Spring naar bijdragen
Forum Verslavingdebaas
niks

Wil niks meer

Aanbevolen berichten

Ik vind naar de huisarts gaan ook een grote stap; schaamte. Wat raar is, want ik kan beter wat schaamte krijgen dan een lever cirrose. plus zo'n huisarts ziet echt alles voorbij komen joh. Dus mijn advies is; hoe moeilijk het ook is, ga naar de huisarts. Het lijkt mij bijna ondoenlijk om alleen te stoppen als je hele dag thuis zit en al net na de ochtend begint. Plus wat heb je te verliezen; de huisarts zal begripvol zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei niks:

en wat moet ik met mijn leven 

ook van mij welkom :heart:

wat moet ik met mijn leven............... dat dacht  ik een jaar geleden ook, nu niet meer

net wat Lika zegt als je stopt komen er zeker vruchten om te plukken, je gaat weer leven

ga eens wat boeken lezen over alcohol dit boek "de moed om te veranderen" was bij mij de doorbraak,

één zin zal ik nooit vergeten die was "ik was het zat om zat te zijn"

succes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga er voor ik ga redden wat er te redden valt. Ik hou van mijn vriend en ik wil met hem verder. Ik heb een kinderwens maar dan zal ik echt moeten stoppen voor ik daar aan ga denken. Ik heb net een afspraak gemaakt voor dinsdag bij de huisarts vindt het super spannend, maar alleen ga ik het niet redden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Stoere meid... super. Ik wou wijf zeggen, maar dat is ook zo'n binnenkomer. :D

Welkom

Heb je ook hobby's? 

Zoek afleiding, ga iets doen ondertussen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel goed van je en ontzettend moedig dat je naar de huisarts gaat. Nu je zo in de put zit kan alles uitzichtloos lijken maar hoe meer je je los scheurt van Hein, hoe meer ruimte er in je brein komt en hoe meer ideeën je krijgt over hoe je je leven verder in wilt richten... 

Bekijk het dag voor dag, je kan dit, het wordt moeilijk maar niks is onmogelijk! Hou je taai! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

delen is helen, Niks
hier, bij je HA, hele goede vrienden of familie
en elke keer is ook erkennen dat je je geheim los mag laten
het geeft lucht, kracht en zelfliefde uiteindelijk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom meid,  top dat je je bij de huisarts gaat melden . Het is een serieus probleem een alcohol verslaving en zo moet je er ook mee omgaan.  Geen half werk , want daar ga je het niet mee redden.  

We hebben hier op de dagdraad een dagpact , waar je met jezelf de afspraak maakt vandaag niet te drinken.  Nooit meer is erg lang . Dag voor dag . En misschien Helpt jou refusal wel , waardoor je niet meer kunt drinken omdat je er doodziek van word. Voor een ieder kan een andere aanpak werken.   Helemaal stoppen blijkt voor mij de uitkomst . Niet meer denken en rekenen hoeveel en wanneer ik weer mag drinken . Heerlijk.  En alhoewel ik het soms mis om even in die roes te zijn. Dat is dan maar even zo , want ik heb mijn leven weer terug .  Met een alcoholverslaving heeft de alcohol je leven overgenomen. 

Ook is hier een draadje , "negatieve ervaringen met drank " . Lees maar eens,  erg confronterend maar het helpt me scherp te blijven . Daar wil ik nooit meer naar terug.

Je bent nog zo jong,  pak je leven terug,  je bent het waard 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gisteren beduidend minder gedronken. Het begin is er. Behoorlijk gespannen voor de huisarts morgen. Wat moet ik vertellen en wat niet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooi zo, dat is stap 1,

de waarheid, je hebt een probleem met alcohol....de rest floept er waarschijnlijk zo uit.

Succes

bewerkt door GewoonDoen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk niet dat je het fout kunt doen.   Ben je bang dat je dingen vertelt waar je achteraf spijt van hebt? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Huisartsen zijn heel wat gewend en ze zijn er voor jou en niet andersom. Gooi alles maar op tafel, je bent niet de enige! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ga me nu wel heel erg bloot geven. Ik verdien geld bij met toestemming van mijn vriend. Ook dit wil ik niet meer al denkt mijn vriend daar anders over. Om dit "werk" te doen moet je wel onder invloed zijn. Maar wat moet ik aan de huisarts vertellen? Schaam me dood. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De situatie die je beschrijft klinkt naar.  Als een klem.  En het lijkt alsof je toch echt graag hulp zou willen. Vertel je alleen over de alcohol, dan krijg je misschien niet de juiste hulp voor jou.   Als je alles vertelt,  dan is de kans groter dat je er uit kunt komen.  

Bij een huisarts kun je verwachten dat er met je wordt meegedacht.   En als dat niet het geval is,  is dat niet het einde van de wereld. (al kan dat even wel zo voelen) Dan kun je verder kijken. Maar dat maakt het natuurlijk wel spannend.  

Succes,  laat je weten hoe het ging? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

toitoitoi niks,

elke stap die je nu zet
werpt later vruchten af
dit is de moeilijkste fase voor je:rose:

bewerkt door lady jane

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind je hartstikke dapper! Hoop dat je hebt kunnen zeggen wat je wilt en de hulp die je verdient! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bloedprikken en ik ga naar de praktijkondersteuner en als het nodig is kan die me doorsturen naar verslavingszorg of iets.  Vriend vind het allemaal maar onzin is niet blij met mij. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...