Spring naar bijdragen

Donderdag 23 mei 2019


nancy

Aanbevolen berichten

12 minuten geleden zei Etty:

Doorzie het begrip 'derde dag'  als jouw verzinsel, als jouw excuus.  Zoals we allemaal van alles kunnen verzinnen om weer te gaan drinken.  Als de brakheid, de schuld of schaamte weer is weggeebt. 

Ja, het gaat je vandaag lukken!

 

Mee eens. Alleen iets meer lichamelijke verslaving op deze dag. Maar ik heb maatregelen genomen en ga jouw zinnetje vaak herhalen in mijn hoofd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag! 

Fijn om hier weer mee te schrijven. 
Vandaag payday dus stoeien met rekeningen. 
Ik heb een mega rekening te betalen bij de notaris waar ik hard voor aan het sparen ben. 
Dansles was superleuk gister. Altijd zo blij als een leerling wat zekerder wordt in haar houding en durft te genieten van het dansen. 
:)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Bor:

Ja ik denk (denk; :rolleyes:) dat dat wel klopt @Bilo.

Zonde van zo"n mooie dag met zulk mooi weer zo in me hoofd te zitten worstelen weer. Het is een hele kunst vind ik altijd om het er te laten zijn maar er niet naar te luisteren/ handelen. En dan moet ik oppassen dat ik er niet boos op wordt want dat triggert nog meer natuurlijk. Kost bakken energie zodat ik niks meer doe en me maar beter stil houdt, soort lamgeslagen gevoel. 

Misschien heeft husband gelijk en moet ik maar beter voorlopig (in ieder geval) even weer helemaal stoppen. Want dit is pruts zo idd, verre van leuk.

Ja ik vond het wel interessant plaatje. Zelfde als je wellicht een auto wilt kopen en ineens zie je er honderd rijden. Tja als ik nu de hele dag ga voelen bij mezelf of er een moment is dat ik naar wijn snak, dan zal ik ook vaak snakken.

En ook je mindset. Als ik droevige dingen denk, zal ik droevige dingen denken.

Wat je tweede opmerking betreft, ja ik denk dat stoppen makkelijker is dan minderen. Sowieso tijd stoppen en dan zien of je één van de weinige gelukkigen bent die daarna mondjesmaat kan drinken

bewerkt door Bilo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Bor:

@Bilo Ik ben hier niet nieuw. Ik heb vanalles gedaan, ambulant verlavingszorg gelopen, AA, online cursus hier (welliswaar gedeeltelijk) omdat ik daarna Detox ben geweest voor 3 weken met een interne opname opname in een verslavingskliniek voor 5 maanden. Dit is zo even wat in korte lijnen wat in me opkomt wat in me opkomt wat ik heb gedaan, ik zal vast dingen die ik ook gedaan heb vergeten nu.

Ik denk en doe niet nuchter vandaag, daar ligt het probleem. Dat is droogdrinken terwijl ik niks gebruik op het moment zelf. Al lijkt dat wel zo, ik gedraag me vandaag als een gebruiker.

Voorbeeld; Husband is thuis van werk, die is 12 uren van huis geweest hard werken, die verwacht echt wel een bord warm eten, schone kleren en een fris opgemaakt bed. Terwijl ik alleen maar niks gedaan heb behhalve in mezelf zitten, in me hoofd, en ook hoe moeilijk het wel niet heb vandaag. (lees; zelfmedelijden, zucht naar alc.)

Mondjesmaat drinken lukt me soms wel, soms niet. Maar door dat steeds te proberen blijft dit zo he?! Ik weet het en toch ik het, soms.

Ik durf het bijna niet te zeggen want wil geen mensen beledigen. Maar eigenlijk best raar he. Die verslaving naar alcohol. Raar fenomeen als je er over nadenkt. Men probeert alles om te stoppen, moeite. Echt bloed zweet en tranen. Om van iets af te komen wat 90% van de tijd ellende geeft en helemaal niet leuk is. Wat dom gerotte tarwe. Bizar dat zo iets simpels een mens in de macht kan houden.

Ik kan je moeilijk advies geven , sorry. Je kent jezelf beter dan ik. Wel wil ik je 1 ding meegeven. En dat is over de enorme kracht ( en die kan je ten goede en ten slechte gebruiken) en de enorme groei potentie van je hersenen. En dat bedoel ik letterlijk. Laat me uitleggen:..vaak zeg ik tegen mezelf, of ik hoor het anderen zeggen, " tja zo ben ik eenmaal". Of " roeien met de riemen". Of "kan ik daar wat mee doen?". Maar zo werkt je brein niet. Ik heb biologie gestudeerd en je brein doet letterlijk wat jij denkt. Het maakt paden aan voor jouw handelingen en gedachten. We hebben dat onderzocht. Iemand die letterlijk elke dag tegen zichzelf zegt " ik kan dit wel", maakt letterlijk andere synapsen en hersenstructuur aan. Je brein groeit letterlijk om te taken te doen die jij moet doen. Dus als mensen zeggen " ik ben moedeloos, ik kan mezelf niet veranderen". Jawel dus. Als jij leert jongleren maakt jouw brein letterlijk nieuwe paden daarvoor aan. Hetzelfde met negatieve gedachten. Je brein doet het best, dat wat jij hem het meest opdraagt. Ik weet hoe vreselijk moeilijk het is. Maar als jij vandaag elk half uur tegen jezelf postieve gedachten had gestuurd, en je taken gedaan. En je houdt dat 7 weken vol; dan kost het daarna bijna geen moeite meer. Dus verander jezelf in de beste Bor 2.0 die jij kan zijn en accepteer je tekortkomingen niet snel.

Wat mij betreft;..ja heb het redelijk zwaar. Maar dat zeg ik met een bepaalde marge want wat is zwaar;..detoxen coldturkey van de heroine is zwaar. Ik moet enkel alleen mezelf constant vandaag bijsturen. Maar gaat goed komen. Ik heb veel aan de reacties van Essy gehad. Plus ik plan mn dag vol in. Het maakt me niet uit wat ik ga doen; stukje autorijden, wandelen, tegels in de badkamer tellen, kleuren of met mn pielemuis spelen. het maakt me niet. Zinvolle besteding komt later wel, eerst lichamelijke verslaving doorbreken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei spirit:

Bilo, ik heb je dagboek gelezen en wat is dat ook voor mij herkenbaar.

Vaak als ik trek krijg, word ik ook misselijk, gaan mijn ogen tranen, krijg ik ineens een verstopte neus. Net alsof je dan ineens verkouden word.

Zo belangrijk om dan om te denken en je te realiseren wat het je eigenlijk oplevert en ook de dagen die je dan weer ziek bent daarna.

Als ik goed gedronken heb ben ik dagenlang moe en van slag.en deprie.

 

Ja drama. En het moeilijke voor mij is; ik heb ook veel aan alcohol gehad. Ik heb veel jaren niet gedronken. Of jaren dat ik dronk bij dates, festivals, restaurants, uitjes etc. En dat was gezellig en heeft me veel opgeleverd. Ik keek om de paar weken uit naar alcohol omdat het leuk was. Maar het is omgeslagen nu naar een erg slechte verslaving. Maar die gedachte naar "het is leuk" is moeilijk ineens om te slaan. Maar idd 2 dagen ziek erna is gewoon #$@%

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bolletje:

Van alles Bilbo. Boetseren schilderen houtbewerking Yoga, Fitness je kan er eigenlijk heel veel doen.

Ik ben bijna jaloers. Ik ben zoooo fan van knutselen. Heb zelfs gekeken of er een knutsel club is in mijn stad. haha helaas, alleen voor kids. NU wil ik jouw problematiek niiet bagataliseren maar wel fijn dat je er even uit bent en afleiding hebt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...