bolletje Geplaatst 18 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2019 (bewerkt) Hi bolletje, hoe ver ben jij dan nu? Ik ga deze week beginnen met de taperingsstrips. Zodra de psychiater ze heeft besteld kan ik aan de slag. Ik twijfel of dat ik zal afbouwen van 1 Mg 1 x per dag of van 2 x 0,5 Mg per dag. Het spreiden van de dosering over de dag is tot op heden niet goed bevallen. Wat is wijsheid?? Ik ben zo’n twijfelaar.... Leen, Ik ben klaar en slik geen pammen meer dus ben er vrij van. Ik heb ze ongeveer 1 1/2 geslikt. Lorazepam 3 per dag. Weet niet meer van hoeveel. Tja ikzelf zou toch kiezen voor een hele rustige aanpak. Wat gaan we vandaag doen mensen? Ik ga zo weer naar de dagbesteding. 18 juni 2019 bewerkt door bolletje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bianca78 Geplaatst 18 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2019 Goedemorgen, Zondag de 1e nacht zonder oxazepam, moeite met inslapen en heel licht geslapen. Maandag de hele dag knallende hoofdpijn en de spieren in mijn nek zaten vast. Vannacht redelijk geslapen ook weer wat vaster, de spieren in mijn nek zitten nog vast maar de hoofdpijn is weg. Vandaag rustig aan, zo even een rondje lopen en wat doen in huis. Fijne dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EefjeJ Geplaatst 18 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2019 (bewerkt) Goedemorgen Veel plezier vandaag Bolletje Wauw wat goed @Bianca78 ben je er nu helemaal vanaf? Lekker even een rondje lopen met dit weer, ik hoop dat je er een beetje van kan genieten x Hoe gaat het met de rest van de toppers?? @Cyclad58 gaat het al wat beter met de onrust en het slapen? Ik zit hier een verhaal proberen te typen met een kitten van 10wkn ernaast, nou dat is nog een beste klus hahaha Ik heb hem (Kees) gisteren opgehaald en hij is al aardig gewend zo te zien Fijne dag allemaal! 18 juni 2019 bewerkt door EefjeJ Bianca78 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bianca78 Geplaatst 18 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2019 @EefjeJ ja ben er helemaal vanaf. Begin juli mijn laatste afspraak bij de psycholoog. Vind het nog wel moeilijk om bij pijn niet gelijk het ergste te denken maar dat gaat al een stuk beter en ik weet niet of dat helemaal verdwijnt. Dit is alweer een grote stap Super leuk zo’n klein slopertje in huis, wij hebben 2 grotere slopers geniet van Kees!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robbin Geplaatst 18 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2019 @Bianca78 Goed gedaan hoor! Proficiat! Bianca78 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robbin Geplaatst 18 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2019 52 minuten geleden zei EefjeJ: Goedemorgen Veel plezier van Bolletje Ik begrijp dat het een hele opgave voor je is @EefjeJ. Drukke Kees aan de ene kant en aan de andere kant Bolletje die je vanalles influisterd. Hier gaat het best aardig vandaag, zo even op het strand kijken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EefjeJ Geplaatst 18 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2019 4 minuten geleden zei Robbin: Ik begrijp dat het een hele opgave voor je is @EefjeJ. Drukke Kees aan de ene kant en aan de andere kant Bolletje die je vanalles influisterd. Hier gaat het best aardig vandaag, zo even op het strand kijken. Ja valt niet mee die teksten controleren hahaha... Ik zal het even aanpassen Fijn dat het best aardig gaat, veel plezier op het strand @Bianca78 onze andere kat is even gevlucht, die vind het maar een raar klein ding Dat herken ik wel, gelijk het ergste denken, het zal vast beter worden, het heeft tijd nodig... Ik wil zelf veels te snel soms, ik moet niet teveel nadenken over hoe lang het nog kan duren. Ik zou zo graag wakker willen worden en dat er niks meer aan de hand is, maar ja...het is nu even wat het is en ik probeer er het beste van te maken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bianca78 Geplaatst 18 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2019 @EefjeJ ja elke dag is weer anders en de ene dag voel je je goed en de andere dag gaat het niet. Dan is het soms moeilijk om positief te blijven. @Robbin geniet ervan op het strand!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Robbin Geplaatst 18 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2019 Ja doe ik @Bianca78 thanks! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EefjeJ Geplaatst 18 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2019 @Lynn86 en @doorbijter hoe gaat het met jullie? Het is zo stil xx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lynn86 Geplaatst 18 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2019 23 minuten geleden zei EefjeJ: @Lynn86 en @doorbijter hoe gaat het met jullie? Het is zo stil xx Met mij gaat het helemaal niet goed. Ik ga nu stabiliseren. Ik zit nu op 6mg lora. Ipv 8mg en daar ben ik al heel trots op. Mn lichaam nu echt rust geven en laten wennen aan deze dosis. Als ik voel dat ik door kan dan doe ik dat maar eerder niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EefjeJ Geplaatst 18 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2019 (bewerkt) 29 minuten geleden zei Lynn86: Met mij gaat het helemaal niet goed. Ik ga nu stabiliseren. Ik zit nu op 6mg lora. Ipv 8mg en daar ben ik al heel trots op. Mn lichaam nu echt rust geven en laten wennen aan deze dosis. Als ik voel dat ik door kan dan doe ik dat maar eerder niet. Dat doe je goed Lynn, goed naar je lijf luisteren... Sterkte xx en je mag zeker trots zijn op jezelf! 18 juni 2019 bewerkt door EefjeJ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leen Geplaatst 18 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2019 10 uur geleden zei bolletje: Hi bolletje, hoe ver ben jij dan nu? Ik ga deze week beginnen met de taperingsstrips. Zodra de psychiater ze heeft besteld kan ik aan de slag. Ik twijfel of dat ik zal afbouwen van 1 Mg 1 x per dag of van 2 x 0,5 Mg per dag. Het spreiden van de dosering over de dag is tot op heden niet goed bevallen. Wat is wijsheid?? Ik ben zo’n twijfelaar.... Leen, Ik ben klaar en slik geen pammen meer dus ben er vrij van. Ik heb ze ongeveer 1 1/2 geslikt. Lorazepam 3 per dag. Weet niet meer van hoeveel. Tja ikzelf zou toch kiezen voor een hele rustige aanpak. Wat gaan we vandaag doen mensen? Ik ga zo weer naar de dagbesteding. @bolletje hoelang heb jij over jouw afbouw gedaan? En hoe is dat verlopen? Ik ga het zeker rustig aan doen. 0,5 Mg per maand via de taperingsstrips. En als het nodig is over de laatst 0,25 Mg nog iets langzamer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doorbijter Geplaatst 18 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2019 @EefjeJ hier gaat t ook niet echt best. Net even bij mn ouders gegeten, maar valt me zo zwaar. Blij dat ik weer thuis ben en gestrekt op de bank kan bijkomen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
doorbijter Geplaatst 18 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2019 @Cyclad58 heb je nog een beetje kunnen slapen vannacht? En is de onrust al wat minder? Ik hoop het voor je Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EefjeJ Geplaatst 18 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2019 1 uur geleden zei doorbijter: @EefjeJ hier gaat t ook niet echt best. Net even bij mn ouders gegeten, maar valt me zo zwaar. Blij dat ik weer thuis ben en gestrekt op de bank kan bijkomen Heb erg met je te doen maar weet dat het echt goedkomt xx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 18 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2019 38 minuten geleden zei doorbijter: @Cyclad58 heb je nog een beetje kunnen slapen vannacht? En is de onrust al wat minder? Ik hoop het voor je Ja, vannacht ging het een stuk beter. Vandaag een prima dag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 18 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2019 1 uur geleden zei Cyclad58: Ja, vannacht ging het een stuk beter. Vandaag een prima dag. Zo zie je maar weer.... Ik verwacht niet anders eerlijk gezegd. Het gaat echt heel goed met je, met soms nog zeer kwetsbare momenten en moeite met slapen. Ik ben zelf eens gaan opletten voor mijzelf hoe ik nou eigenlijk slaap. Ook mijn slaap is nog steeds niet als vanoud, is onrustiger, ik slaap soms moeilijker in en word een paar keer per nacht wakker. Ik slaap het liefst 9,5 uur wat toch wel verrekte lang is. DAt lukt niet altijd, maar is dus wel waar ik mij het lekkerste bij voel. De kwaliteit van die 9,5 uur is denk ik niet als vanouds. Ik zweet me de barsten soms en droom nog steeds zeer intensief. Aangezien het dus niets lijkt op mijn normale slaap, kan ik ook wel constateren dat het bij mij ook nog wordt beinvloed door ontwenning. Droom jij veel Ad? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cyclad58 Geplaatst 18 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2019 Ik droom wel maar niet heel intens. Kan het vaak ook niet meer reproduceren. 9,5 uur? Dat haal ik nooit, haha. Ik slaap normaal rond de 7 uur, nu is dat iets minder. Als ik 6 uur slaap is het wel goed, minder wordt een probleem. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 18 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 18 juni 2019 3 uur geleden zei Leen: @bolletje hoelang heb jij over jouw afbouw gedaan? En hoe is dat verlopen? Ik ga het zeker rustig aan doen. 0,5 Mg per maand via de taperingsstrips. En als het nodig is over de laatst 0,25 Mg nog iets langzamer. Er zijn twee dingen die je in ogenschouw moet nemen. Een halve mg lorazepam is vrij veel om af te bouwen in 1 maand, in jou geval 50% van de dosis en door de korte halfwaardetijd loop je 20 uur van de dag tussentijdse ontwenning op, die acute verschijnselen kan opleveren ( als een cold turkey). Mocht je gevoelig zijn voor de ontwenning, dan is dit geen goed plan. Mocht je er wel tegen kunnen, dan moet je gewoon een beetje doorbijten en dan ben je er vanaf. Houd jezelf goed in de gaten. Ik hoop dat je dit allemaal niet ervaart en dat het je gewoon goed afgaat, want iedereen is anders. