden tegen te komen ben ik nooit geweest omdat, áls dat al zo zou zijn, diegene met precies hetzelfde
doel naar zo'n bijeenkomst zou komen als ik zelf.

Ik weid uit... sorry daarvoor. Maar de wanhoop die uit je bovenste bericht hier straalt, raakte me.
Ik wens je nogmaal sterkte en succes.

Ik lees even mijn dagboekje terug van de eerste keer stoppen.

ik lees vooral dat ik de eerste weken gehuild heb. Er kwam zoveel los. En eerlijk gezegd is dit nu overgegaan in angst. Angst om niet te kunnen slapen, angst om niet succesvol te zijn etc. Ik werk rete hard. Ontspannen is voor mij in de vorm van: netflixen en drinken. Dit doe ik dan ook einde van de avond, laatst 2 weken weer elke dag. Tot vandaag. Ik heb een nacht overgeslagen, ziek en besef me, wat ben ik aan het doen?

 

ik ben overigens 2 x naar de AA meeting geweest en vond het bijzonder. Mooi dat wel. Een fijne groep. En dan heerst er toch schaamte, om weer terug te gaan.

overigens slik ik ook regelmatig benzo’s, puur om te slapen. Ook dit stopt vanaf nu.

 

En idd, ik los, zoals je schetst, mijn problemen niet op met al die troep.  

Vanavond ga ik wandelen, heb de hele dag beroerd op bed gelegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

Tis niet omdat je alles hebt dat je gelukkig bent :) Alcohol treft arm en rijk. Het is eigenlijk vooral zo dat je DOOR de alcohol ongelukkig wordt. Alcohol is geen oplossing. Het is een extra probleem erbij. Sprak hij terwijl hij het gisteravond toch ff anders zag.

Waaom drinken we t dan, tja waarom drinken we het :( 

Stap over je schaamte heen. Kom uit die alcoholische gevangenis en voel je trots. 

Yes, samen dan deze uitdaging aangaan?

ik ben ervan overtuigd dat er meer rust komt, in mijn hoofd en in mijn zijn.

lijkt me fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Succes, vrouw. Ik heb ook meer missers en regelrechte terugvallen gehad na 5 jaar droog. Maar het lukt weer en das zo fijn. Je kreeg al veel fijne tips en respons. Ik heb niks toe te voegen uiteraard. Maar wilde je wel alle succes wensen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Sober:

Succes, vrouw. Ik heb ook meer missers en regelrechte terugvallen gehad na 5 jaar droog. Maar het lukt weer en das zo fijn. Je kreeg al veel fijne tips en respons. Ik heb niks toe te voegen uiteraard. Maar wilde je wel alle succes wensen.  

Dank je wel. 

Wat fijn dat je al een tijd droog staat. Dat geeft de burger moed.

ik heb behoefte om te drinken, maar doe het niet. 

Ik zoek afleiding in lezen op dit forum. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Gezond2019:

Dank je.

waar staan jullie in het proces?

Hoi, ik ben afgelopen maandag gestopt en heb al vele wijntjes afgeslagen... thuis vind ik dat geen probleem maar op feestjes en dineetjes wat moeilijker.

Ik ben al eens eerder 60 dagen gestopt en daarna dacht ik dat ik wel 1 x in de week iets kon drinken waarna ik vorige week zondagochtend om 6:00 uur toeter zat thuis kwam en het weer zo zat was! Dus nu probeer ik het weer... Ik heb het boek van Allen Carr gelezen over stoppen met alcohol drinken en dat doet me goed. We hebben niets te verliezen, het leven wordt alleen maar mooier schrijft hij! Ik voel me nu al veel frisser, alerter en beter! Dus super knap dat jij ook bent begonnen om geen alcohol meer te gaan drinken! Je kan het en het wordt alleen maar beter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees nu weer een paar uur op dit forum. Herkenning, fijn.

het stoppen, terugvallen , stoppen en toch weer terugvallen. Lees het meer, dan dat ik dacht. Niet fijn voor de ander, maar wel fijn dat ik niet de enige ben.

nu is het zaak om de aankomende dagen mijzelf serieus te nemen in het stoppen.

niet lafjes er tegenaan kijken en denken: ach dat ene wijntje. Je hebt het verdiend!

ontspan jij maar weer even.

 

Ik heb gemerkt dat de wijn heks mij de afgelopen weken heeft overgenomen. Zaak om onze wegen te laten scheiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei catoo:

Hoi, ik ben afgelopen maandag gestopt en heb al vele wijntjes afgeslagen... thuis vind ik dat geen probleem maar op feestjes en dineetjes wat moeilijker.

Ik ben al eens eerder 60 dagen gestopt en daarna dacht ik dat ik wel 1 x in de week iets kon drinken waarna ik vorige week zondagochtend om 6:00 uur toeter zat thuis kwam en het weer zo zat was! Dus nu probeer ik het weer... Ik heb het boek van Allen Carr gelezen over stoppen met alcohol drinken en dat doet me goed. We hebben niets te verliezen, het leven wordt alleen maar mooier schrijft hij! Ik voel me nu al veel frisser, alerter en beter! Dus super knap dat jij ook bent begonnen om geen alcohol meer te gaan drinken! Je kan het en het wordt alleen maar beter!

Wat fijn dat je je nu al lekker frisser voelt. Dat voel ik nog niet. Slaap je ook goed of is dat nooit een probleem geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren voor de eerste x weer beter geslapen maar nog niet optimaal. Ik kan me nog van de vorige x herinneren dat dat ongeveer een week duurt. Daarna echt weer zo heerlijk vast en lang geslapen. Dat mis ik enorm maar dat komt dus wel weer! Even doorzetten dus en dan wordt het weer beter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei catoo:

Gisteren voor de eerste x weer beter geslapen maar nog niet optimaal. Ik kan me nog van de vorige x herinneren dat dat ongeveer een week duurt. Daarna echt weer zo heerlijk vast en lang geslapen. Dat mis ik enorm maar dat komt dus wel weer! Even doorzetten dus en dan wordt het weer beter!

Hier was dat net zo. Sliep ik ineens na week gestopt te zijn, zomaar 8 uur. Hoe fijn is dat. Ik ga ervan uit dat dit nu weer een week duurt. Al hoewel mijn lijf nu heftiger reageert op de weken die ik nu weer gedronken heb. Maar heb mezelf de afgelopen dagen dan ook wijn en whiskey gegeven!!! Hoezo, denk ik nu?

gewoon om te kunnen slapen!

effect is dus nu dat ik vannacht NIET heb geslapen door dit alles.

vandaag een beetje overdag geslapen.

nu aan de thee en ga zo maar een film kijken. Afleiding!

Kan jij voldoende afleiding zoeken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 2:

ik heb redelijk geslapen. Was ook erg moe na de 1ste nacht. Had magnesium olie ingesmeerd en melatonine pilletje ingenomen. Toen ik vannacht wakker werd even naar buiten geweest, wederom magnesium ingesmeerd en doezelde weer in slaap. Geen kater nu. Dus dat is mooi, wel moe.

verder mixed feelings. 

Sinds een half jaar onzeker, was ik daarvoor echt wel verleerd en merk door oa eigen bedrijf dat mijn onzekerheid naar boven komt. ‘Moet’ zichtbaar zijn op social media. De tijd dat mensen je vonden via de ‘gouden gids’ is wel voorbij. 

Wat ik mag leren is; mijn eigen tijd in te delen. Vooral dus zelf te bepalen hoe en wat. Wanneer plaats ik wat op social media. Welke mensen laat ik toe en vooral welke energie stop ik in hen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...