Spring naar bijdragen

Help wanhopig


Annie87

Aanbevolen berichten

hoi lieve mensen, 

Ik heb zondagavond mijn laatste tabletje oxazepam genomen. 2 maanden erover gedaan om de laatste 10 Mg eraf te krijgen. Was een ramp, maar nu nog erger. Ik ben afgelopen nacht de 2e nacht doorgekomen zonder pil. Maar vraag me niet hoe; alleen maar huilen, niet kunnen slapen. De zenuwen gieren door mijn lijf en dat gevoel is zeer ondraaglijk. Ik had het ook af en toe tijdens afbouwen, maar nu is het al 24 uur aanwezig en destijds waren het golven van een paar uur. Wat kan ik doen? Valdispert nemen durf ik niet, heb daar eens een dikke wave op gehad en werkt ook op GABA receptoren. Zijn er dingen die helpen die niet op de GABA receptoren werken? Slik al magnesiumcitraat.

wie heeft nog meer een benzo afgebouwd met een korte halfwaardetijd? Na hoeveel dagen werden de klachten iets draaglijker? Ik had niet verwacht dat het nog veel erger zou worden bij volledige stop, omdat ik heel voorzichtig heb afgebouwd. 

Geen idee of ik dit wel volhoud.

o ja en melatonine is ook geen optie; krijg ik erge hoofdpijn van. Pfff heb ook zo’n pech in hoe ik op medicatie reageer. 

Liefs 

bewerkt door Annie87
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Annie87,

Wat een hel ben je in beland zo te lezen. En ik ken die hel. Exact wat jij beschrijft, dat gevoel van spanning. En juist op dat moment ben ik met de benzos begonnen. Ik kan je helaas niets vertellen over wat evt zou helpen. Ik ben zelf nog niet eens, of beter gezegd, nog lang niet, afgebouwd met lorazepam. Weet dat ik aan je denk en echt hoop dat de klachten snel minder worden. 

Zelf heb ik dat gevoel van spanning momenteel ook. Gelukkig nog nietbeeer zo erg, maar t maakt me wel bang, angst dat het nooit beter wordt. Ik ben al.zo lang aan t klungelen.

Wat ik wel weet is dat niet slapen de klachten ongetwijfeld alleen maar erger maken. Zelf heb ik meerdere slaapmedicatie gebruikt. Allen werkten bij mij goed. Al moet ik er weer bij vertellen dat ook mirtazapine bij mij goed werkt, die gebruik ik nu.  Verder heb ik gebruikt, quetiapine (ap), risperidon (ad) en promethazine. Deze laatste is een anti allergie middel en kun je zo mee beginnen en stoppen, zonder bijwerkingen. Ik zou dit Zsm met je huisarts bespreken. 

Nogmaals heel veel sterkte. Ik hoop met je mee dat je snel uit deze hel bevrijdt wordt

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87 als eerst wil ik zeggen dat ik je echt een sterk persoon vind! Ondanks je je niet goed voelt heb je toch de oxazepam weten af te bouwen! 

Ik persoonlijk had na het afbouwen van lorazepam 2 weken nodig om weer zelfstandig goed in te kunnen slapen. Wat bij mij hielp was (en nee dit is niet makkelijk) niet na te denken over "ik moet slapen/wat als ik vannacht niet slaap" door die gedachtes werd het slapen voor mij alleen maar moeilijker. Bij mij persoonlijk hielp het al om alleen met een slaapmasker te slapen zodat ik niet bewust was van hoe laat het was.

Een vriendin van mij zweerde weer bij lavendelolie ze zegt dat dit een rustgevende werking heeft.

Een ander vriendin zei weer dat ze met hele zachte muziek op de achtergrond slaapt zodat ze haar gedachten op het muziek kon storten.

Annie je bent nu al zo ver gekomen! Het gaat je zeker lukken! Ik weet zeker dat je dit hoofdstuk zal afsluiten en je mag super trots op jezelf zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei doorbijter:

Lieve Annie87,

Wat een hel ben je in beland zo te lezen. En ik ken die hel. Exact wat jij beschrijft, dat gevoel van spanning. En juist op dat moment ben ik met de benzos begonnen. Ik kan je helaas niets vertellen over wat evt zou helpen. Ik ben zelf nog niet eens, of beter gezegd, nog lang niet, afgebouwd met lorazepam. Weet dat ik aan je denk en echt hoop dat de klachten snel minder worden. 

Zelf heb ik dat gevoel van spanning momenteel ook. Gelukkig nog nietbeeer zo erg, maar t maakt me wel bang, angst dat het nooit beter wordt. Ik ben al.zo lang aan t klungelen.

Wat ik wel weet is dat niet slapen de klachten ongetwijfeld alleen maar erger maken. Zelf heb ik meerdere slaapmedicatie gebruikt. Allen werkten bij mij goed. Al moet ik er weer bij vertellen dat ook mirtazapine bij mij goed werkt, die gebruik ik nu.  Verder heb ik gebruikt, quetiapine (ap), risperidon (ad) en promethazine. Deze laatste is een anti allergie middel en kun je zo mee beginnen en stoppen, zonder bijwerkingen. Ik zou dit Zsm met je huisarts bespreken. 

Nogmaals heel veel sterkte. Ik hoop met je mee dat je snel uit deze hel bevrijdt wordt

 

Hi Doorbijter, 

dank voor je reactie. Promethazine hou ik even in gedachten. Morgen komt de psychiater weer langs, zal ik met haar bespreken. Gelukkig dat bij jou de mirtazapine wel goed werkt. Ik heb altijd zoveel last van bijwerkingen op medicatie dat ik erg bang ben geworden om iets te nemen. 

Jij ook veel sterkte met afbouwen. Veel liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei muurbloempje:

@Annie87 als eerst wil ik zeggen dat ik je echt een sterk persoon vind! Ondanks je je niet goed voelt heb je toch de oxazepam weten af te bouwen! 

Ik persoonlijk had na het afbouwen van lorazepam 2 weken nodig om weer zelfstandig goed in te kunnen slapen. Wat bij mij hielp was (en nee dit is niet makkelijk) niet na te denken over "ik moet slapen/wat als ik vannacht niet slaap" door die gedachtes werd het slapen voor mij alleen maar moeilijker. Bij mij persoonlijk hielp het al om alleen met een slaapmasker te slapen zodat ik niet bewust was van hoe laat het was.

Een vriendin van mij zweerde weer bij lavendelolie ze zegt dat dit een rustgevende werking heeft.

Een ander vriendin zei weer dat ze met hele zachte muziek op de achtergrond slaapt zodat ze haar gedachten op het muziek kon storten.

Annie je bent nu al zo ver gekomen! Het gaat je zeker lukken! Ik weet zeker dat je dit hoofdstuk zal afsluiten en je mag super trots op jezelf zijn!

Dankje muurbloempje, 

voel me echt zo verschrikkelijk. Ik kijk al bewust nooit meer op mijn telefoon hoe laat het is. Knap dat je de lorazepam ook hebt weten af te bouwen. Lavendel olie kan ik gaan proberen, zal mijn man vragen om het te kopen. Het is vooral het hele nerveuze gevoel dat nu overheerst waardoor ik niet normaal kan functioneren. Voel me alsof ik de hele tijd in een achtbaan zit. Daardoor kan ik ook niet slapen. 

Dankje voor je lieve reactie 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Dutchess:

Ik weet wat je meemaakt! Ik ben zelf nu 28 dagen vrij van lorazepam. Het heeft 21 dagen na de laatste inname geduurd dat ik me beter ging voelen. Hou jezelf eraan vast dat het beter gaat worden. Je kan het! 

Wat fijn Dutchess! 

Hoe was jouw slaap in die 21 dagen? 

Super fijn dat je zover bent gekomen en van de rotzooi af bent! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Annie87:

Wat fijn Dutchess! 

Hoe was jouw slaap in die 21 dagen? 

Super fijn dat je zover bent gekomen en van de rotzooi af bent! 

Mijn slaap was erg slecht. Ik ging in de avond naar bed maar was eigenlijk nooit moe. Ik deed mijn ogen dicht en ging maar proberen te slapen. Voor mijn gevoel hand ik niet tot nauwelijks geslapen. Tot betrapte ik mezelf dat ik wel eens gedroomd had, dus had ik wel even geslapen. Sinds een week ben ik ook weer moe in de avond. Hopelijk blijf ik me in deze stenigende lijn voelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Dutchess:

Mijn slaap was erg slecht. Ik ging in de avond naar bed maar was eigenlijk nooit moe. Ik deed mijn ogen dicht en ging maar proberen te slapen. Voor mijn gevoel hand ik niet tot nauwelijks geslapen. Tot betrapte ik mezelf dat ik wel eens gedroomd had, dus had ik wel even geslapen. Sinds een week ben ik ook weer moe in de avond. Hopelijk blijf ik me in deze stenigende lijn voelen. 

Wat fijn dutches! Ben echt blij voor je. Hoop dat het vanaf nu alleen maar beter wordt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat heb ik toch een ongelooflijk lieve man, ook al snapt hij het misschien niet altijd hoe ongelooflijk heftig dit proces is. Heb net gevraagd of hij lavendel olie van weleda voor me wilde halen en Bach bloesem druppels om te proberen. Heb ondertussen een bad genomen in poging te kalmeren. Kom ik uit bad, heeft hij ook een aroma difuser gekocht met lavendel druppels die nu een heerlijke lavendel geur door het huis verspreid. Zit er nu naast en heb net voor het eerst de druppels ingenomen. Moet meteen huilen als ik benden kom, zo lief! 

Hopelijk bedaar ik een beetje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve @Annie87, ik heb zelf in 2017 Lorazepam afgebouwd. Lorazepam is ook relatief kortwerkend en is potenter dan Oxazepam. 
Ook ik begon na 3 weken te verbeteren, de eerste 3 weken waren de ontwenningsverschijnselen niet mals, waarbij slapeloosheid het ergst was. Dat verbeterde ook na 2 tot 3 weken, mede door het beginnen met 25 mg Quetiapine vlak voor het slapen gaan. 

Sterkte en ik vind je ongelooflijk dapper, je gaat er toch maar doorheen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Cyclad58:

Lieve @Annie87, ik heb zelf in 2017 Lorazepam afgebouwd. Lorazepam is ook relatief kortwerkend en is potenter dan Oxazepam. 
Ook ik begon na 3 weken te verbeteren, de eerste 3 weken waren de ontwenningsverschijnselen niet mals, waarbij slapeloosheid het ergst was. Dat verbeterde ook na 2 tot 3 weken, mede door het beginnen met 25 mg Quetiapine vlak voor het slapen gaan. 

Sterkte en ik vind je ongelooflijk dapper, je gaat er toch maar doorheen! 

Thx cyclad, voel me nog niet dapper. Bang dat het alsnog mis gaat, maar angst is een slechte raadgever. Pfff. Quetiapine heeft het jou geholpen? Kreeg je het na de afbouw om te slapen? En slik je het nog? 

Sorry voor mijn vragenvuurtje. Dankje voor je reactie.

dikke knuffel 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha @Annie87

Ja, ik kreeg het ongeveer 2 weken na de laatste dosering Lorazepam om beter te slapen. Quetiapine heeft me in het begin zeker geholpen. Bovendien is het niet verslavend in de zin dat je steeds meer nodig hebt. Wel is het ook lastig om er vanaf te komen, alhoewel minder zwaar dan benzo's. Momenteel heb ik ze nog (nog steeds 25 mg) , had er al mee gestopt willen zijn , maar dat stel ik door de huidige omstandigheden nog eventjes uit tot het bij ons wat rustiger is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Cyclad58:

Ha @Annie87

Ja, ik kreeg het ongeveer 2 weken na de laatste dosering Lorazepam om beter te slapen. Quetiapine heeft me in het begin zeker geholpen. Bovendien is het niet verslavend in de zin dat je steeds meer nodig hebt. Wel is het ook lastig om er vanaf te komen, alhoewel minder zwaar dan benzo's. Momenteel heb ik ze nog (nog steeds 25 mg) , had er al mee gestopt willen zijn , maar dat stel ik door de huidige omstandigheden nog eventjes uit tot het bij ons wat rustiger is.

Snap ik idd, las je berichtje over afgelopen nacht. Heel veel sterkte! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Annie87

Het werdt bij mij ook erger toen ik helemaal gestopt was met de laast 0,016mg diazepam.