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leen Geplaatst 19 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 9 uur geleden zei Kannietmeer: Er zijn twee dingen die je in ogenschouw moet nemen. Een halve mg lorazepam is vrij veel om af te bouwen in 1 maand, in jou geval 50% van de dosis en door de korte halfwaardetijd loop je 20 uur van de dag tussentijdse ontwenning op, die acute verschijnselen kan opleveren ( als een cold turkey). Mocht je gevoelig zijn voor de ontwenning, dan is dit geen goed plan. Mocht je er wel tegen kunnen, dan moet je gewoon een beetje doorbijten en dan ben je er vanaf. Houd jezelf goed in de gaten. Ik hoop dat je dit allemaal niet ervaart en dat het je gewoon goed afgaat, want iedereen is anders. @Kannietmeer als ik heel langzaam afbouw met afbouwstrips gebeurd er toch niks cold turkey. Dit begrijp ik niet helemaal. Kun je me dit uitleggen? Ik heb al een keer afgebouwd naar 0,3 Mg en dit ging best goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 Goeie morgen Leen, Ik heb het ook veel te vlug gedaan en daar de nodige pijn van gehad. Maar als jij al een keer afgebouwd hebt, dan weet je dat je daar geen last van krijgt, en kun je dat misschien proberen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leen Geplaatst 19 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 1 uur geleden zei bolletje: Goeie morgen Leen, Ik heb het ook veel te vlug gedaan en daar de nodige pijn van gehad. Maar als jij al een keer afgebouwd hebt, dan weet je dat je daar geen last van krijgt, en kun je dat misschien proberen. @bolletje kun je me meer vertellen hoe je bent afgebouwd dat steunt me?? Ik vind namelijk 0,5 Mg per maand niet veel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 19 juni 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 (bewerkt) Nou ik moest van m'n neuro-psychiater. Maar ik, heel eigenwijs, wilde heel snel afbouwen, ook om hem te laten zien dat ik het kon, terwijl hij adviseerde het heel langzaam te doen. Ik kreeg angsten, stress, onrust enz. die lang na het stoppen nog voelbaar waren, maar wel veel minder. Voor mij was het heel belangrijk te weten dat die gevoelens er waren door ontwenning en niets te maken hadden met iets anders, zeker mijn onzekerheid want dat vond ik het ergste. Onzekerheid raakte me diep in m'n ziel. M'n ziel dat was ik zelf, en ik kon me daar niet meer aan vasthouden. Door me daar constant zelf van te overtuigen dat het de ontwenning was ben ik er door gekomen, ik kon op een gegeven moment accepteren dat het even zo was maar DAT HET WEER OVER GING. En dat is het sleutelwoord, acceptatie. Weten dat je je beroerd voelt maar dat het niets anders is dan ontwenning. Het is nu zo, straks is het weer beter. 19 juni 2019 bewerkt door bolletje EefjeJ en Kannietmeer reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kannietmeer Geplaatst 19 juni 2019 Rapport Share Geplaatst 19 juni 2019 2 uur geleden zei Leen: @Kannietmeer als ik heel langzaam afbouw met afbouwstrips gebeurd er toch niks cold turkey. Dit begrijp ik niet helemaal. Kun je me dit uitleggen? Ik heb al een keer afgebouwd naar 0,3 Mg en dit ging best goed. Gelukkig is iedereen verschillend. Daarom schreef ik ook het volgende: 12 uur geleden zei Kannietmeer: Mocht je gevoelig zijn voor de ontwenning, dan is dit geen goed plan. Mocht je er wel tegen kunnen, dan moet je gewoon een beetje doorbijten en dan ben je er vanaf. Houd jezelf goed in de gaten. In principe klinkt een halve mg lorazepam niet als 'veel', maar in verhouding is het 5 mg Diazepam. In mijn geval was dat een hoeveelheid waar ik een halfjaar over heb gedaan. Wanneer jij deze dus in 1 maand eraf gooit en de volgende halve lorazpeam er de tweede maand uitgooit, zou dat voor sommige menesn, inclusief mijzelf, ernstige ontwenning opleveren. Als jij zelf het gevoel hebt dat je niet zo reageert op de afbouw dan moet je het gewoon doen. Maar merk je dat je klachten hebt die moeilijk te hanteren zijn, dan is waarschijnlijk de snelheid waarmee je afbouwt een grote factor. Dat is wat ik je voornamelijk wil meegeven. Richt je niet op mijn of andermans verhalen, maar op je eigen lichaamssignalen. ( dus ook niet op je eigen idee dat 0,5 lorazepam niet veel is ;-) ). Als je luistert naar je lichaam zal je het tempo vinden dat bij je past. Als dat 0,5 mg lorazepam per maand is, dan is dat ook prima! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden