Yvonne Geplaatst 5 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2019 Goedemorgen frummers. Bakje om de dag te beginnen en straks snel de vlag ophangen... Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 5 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2019 Dank @Yvonne, fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 5 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2019 Goeiemorgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2019 goeiemorgen frummers. gisteren zo raar tijdens dodenherdening in ons filmhuis een man ging door met koffiedrinken en lezen, sloeg bladeren van tijdschrift nogal hard om. rare sfeer en 2 vrouwen kregen toen een harde giechelbui. ik kon ze wel killen. Na 2 min. deed iedereen alsof er niets gebeurd was en ging terug de zaal in. bah, niet fijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 5 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2019 Ik hoordr de buren praten en rondlopen. Gek. Vervelend ja. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 5 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2019 Goedemorgen allemaal. Bevtijdingsdag. Mooi. Koffie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 5 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2019 Vrijheid, lijkt vanzelfsprekend maar is heel bijzonder en waardevol. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 5 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2019 Goedemorgen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 5 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2019 @Reacher vandaag zijn de bloemen voor jou Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 5 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2019 Nu hou ik weer op met de plaatjes. Daag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 5 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2019 Ik heb net teruggelezen en ik schrik heel erg van het nieuws van Lars. Dat bloemetje komt dus goed van pas @Jannigje Ik doe maar even geen high tea vandaag. @huttula wil jij Lars een dikke knuffel geven namens mij? Fijn dat je ons op de hoogte houdt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 5 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2019 Dagpact Sonnetje Sober Reacher Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 5 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2019 Ja @Reacher, naar nieuws over Lars. Ik merk dat ik heel gemengde gevoelens heb, opluchting omdat het beter met hem gaat, tegelijkertijd een soort schaamte omdat die opluchting voortkomt uit hem (nog) niet willen missen, dus mijn behoefte. Maar voor @Lars is het mogelijk helemaal geen goed nieuws. @huttula, kun je nog een knuffel meenemen naar hem, die van mij? Dank je Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 5 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2019 (bewerkt) Ik ben op reis in Roemenië. Weet je waarvoor ik zojuist in de supermarkt wel 2,41 Euro betaald heb? 2 kleine blikjes varkenspaté, een blikje sardines en 2 flesjes melk van 35cl. 5 mei 2019 bewerkt door Bob lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2019 gezonde boodschapjes dus voor een leuk prijsje, fijne reis Bob. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 5 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2019 Tjee @Bobben je alleen? Hoe is het daar? Wat valt je op? Etc,etc. Ben heeeeel benieuwd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 5 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 5 mei 2019 (bewerkt) 2 uur geleden zei Lika: Tjee @Bobben je alleen? Hoe is het daar? Wat valt je op? Etc,etc. Ben heeeeel benieuwd. Wat een boel vragen, Lika. Ja, ik ben alleen, maar nou niet meteen roepen dat dat zielig is, hoor. Thuis woon ik ook alleen en ik geniet met volle teugen op zo'n reis als dit. Ik ben op 1 mei met de auto vertrokken voor een reis van pakweg 3 weken en via Oostenrijk en Hongarije naar Roemenië gereden. Waarschijnlijk ga ik ook nog naar Bulgarije en misschien ook Griekenland. Ik laat het een beetje van het weer afhangen. Ik geniet al rijdend van de dingen om me heen. In het begin moest ik mezelf nog wel eens toespreken met de woorden "ik ben al op mijn bestemming" om te voorkomen dat ik van plaats naar plaats ging jakkeren. Wat me hier opvalt? Veel groen. Veel ruimte tussen straat en woonerf in de dorpen en kleine steden op het platteland (in berggebied is daar meestal geen ruimte voor). Hier en daar nog paard en wagen, maar ook veel auto's natuurlijk. Veel loslopende honden. Enorme akkers, grote kudden schapen bij elkaar, mogelijk nog vanuit de communistische tijd toen het boerenbedrijf gemeenschappelijk werd gerund. Ik zag dat ook in Oost-Duitsland. Nogal wat verkrotte leegstaande huizen (waarom? weet ik niet. zijn de bewoners misschien naar de stad vertrokken of is er gewoon ruimte zat? hier zijn toch geen bevolkingsgroepen weggejaagd zoals in de landen van ex-Joegoslavië?). 5 mei 2019 bewerkt door Bob Lika reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 6 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2019 Die zijn allemaal geëmigreerd naar het westen Bob reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 6 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2019 Dank @Bob en ik vind het alleen maar gaaf en niet zielig. Ik zou graag meer alleen doen. Spannend. Weet niet of ik het zou durven. Geniet! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 6 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2019 14 uur geleden zei Jannigje: Ja @Reacher, naar nieuws over Lars. Ik merk dat ik heel gemengde gevoelens heb, opluchting omdat het beter met hem gaat, tegelijkertijd een soort schaamte omdat die opluchting voortkomt uit hem (nog) niet willen missen, dus mijn behoefte. Maar voor @Lars is het mogelijk helemaal geen goed nieuws. @huttula, kun je nog een knuffel meenemen naar hem, die van mij? Dank je Ik voel hetzelfde @Jannigje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 6 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2019 3 uur geleden zei bumperjim: Die zijn allemaal geëmigreerd naar het westen http://business-review.eu/news/3-4-million-romanians-left-the-country-in-the-last-10-years-second-highest-emigration-rate-after-syria-159038 Ik verzin het niet. Heb er ook helemaal geen oordeel over, ik ben zelf ook migrant. Maar dit is dus waarom al die leegstand. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 6 mei 2019 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2019 Bedankt voor de link, @bumperjim. Ik was zelf ook aan het zoeken geweest, maar heel veel kon ik niet vinden. Wel iets over een gemiddeld netto maandinkomen van ca. 350 Euro tegen ca. 2000 in Nederland. Dat hoeft overigens geen rechtstreeks verband te hebben met welbevinden als de dingen er ook minder kosten. Ik herinner me bijvoorbeeld van vorig jaar dat in Slovenië de huizen en boerderijen vergelijkbaar zijn met die in het aangrenzende Oostenrijk, ook qua onderhoud en het aantal auto's voor de deur, terwijl het gemiddelde inkomen er beduidend lager is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden