Spring naar bijdragen

Woensdag 26 juni 2019

nancy

Aanbevolen berichten

Jeetje sorry @Lonster. Ik had niet de allerlaatste gekopieerd maar die daarvoor. Excuses.ik doe t opnieuw. Oke?had ook je laatste berichtje niet gezien. Berichten duidelijk gekruist? 

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bor, nee, da's morgen pas. Ik moet dus nog. 't Klamme zweet breekt me uit als ik er aan denk, extra klam zweet, naast dat 
verschrikkelijke "mooie weer" (mooi weer???) zweet. Het zal vast indrukwekkend worden maar van mij hoeft het even allemaal niet zo. Voor
m'n meissie ga ik maar mee, die heeft al genoeg met me te stellen de laatste weken en we hebben de kaartjes al sinds november
in huis... Het wordt vast wel vrijdag, hoop ik dan maar.

Heb ook nog een vraagje aan jou: liep jij nou echt op hoge hakken achter M. v.d. Weijden aan, strompelend door de weilanden? Op hoge hakken??
Vind ze, voor zover ik een indruk van je heb door dit forum, echt niet bij je passen, die hoge hakken. En dan óók nog in een weiland! :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bor:

Ja? En hoe bereidt je je dan voor? Kun je daar een voorbeeld van noemen? En waar bereidt je je dan eigenlijk op voor, opdat er geschonken wordt?

Dat zijn wat veel vragen ineens. Maar dat komt misschien ik doe dat niet, ik bereidt me nergens op voor want alc is overal te zien en te vinden. Dat krampachtige, dat "oei oei daar ga ik alc zien, daar ga ik mensen zien drinken, daar kan het"..etc. Ik heb dat niet meer realiseer ik me nu ineens.

Ik bereid me voor door van te voren goed te bedenken wat ik ga bestellen. Dus zodat ik ter plekke totaal niet meer hoef na te denken wat zou willen srinken. Dat werkt voor mij goed. En dan heb ik ook geen last van alcohol om me heen. Geen discussie of twijfels in mn brein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar weet je dan altijd van tevoren waar je terecht komt, @Sober, en ga je dan van tevoren eerst thuis via internet de kaart bestuderen?

Ik kan met Bor meegaan dat ik dat wat krampachtig vind, vooral als je toch al wat ervaring hebt met niet-drinken. Aan de andere kant, als
jij je daar happy en veilig bij voelt is dat natuurlijk voor jou misschien de beste manier. Hopelijk 'slijt' het en hoef je op den duur niet meer
van elke situatie te 'leren' en je voor te bereiden op wat er mogelijk gaat komen. De werkelijke beloning van niet-drinken is voor mij toch wel
dat ik er niet meer over hoef na te denken over wat zou kunnen triggeren,  dat er feitelijk geen triggers meer zijn voor wat betreft alcoholgebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enneh... @Sober, met bovenstaande wil ik dus niet zeggen dat je geen goede voorzorgsmaatregelen treft, maar je hebt het regelmatig
gehad over overgave aan je onmacht tegenover alcohol. Je bezoekt met regelmaat je AA groep, is het niet een idee om het (nog) eens in die
groep en met je sponsor te hebben over wat overgave nou inhoudt? 'Besef van' is niet hetzelfde als daadwerkelijke 'overgave'.
Het eerste is iets dat in het meest gunstige geval continu van buitenaf binnenkomt, is dus een proces(je) wat 'levend' gehouden moet
worden, het tweede, overgave aan, zit van binnen, is onderdeel van jezelf, geen proces, niet iets waar je aan moet blijven werken. De Rust.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het laatste uurtje. 

Kleintje al in bed, hapje, flesje, badje, zetpilletje...... oudste nog even tv, doe is ook op en heeft genoten. Mama komt zo thuis. 

Ik heb genoten. En ook: mij kunnen ze nu wegdragen. Hahaha. 

Hoe in godsvredesnaam deed ik dat toch toen, ook alleen, niet met 2 maar met 4.

Man-o-man.... 

Over een paar uur zit ik weer alleen in de deur in mijn bus. Ook fijn. Nu heel fijn. Ik kijk ernaar uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Bor:

Nou Spirit daar hoef je ook helemaal niet met een assistente mee in discussie, de dokter zelf schrijft medicatie voor en niet een assistent.

Zou je niet als de bliksem even met de dokter zelf hierover praten en ook over dat je getriggert bent hierdoor?

Kijk, je zegt nu heel low "Ik heb geen zin in discussie en ikben getriggert en ikga wel op zoek naar een andere huisarts"...Maar je gedraagt je als een junk met je vluchtgedrag nu.
Straks drink je weer.:(

Sorry Spirit maar ik kan me ook niet stil houden..

ben het hier grotendeels mee eens spirit.
ik denk zelfs dat je aan het afkicken bent van die oxazepam en als je hier
doorheen gaat, je ook weer gewoon gaat leren slapen.
en dat je arts terughoudend is is niet voor niets
sommige mensen slikken méer dan de voorgeschreven hoeveelheid
en gaan dan ook steeds meer nodig hebben, maar sommige mensen
sparen medicijnen op, en ook daar wil een arts niet zo maar aan meewerken
als het een goede arts is.

Misschien maar gewoon doorgaan zoals je ging en wat meer geduld met jezelf en met anderen
zou ik zeggen, wat zou het heerlijk zijn als je èn van de drank en van de oxa af was meis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even over dat voorbereiden...  @Kohtje en @Bor

Het geeft mij namelijk echt rust als ik mijn antwoord voorbereid/ klaar heb. Ook in een onverwachte situatie. Dan heb ik geen enkele twijfel in mn kop en dus juist rust. En ook totaal geen " last" van alle alcohol die overal aanwezig is. Anders moet je je opsluiten in een hutje op de hei:lol: 

Vandaar wel degelijk overgave .Alcohol?  Niet voor Sober. Klaar uit. En dan mag mijn tafelgast rustig iets nuttigen. 

Ik heb t misschien niet goed verwoord of het misschien juist teveel woorden gegeven, maar ik ervaar wel degelijk rust. Nu wel. En besef vooral  ook de fout van het " vechten" wat ik zo lang heb gedaan. Vechten was dus geen overgave inderdaad. Dat heeft best  een poosje geduurd. 

Pff. Moeilijk zo uit te leggen via geschreven ( nou ja: getypt) woord. Ik hoop dat ik me zo duidelijk maak. 

Mijn oven geeft een belletje. Ovenschoteltje klaar. Zin in. Ieder fijne avond. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou nee hoor. Volop van genoten. Was heerluhk... Wat jij schrijft is exact wat ik doe. Jij schrijft kort en bondig wat ikzelf  bedoelde. Haha. Lang van stof. Mea culpa.

Van te voren .. in mijn geval.... thee of spa blauw. Inderdaad ...1 woord... dat bedoelde ik dus... tja. Ik l#l teveel..... tja thats me.. haha:D

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oooo er zat n rat in mijn keuken, heb m 2 x gezien. Hoop tenminste dat t dezelfde is. Durf er niet meer te komen. Ben maar uit eten gegaan met mn jongste zoon, die vond dat wel leuk natuurlijk. Maar ja, zal toch n x die keuken weer inmoeten. Heb zo'n electronische verjager gehaald, geen idee of dat werkt. Twijfel of ik een of andere instantie moet bellen morgen. Wilde sowieso weer een kat nemen, maar pas na de zomervakantie. Brrrrr ben helemaal niet op mn gemak nu:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

getsie, even de gemeente bellen denk ik Rosee
ik weet niet of een kat een rat aankan?
zou zomaar andersom uit kunnen pakken ben ik bang.
of ff googlen, kan ook natuurlijk, voor je gaat bellen

wat ik google schrijft 1 verjager voor 30m2
een gemiddeld huis heeft er 3 tot 5 nodig
beetje commercieel, maar als het helpt?

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Rosee, dit zou echt mijn grootste nachtmerrie zijn als dit in mijn huis zou zijn. Ben zo bang voor dat snelle rennende gedoe. Dat onvoorspelbare, bij elke beweging/sprint een harde gil van mij. Al weet je het .. toch keihard gillen. Verschrikkelijk.

Grote spinnen geen probleem maar muizen en ratten. Verschrikkelijk.

Als er 1 is, zit er ws ook een nest en zijn ze zeker met zijn tienen/meer of nog meer! Wil je niet bang maken hoor.

We hadden ooit een plaag op mijn werk. En vooral in de avonden en nachten, kwamen ze tevoorschijn. Echt wel 10 tallen tegelijk soms en ze werden ook tam en brutaal. Ze gingen in mijn rugtas! En vanuit paniek omdat ik zo hard gilde vloog 1 rat op mij af en vloog mijn been op en bijten, die tanden zijn heel scherp. En natuurlijk dat beest is heel bang dus bijt vanuit paniek van zich af.

Ik heb de manager verzocht die daar toen werkte om per direct meer maatregelen te gaan nemen anders zou ik mijn ontslag nemen. Ik kon zo echt niet werken, ze liepen zelfs over terminale mensen heen. Ik gillen van de schrik terwijl je juist rustig moet zijn en doen. Je wil niet iemand die palliatief gesedeerd is laten ontwaken.

Binnen een week hadden we geen last meer. Dus echt gaan bellen!!! Ze zijn nu in de keuken maar ze vinden heus wel je bed en tenen. Succes hou ons op de hoogte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh @Bor... ik denk dat ik me hier uit laat schrijven en helemaal opnieuw begin met een nieuwe inschrijving. Zónder herinneringen aan de dertien jaar
dat ik hier nu mee schrijf.
Ik zie jou als een kleine blonde blozende pittige Friezin (dát zal wel kloppen) maar dan in een blauwe overall met grote groene rubberen laarzen en een
rode zakdoek om je hoofd geknoopt, rustig naast je herdershond staand met je arm over zijn schouder die zich zo'n beetje op gelijke hoogte met jouw
schouder bevind...
Bij jou zit ik er dus helemaal naast en de kans is groot dat ik bij vele anderen hier ook zo'n totaal niet kloppend beeld heb gevormd.
De toon van het schrijven hier is toch min of meer mede beïnvloed door het beeld dat ik me van iemand vorm.
Ik had jou nooit met 'Borremeis' of alleen maar 'Borrie' aan durven spreken als ik wist dat je casual chic was en op hoge hakken liep...
dan op z'n minst met  'jongedame' of 'mevrouw', al naar gelang de omstandigheden met 'lieve' ervoor... dát dan nog weer wel. ;)
Maar ook kans dat ik je helemáál niet had durven aanspreken. Mevrouwen op hoge hakken staan voor m'n gevoel een beetje boven mij.
Ik loop het liefst op ouwe afgetrapte gympies ('s zomers) of lompe 'kissies' ('s winters). Een andere wereld...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...