Na een week moest ik al weer gaan werken en de klachten werden steeds minder. Tijdens het afbouwen als je tapert krijg je waves, stabiliseren,window. Als je stopt heb je waves en windows omdat er geen benzo meer in je systeemzit stabiliseerd dit ook niet meer. De waves worden steeds minder en de windows worden talrijk.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Gr Tim.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Deligaf1:

@Annie87

Het werdt bij mij ook erger toen ik helemaal gestopt was met de laast 0,016mg diazepam.

Na een week moest ik al weer gaan werken en de klachten werden steeds minder. Tijdens het afbouwen als je tapert krijg je waves, stabiliseren,window. Als je stopt heb je waves en windows omdat er geen benzo meer in je systeemzit stabiliseerd dit ook niet meer. De waves worden steeds minder en de windows worden talrijk.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Gr Tim.

Hoop dat je gelijk hebt lieve Tim. Dankje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Kannietmeer:

@Annie87 je afbouwtempo is mogelijk toch ook wat hoog geweest in mijn ogen. Mogelijk dat het daar aan ligt. Maar met geduld  en tijd komt het echt goed. En het klinkt alsof je de beste man hebt, die echt probeerd je te helpen!

 

Dankje Liz, 

Ja heb ook een lieve man maar hij weet natuurlijk ook niet wat ie ermee aan moet. Morgen komt de psychiater en hij wil bespreken wat de oplossingen zijn. Maar ik weet dat alleen tijd een oplossing is. Geen pillen. Maar dat gaat er bij mijn man niet in helaas.

hij snapt niet dat ik daarom zo wanhopig ben. 

Heb in elk geval wat slaap gehad vannacht, daar ben ik heel dankbaar voor. Voel me alleen zwaar depressief. Weet dat het een ontwenningsverschijnsel is, heb het pas gekregen na afbouwen. 

Liefs 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Annie87:

Dankje Liz, 

Ja heb ook een lieve man maar hij weet natuurlijk ook niet wat ie ermee aan moet. Morgen komt de psychiater en hij wil bespreken wat de oplossingen zijn. Maar ik weet dat alleen tijd een oplossing is. Geen pillen. Maar dat gaat er bij mijn man niet in helaas.

hij snapt niet dat ik daarom zo wanhopig ben. 

Heb in elk geval wat slaap gehad vannacht, daar ben ik heel dankbaar voor. Voel me alleen zwaar depressief. Weet dat het een ontwenningsverschijnsel is, heb het pas gekregen na afbouwen. 

Liefs 

helemaal waar lieverd. Wil hij er wel over lezen? De Ashton Manual legt het goed uit.
Houd vast aan wat je weet en laat je niet ompraten ander psychdrugs te nemen, die gaan je alleen maar achteruit zetten. Houd vol lieverd. Je gaat eruit komen en je zal genezen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hoe gaat het nu met je?
Ik gebruik nu sinds anderhalve week L'theanine van Solgar. Het schijnt ook tegen angst en depressie te werken.... onderstaand stukje heb ik even gekopieerd :)
L-Theanine, wat van nature voorkomt in groene thee, heeft bewezen effectief te zijn in de behandeling van angstsymptomen en het verlichten van angstaanvallen. Daarnaast is ook gebleken dat L-Theanine erg effectief blijkt bij het verhogen van de concentratie, het verbeteren van leerprestaties, ondersteuning van het immuunsysteem, verlagen van de bloeddruk en het verhogen van het dopamine niveau in de hersenen.
Ik ben af en toe wel nog angstig, maar in veel mindere mate dat 3 weken geleden....of het daardoor komt weet ik natuurlijk niet, maar misschien het proberen waard?
Liefs Eefje

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei doorbijter:

EefjeJ,

Mag je dat ook gebruiken in combinatie met ad en ap?

Ik heb even gegoogled ;)
Het wordt vaker gebruikt icm AD en over de AP vond ik het volgende:
L-theanine kan de werking van antihypertensiva en antipsychotica ondersteunen.
Het kan alleen in grote hoeveelheden de bloeddruk verlagen, dus daarom is het niet verstandig om het te gebruiken icm bloeddrukverlagers. Maar dat is eigenlijk alleen als je heel hoog doseert... Het enige nadeel vind ik is dat een potje van Solgar best duur is, maar ik ben dan weer zo'n muts die geen ander merk wil proberen :P

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...