Spring naar bijdragen

3 maal is scheepsrecht!


Rupsjenooitgenoeg

Aanbevolen berichten

Bedankt @kruidenthee67, @Bob en @Lika

Vandaag dag 10 en die zit er alweer bijna op.

Begin me al stukken beter te voelen. Minder vermoeid, veel helderder en echt energieker.

Waarom val ik toch iedere keer weer terug. Heb me vandaag even heel happy gevoeld omdat ik zo ver ben gekomen. Zag dat niet meer gebeuren.

Komt @Reacher hier nog vaak langs? Die heb ik enorm gemist.

Moet maar niet meer weggaan hier:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 11.

Vanmorgen vroeg de afwas gedaan. Normaal hik ik daar de hele dag tegenaan en doe ik het pas vlak voor het koken omdat ik dan de pannen nodig heb:blush:

Ik ga proberen mezelf straks naar boven te schoppen om de badkamer schoon te maken.

Ik heb er genoeg energie voor. Werd vanmorgen spontaan wakker na 8 uur slaap. Wel veel wakker geweest vannacht. Veel dromen.

Net mijn oude draadje teruggelezen, wat een drama!

Dit keer moet het beter. Heb in ieder geval geen last van vervelende collega's.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 12

De eerste week was zwaar. Ik was elke ochtend en middag al aan het plannen wat ik 's avonds zou gaan doen.

Ik had mijn hele leven weer om het drinken heen gebouwd en kwam de deur niet uit na werk.

Dat stemmetje heeft mij echt maandenlang gezegd dat ik het stoppen nog wel even kon uitstellen.

Vorige week was dat niet anders. Ik heb meerdere keren op het punt gestaan om de auto in te springen een kwartier voordat de supermarkt zou gaan sluiten.

Zonet na een uur draaien toch maar opgestaan en zat te bedenken dat het al weer dag 12 is. En voor mijn gevoel ben ik al een stuk rustiger.

Best wel trots maar absoluut erg op mijn hoede blijven, want een fout is zo gemaakt.

Bakkie koffie en wat lezen hier.

De dag is zo weer om :sun:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Bob:

Dag 12 al, gefeliciteerd!

Maar... het komt op mij over alsof je wel voorlopige en tijdelijke oplossingen implementeert, maar al of niet bewust diverse deurtjes voor terugval open laat staan.

Misschien tijd om een echt besluit te nemen?

Waar baseer je dat op @Bob ?

Ik wil er helemaal vanaf. Dat wil ik al jaren. Ben gewoon weer terug in mijn oude gewoonte vervallen na 8 maanden helemaal niets.

30 minuten geleden zei Cleo66:

Toch stukje kunnen lezen rupsje  . Mijn hele account is weg ..... was beetje paniekreactie . Bang voor herkenning . 

Je weet nu in ieder geval een giga valkuil, je moet altijd op je hoede blijven.  Mij helpt het om tegen mezelf te zeggen, cleo je mag alles alleen geen alcohol of iets waar het in zit . Alcohol maakt je ziek . Een diabeet mag ook dingen niet . Dat is jammer maar moet je accepteren.  Dat werkt vooralsnog goed voor mij . Alcohol plus gewoon nooit een optie meer. Dat geeft rust in het hoofd .

Dat was voor mij destijds ook de reden @Cleo66. Angst voor herkenning!

Mijn mantra destijds was, alcohol is vergif voor mij. 

Ik kom uit een familie waar alcohol tijdens het elkaar zien altijd aanwezig is, en waar er geen tot weinig begrip voor is als je niet mee doet.

Wat ik vroeger al eens zei, als je stopt met roken ben je een held, maar als je stopt met drinken ben je saai.(in hun ogen dan)

Daar ben ik vorig jaar eind augustus dus weer door teruggevallen en ik heb daar vanaf dag 1 spijt van gehad, maar kon mezelf niet meer er toe zetten om het weer op te pakken.

Moet er wel bij zetten dat ik niet meer zo erg dronk als de 30 jaar daarvoor, nooit meer black outs gehad o.i.d., maar toch!

1 is teveel en 1000 nooit genoeg!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rupsjenooitgenoeg:

Waar baseer je dat op @Bob ?

Ik wil er helemaal vanaf. Dat wil ik al jaren. Ben gewoon weer terug in mijn oude gewoonte vervallen na 8 maanden helemaal niets.

Ik lees dat je vorige week meerdere keren serieus overwogen hebt vlak voor sluitingstijd nog even snel wat alcoholische drank te gaan kopen. Na 12 dagen zou de lichamelijke gewenning echt wel weg weg moeten zijn, wat zeg ik, na pakweg 3 dagen al. Met andere woorden, het zit nog steeds in je hoofd, van die gedachten als "misschien toch nog eentje dan ...".

Je wilt er helemaal vanaf, schrijf je. Welnu, wat let je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bob heeft wel gelijk Rups, het is zo rustgevend om voor jezelf de beslissing te nemen: "Nooit meer." Je voorkomt daarmee dat de trek vanuit je hoofd teveel druk op je gaat leggen: het kan immers nog, je hebt het jezelf nog niet verboden. Als alcohol een no-go is is het duidelijk, zo van: "Ik gebruik nooit cocaine (of wat dan ook) en ook geen alcohol." 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag 14 alweer:D

Over een uurtje naar de NA meeting.

Vorige week was er een share en dan is het meestal extra druk.

Ik verwacht dat het deze week iets rustiger zal zijn.

Misschien durf ik zelfs iets te zeggen.;)

 

Ik heb met mezelf afgesproken dat ik geen vervanging zou zoeken, dus ik heb nog geen dropje o.i.d. genomen.

Begint toch wel heel veel trek te krijgen nu.

Ik kan me niet herinneren hoe ik dat vorig jaar heb aangepakt.

Misschien ga ik voor popcorn vanavond. Straks na de meeting even naar de supermarkt:D

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Rups...nooit genoeg...niet te streng zijn nu zou ik zeggen...van nooit genoeg naar helemaal niks is wel heel rigoureus.

Prioriteit is no booze....

Ik heb een aantal maanden me tegelmatig vergrepen aan een zak paprika chips...yep ging ongeveer zo n zelfde mechanisme aan als bij drank. Maar he, geen alcohol, het was maar chips. En weet je wat...dat is nu verdwenen. Eet gezond...ben gaan sporten...first things first zou ik zeggen. 

Goeie meeting gewenst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Cleo66:

Wees alert op de HALT  triggers rups . Hungry Angry Lonely en Tired.

Succes bij NA . Wat is een share?

Goeie tip @Cleo66. Ik hoorde die vandaag inderdaad voorbij komen.

Had er nog niet eerder van gehoord!

Een share is dat iemand die al heel lang succesvol clean is, verteld waar hij vandaan is gekomen en hoe ze eruit zijn gekomen en er nu in staan.

Die persoon deelt dan zijn of haar verhaal.

 

@kruidenthee67 je hebt gelijk ook!

Net terug van de meeting. Toch wel weer fijn om daar te zijn. Je ziet weer dat iedereen het moeilijk heeft en dat je er niet alleen voor staat.

Je hebt een goed punt ook. Niet alles tegelijk. Morgen ga ik drop scoren!:P

bewerkt door Rupsjenooitgenoeg
Onvolledig
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er waren tijden...dat het niet uitmaakte hoe koud het was en ik...:blush:

 

Ja meetings....voor mij erg belangrijk.

Ik ga heus niet altijd met plezier...maar ik sla geen avond over...het houdt me alert,  nederig, en vooral nuchter. Vind naast het forum het contact met ervaringsdeskundigen in RL heel belangrijk. Fijn dat ze voor jou ook helpend zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sober Wat leuk dat we samen oplopen! Dat geeft me toch net iets meer het gevoel van niet alles alleen hoeven doen.

 

Ik heb naast de NA niet echt steun. Werd gisteren wel gebeld door een fellow van NA, maar die had het meer over zichzelf dan over mij :lol:

Was wel gezellig hoor, ook via hem veel herkenning. Alsof ik naar mezelf zat te luisteren.

 

Mijn omgeving trekt de schouders op als ik vertel wat dat ik gestopt ben omdat ik echt een serieus probleem heb.

Opmerkingen als: Valt wel mee, is het echt zo erg? Is me nooit opgevallen. Drink je elke dag?? Tsja, die maken het er niet makkelijker op.

Mijn 15de dag gaat tot nu toe super goed! Ik begin te zien dat ik er beter uit ga zien, uit mezelf wakker word na 8 uur slaap en begin wat gewicht te verliezen.

Wel net een doos drop gekocht en een handje weggewerkt, maar je kunt niet overal mee stoppen.

Op naar dag 16!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...